Switch to mobile version. Į viršų

Automobilis - 2021 04 06

Ar pirktumėte elektromobilį, jei jo kaina būtų tokia pat, kaip įprasto automobilio?

Ar pirktumėte elektromobilį, jei jo kaina būtų tokia pat, kaip įprasto automobilio? © Liam Pozz, Unsplash

Iš Lietuvoje registruotų pusantro milijono automobilių mūsų keliais tevažinėja apie 2,5 tūkstančio elektromobilių. Kada šie skaičiai apsikeis vietomis? Ekspertų teigimu – greičiau, nei galime įsivaizduoti, tačiau tam reikia patrauklesnės kainos bei laiko, o padėti galėtų ir valstybės skatinimas didesnėmis subsidijomis.

Žurnalo „Auto Bild Lietuva” vyr. redaktorius Vitoldas Milius sako, jog kainos atskirtis tarp automobilio su vidaus degimo varikliu ir elektromobilio mažėja: pavyzdžiui, to paties gamintojo 30 tūkst. Eur kainuojančio benzininio modelio elektra varomas atitikmuo kainuotų 40 tūkst. Eur. „Tikiu, kad tuomet, kai ši kaina susilygins, tada atsiras ir daugiau intereso elektromobilį pirkti“, – spėja jis.

Bendrovės „Ignitis“ e. mobilumo projekto vadovas Andrius Šeršniovas sako, kad situacija skiriasi ir pagal automobilių segmentą – aukštesnės klasės automobilių situacija šiandien kiek kitokia. „Jau šiandien turime „SUV“ (padidinto pravažumo) automobilių paritetą, o „Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe“ ar „Jaguar I-PACE“ jau dabar kainos yra panašios į įprastinių šių gamintojų automobilių. Tik tiek, kad jų kainų segmentas yra kur kas aukštesnis“, – pastebi jis.

Pasak V. Miliaus, normalu, jog viskas, kas naujausia, kainuoja brangiausiai. „Gamintojams sukurti ir pagaminti naują modelį ir jį įvesti  į rinką visad kainuoja daugiau, nei vien gaminti ir pardavinėti. Tai gali būti, kad nieko per daug nereikės daryti ir savaime kainos klausimas išsispręs“, – vieną iš galimų scenarijų nupiešia žurnalistas.

A. Šeršniovas sako, kad elektromobiliai išpopuliarės tuomet, kai jų kaina taps prieinama vidutines pajamas uždirbančiam Lietuvos gyventojui. „Pagrindinis klausimas yra dėl vidutinės klasės kompaktinių mašinų, kurių parduodama daugiausia – mums reikia vidutinės klasės „Volkswagen Golf“ lygio automobilio, įperkamo kiekvienam“, – sako jis.

Pagreitintų didesnis finansinis skatinimas

A. Šeršniovas sako, kad analitikai, kalbėdami apie prognozes, kada elektromobilių kainos daugmaž susilygins su vidaus degimo varikliais varomų automobilių, šiandien brėžia 2023–2026 metų datą, tačiau ji priklauso ir nuo šalies. „Užsienyje yra pavyzdžių, kaip paritetą galima paankstinti – pavyzdžiui, Prancūzijoje jau nuo kitų metų norint užregistruoti bet kokį taršų automobilį, kad ir „BMW X7“ ar „Lexus GX“, teks mokėti vienkartinį taršos mokestį, siekiantį 20 tūkst. eurų, o nuo 2022 metų ši suma pakils iki 50 tūkst. eurų. Tai tokiomis sąlygomis finansiškai labiau apsimokės pirkti elektromobilį“,– pateikia pavyzdį jis. A. Šeršniovo teigimu, Lietuvoje per pusmetį surinkta 11 mln. eurų taršos mokesčio, kuris taip pat galėtų būti panaudotas skatinimui.

Kainų paritetą paankstinti ar bent į rinką atvesti ekonomiškų modelių gali ir pavieniai gamintojai. „Teslos“ vadovas Elon Musk per paskutinę savo konferenciją minėjo, kad per artimiausius tris metus pagamins elektromobilį, kainuojantį 25 tūkst. eurų“, – sako A. Šeršniovas. Tiesa, V. Milius šiuo klausimu kritiškesnis. „Pernai ir „Volkswagen“ žadėjo nustebinti naujai atsirandančio modelio kaina, bet taip neįvyko, tai spėlioti metus yra sunku“, – sako jis.

Subsidijos ir privatiems asmenims, ir įmonėms

SEB banko tyrimo rezultatai rodo, kad net 61 proc. apklaustųjų pirkti elektromobilį paskatintų finansinė parama. Dabar, pasak V. Miliaus, Lietuvoje ji nėra labai patraukli, lyginant su kitomis šalimis. „Šiandieninis finansinis skatinimas nėra kertinis dalykas, dėl kurio žmonės apsispręstų pirkti elektromobilį, jei to daryti neplanavo, bet jei planavo ir svajojo pirkti, tai finansinis paskatinimas yra dar viena papildoma nauda“, – vertina jis.

Ekspertai primena ir kitas elektromobilio naudas, tokias, kaip atskiros kelio juostos ir nemokamos stovėjimo aikštelės.

Žemei rūpi, ką vairuojame. Mums irgi.

Pasirinkę ekologišką automobilį, galite sunaudoti mažiau degalų, išleisti mažiau pinigų, sumažinti žalą gamtai ir naudotis geresnėmis lizingo sąlygomis – mokėti mažesnes palūkanas.

 


  • Automobilis - 2021 01 14

    Lietuvius įsigyti elektromobilį stabdo ne tik kaina

    Lietuvius įsigyti elektromobilį stabdo ne tik kaina

    VĮ „Regitra“ duomenimis, 2020 m. gruodį Lietuvoje buvo užregistruota beveik 2,5 tūkst. elektromobilių, o bendras visų Lietuvoje registruotų automobilių skaičius siekia apie 1,5 mln. – taigi, elektromobiliai tesudaro apie 0,16 proc. Statistika rodo, jog pagrindinė priežastis, kodėl elektromobilių įsigijimo skaičiai yra tokie žemi – jų kaina, kuri prieinama tikrai ne vidutines pajamas uždirbančiam mūsų šalies gyventojui.

    Daugiau

  • Automobilis - 2020 12 02

    Ekspertai: elektra varomas transportas keliuose – greičiau nei įsivaizduojame

    Ekspertai: elektra varomas transportas keliuose – greičiau nei įsivaizduojame

    Statistikos duomenimis, Lietuvoje kol kas vos du automobiliai iš tūkstančio varomi elektra. Tuo tarpu Europos Sąjungoje jau dešimtas naujas parduodamas automobilis – elektriniu varikliu. Padėtis gana sparčiai keičiasi ir mūsų šalyje, ir pasaulyje. SEB banko surengtoje nuotolinėje diskusijoje dalyvavę ekspertai sutaria, kad pokyčiai tvaresnio transporto link yra įsibėgėję, ir elektromobiliai vidaus degimo varikliais varomas transporto priemones galėtų pakeisti ne tokioje jau tolimoje ateityje.

    Daugiau

  • Automobilis - 2020 09 04

    Skolinuosi automobiliui: lizingas ar vartojimo kreditas?

    Skolinuosi automobiliui: lizingas ar vartojimo kreditas?

    Kartais sakoma, kad be automobilio – kaip be rankų. Vairuoti norisi tokį, kuriame jaučiamės saugiai ir patogiai. Vieni pirmenybę teikia ekonomiškam, kiti – stilingam. Tiesa, kartais tam, kad įsigytume automobilį, savų santaupų nepakanka. Tačiau ir pasiskolinti norisi apgalvotai.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

Skaičiuoklės

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.