Switch to mobile version. Į viršų

Automobilis - 2018 08 20
Automobiliai | Žaliasis lizingas

Kodėl J. Morkūnas jaučiasi keistai važiuodamas ekologišku automobiliu?

Kodėl J. Morkūnas jaučiasi keistai važiuodamas ekologišku automobiliu? Jogaila Morkūnas ir Ramūnas Fetingis

Visame pasaulyje sparčiai populiarėjantys ekologiški automobiliai vis dar sunkiai užkariauja Lietuvos kelius. Hibridinės ir elektra varomos transporto priemonės sudaro vos pusę procento visų Lietuvoje važinėjančių automobilių.

Tarptautinio džiazo festivalio „Nida Jazz“ metu pakalbinome viename gražiausių šalies kampelių poilsiaujančius žinomus žmones ir klausėme jų, ką jie žino apie ekologiškus automobilius ir kaip juos vertina.

Vienas jų – verslininkas, renginių organizatorius ir vedėjas Jogaila Morkūnas. Iškalbingasis J. Morkūnas priėmė jam mestą iššūkį – sėdo į „Kia Soul EV“ elektromobilį, vairuojamą automobilių žinovo, televizijos laidos „Autopilotas“ vedėjo Ramūno Fetingio, ir drauge diskutavo apie elektra varomus automobilius, jų infrastruktūrą ir ekologiškų automobilių ateitį.

Be gamtos tausojimo, viena dažniausiai pastebimų elektromobilių savybių – tylus važiavimas. Būtent dėl to J. Morkūnas, riedėdamas elektromobiliu, jaučiasi šiek tiek keistai.

„Esu ir važiavęs, ir vairavęs elektromobilį. Buvo keistas jausmas. Vien dėl to, kad nėra jokio triukšmo. Atrodo, kad ne važiuotum, o plauktum kosmose. Vaikystėje specialiai duslintuvus pjaudavau, kad būtų girdimas stiprus garsas, o elektromobilyje net kai greitėji nesigirdi jokio variklio gausmo“, – įspūdžiais dalijosi pašnekovas.  

Dėl itin tylaus važiavimo elektromobiliai gali kelti pavojų pėstiesiems – neišgirdę artėjančio elektromobilio jie gali netikėtai išeiti į gatvę. Tačiau jau dabar, pasak R. Fetingio, Europos Sąjungoje reikalaujama, kad elektromobiliai skleistų specialų garsą. Pavyzdžiui, įjungus atbulinę pavarą.

Paklaustas, kas jam svarbu renkantis automobilį, J. Morkūnas tvirtina, kad automobilis jam tik transporto priemonė, padedanti iš vieno taško pasiekti kitą. Todėl jos jis nesureikšmina. Svarbiausia, kad automobilis būtų mažas, juo būtų lengva manevruoti siauromis Vilniaus senamiesčio gatvelėmis ir patogu parkuoti.

Žinoma, svarbi ir spalva. Vyras juokauja, kad nors dabar vairuoja raudoną automobilį, mieliau rinktųsi savo mėgstamiausios spalvos – oranžinį. 

„Dar man labai patiktų, kad galėčiau važinėti troleibusams skirta juosta net kai važiuoju vienas, ne tik su visa šeima. O šia juosta galima važiuoti elektromobiliu“, – kalbėjo Vilniuje gyvenantis pašnekovas.

J. Morkūnas prisipažįsta tikėjęsis, kad elektromobiliai progresuos kur kas greičiau. Pasak R. Fetingio, lėtesnį elektra varomų transporto priemonių progresą lemia daugybė priežasčių. Viena pagrindinių – dar nėra technologijos, kuri leistų sukurti tokius elektromobilius, kurie prilygtų tradiciniams, ir kurie pilnai įkrauti nepertraukiamai galėtų nuvažiuoti ilgus atstumus, o jų akumuliatorių nereikėtų krauti visą parą.  

Temas apie automobilius gvildenantis žurnalistas neabejoja, kad per artimiausius porą metų rinkoje situacija pasikeis – pasirodys elektromobiliai, galintys be pertraukos įveikti pakankamai ilgus atstumus, o jų akumuliatorių įkrovimas truks ne ilgiau nei pusę valandos.

Nors Lietuvoje vienam žmogui tenka beveik du įregistruoti automobiliai, ekologiški automobiliai mūsų šalyje dar retenybė – jie sudaro vos 0,5 proc. visų šalyje važinėjančių transporto priemonių. Dar vienas gąsdinantis skaičius – vidutinis automobilių amžius Lietuvoje siekia beveik 15 metų.

Tokį mažą ekologiškų automobilių procentą, matyt, iš dalies lemia jų kaina. J. Morkūnas neabejoja, kad ekologiški automobiliai yra gerokai brangesni nei standartiniai su vidaus degimo varikliu.

„Vidaus degimo varikliai sukurti dar XIX amžiaus pabaigoje. Tad kalbant apie juos daugiau nieko nesugalvosi. Gali tik labiau šlifuoti, purkšti, kitaip daryti. O ekologiški – hibridiniai ir elektra varomi – tai naujos technologijos. Logiška, kad naujos technologijos šiais laikais kainuoja daugiau. Kainuoja protai, IT sprendimai“, – aiškino J. Morkūnas.

Iškalbusis pašnekovas, paklaustas, kiek Lietuvoje yra elektromobilių krovimo stotelių, juokauja: „Čiukčia ne kvailas. Čiukčia domisi. 24 viešai prieinamos“.

Teisingai atsakęs į šį klausimą, J. Morkūnas neslepia, kad kitas klausimas – kokiems skaniems dalykams naudojamas anglies dioksidas – jam mįslė. O atsakymas į jį, pasirodo, visai paprastas. Anglies dioksidas naudojamas gazuotiems gėrimams gaminti.

Apie ekologiškus automobilius festivalyje „Nida Jazz“ kalbėjome su dar trimis pašnekovais, apie tai skaitykite kituose „Infobanko“ straipsniuose.

Norite ir jūs vairuoti ekologišką automobilį? Pasidomėkite „Žaliuoju lizingu“


  • Automobilis - 2018 06 20

    Kaip protingai įsigyti automobilį?

    Kaip protingai įsigyti automobilį?

    Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų. Susitaupyti ar įsigyti automobilį lizingu ir rinktis norimą automobilį kad ir tiesiai iš salono? O gal pirkti ne naują, bet tuomet kelintų metų? Kiek automobilis turėtų kainuoti, kad atitiktų apgalvoto pirkinio apibrėžimą? Ir nors nesakome, kad atsakymai į šiuos klausimus paprasti, vis dėlto yra keli patarimai, kaip rasti tinkamiausią sprendimą.

    Daugiau

  • Automobilis - 2016 09 22

    Automobiliai, kuriuos renkasi norintys važiuoti taupiau

    Automobiliai, kuriuos renkasi norintys važiuoti taupiau

    Vis dažniau skatinama atkreipti visuomenės dėmesį į ekologiškų sprendimų svarbą ir skatinti rinktis priemones, padedančias išsaugoti švarią aplinką. Viena šių priemonių – ekologiški automobiliai, kurių CO2 emisija neviršija 110 g/km.  

    Daugiau

  • Automobilis - 2017 04 06

    Į ką atkreipti dėmesį renkantis naują automobilį pardavimo salone?

    Į ką atkreipti dėmesį renkantis naują automobilį pardavimo salone?

    Naujo automobilio pirkimas iš salono – įdomus ir jaudinantis procesas, kurio metu emocijos, racionalus protas ir išankstiniai norai susimaišo tarpusavyje, netikėtai ir dramatiškai apsunkindami automobilio pasirinkimą. Kad įsigytas automobilis vėliau nepateiktų nemalonių siurprizų, verta atkreipti dėmesį į patarimus, kuriuos pateikia įgaliotosios „Volkswagen“ atstovės, bendrovės „Moller Auto Vilnius“ pardavimo vadovas Mantas Rimšelis.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

Skaičiuoklės

Išsirinkite naują ar naudotą automobilį:

  • finansavimo sąlygas pasirinksite atsižvelgdami į galimybes
  • padėsime Jums sutvarkyti automobiliui įsigyti reikalingus dokumentus

Daugiau apie lizingą

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.