Switch to mobile version. Į viršų

Automobilis - 2021 01 14

Lietuvius įsigyti elektromobilį stabdo ne tik kaina

Lietuvius įsigyti elektromobilį stabdo ne tik kaina ©Dan Gold, Unsplash

VĮ „Regitra“ duomenimis, 2020 m. gruodį Lietuvoje buvo užregistruota beveik 2,5 tūkst. elektromobilių, o bendras visų Lietuvoje registruotų automobilių skaičius siekia apie 1,5 mln. – taigi, elektromobiliai tesudaro apie 0,16 proc. Statistika rodo, jog pagrindinė priežastis, kodėl elektromobilių įsigijimo skaičiai yra tokie žemi – jų kaina, kuri prieinama tikrai ne vidutines pajamas uždirbančiam mūsų šalies gyventojui.

 Vaizdo įrašą tema „SEB tvarumo forumas": kada važinėsime elektromobiliais“ galite žiūrėti čia.

SEB banko atlikto tyrimo metu 66 proc. respondentų nurodė, kad įsigyti elektromobilį juos sustabdo per didelė kaina ir net 61 proc. įvardijo, kad svarstyti jį įsigyti padėtų finansinė paskata. Kiek mažesnis, tačiau svarbus argumentas nepirkti elektromobilio yra nepakankamas nuvažiuojamas atstumas – jį įvardijo 56 proc. apklaustųjų. 46 proc. nurodė mažą krovimo stotelių tinklą, o 21 proc. – pernelyg mažas kitas elektromobilio teikiamas naudas.

Tiesa, jei pajamų elektromobiliams įsigyti ir pritrūksta, panašu, kad noro – ne. To paties tyrimo rezultatai atsakant į klausimą, kokį automobilį norėtumėte įsigyti, parodė, jog elektromobilį įsigyti norėtų 26 proc. apklaustųjų – šis procentas paaugo nuo 20 proc. 2018 m. atliktame tyrime. „Dar svarbiau tai, kad elektromobiliai iš trečiosios vietos išstūmė dyzelinius automobilius – tai rodo tam tikras stiprėjančias „žalumo“ tendencijas“, – tyrimo rezultatus komentuoja SEB banko Lizingo departamento vadovas Saulius Mickus. Šiuo metu gyventojų norų sąraše pirmauja hibridiniai (43 proc.) ir benzinu varomi (33 proc.) automobiliai.

Parama šiandien – iki 5 tūkst. eurų

Pasak žurnalo „Auto Bild Lietuva” vyr. redaktoriaus Vitoldo Miliaus, Lietuvoje elektromobilių įsigijimo  skatinimo programos nėra pačios patraukliausios, lyginant su kitomis šalimis. „Šiandieninis finansinis skatinimas nėra kertinis dalykas, dėl kurio žmonės apsispręstų pirkti elektromobilį, jei to daryti neplanavo, bet jei planavo ir svajojo pirkti, tai finansinis paskatinimas yra dar viena papildoma nauda“, – vertina jis.

V. Milius sako, jog sveikintinas sprendimas finansuoti įmones, perkančias naujus elektromobilius – jis Lietuvoje įsigaliojo nuo lapkričio: įmonės, perkančios naują elektromobilį, gali pretenduoti į 4 tūkst. Eur subsidiją. Kiek palankesnės sąlygos suteikiamos privatiems asmenims: naujam elektromobiliui jie gali gauti 4 tūkst. Eur subsidiją, naudotam – 2 tūkst. Eur, o už utilizavimui priduotą seną automobilį – papildomą 1 tūkst. Eur.

Bendrovės „Ignitis“ e–mobilumo projekto vadovas Andrius Šeršniovas tokį paskatinimą vertina teigiamai. „Tuos 4 tūkstančius reiktų lyginti su elektromobilio kaina, kurių yra ir labai brangių, bet yra ir kainuojančių 20 tūkst. eurų, tai 20 proc. automobilio vertės skamba kaip nemaža suma“, – teigia jis.

Ekspertai primena ir kitas elektromobilio naudas, tokias, kaip atskiros kelio juostos ir nemokamos stovėjimo aikštelės.

Pasiūla auga eksponentiškai

Anot V. Miliaus, pasakyti, kiek šiandien elektromobilių rūšių siūloma rinkoje – sunku, kadangi jų skaičius nuolat auga. „Kone kas mėnesį kiekvienas gamintojas įveda po naują modelį į rinką ir bendra tendencija yra kosminio greičio elektromobilių modelių didėjimas. Kasmet vykstantis metų automobilio konkursas yra geras lakmuso popierėlis, parodantis situaciją, o šiemet jame yra kaip niekad daug elektromobilių: iš 30-ies dalyvių trečdalis yra varomi vien elektra“, – pasakoja žurnalistas. Naujienų agentūros „Bloomberg“ analitikai prognozuoja, kad 2022 m. visame pasaulyje bus iš viso 500 skirtingų elektromobilių modelių.

A. Šeršniovas primena, jog toks intensyvus elektromobilių kūrimas ir gamyba iš dalies susijęs su įvairiomis direktyvomis ir įstatymais, kurios įpareigoja automobilių gamintojus pagaminti tam tikrą kiekį netaršių automobilių. Tačiau juos motyvuoja ir elektromobilių gamintojų lyderio „Tesla“ sėkmė. „Šiemet visų automobilių gamintojų pelnai ir įmonių vertės krito dėl mažėjančių pardavimų, kai „Tesla“ vienintelė augo. Taigi jos sėkmės istorija daliai gamintojų yra variklis siekti to paties“, – sako jis.

Kada elektromobilių kaina taps prieinamesnė ir jų ženkliai padaugės Lietuvos keliuose, pašnekovai prognozuoti nedrįsta. A. Šeršniovo nuomone, tai įvyks tuomet, kai atsiras vidutinės klasės „Volkswagen Golf“ lygio automobilis, įperkamas kiekvienam. „Analitikai kainų pariteto klausimui brėžia 2023–2026 datą, bet į Lietuvą jis ateis vėliau, nebent bus paskatintas papildomomis subsidijomis“, – sako „Ignitis“ atstovas.

Išsirinkite naują ar naudotą automobilį

– Finansavimo sąlygas pasirinkite atsižvelgdami į savo galimybes
– Pradinė įmoka nuo 10 proc.
– Lizingo laikotarpis iki 7 metų
– Padėsime Jums sutvarkyti automobiliui įsigyti reikalingus dokumentus

 


  • Automobilis - 2020 12 21

    Kiek iš tiesų kainuoja elektromobilis?

    Kiek iš tiesų kainuoja elektromobilis?

    Sparti elektromobilių pažanga ir auganti modelių pasiūla vis labiau atkreipia pirkėjų dėmesį. Kita vertus, svarstydami apie elektromobilio įsigijimą du iš trijų gyventojų teigia, kad juos stabdo per didelė tokios transporto priemonės kaina, rodo SEB banko tyrimas. Tačiau galbūt važinėjant elektromobiliu įmanoma sutaupyti daugiau negu vairuojant įprastais degalais varomą modelį?

    Daugiau

  • Automobilis - 2020 12 02

    Ekspertai: elektra varomas transportas keliuose – greičiau nei įsivaizduojame

    Ekspertai: elektra varomas transportas keliuose – greičiau nei įsivaizduojame

    Statistikos duomenimis, Lietuvoje kol kas vos du automobiliai iš tūkstančio varomi elektra. Tuo tarpu Europos Sąjungoje jau dešimtas naujas parduodamas automobilis – elektriniu varikliu. Padėtis gana sparčiai keičiasi ir mūsų šalyje, ir pasaulyje. SEB banko surengtoje nuotolinėje diskusijoje dalyvavę ekspertai sutaria, kad pokyčiai tvaresnio transporto link yra įsibėgėję, ir elektromobiliai vidaus degimo varikliais varomas transporto priemones galėtų pakeisti ne tokioje jau tolimoje ateityje.

    Daugiau

  • Automobilis - 2020 09 04

    Skolinuosi automobiliui: lizingas ar vartojimo kreditas?

    Skolinuosi automobiliui: lizingas ar vartojimo kreditas?

    Kartais sakoma, kad be automobilio – kaip be rankų. Vairuoti norisi tokį, kuriame jaučiamės saugiai ir patogiai. Vieni pirmenybę teikia ekonomiškam, kiti – stilingam. Tiesa, kartais tam, kad įsigytume automobilį, savų santaupų nepakanka. Tačiau ir pasiskolinti norisi apgalvotai.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

Skaičiuoklės

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.