Switch to mobile version. Į viršų

Kasdieniai finansai - 2017 02 17
asmeniniai finansai | interneto bankas

Ką daryti, jei negavote internetu pirktų prekių

Ką daryti, jei negavote internetu pirktų prekių

Elektroninė prekyba išgyvena aukso amžių. Greitai ir patogiai internetu dabar galima nusipirkti kone viską iš bet kurio pasaulio krašto. Dėl tokio elektroninės prekybos populiarumo rankomis trina ne tik verslininkai, bet ir apsukrūs internetiniai sukčiai, kurie vis randa naujų būdų, kaip gudriai apgauti pirkėjus.

Kad neįkliūtumėte į apgavikų pinkles, neprarastumėte savo pinigų ir visuomet sulauktumėte tų prekių, kurias užsisakėte, prisiminkite keletą svarbių patarimų.

Jei prekės neatkeliauja, susisiekite su pardavėju

Prieš kokias nors prekes  pirkdami internetu, patikrinkite, ar elektroninė parduotuvė yra patikima. Apsiperkant internetu ir atsiskaitant kortele tenka nurodyti savo banko kortelės duomenis. O tai jau yra susiję su tam tikra rizika. Todėl,  prieš nuspręsdami pirkti internetu, turėtumėte išsiaiškinti keletą svarbių dalykų:

  • ar pardavėjo reputacija yra gera (tai išsiaiškinti galite įvairiais būdais, pavyzdžiui, skaitydami kitų pirkėjų atsiliepimus ir komentarus)
  • ar galima rasti tikrus įmonės kontaktus (pavyzdžiui, ilgai veikiančią parduotuvės paskyrą feisbuke, veikiančią  parduotuvę ne tik internete naudojantis „Google Maps“ programėle)
  • ar galima susisiekti su pardavėju (kaip greitai ir nuodugniai atsako į klientų ar pirkėjų laiškus)


Norite pasitarti? 
Registruokitės į konsultaciją


Jei, nepaisant kruopščios pardavėjo analizės, žadėtu laiku nesulaukėte savo pirkinio, pirmiausia susisiekite su prekės pardavėju. Gali būti, kad užtruko siuntinio pristatymas arba atsirado kitų kliūčių Paprastai patikimų elektroninių parduotuvių darbuotojai nori palaikyti gerą savo vardą ir stengiasi kuo greičiau išspręsti iškilusias problemas.

Jei nesiseka bendrauti su pardavėju, kreipkitės į banką

Jei nepavyksta susisiekti su elektroninės parduotuvės atstovais arba jeigu jie nenori jums padėti ir neatsako į jūsų skambučius ar laiškus, galite bandyti atgauti pinigus per savo banką. Pagal tarptautinių mokėjimo kortelių organizacijų nustatytus reikalavimus į užsienio banką turi kreiptis jūsų turimą mokėjimo kortelę išdavusio banko darbuotojai. Jie turi patvirtinti, kad jūs, jų banko klientas, bandėte išspręsti šią problemą savarankiškai, tačiau jūsų pastangos buvo bevaisės.

Norėdami atgauti lėšas už negautas prekes, savo bankui turėtumėte pateikti visą svarbią informaciją apie sandorį ir bendravimą ar susirašinėjimą su pardavėju.

Tokiais atvejais yra numatomi du galimi problemos sprendimo variantai.

  1. Paaiškės, kad sandoris yra negaliojantis, o pardavėjas grąžins jūsų sumokėtą sumą į jūsų banko sąskaitą.
  2. Pardavėjas atsisakys prisiimti atsakomybę ir pateiks bankui tik abstrakčius dokumentus, kuriais remiantis įrodyti, kad jūs nesulaukėte pirktų prekių, nepavyks. Tokiu atveju jūsų bankas gali inicijuoti pinigų grąžinimo procesą. Tai yra ilgas procesas.  Pardavėjas turi teisę į pareikštą pretenziją atsakyti per 45 dienas, tačiau sėkmės atveju jums bus grąžinti  prarasti pinigai.

Kaip saugiai apsipirkti internetu?

Niekas nenori tapti sukčių auka. Tai be galo nemalonu – norint atgauti pinigus gali tekti laukti ilgai, o visas procesas bus sudėtingas ir varginantis. Todėl verta iš anksto pasirūpinti, kaip išvengti šios rizikos. Norėdami saugiai internetu atsiskaityti mokėjimo kortele, atkreipkite dėmesį į keletą svarbių dalykų.

  • Gavę naują ar atnaujintą banko kortelę, jūs iš karto negalite ja atsiskaityti internetu. Taip bankas užtikrina kortelės saugumą. Todėl nusprendę prekę ą įsigyti internetu, pirmiausia turite  aktyvinti atsiskaitymo internetu  funkciją. Patogiausia tai padaryti pasirinkus interneto banko skiltis „Sąskaitos ir kortelės“ → „Kortelių sąrašas“ ir spustelėjus meniu punktą „Atsiskaitymai internetu“.
  • Tai galite padaryti ir visą parą veikiančiu telefonu 1528 (iš užsienio +370 5 268 2800) arba atvykę į SEB banko skyrių. Tais pačiais būdais jūs galite atsisakyti kortelės pirkimo internetu funkcijos ir būti ramūs, kad jūsų kortele internetiniai sukčiai nepasinaudos.
  • Internetu apiperkantys sumanūs pirkėjai paprastai tokiems pirkiniams turi atskirą kortelę, kuri nėra susieta su pagrindine jų sąskaita, ir į ją konkrečią pinigų sumą perveda tik tuomet, kai kažką perka. Pasimokykite iš jų ir venkite už pirkinius elektroninėse parduotuvėse atsiskaityti  ta banko kortele, kuri yra susieta su jūsų pagrindine banko sąskaita ar kurioje laikote savo santaupas ir didesnes pinigų sumas.
  • Saugų pirkimą internetu užtikrina ir bankas dalyvaudamas tarptautinėse saugumo programose „MasterCard SecureCode“ ir „Verfified by Visa“. Šiais ženklais pažymėtose elektroninėse parduotuvėse atsiskaitant už prekes ar paslaugas pirmiausia reikia įvesti slaptą vienkartinį saugos kodą. Jį bankas atsiunčia trumpąją SMS žinute. Įvedus gautą kodą, akimirksniu yra patikrinama jūsų tapatybė ir, tik įsitikinus, kad jūs esate tikrasis kortelės savininkas, jums leidžiama atsiskaityti už pirkinį. Įvedus neteisingą saugos kodą, mokėti kortele neleidžiama ir pinigai iš sąskaitos nenurašomi.

  • Kasdieniai finansai - 2017 11 20

    Kaip išvengti sukčių pinklių perkant internetu

    Kaip išvengti sukčių pinklių perkant internetu

    Perkant internetu dažniausiai bėdų prisidaroma dėl pernelyg didelio skubėjimo, kurį lemia begalinis noras sutaupyti – siekis kuo greičiau ir kuo pigiau įsigyti trokštamą daiktą. Kai perkant internetu atsiskaitoma kortele, vadovautis emocijomis nepatariama – verčiau neskubėti, skirti pakankamai laiko ir surinkti informaciją apie pardavėją bei norimą įsigyti prekę.

    Daugiau

  • Taupymas ir investavimas - 2019 05 24

    Paprasti taupymo receptai: ar juos naudojate?

    Paprasti taupymo receptai: ar juos naudojate?

    Patarimų, kaip išleisti mažiau, reikėtų klausti tų žmonių, kurie iš tikrųjų moka tai daryti. Paslaptis ta, kad tie patarimai – labai paprasti. Tačiau, kad iš tikrųjų pasisektų išleisti mažiau, tų patarimų reikia ir laikytis. Norint sutaupyti vien sudaryto taupymo plano neužteks – svarbu suprasti, kad reikės išmokti išleisti mažiau, jei nepavyksta uždirbti daugiau.

    Daugiau

  • Kasdieniai finansai - 2016 09 22

    Gauti atnaujintą kortelę paštu – ir patogiau, ir pigiau

    Gauti atnaujintą kortelę paštu – ir patogiau, ir pigiau

    Naują debeto kortelę ketinantiems įsigyti privatiems klientams ir tiems, kurių debeto kortelių galiojimo laikas netrukus baigsis, SEB bankas siūlo korteles atsiimti ne banko skyriuose, bet gauti paštu. Tai daroma klientų patogumui: kortelės siuntimas paprastuoju paštu Lietuvoje yra nemokamas, o ji pristatoma klientui patogiausiu adresu – į namus, darbovietę ar į bet kurią kitą vietą.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.