Pakeisti per ilgą laiką susiformavusius įpročius – gana sunki užduotis. Tačiau karantino metu turėjome išmokti gyventi kitaip. Ne vienas pirmą kartą pabandė internetu užsisakyti maisto į namus, vietoj vizito į banko skyrių klausimus sprendė savarankiškai ar paskambinęs telefonu, o prireikus apsilankyti pas šeimos gydytoją registravomės iš anksto. Kaip išmokome sutaupyti laiko?
Laiko planuotojams – registracija į vizitą ir banko skyriuje
Esame įpratę iš anksto registruotis pas kirpėją ar odontologą ir žinome, kad, atvykę sutartu laiku, būsime aptarnauti iš anksto, nereikės gaišti laiko eilėse. Visgi ne vienas nustebo, kad tokiu pat principu pradėjo dirbti daug daugiau klientus aptarnaujančių įstaigų. Viena iš jų – bankų skyriai.
Vilnietis Nerijus į skyrių būdavo įpratęs užsukti pakeliui grįždamas iš darbo, tačiau prasidėjus karantinui teko į skyrių užsiregistruoti skambinant telefonu. „Anksčiau nesukdavau sau galvos ir visas problemas spręsti atiduodavau skyriaus darbuotojams. Skyrius man pakeliui link namų, tad, kai prikaupdavau klausimų, vienu kartu juos ir išsispręsdavau, – juokiasi Nerijus. – Paskutinį kartą man reikėjo padidinti pinigų pervedimo limitus. Kadangi buvo prasidėjęs karantinas ir į skyrių reikėjo užsiregistruoti, pabandžiau laimę tai padaryti vos prieš sėsdamas į automobilį. Į skyrių taip ir nenuvažiavau – limitus man padidino tiesiog pakalbėjus telefonu.“
Pasak Sonatos Gutauskaitės-Bubnelienės, SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovės, pastarųjų mėnesių patirtis rodo, kad išties daugumą klausimų, dėl kurių klientai norėtų atvykti, galima išspręsti internetu ar telefonu ir važiuoti į banką apskritai neprireikia.
Bankas atliko ir apklausą, norėdamas sužinoti, kaip klientai reaguoja į tai, kad prieš atvykstant į skyrių galima rezervuoti sau tinkamą laiką. Rezultatai parodė, kad absoliuti dauguma (net 90 proc.) ir ateityje norėtų taip spręsti savo finansų klausimus – pasirinkti patogiausią apsilankymo skyriuje laiką ir negaišti laiko eilėse.
„Aptarnavimo būdą, kai klientas prieš vykdamas į banko skyrių turi paskambinti ir užsiregistruoti, toliau tęsime dėl klientų saugumo ir patogumo. Kaip ir pas šeimos gydytoją ar odontologą iš anksto užsiregistravę klientai, atvykę sutartu laiku, bus aptarnauti iš karto ir galės planuoti savo laiką, negaiš jo eilėse, visada tiksliai žinos, kiek užtruks sutvarkyti finansinius reikalus. COVID-19 dar nėra visiškai pasitraukęs, ekstremalią padėtį valstybėje planuojama tęsti, tad, rūpindamiesi savo klientais, norime padėti jiems išvengti laukimo banko skyriuje ir nereikalingų kontaktų su kitais žmonėmis“, – sako S. Gutauskaitė-Bubnelienė.[content term="Infobanko-registruotis-i-skyriu"]Pirkiniai – tik internetu?
29-erių kaunietė Milda pasakoja, kad jau spėjo pamiršti, ką reiškia stovėti eilėje.
„Įpročiai lengviausiai kinta tada, kai neturi kito pasirinkimo. Kai susilaukėme sūnaus, išsiruošti į parduotuvę man truko visą amžinybę, tačiau prašyti, kad vyras po darbo grįždamas namo važiuotų apsipirkti, man irgi atrodė kaip laiko švaistymas. Jau maždaug nuo ketvirtos valandos mieste prasideda kamščiai, parduotuvėse pilna žmonių, tad kelis kartus pabandę tai daryti supratome, kad iš gyvenimo dingsta kone kelios valandos. Taip mūsų gyvenime atsirado „Barbora“, – sako moteris ir priduria, kad karantino metu išbandė ir daugiau maistą į namus pristatančių parduotuvių.
Tiesa, jai visų savo apsipirkimų perkelti į internetą visgi nepavyko: „Man iki šiol nesiseka su drabužiais – dažnai netinka dydis, todėl turiu juos keisti. Būna ir taip, kad net pakeitusi dydį suprantu, jog drabužis tiesiog atrodo nekaip. Vargina tai, kad mūsų parduotuvių grąžinimo politika dar nėra labai ištobulinta. Kviesti į namus kurjerį – brangoka, tačiau eiti į pašto skyrių ir laukti su vaiku eilėje taip pat nesinori.“
Milda sako, kad nors drabužiai tikrai nėra pirmo būtinumo prekė ir buvo galima kelis mėnesius jų nepirkti, visgi karantino metu parduotuvėse kelis kartus apsilankyti teko: „Žinau, kad karantino metu buvo specialiai padidintas mokėjimo limitas iki 50 eurų, todėl bent jau dėl savo sveikatos jaučiausi šiek tiek ramiau – mokėjau bekontakte kortele ir už didesnius pirkinius. Mano vyras parduotuvėse jau įprato mokėti ir telefonu, tad piniginės visai nebesinešioja.“[content term="infobanko-bekontakciai"]