Switch to mobile version. Į viršų

Kasdieniai finansai - 2017 03 03
jaunimas | finansai | ISIC

Kokių nuolaidų labiausiai nori jaunimas?

Kokių nuolaidų labiausiai nori jaunimas?

Užsienyje pastebima tendencija piniginėje nebesinešioti pluošto skirtingų nuolaidų kortelių sparčiai populiarėja ir Lietuvoje. Vyresni stengiasi įsigyti vieną ar dvi korteles, suteikiančias kuo daugiau nuolaidų skirtingose parduotuvėse. Tuo tarpu jaunimas, rinkdamasis nuolaidas, vengia „prisirišti“ ir pastaruoju metu pamėgo naudotis internete ar socialiniuose tinkluose skelbiamomis nuolaidomis.

Autobusai, greitas maistas ir kava

„Keli paspaudimai mobiliuoju telefonu – ir tu jau turi nuolaidą vienoje ar kitoje populiarioje greito maisto kavinėje. Telefonas iš esmės keičia spausdintus nuolaidų kuponus ar nuolaidų korteles“, – kalba Adomas, Vilniaus Universiteto pirmo kurso žurnalistikos studentas. Anot jo, greito maisto kavinės yra populiariausias studentų pasirinkimas – čia jie ir valgo, ir tiesiog leidžia laiką tarp paskaitų. Nuolaidomis čia, anot jaunuolio, naudojasi apie 90 procentų jo bendraamžių.

Socialiniai tinklai taip pat pamažu keičia nusistovėjusias nuolaidų ir lojalumo programas. Pavyzdžiui, veiklą pradedanti nauja kavinė „Facebook“ tinkle paskelbia, jog savaitę vaišins kava už pusę kainos, o 5 laimingieji, kurie šia naujiena pasidalins su draugais socialiniame tinkle, čia visą mėnesį kavą gers nemokamai.

„Natūralu, kad tą savaitę jaunimas plūsteli į šią kavinę – ne tik dėl nuolaidų, bet ir norėdami patirti naujų įspūdžių, pakeisti aplinką. Todėl prie konkrečių vietų jaunimas „prisiriša“ vis rečiau“, – mano aštuoniolikametis.

Kokios prekės ir paslaugos labiausiai reikalingos jaunimui? Dėl kokių nuolaidų studentai dažniausiai praveria savo pinigines ir kokiomis visai nesinaudoja? Kokios ateities tendencijos? Paanalizuokime „SEB ISIC MasterCard“, kuri yra mokėjimo kortelė ir tarptautinis studento pažymėjimas, naudojimo statistiką.

Net 132 šalyse galiojančios ISIC kortelės projekto vadovas Lietuvoje Antanas Mikalauskas sako, kad visuomeniniam transportui suteikiama nuolaida yra neabejotinai populiariausia – ja naudojasi kiekvienas moksleivis ir studentas. Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį, jog tai ne partnerių suteikta nuolaida, bet įstatymais įteisinta lengvata studentams ir moksleiviams keliauti.

Tradiciškai tarp populiariausių yra ir nuolaidos maistui, kavai, rūbams, kopijavimo ir optikos paslaugoms. Nuolaidos greito maisto restoranuose, kavinėse ir picerijose  stabiliai išlieka populiariausios – tai yra tos vietos, kur ISIC kortelių turėtojai palieka nemažai pinigų.

Pašnekovas nėra tikras, ar šiuo metu „ant bangos“ esantis kavos kultas ir specializuotų kavinių tinklų plėtimosi bumas ilgainiui išliks toks populiarus. Jis pastebi, kad kai kurių dalykų populiarumas smarkiai svyruoja. Geras to pavyzdys yra Vilniuje veikiantis vandens pramogų parkas. Kai jis atsidarė, norintys apsilankyti rikiavosi eilėmis, o jaunimui labai pravertė nuolaidos. Tačiau susidomėjimui atslūgus, atitinkamai krito ir nuolaidų paklausa.

Jis prognozuoja, kad ateityje išaugs tarptautinių kelionių autobusais populiarumas, kai į nuolaidų jaunimui sistemą įsijungs šias paslaugas teikiančios bendrovės.

Nori nuolaidų į sporto klubus

Nuolaidos į renginius ir kitas pramogas jaunimui rūpi mažiau. Kodėl? Juk, atrodytų, atsiskaitant banko kortele būtų galima kaupti taškus, už kuriuos vėliau kartu su draugais galėtum nueiti į kino teatrą.

A. Mikalauskas mano, jog taip yra todėl, kad Lietuvoje jokia įmonė nėra įdiegusi apskaitos sistemos, kuri sektų ir fiksuotų, kaip naudojamasi suteiktomis nuolaidomis. Iš esmės, nei bankas, nei nuolaidą suteikianti įmonė, nei ISIC sistema nefiksuoja, kur ir kada buvo atsiskaityta nuolaidas suteikiančių partnerių parduotuvėse, kavinėse, kino teatruose ar kitose vietose.

Todėl vietoje taškų kaupimo galimybės ISIC kortelės turėtojai gauna vienkartinę nuolaidą kai kuriuose kino centruose ir teatruose. Taip pat pastebima, kad vis daugiau jaunimo dėmesio sulaukia užsienio kalbų mokyklos ir sporto klubai. Didėja ir studentų noras sportuoti, ir pačių klubų atsiranda vis daugiau. Ypač daug naujų sporto klubų atsidarė 2016 metais, tad ir nuolaidos į juos aktualios.

Studentas Adomas pasigenda nuolaidų brangesnėms prekėms ar paslaugoms. „Susidaro įspūdis, kad visos nuolaidos jaunimui orientuotos į sumą, kuri neviršija 20-30 eurų. Gal tai logiška, bet įsigyjant kiek brangesnį daiktą ar paslaugą, nuolaidos nėra taip lengvai dalinamos“, –  kalba jis.

Pašnekovo įsitikinimu, nuolaida bilietams į kino filmą visuomet išliks aktuali jaunimui: „Ar su draugais, ar su mergina – kinas buvo ir bus vienas populiariausių laisvalaikio praleidimo būdų“.

ISIC atstovo teigimu, nuolaidos dviračių pirkimui ir autoservisų paslaugoms yra tos, kurios visiškai nepasiteisino ir kurių studentams geriau nesiūlyti, ypač jeigu jos yra nedidelės. Nuolaida turėtų būti tokio dydžio, kad būtų bent jau verta jos turėtojui kortelę išsitraukti iš piniginės. Tad visoms įmonėms, kurios siūlo mažą 2–3 procentų nuolaidą, neverta tikėtis sėkmės.


  • Kasdieniai finansai - 2016 11 15

    Studentiškas gyvenimas šiandien ir prieš 15–20 metų: kas (ne)pasikeitė?

    Studentiškas gyvenimas šiandien ir prieš 15–20 metų: kas (ne)pasikeitė?

    Studentai visais laikais išsiskiria tuo, kad tai yra bene kūrybingiausia, linksmiausia ir labiausiai optimizmo kupina visuomenės dalis. Tačiau vienu požiūriu yra labai sunku lyginti šiuolaikinius studentus ir tuos, kurie mokėsi prieš 15–20 metų, tai – finansų valdymo įpročiai.  

    Daugiau

  • Kasdieniai finansai - 2016 10 11

    CERN ekspertas studentams: „Darbą rinkitės ne tik pagal atlyginimą“

    CERN ekspertas studentams: „Darbą rinkitės ne tik pagal atlyginimą“

    Anksčiau jauniems žmonėms, baigusiems aukštąjį mokslą, svarbiausias kriterijus renkantis darbą buvo geras atlyginimas, tačiau ekspertų teigimu, dabar vien tik pinigais gabiausių jaunuolių privilioti nebepavyksta.  

    Daugiau

  • Kasdieniai finansai - 2017 08 07

    Studentiškos kišenės gidas

    Studentiškos kišenės gidas

    Pirmasis jausmas palikus tėvų namus ir pakėlus studijų bures svetimame mieste – saldus laisvės svaigulys. Vis dėlto jis gali greitai dingti supratus, kad studentiškoje kišenėje ūžauja vėjai. Apie studentų finansus kuriami anekdotai, tačiau ar jie visi būtinai pasikartoja ir  tikrovėje?

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.