Switch to mobile version. Į viršų

Kasdieniai finansai - 2019 12 12
Smart-ID

Programėlė „Smart-ID“: patarimai, kaip naudotis

Programėlė „Smart-ID“: patarimai, kaip naudotis

Esate mieste ir staiga sugalvojate įsigyti bilietus į kiną internetu, tačiau prisimenate, kad slaptažodžių generatorius liko kitoje rankinėje. Keliaudami prisimenate, kad nesumokėjote mokesčių, o slaptažodžių generatorius guli namų stalčiuje. Pažįstamos situacijos? Jas išspręsti galite lengvai – naudodamiesi „Smart-ID“ mobiliąja programėle, kuri yra itin patogus, paprastas ir saugus būdas jungtis prie interneto banko bei tvirtinti finansines operacijas.

Kaip įsidiegti programėlę, ja sklandžiai naudotis ir kokius dalykus svarbu žinoti?

Sėkminga pradžia: įsidiekite ir aktyvinkite

Norint įsidiegti „Smart-ID“, reikia turėti prisijungimo prie interneto banko priemonę: kodų generatorių, elektroninį ar mobilųjį parašą. Jei nė vienos iš šių identifikavimo priemonių neturite, jas įsigyti reikėtų atitinkamai: kodų generatorių – nuvykus į arčiausiai esantį SEB banko aptarnavimo skyrių, mobilųjį parašą – nuvykus pas savo mobiliojo ryšio tiekėją, elektroninį parašą – artimiausioje Migracijos tarnyboje (siejant jį su asmens tapatybės kortele) arba Registrų centre (įsigyjant el. parašą USB laikmenoje).

Jei identifikacijos priemonę turite, kitas žingsnis – mobiliosios „Smart-ID“ programėlės atsisiuntimas į savo išmanųjį įrenginį (dažniausiai tai – mobilusis telefonas) ir registracija jame. Šiuos veiksmus galite atlikti ir būdami užsienyje, svarbu, kad būtumėte SEB banko klientas ir turėtumėte prisijungimą prie interneto banko. Kad registracija būtų sėkminga, Jums reikės susikurti du PIN kodus: pirmąjį naudosite jungdamiesi prie programėlės, antrąjį – tvirtindami operacijas.

Pabaigus registraciją, susikurtą „Smart-ID“ paskyrą reikia aktyvinti. Tai padarysite apsilankę interneto puslapyje e.seb.lt ir pasirinkę atpažinimo būdą „Smart-ID“. Pirmą kartą taip jungdamiesi ir laikydamiesi instrukcijų, aktyvinsite paskyrą ir nustatysite, kad prie interneto banko jungsitės  būtent naudodamiesi programėle.

Skirtingi bankai – viena „Smart-ID“

„Smart-ID“ – itin patogus būdas turintiems kelių skirtingų bankų, kuriuose galima prisijungti naudojantis šia programėle, sąskaitas. Tokiu atveju prisijungti prie skirtingų bankų sąskaitų pakanka vienos „Smart-ID“ paskyros:  svarbiausia prisiminti savo susikurtus PIN kodus.

Jei turite kelis telefonus. Skirtingų „Smart-ID“ paskyrų reikia, jei naudojate skirtingus išmaniuosius įrenginius: kelis telefonus, telefoną ir planšetinį kompiuterį ar kt. Tada turite atsisiųsti programėlę į kiekvieną iš šių įrenginių ir kiekviename jų užregistruoti savo paskyrą ir atitinkamai  ją aktyvinti.

Jei įsigijote naują telefoną. Naują paskyrą susikurti reikia ir tuomet, kai keičiate telefoną iš senesnio į naujesnį. Tokiu atveju neištrinkite paskyros senajame telefone. Atsisiųskite „Smart-ID“ į naująjį telefoną, susikurkite naują paskyrą ir susiekite ją su senąja paskyra laikydamiesi nurodymų abiejuose telefonuose. Tik patikrinę, kad naujoji „Smart-ID“ paskyra aktyvi, ištrinkite senąją.

Jei ištrynėte programėlę. Taip pat naudinga žinoti, kad jei telefone buvote tiesiog ištrynę „Smart-ID“ programėlę ir vėliau iš naujo atsisiuntėte bei aktyvinote, telefone turėsite dvi aktyvias paskyras. O tai gali būti viena iš priežasčių, kodėl negaunate prašymų įvesti PIN kodą.

Nenaudojamas paskyras pašalinti galima savitarnos portale www.smart–id.com arba susisiekus su „Smart-ID“ naudotojų aptarnavimo centru.

PIN ir pranešimai

Susikūrus paskyrą ir PIN kodus, labai svarbu juos įsiminti, kadangi kodai yra žinomi tik Jums – juos pamiršus, galimybės priminti ar kažkokiu kitu būdu iš naujo nustatyti, nėra. Tris kartus įvedus neteisingą PIN, paskyra bus užblokuota 3 valandoms. Praėjus šiam laikui, galima bandyti iš naujo, tačiau ir antrą kartą nepavykus paskyra bus blokuojama 24 valandoms. Po trečio nesėkmingo bandymo paskyra blokuojama visam laikui – tokiu atveju reikėtų pašalinti seną paskyrą ir susikurti naują. Paskyrą pašalinti galite ir nuotoliniu būdu jau minėtame www.smart–id.com savitarnos portale.

„Smart-ID“ automatiškai pasirodantys pranešimai užtikrina sklandų naudojimąsi programėle. Todėl labai svarbu bendrųjų telefono nustatymų skiltyje pasitikrinti, ar šie pranešimai yra leidžiami, taip pat  ir tai, ar telefonas prijungtas prie belaidžio (Wi-Fi) arba mobiliojo ryšio duomenų tinklo, ar nėra įjungtas baterijos taupymo režimas, dėl kurio blokuojamos foninės programėlės. Nors „Smart-ID“  tikrai įmanoma naudotis ir be automatinių pranešimų, tačiau būtent jie padeda išnaudoti visas programėlės galimybes ir atsiskaityti greitai, paprastai ir saugiai.

Taip pat svarbu žinoti, kad pranešimai su prašymais įvesti PIN kodus telefone pasirodo tik tada, kai patys inicijuojate mokėjimą: jungiatės prie interneto banko ar atliekate finansinę operaciją. Jei mokėjimo neinicijavote, tačiau gavote pranešimą su prašymu įvesti PIN kodus, jokiu būdu to nedarykite, nedelsdami praneškite bankui. Tai gali būti sukčiavimas siekiant pasisavinti pinigus.


  • Kasdieniai finansai - 2019 11 15

    „Mano pinigai“: kaip nuo sukčių apsaugoti savo pinigus?

    „Mano pinigai“: kaip nuo sukčių apsaugoti savo pinigus?

    Apie sukčiavimo telefonu schemas esame girdėję ne kartą, o kaip gerai susipažinę su sukčių veikimo būdais internetinėje erdvėje? Kad nepakliūtume į nesąžiningai lobstančių sukčių pinkles, ypač artėjant švenčių laikotarpiui, turime būti pasiruošę. Žiūrėkite TV3 finansinio raštingumo laidą „Mano pinigai“, kurią padedame kurti, ir sužinokite, kaip išlikti budriems bei apsaugoti savo pinigus.

    Daugiau

  • Kasdieniai finansai - 2019 10 01

    Kaip apsisaugoti nuo finansinių nusikaltimų internete

    Kaip apsisaugoti nuo finansinių nusikaltimų internete

    Socialinės inžinerijos atakų, kai suklaidinti nukentėjusieji sukčiams atskleidžia savo asmeninius ir finansinius duomenis,  ateityje tik daugės. Sukčiai naudoja vis sudėtingesnius klaidinimo būdus savo tikslams pasiekti, taigi žmonės turėtų būti budrūs ir atidūs. Kaip apsisaugoti nuo sukčių ir ką svarbu žinoti kiekvienam piliečiui, pasakoja SEB banko Prevencijos departamento vadovas Audrius Šapola.

    Daugiau

  • Kasdieniai finansai - 2019 07 17

    Gyvenimas internete: arba saugu, arba patogu?

    Gyvenimas internete: arba saugu, arba patogu?

    Jei norite pamatyti, kaip atrodo kibernetinių sukčių auka, žvilgtelėkite į veidrodį. Nuo piktavalių elektroninėje erdvėje nukenčia įvairūs žmonės – ir studentai, ir bedarbiai, verslininkai ir pensininkai, aukštųjų mokyklų dėstytojai. Apgavysčių metodai tampa vis įmantresni, sukčiai tobulėja, tad verta prisiminti bendrąsias saugios elgsenos internete taisykles ir apgalvoti, kokių papildomų priemonių reikėtų imtis, kad kaip įmanoma geriau apsisaugotume nuo šių rizikų.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.