Esate mieste ir staiga sugalvojate įsigyti bilietus į kiną internetu, tačiau prisimenate, kad slaptažodžių generatorius liko kitoje rankinėje. Keliaudami prisimenate, kad nesumokėjote mokesčių, o slaptažodžių generatorius guli namų stalčiuje. Pažįstamos situacijos? Jas išspręsti galite lengvai – naudodamiesi „Smart-ID“ mobiliąja programėle, kuri yra itin patogus, paprastas ir saugus būdas jungtis prie interneto banko bei tvirtinti finansines operacijas.
Kaip įsidiegti programėlę, ja sklandžiai naudotis ir kokius dalykus svarbu žinoti?
Sėkminga pradžia: įsidiekite ir aktyvinkite
Norint įsidiegti „Smart-ID“, reikia turėti prisijungimo prie interneto banko priemonę: kodų generatorių, elektroninį ar mobilųjį parašą. Jei nė vienos iš šių identifikavimo priemonių neturite, jas įsigyti reikėtų atitinkamai: kodų generatorių – nuvykus į arčiausiai esantį SEB banko aptarnavimo skyrių, mobilųjį parašą – nuvykus pas savo mobiliojo ryšio tiekėją, elektroninį parašą – artimiausioje Migracijos tarnyboje (siejant jį su asmens tapatybės kortele) arba Registrų centre (įsigyjant el. parašą USB laikmenoje).
Jei identifikacijos priemonę turite, kitas žingsnis – mobiliosios „Smart-ID“ programėlės atsisiuntimas į savo išmanųjį įrenginį (dažniausiai tai – mobilusis telefonas) ir registracija jame. Šiuos veiksmus galite atlikti ir būdami užsienyje, svarbu, kad būtumėte SEB banko klientas ir turėtumėte prisijungimą prie interneto banko. Kad registracija būtų sėkminga, Jums reikės susikurti du PIN kodus: pirmąjį naudosite jungdamiesi prie programėlės, antrąjį – tvirtindami operacijas.
Pabaigus registraciją, susikurtą „Smart-ID“ paskyrą reikia aktyvinti. Tai padarysite apsilankę interneto puslapyje e.seb.lt ir pasirinkę atpažinimo būdą „Smart-ID“. Pirmą kartą taip jungdamiesi ir laikydamiesi instrukcijų, aktyvinsite paskyrą ir nustatysite, kad prie interneto banko jungsitės būtent naudodamiesi programėle.
Skirtingi bankai – viena „Smart-ID“
„Smart-ID“ – itin patogus būdas turintiems kelių skirtingų bankų, kuriuose galima prisijungti naudojantis šia programėle, sąskaitas. Tokiu atveju prisijungti prie skirtingų bankų sąskaitų pakanka vienos „Smart-ID“ paskyros: svarbiausia prisiminti savo susikurtus PIN kodus.
Jei turite kelis telefonus. Skirtingų „Smart-ID“ paskyrų reikia, jei naudojate skirtingus išmaniuosius įrenginius: kelis telefonus, telefoną ir planšetinį kompiuterį ar kt. Tada turite atsisiųsti programėlę į kiekvieną iš šių įrenginių ir kiekviename jų užregistruoti savo paskyrą ir atitinkamai ją aktyvinti.
Kaip prisijungti prie „Smart-ID“ pakeitus telefoną
Jei ištrynėte programėlę. Taip pat naudinga žinoti, kad jei telefone buvote tiesiog ištrynę „Smart-ID“ programėlę ir vėliau iš naujo atsisiuntėte bei aktyvinote, telefone turėsite dvi aktyvias paskyras. O tai gali būti viena iš priežasčių, kodėl negaunate prašymų įvesti PIN kodą.
Nenaudojamas paskyras pašalinti galima savitarnos portale www.smart–id.com arba susisiekus su „Smart-ID“ naudotojų aptarnavimo centru.
PIN ir pranešimai
Susikūrus paskyrą ir PIN kodus, labai svarbu juos įsiminti, kadangi kodai yra žinomi tik Jums – juos pamiršus, galimybės priminti ar kažkokiu kitu būdu iš naujo nustatyti, nėra. Tris kartus įvedus neteisingą PIN, paskyra bus užblokuota 3 valandoms. Praėjus šiam laikui, galima bandyti iš naujo, tačiau ir antrą kartą nepavykus paskyra bus blokuojama 24 valandoms. Po trečio nesėkmingo bandymo paskyra blokuojama visam laikui – tokiu atveju reikėtų pašalinti seną paskyrą ir susikurti naują. Paskyrą pašalinti galite ir nuotoliniu būdu jau minėtame www.smart–id.com savitarnos portale.
„Smart-ID“ automatiškai pasirodantys pranešimai užtikrina sklandų naudojimąsi programėle. Todėl labai svarbu bendrųjų telefono nustatymų skiltyje pasitikrinti, ar šie pranešimai yra leidžiami, taip pat ir tai, ar telefonas prijungtas prie belaidžio (Wi-Fi) arba mobiliojo ryšio duomenų tinklo, ar nėra įjungtas baterijos taupymo režimas, dėl kurio blokuojamos foninės programėlės. Nors „Smart-ID“ tikrai įmanoma naudotis ir be automatinių pranešimų, tačiau būtent jie padeda išnaudoti visas programėlės galimybes ir atsiskaityti greitai, paprastai ir saugiai.
Taip pat svarbu žinoti, kad pranešimai su prašymais įvesti PIN kodus telefone pasirodo tik tada, kai patys inicijuojate mokėjimą: jungiatės prie interneto banko ar atliekate finansinę operaciją. Jei mokėjimo neinicijavote, tačiau gavote pranešimą su prašymu įvesti PIN kodus, jokiu būdu to nedarykite, nedelsdami praneškite bankui. Tai gali būti sukčiavimas siekiant pasisavinti pinigus.