Switch to mobile version. Į viršų

Kasdieniai finansai - 2017 10 06
jaunimas | socialiniai tinklai

„YouTube“ filmukų kūrėjas: ateities profesija ar tik pelningas hobis?

„YouTube“ filmukų kūrėjas: ateities profesija ar tik pelningas hobis?

Astronautų, dainininkų ir prezidentų profesijos jau nėra svajonių profesijos. Vis dažniau girdime vaikus ir paauglius svajojant apie karjerą internete – juos įkvepia socialinio tinklo „YouTube“ pavyzdžiai.

„YouTube“, būdamas vienu didžiausių interneto kanalų, leidžia vartotojams įdėti asmeninius filmukus. Kasdien skelbiamas milžiniškas kiekis įvairiausių vaizdo įrašų, o jų kūrėjai suburia dideles vienminčių grupes. „YouTube“ erdvė jaunimui atveria neribotas galimybes: kūrybiški, talentingi, iškalbingi ir kitaip įdomūs žmonės čia puikiai atsiskleidžia kurdami išskirtinius filmukus. Taip jie ne tik realizuoja savo idėjas bei parodo talentus: vėliau dėl tokios veiklos gali būti ir finansinės naudos.

Portalas „SocialBlade“, renkantis duomenis apie socialines platformas bei jų vartotojus, skelbia, jog populiariausias visų laikų vaizdo tinklaraščio kūrėjas PewDiePie uždirbo apie 12 mln. JAV dolerių (2014–2015 metų duomenys). Tuo tarpu dešimt populiariausių „YouTube“  tinklaraštininkų bendrai uždirbo apie 70 mln. JAV dolerių.

„YouTube“ – viena patraukliausių „darbo vietų“ jaunimui

Daug jaunų žmonių svajoja apie darbą be vadovų, jie norėtų laisvai keisti darbo vietą ar turėti lankstų grafiką. Dažniausiai tai  suteikia nuolatines pajamas ir laisvę keliauti. Visa tai sudėję turime daugelio jaunuolių svajonių darbo formulę.

Veikla socialiniame tinkle „YouTube“ turi visus minėtus privalumus, o kūrėjas, publikuojantis įdomius ir daug peržiūrų sulaukiančius vaizdo įrašus, gali ir užsidirbti. „Visai greitai veikla socialiniame tinkle „YouTube“ taps tikru darbu“, – mintimis dalijosi vienas populiariausių Lietuvos vaizdo tinklaraštininkų ir virtualaus projekto „Tesla Motors Gigafactory“ kūrėjas Darius Kniūkšta. „Dabar jaunuoliai ir vaikai gerai žino, kad iš to galima užsidirbti“, – priduria vaikinas.

Nuo 14 metų vaizdo įrašus kuriančio ir tinkle „YouTube“ juos demonstruojančio D. Kniūkštos veikla – tarsi įrodymas, kokiais norais ir svajonėmis gyvena daugelis jaunuolių. Šių laikų jaunimui vaizdo įrašų kūrimas ir publikavimas internete yra ne tik hobis, tai – saviraiškos forma.

„Taip, kaip aš vaikystėje paišydavau ant lapo, taip dabar vaikai kuria vaizdo įrašus. Visai nebūtinai jie tai turi daryti profesionaliai“, – aiškino Darius.

Tam pritaria ir Brigita, kurianti vaizdo tinklaraštį apie madą bei keliones „AWO Stories“ bei vaizdo įrašus skelbianti socialiniame tinkle „YouTube“. Mergina pasakoja, kad dar studijuodama universitete suprato, jog jos aistra užfiksuoti akimirkas dažnai nesulaukia atsako, todėl „nusprendė pabandyti tai pakeisti“: pradėjo skelbti vaizdo įrašus „YouTube“.

Turint lietuvišką „YouTube“ kanalą pragyventi vis dar sunku

Kaip rodo Dariaus aštuonerių metų patirtis kuriant tinklaraštį „YouTube“ kanale, klaidinga manyti, kad užsidirbti Lietuvoje taip pat lengva, kaip ir Vakarų šalyse. „Lietuvoje situacija su „YouTube“ transliacijomis yra daug sudėtingesnė nei kitose pasaulio šalyse todėl, kad Lietuvoje kūrėjas neturi jokio finansinio stabilumo. Norėdamas tai užsitikrinti, žmogus turi nertis iš kailio“, – teigia vaikinas.

Kaip pastebi vaikinas, didžiausią įtaką tam daro faktas, jog Lietuva – maža valstybė, turinti mažą rinką. O juk dažniausiai vaizdo tinklaraštininkai užsidirba būtent reklamuodami įvairias prekes, prekių ženklus, paslaugas ar net įmones. „Lietuva yra maža ir labai stipriai prisirišusi prie savo kalbos. Beveik 95 proc. lietuvių vaizdo įrašus kuria tik lietuvių kalba. O mūsų rinka nėra didelė. Čia nėra tiek daug ką reklamuoti ar kam reklamuoti“, – atviravo vaikinas ir pabrėžė, kad net ir už didelį kiekį vaizdo įrašo peržiūrų gaunama labai mažai pinigų.

Be to, Darius pastebi, jog jauni ir tik vaizdo įrašus skelbti pradėję žmonės, ypatingai – lietuviai – nemoka savęs tinkamai įvertinti, todėl nesulaukia atitinkamo finansinio atlygio. Anot vaikino, jie kasdien sukuria daug įdomaus ir įmonėms naudingo turinio (pavyzdžiui, reklamuoja prekes), tačiau ne visuomet geba suprasti tikrą sukuriamą vertę ir įsivertinti savo darbo.

Galiausiai, ne mažiau svarbus ir visuomenės požiūris į internetinių puslapių kūrėjus. Dariaus teigimu, daug žmonių Lietuvoje vis dar skeptiškai vertina vaizdo tinklaraštininkų veiklą. Tai ypač atsispindi kalbant apie kompiuterinių žaidimų entuziastų (angl. gamers) veiklą –  vaizdo įrašų apie žaidimo taktikas ir strategijas publikavimą. Vaikinas prisipažįsta, jog ir jis ilgą laiką buvo tokioje pat situacijoje. Tik sukūrus virtualų „Tesla Motors Gigafactory“ projektą, kurio kūrybai itin pasitarnavo kompiuterinių žaidimų metu sukaupti įgūdžiai, pamažu pradėjo keistis visuomenės požiūris ir formuotis rimtesnė nuomonė apie vaizdo tinklaraščių kūrėjus.

Tarptautinis kanalas sukuria daug didesnes galimybes

Juokaudamas Darius pasakoja, jog turint lietuvišką „YouTube“ kanalą dažnai iš to gaunamų pajamų neužtenka susimokėti ir už mažo buto nuomą, tačiau turint tokį kanalą užsienyje būtų galima gauti gydytojo atlyginimą.

Vaizdo įrašus kuriant užsienio šalims, pasiekiama ne tik daug didesnė žiūrovų auditorija, bet ir atsiveria daug didesnės rinkos. Kanalas sulaukia ne tik gausesnio sekėjų rato, bet ir didesnio įmonių susidomėjimo, jei reklamuojamos jų prekės ar paslaugos.

„Jei žmogus kurs vaizdo įrašus apie automobilius globaliai rinkai, jis suburs daug didesnę žiūrovų auditorijos dalį. Jo kanalas sulauks dešimčių tūkstančių sekėjų ir galės pakankamai iš to užsidirbti“, – įžvalgomis dalijosi Darius. Vaikino nuomone, norint bent šiek tiek užsidirbti iš turimo lietuviško „YouTube“ kanalo, reikia turėti ne mažiau nei dešimt tūkstančių sekėjų.

Greitai dirbti ir užsidirbti „YouTube“ kanale taps realu

„Šiandien apie vaizdo tinklaraštininko veiklą ir darbą dauguma žmonių vis dar kalba kaip apie kažkokį eksperimentinį darbą, tačiau praeis vos keleri metai ir tai taps tikru ir visiems įprastu darbu“, – teigia Darius.

„Svarbiausia būti savimi. Nesvarbu, kad tave įkvepia vienas ar kitas žmogus, bet visada jausiesi geriau ir pritrauksi daugiau dėmesio, jei būsi savimi. Žmonėms patinka nuoširdumas. Žinoma, yra ir techniniai dalykai, tokie kaip montavimo programos ir įvairiausių kamerų pasirinkimas. Kuo anksčiau pradedi domėtis, tuo lengviau pasieksi užsibrėžtus tikslus“, – patarimais kuriant sėkmingą vaizdo tinklaraštį dalijasi Brigita.


  • Kasdieniai finansai - 2017 08 07

    Studentiškos kišenės gidas

    Studentiškos kišenės gidas

    Pirmasis jausmas palikus tėvų namus ir pakėlus studijų bures svetimame mieste – saldus laisvės svaigulys. Vis dėlto jis gali greitai dingti supratus, kad studentiškoje kišenėje ūžauja vėjai. Apie studentų finansus kuriami anekdotai, tačiau ar jie visi būtinai pasikartoja ir  tikrovėje?

    Daugiau

  • Kasdieniai finansai - 2016 10 11

    CERN ekspertas studentams: „Darbą rinkitės ne tik pagal atlyginimą“

    CERN ekspertas studentams: „Darbą rinkitės ne tik pagal atlyginimą“

    Anksčiau jauniems žmonėms, baigusiems aukštąjį mokslą, svarbiausias kriterijus renkantis darbą buvo geras atlyginimas, tačiau ekspertų teigimu, dabar vien tik pinigais gabiausių jaunuolių privilioti nebepavyksta.  

    Daugiau

  • Kasdieniai finansai - 2017 05 02

    Z kartos svajonėse – tūkstantiniai atlyginimai (video)

    Z kartos svajonėse – tūkstantiniai atlyginimai (video)

    Jei svajoji, tai svajok iki begalybės! Atrodo, kad jaunoji Z karta tarsi gimė vadovaudamasi šiuo požiūriu.  Jaunuoliams netrūksta ambicijų, nors dauguma jų dar net nežino, kuo norėtų būti užaugę, jų svajonėse – tūkstantiniai atlyginimai. Tiesa, tėvų lūkesčiai dėl vaikų uždarbio kur kas kuklesni.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.