Switch to mobile version. Į viršų

Kuriantiems verslą - 2015 05 11
Jaunas verslas

50 nesėkmių atspalvių, arba kodėl pradedantys verslininkai privalo klysti?

50 nesėkmių atspalvių, arba kodėl pradedantys verslininkai privalo klysti? Projekto „VeriFake“ komanda

Savo verslą kuriantis žmogus iš aplinkinių išgirs bent 50 priežasčių, kodėl jam nepavyks įgyvendinti savo vizijos, ir tik jas įveikęs jis gali tikėtis sėkmės. Tokios pozicijos laikosi Bernardas Morkūnas, kartu su kolegomis sukūręs išmaniųjų paslaugų projektą „VeriFake“, laimėjusį VšĮ „Versli Lietuva“ pradedančioms technologijų įmonėms skirtą konkursą „Startup Weekend Vilnius“. Jis sutiko papasakoti apie tai, kuo ypatingas „VeriFake“ projektas ir kodėl kiekviena jauna įmonė, prieš investuodama visas turimas lėšas, privalo įsitikinti savo vizijos sėkme.

Kas yra žmonės, sukūrę „VeriFake“ projektą?

Esame verslininkai, tačiau kaip komanda susibūrėme neseniai – iki konkurso pažįstami buvome tik trise, o likę du žmonės prisijungė vėliau. Dauguma mūsų yra programuotojai, kiti – nemažai konsultacinės patirties verslo plėtros klausimais sukaupę žmonės. Asmeniškai su verslu tiesiogiai esu susijęs tikrai ne vienus metus – prieš kurį laiką netgi pasisekė dalyvauti SEB banko programoje „Start Talk“, skirtoje  jauniems verslininkams. Vis dėlto, būdami kiek skirtingi, bet ir labai panašūs, ėmėmės idėjos, kuri padėtų išspręsti daugelį sėkmingai veikiančių įmonių kankinančią problemą.

Kuo ypatinga jūsų verslo idėja? 

Mūsų kuriama debesijos paslauga, pavadinta kaip ir mūsų projektas – „VeriFake“, skirta kiekvienai įmonei, prie kurios interneto svetainės, mobiliosios programėlės ar kitos priemonės jungiamasi per „Facebook“ paskyrą. Tokios bendrovės neretai susiduria su netikrais vartotojais – asmenimis, kurie, turėdami kelias ar net keliasdešimt įvairių paskyrų, registruojasi bendrovės sistemoje norėdami gauti nuolaidų įvairioms prekėms ar paslaugoms, reklamuoti savo paslaugas ar tiesiog teršti interneto erdvę necenzūriniais ir įžeidžiais komentarais. Išskyrus paties „Facebook“ socialinio tinklo apsaugos sistemas, nėra jokių kitų patikimų ir nebrangių metodų, kaip tinkamai atsijoti netikrus vartotojus nuo sąžiningų žmonių.

„VeriFake“ paslauga veikia virtualioje erdvėje tarp vartotojo ir įmonės – kitaip tariant, vartotojas jungiasi prie norimos svetainės per savo „Facebook“ paskyrą ir, kol vyksta prisijungimas, mūsų sukurtas algoritmas patikrina asmens tapatybę. Jeigu tai tikrai teisėtas ir tikras vartotojas, problemų prisijungti ir naudotis svetainės turiniu tikrai nekils, o kiekvienas netikras asmuo bus atpažintas ir užblokuotas. Tačiau paslaugos algoritmas būtų integruotas taip, kad nei įmonė, nei vartotojas jokių nepatogumų nepatirtų – pastarajam užtektų vos dviejų spustelėjimu kaip ir įprastai, kad per savo „Facebook“ paskyrą prisijungtų prie norimos svetainės.

Kodėl kilo mintis spręsti būtent šią problemą?

Daugelis verslininkų supranta, kad verslo segmentui skirtos paslaugos gali būti labai sėkmingos ir pelningos, jeigu jos itin tiksliai atitinka klientų poreikius. Be to, pats asmeniškai esu susidūręs su problema, kad vien tik naudos sau siekiantys ar kitiems kenkiantys vartotojai teršdavo interneto svetainę nereikalinga informacija. Todėl poreikis apsaugoti savo internetinę svetainę nuo išorinių kenkėjų – kaip niekad didelis.

Tačiau „VeriFake“ priešistorė slypi kur kas giliau. Buvo kilusi mintis sukurti vartotojų bendravimo programą, kuri kartu nustatytų ir tikrą prisijungusio asmens tapatybę, kad prisijungę kiti vartotojai žinotų, jog jie bendrauja su tikrais asmenimis. Vis dėlto šis projektas po kurio laiko buvo padėtas į lentyną, nes tapatybės nustatymas pasirodė kur kas rimtesnė ir aktualesnė problema, negu manyta iki šiol.

Kiek laiko užtruko sukurti „VeriFake“ paslaugą?

„VeriFake“ paslaugą kūrėme tiek, kiek truko „Startup Weekend Vilnius“ konkursas – iš viso 52 valandas. Tačiau galutinio prototipo dar neturime – kol kas turime tik pagrįstą idėjos koncepciją. Naudosime sudėtingus, savarankiškai besimokančius algoritmus (machine learning), dėl to įdiegti paslaugą nebus paprasta. Tačiau kelias įgyvendinti idėją yra atviras.

Be abejo, pasaulyje yra tam tikrų tokios paslaugos analogų, mūsų konkurentų, tačiau jų paslaugos – sudėtingesnės, brangesnės ir analizuoja tik jau prie sistemos prisijungusių vartotojų elgseną. Be to, tokio tipo programų algoritmus reikia įdiegti į pačią interneto svetainę, o tai užtrunka ilgai. Kadangi tokie sprendimai padeda analizuoti vartotojų veiksmus, nesąžiningi vartotojai gali padaryti žalos anksčiau, negu jie bus pastebėti.

Nestebina, kad tokia tikrai reikalinga idėja ir laimėjo konkursą. Tad koks prizas jums atiteko už pirmąją vietą?

Galbūt patiems kiek netikėta, bet laimėjome kelionę į Silicio slėnį – tos vietos kitaip nepavadinsi kaip šiuolaikinių technologijų Meka. Kiekvienas, turintis kad ir nedidelį technologinį verslą, nori nors kartą gyvenime ten nuvykti pasisemti patirties ir užmegzti ryšius su partneriais ar net būsimais klientais.

Kartą jau keliavome į Silicio slėnį, tik šįkart jau turime aiškią misiją – sudominti daugybę įmonių savo svarbia paslauga. Daugelis ten dirbančių programuotojų kuria svetaines, prie kurių jungiasi vartotojai, todėl erdvės megzti ryšius su galimais klientais yra itin daug. Silicio slėnyje vyksta nemažai renginių, kuriuose susitinkama su investuotojais ar kitais partneriais. Kiekvieną  vakarą tokių renginių būna net keletas. Todėl tikime, kad namo grįšime turėdami nemažai klientų.

Nors „VeriFake“ komanda susikūrė neseniai, ji puikiai įveikė pradedančiuosius verslininkus kankinančią būseną – baimę. Vienas komandos įkūrėjų pataria tiems, kurie nors ir turi, atrodytų, puikią verslo idėją, bet pritrūksta ryžto ją įgyvendinti:

  • pradėkite bendrauti su klientais kuo anksčiau ir kalbėkite su jais nuolat. Visos idėjos yra nuostabios, kol jos sukasi tik tavo galvoje. Tačiau apie jas reikia kalbėtis su tais, kurie galbūt norėtų jomis naudotis. Klauskite, siūlykite, prašykite papasakoti, kaip jie vertintų tavo idėją. Kiekviena tokia nuomonė, net ir atrodanti visiškai neprotinga, gali būti svarbi. Atsižvelgę į šias idėjas, keiskite produktą ar paslaugą, o tada vėl eikite kalbėtis. Darykite tai nuolat, nes tokių pokalbių jūsų verslui reikia kuo daugiau
  • neieškokite priežasčių, kodėl jūsų būsimas verslas gali nepasisekti. Galima rasti bent 50 priežasčių, kodėl jūsų verslo idėjai nelemta gyvuoti. Tačiau kur kas svarbiau yra pradėti įgyvendinti idėją, o iškilus realiai, ne įsivaizduojamai grėsmei laiku rasti jos sprendimą
  • susitaikykite su galimomis nesėkmėmis. Tikrai nereikia bijoti nesėkmių – kartais netgi geriau pasigirti, kad man nepasisekė, negu tikėtis, kad šįkart tikrai pasiseks. Investuotojai labiau pasitiki tais, kuriems nors kartą yra nepasisekę – tai puikiausias įrodymas, kad žmogus kažką darė ir stengėsi dėl savo idėjos. Tuo tarpu, jeigu nori išvengti bet kokios nesėkmės, geriausia apskritai nieko nedaryti
  • viskas bus daug sunkiau, negu tikėjotės iš pradžių. Yra taisyklė, kad bet koks biudžetas, ar jis bus skirtas idėjai įdiegti, ar tolesnei plėtrai, bus penktadaliu didesnis ir finansiniu, ir laiko atžvilgiu, net jeigu iš anksto ir pasiruošite galimiems sunkumams. Todėl būtinai atsakykite sau į klausimą: „Ar aš taip tikiu savo idėja, kad likčiau net ir prie suskilusios geldos?“
  • bendraukite su tinkamais žmonėmis. Įkvepiantys, stiprūs, protingi, kūrybingi ir sėkmingi žmonės skatins jus į viską (taip pat ir į save patį) pažiūrėti kitaip
  • be geros komandos – nė iš vietos. Vienas lauke – ne karys, o gera idėja pati savaime nebus įgyvendinta. Svarbiausia, kad net ir sunkiausiomis akimirkomis, kai atrodys, jog jau nieko nebepavyks, jūsų komandos nariai taip nemanytų ir padėtų toliau irtis į priekį

Apie „Startup Weekend Vilnius“ konkursą

„Startup Weekend Vilnius“ konkursą organizavo verslumą ir eksportą šalyje skatinanti VšĮ „Versli Lietuva“. VšĮ „Versli Lietuva“ taip pat kuruoja „Startup Lithuania“ bendruomenę ir yra Lietuvos pradedančių įmonių ekosistemos fasilitatorius (tarpininkas). Įstaigos organizuojami projektai ir renginiai yra skirti bet kurios pakopos jaunoms technologinėms įmonėms ir dar tik besidomintiems technologijų verslu žmonėms. Populiariausi projektai naujokams – edukacinių renginių ciklai ir programinės įrangos kūrėjų maratonai (hackathons), kuriuose susikuria naujos komandos, labiau patyrusiems – jaunų technologinių įmonių mugė „LOGIN Startup Fair“ ir jaunimo verslumo skatinimo renginys „Silicon Valley comes to the Baltics“.


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas


Mažas verslas?
Mes sakome – didelės galimybės.


Mažas verslas?
Mes sakome – didelės galimybės.

Paslaugų planas STARTAS – 2 metus nemokamai.

Pasiūlymas galioja iki rugpjūčio 31 d. ir yra skirtas naujoms įmonėms, kurios anksčiau nėra buvusios SEB banko verslo klientės.

 

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.