Kava su pienu, braškės su grietinėle, in ir jang – daugiausia pastangų ir išmonės reikia norint sukurti harmoniją iš vos kelių komponentų. Meistriškas kakavos ir jos sviesto derinimas jau pusę tūkstantmečio žavi skoniu ir nepamirštamu kvapu – šokoladu. Vienas iš lietuviško šokolado prekės ženklo „Chocolate Naive“ savininkų ir verslo vystymo vadovas Arūnas Matačius praskleidžia kakavos pupeles ir atvirai pasakoja, ko reikia norint svajonę paversti realybe. Apie skonį, kvapus, teisybę ir pasaulio užkariavimą.
Išskirtinai lietuviškas
Su verslo partneriu Domantu Užpaliu sėkmingai dirbantis jau penkerius metus Arūnas sako, kad verslas gimė iš naivaus tikėjimo, kad Lietuvoje galima gaminti aukščiausios kokybės šokoladą. Į priekį nuolat stūmė geras tėvų auklėjimas, išmokęs pasaulyje ieškoti teisybės – nors atrodo, kad parduotuvių lentynos linksta nuo įvairiausių šokolado plytelių, tačiau tikro šokolado ten beveik nerasime ir labai ieškodami.
„Ironiška, kad atrodo tiek daug, tačiau iš tikrųjų niekur nėra. Šokolade kakavos turėtų būti daugiau nei cukraus, todėl prieš penkerius metus ir išėjom į saulės šviesą, rankose laikydami savą kūrinį. Kūrinį, kuriuo patys didžiuotumėmės. Jis gaminamas Lietuvoje nuo pupelės iki plytelės“, – pasakoja Arūnas.
Drąsa veda į priekį
Jaunas verslininkas sako, kad „Chocolate Naive“ variklis nuolat kūrenamas drąsa. Net ir turėdami mažą biudžetą, šokolado kūrėjai sugeba pasiekti didelių rezultatų. Arūnas pasakoja, kad tik drąsa ir nebijojimas išgirsti to baisiojo „ne“ leido jų šokoladui patekti ant prabangių ir visame pasaulyje žinomų prekybos centrų „Selfridges“, „Fenwick“, „Harvey Nichols“, „La Grande Epicerie de Paris“ ar „Found MUJI“ lentynų.
„Pirmi penkeri metai visada sunkūs ir retai kada pasitaiko stebuklų. Tikrai daug klydome, bet to nebijojome. Parklupę atsistodavome ir eidavome toliau – juk kitos krypties versle negali būti“, – savo patirtimi dalijasi „Chocolate Naive“ verslo vystymo vadovas.
Galima sakyti, kad per pirmus penkerius metus atrinktas geriausias kakavos pupeles vaikinai jau pradeda paversti puikiausiu šokoladu. Visą laiką iki dabar skyrę vien kūrybai ir inovacijoms, šokolado meistrai gali drąsiai teigti, jog sukūrė pasaulinio lygio produktą.
Galbūt jų pačių kuklumas ir neleistų to ištarti garsiai, bet laimėti apdovanojimai kalba geriau nei žodžiai – 15 tarptautinių apdovanojimų, tarp kurių Europos auksas „International Chocolate Awards 2014“, geriausias startuolis „New Organic Berlin 2015“ parodoje, trys bronzos medaliai „Academy of Chocolates Awards 2015“ ir dar begalė kitų.
Taburetės verslo principas
Tikriausiai ne veltui kasdienis „naiviojo šokolado“ gamintojų šūkis – „paprasta yra labai sudėtingta (ang. Simple is very complex). Netgi verslo principą, kuriuo Arūnas ir Domantas vadovaujasi, jie pavadino itin paprastai ir kasdieniškai – taburete.
„Įmonės sėkmės paslaptis, kaip ir stabiliai stovinčios taburetės – reikia trijų kojų. Pirmoji atsakinga už produktų ar paslaugų kūrimą bei inovacijas – Domantas Užpalis už tai šiemet buvo išrinktas geriausiu Europoje šokolado technologu.
Tuomet yra pardavimai ir marketingas – be jų bet kokia veikla nesugebėtų pajudėti iš atspirties taško. Asmeniškai jaučiu aistrą šiai sričiai, o šiemet už tai buvome ir įvertinti – gavome aukso medalį už šokolado pakuotes. Trečioji koja paprasta – finansų planavimas“ – „Chocolate Naive“ verslo strategija dalijasi Arūnas Matačius.
Globali šokolado ekspansija
Tarptautinis pripažinimas leidžia optimistiškai žengti į užsienio rinkas ir neapsiriboti vien Lietuva, kurios vardą vaikinų gaminamas šokoladas garsina pasaulyje. Drąsa vėl čiumpa už rankos ir „Chocolate Naive“ ne tik eksportuoja saldųjį auksą į daugiau nei 20 pasaulio valstybių, bet nepabūgsta steigti savo atstovybių Japonijoje, Kinijoje, Pietų Korėjoje, Vokietijoje ar JAV.
Vaikinai svajoja daug ir nuolatinės pastangos leidžia viską paversti realybe. Netgi paklaustas, ką patartų pradedantiesiems verslininkams, Arūnas, ilgai negalvojęs, sako: „patarčiau pagalvoti, ar nori išmokti plaukti trijų milijonų, ar septynių milijardų margaspalvių žuvų pilname baseine.“
Tikriausiai nenuostabu, kad penkerius metus skyrę kūrybai ir inovacijoms, artimiausius penkerius vaikinai planuoja praleisti užkariaudami pasaulį. Bet ne raketomis ar kovos veiksmais, tačiau nuostabiausiu ir kiekvieno širdį sąlančiu ginklu – šokoladu.[content term="Subscribe Infobankas"]
Arūnas ir Domantas tiki, kad 2020 metais „Chocolate Naive“ bus geriausias šokolado gamintojas pasaulyje ir žymiausias lietuviškas prekės ženklas. Jie nežino, kaip tai pasieks. Taip pat neplanavo ir parduotuvių tinklo „House of Naive“, nesvajojo apie nuosavas kakavos plantacijas Centrinėje Amerikoje. Tačiau nuosekliai dirbant ir tikint sava idėja viskas išties būna lyg gardi šokolado plytelė.