Switch to mobile version. Į viršų

Kuriantiems verslą - 2020 09 04

Kaip užtikrinti savo verslo idėjos finansavimą?

Kaip užtikrinti savo verslo idėjos finansavimą?

„Paplitęs populiarus mitas, kad startuoliai randa investuotojus, duodančius jiems nemažai lėšų, ir taip įgyvendina savo idėją. Tačiau vien tik už idėjas investuotojai pinigų tikrai nedalija – jie nori kuo mažesnės rizikos, kad galėtų atgauti savo pinigus“, – patirtimi, kaip gauti finansavimą savo verslo idėjai ir jos planui įgyvendinti, dalijasi konsultacijų ir tyrimų įmonės „Civitta“ ekspertas Vytautas Černiauskas.

Pasak V. Černiausko, itin svarbus verslo modelio testavimas: dar prieš ieškant finansavimo, reikėtų būti pasitikrinus, ar siūloma paslauga arba produktas  padeda spręsti kažkokią konkrečią problemą ir  ar yra žmonių, pasiryžusių už tai mokėti pinigus. „Kuo daugiau būsite rinkoje pasiūlę savo produkto ar paslaugos versijų, gavę vartotojų įvertinimą, kad jiems patinka ir jie mokėtų už tai pinigus, tuo didesnė tikimybė, kad investuotojas jūsų verslu susidomės“, – sako jis.

Reikalingos ir asmeninės investicijos

„Skatinčiau investicijų paieškos procesą atidėti iki tol, kol jau būsite pasiruošę, – idealiu atveju, kai jau turėsite kelis klientus ir pajamų, net jei jos sieks tik kelis šimtus ar tūkstančius eurų. Tai jau yra įrodymas, kad jūsų produktas ar paslauga yra reikalingi“, – sako V. Černiauskas.

Pasak jo, investuotojai nepatikimai žiūri į tuos verslo kūrėjus, kurie neinvestuoja nei savo laiko, nei pinigų. „Jei kuri kažką ir tai laikai tik hobiu, neskiri viso savo laiko, kodėl investuotojas turėtų patikėti ir skirti savo lėšų? Pasiryžimas visą savo energiją skirti verslo idėjai – galbūt dvylika valandų per parą ne vienus metus – taip pat yra jūsų investicija“, – teigia ekspertas.

Be abejo, tikrai ne visas idėjas realu įgyvendinti iš asmeninių santaupų: tokiam verslui, kaip vertimo paslaugų teikimas ar prekės ženklo kūrimas, gali apskritai neprireikti jokių pradinių investicijų, bet, jei kuriate programinę įrangą, gali neužtekti vienų metų.

„Pastaruoju atveju verta pagalvoti apie darbą etapais: pradėti nuo bandomosios versijos, paliekant tik dalį funkcijų, pasižiūrėti, ar viskas gerai, ir tada keliauti toliau. Tikrai nereikėtų kurti visos versijos pusę metų ir tik tada išsiaiškinti, kad idėja puiki, bet rinkoje jos niekam nereikia“, – pataria V. Černiauskas.

Kur ieškoti investuotojų?

Lėšų galima gauti įvairiais būdais: yra verslo rizikos kapitalo fondai, verslo angelai, koinvesticiniai fondai, galų gale – valstybės parama verslui.

„Reikėtų išsinagrinėti visas galimybes ir pasinaudoti ta, kuri tinkamiausia pagal jūsų verslo tipą.  Vienokios galimybės yra kuriant eksperimentinę inovacijų programą, kitokios – ekologijos technologijas ir taip toliau. Dabar itin aktualūs COVID-19 žalos mažinimo sprendimai – skiriamos lėšoms tokiems produktams ir paslaugoms kurti, kurie padėtų spręsti būtent su viruso padariniais susijusias problemas“, – sako ekspertas.

Investavimo galimybių Lietuvoje ieškokite www.verslilietuva.lt/verslauk/finansavimo–saltiniai/.

Į kokį investuotoją besikreiptumėte, V. Černiauskas pataria pasiruošti aiškų planą, ką darysite su konkrečia suma, kurios prašote, ir koks bus rezultatas. „Dažniausiai investuojant sutariami etapai ir darbai, kuriuos reikia padaryti. Pirmai investicijai pasiteisinus, t. y. jei įgyvendinote ir viršijote tą planą ir jei reikia investicijų tolesnei plėtrai, tikėtina, kad tas pats investuotojas ir vėl norės prisidėti įgyvendinant jūsų idėją. Šiame etape yra didesnė kitų investuotojų pritraukimo galimybė, nes jau turite idėją, kuri įrodė savo gyvybingumą“, – teigia jis.

Pagrindinės klaidos

Kaip vieną iš pagrindinių klaidų ieškant investavimo šaltinių ekspertas įvardija nepakankamus namų darbus: išsamaus finansinio plano neturėjimą, nežinojimą, kaip bus panaudojami investuojami pinigai ir koks bus aiškus rezultatas.

Jis taip pat atkreipia dėmesį į teisingą investuotojo pasirinkimą. „Investuotojas yra labai svarbus verslo partneris – rinkitės ne tą, kuris duoda daugiau pinigų, bet pasitikrinkite, ar panašiai matote verslo idėją, ar sutampa vertybės, nes ne vienus metus su juo reikės labai artimai dirbti“, – akcentuoja ekspertas.

Pašnekovas pataria į finansuotojus nežiūrėti tik kaip į pinigų maišą – drauge su finansuojamomis lėšomis fondas paprastai siūlo ir patirtį, kontaktus, galbūt padeda verslo idėją  įgyvendinti tam tikrose rinkose. Tokia pagalba gali būti ne mažiau svarbi, o gal net svarbesnė negu piniginė injekcija. Pasak V. Černiausko, investuotojai paprastai padeda kaip mentoriai, be to, atskaitomybė jiems  padeda laikytis disciplinos, kuri labai svarbi kuriant ir plečiant verslą.

Daugiau apie investuotojo pasirinkimą.


  • Kuriantiems verslą - 2020 09 03

    Penkios taisyklės, kaip kurti ir išlaikyti ryšį su klientu

    Penkios taisyklės, kaip kurti ir išlaikyti ryšį su klientu

    „Verslo tikslas yra ne parduoti, o viską organizuoti taip, kad klientas sugrįžtų ir netgi rekomenduotų jūsų produktą ar paslaugą kitiems“, – sako Vilniaus universiteto Ekonomikos fakulteto lektorė, rinkodaros ir kainodaros specialistė Indrė Radavičienė. Ekspertė dalijasi penkiomis praktinėmis taisyklėmis, kaip tokio rezultato pasiekti versle.

    Daugiau

  • Kuriantiems verslą - 2020 09 15

    Trys žingsniai, kaip pasitikrinti, ar Jūsų verslo idėja gera

    Trys žingsniai, kaip pasitikrinti, ar Jūsų verslo idėja gera

    SEB banko Inovacijų centro vadovo Audriaus Rutkausko teigimu, pasakyti, kuri verslo idėja sėkminga, o kuri – ne, kartais itin sunku. „Iš tiesų nėra vienos sėkmę garantuojančios formulės. Net ir turėdamas šioje srityje patirties, aš taip pat būnu neteisus. Mano nuomone, geriausias idėjos patvirtinimas yra skaičiai. Jeigu pas mane ateina žmogus ir sako, kad jo produktą nupirko 10 žmonių arba kad produktu yra labai domimasi, kas aš toks, kad pasakyčiau, jog jo idėja yra bloga?“, – retoriškai klausia A. Rutkauskas

    Daugiau

  • Kuriantiems verslą - 2020 09 01

    Unikalus verslo modelis – būtinas sėkmingo verslo elementas

    Unikalus verslo modelis – būtinas sėkmingo verslo elementas

    Statistika Lietuvoje negailestinga – pirmus penkerius metus išgyvena viena iš penkių naujų įmonių. „Nors tokie skaičiai skamba pesimistiškai, jie parodo, kad verslo kurti negalima aklai: jei eidami į lauką žinome, kad bus atšiaurios sąlygos, apsirengiame šilčiau ir geriau pasiruošiame – tas pats galioja verslui. Norint, kad jis būtų sėkmingas, reikia padaryti gerus namų darbus, į kuriuos patenka ir verslo modelio kūrimas“, – sako ISM verslo strategijos dėstytojas Benas Adomavičius.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.