Switch to mobile version. Į viršų

Kuriantiems verslą - 2015 09 28
Konkurencija | Sveikata

Konkurencingumas didės, o kainos mažės

Konkurencingumas didės, o kainos mažės Artūras Bareikis. Tomo Lukšio (BFL) nuotr.

Ilgėjantis darbo amžius, didėjantis krūvis, geros savijautos siekis ateityje vers žmones labiau rūpintis savo sveikata. Nors klientų poreikius formuoja greitas gyvenimo tempas ir jie vis sparčiau kinta, esminis išlieka tas pats – noras per trumpą laiką gauti kuo geresnį ir saugesnį efektą.

Anot grožio terapijos ir chirurgijos klinikos „Sugihara“ direktoriaus Artūro Bareikio, ateityje sveikatinimo įstaigos bus priverstos investuoti į naujas technologijas, leidžiančias išmatuoti ir pagrįsti teikiamų paslaugų efektyvumą, saugumą. Be to, reikės užtikrinti lėtinių ligų prevenciją ir siūlyti vis daugiau papildomų galimybių, skatinančių vartojimą, pavyzdžiui, pasirūpinti mažamečiais vaikais, kol jų tėvai sveikatinasi.

Laimės paprasti sprendimai

Ateityje naujovių taikymas sveikatinimo ir grožio pramonėje taps spartesnis. Tuo neabejojantis A. Bareikis sako, kad naujų sprendimų dabar yra kur kas daugiau. „Anksčiau naujovių buvo mažiau, jas rečiau diegdavo. Bet dabar jos veržiasi į visas sritis: prekių, paslaugų, įrangos. Atnaujinimas tapo privaloma sąlyga verslui, norinčiam išgyventi“, – teigia pašnekovas.

Pasak jo, anksčiau naujoves sveikatinimo srityje įdiegti buvo sunkiau. Jas tiekiantys gamintojai nejautė didelės konkurencijos. Dabar naujovių diegimo procesai yra kur kas spartesni. Gamintojai priversti sukurti ir pristatyti sprendimus, kuriais ne tik paprasta naudotis, bet ir lengva įdiegti.

Suaktyvėjus naujovių diegimui, į sveikatinimo paslaugas teikiančias įmones plūstelėjo žmonės, ištroškę greitų ir efektyvių sprendimų. Kitaip nei daugelio sričių klientai, sveikatinimo paslaugas perkantys asmenys, pasak A. Bareikio, visuomet išsiskiria reiklumu. Todėl kartų kaitos sandūroje sveikatinimo specialistai nejaučia didėjančio spaudimo.

„Pažangiausioms įmonėms klientų pasitenkinimas yra esminis dalykas. Nesvarbu, kokia karta sudaro jų klientų branduolį. Mūsų srityje per 20 metų susiformavo klientų segmentas, kuriam visada reikėjo greitų, efektyvių paslaugų čia ir dabar. Jis atsirado dėl labai greitai besikeičiančio gyvenimo ritmo, didėjančio darbo krūvio, būtinybės darbe ne tik gerai atrodyti, bet ir jaustis“, – aiškina „Sugiharos“ vadovas.

Nors spartėjantis gyvenimo tempas dar labiau paskatins žmones naudotis sveikatinimo paslaugomis, A. Bareikis tiki, kad augantis poreikis ne didins, o mažins paslaugų kainas. „Aišku, pirmasis rinkoje visada suspės nugriebti grietinėlę. Deja, tam turimas terminas sutrumpėjo tris kartus. Jeigu anksčiau konkurentai tave pavydavo ir nukopijuodavo per maždaug trejus metus, šiuo metu tas terminas sutrumpėjo iki vienų metų ir tai dar ne riba“, – svarsto A. Bareikis.

Išvaizda ir savijauta rūpinsis biotechnologijos ir lazeriai

Lietuvoje pastarąjį dešimtmetį juntamas emigrantų bei užsieniečių susidomėjimas čia teikiamomis sveikatinimo paslaugomis, kurios, anot pašnekovo, išsiskiria puikiu kainos ir kokybės deriniu. Ar po penkerių metų tokia tendencija išliks?

Pasak A. Bareikio, kiekvienais metais tiek į Lietuvą trumpam grįžtančių emigrantų, tiek užsieniečių skaičius tarp klientų auga. Tačiau, norint išlaikyti kylančią trajektoriją, „Sugiharos“ vadovo nuomone, reikia kurti bendrą šalies įvaizdį. Be jo pasiekti, kad svečiai ilgiau užtruktų šalyje ir čia lankytųsi dažniau, bus sudėtinga.

Didelis potencialas slypi ne tik užsienyje. Jį pašnekovas įžvelgia ir tarp šalyje gyvenančių žmonių, tiksliau, tarp stipriosios lyties atstovų. „Vyrai ateityje bus tiesiog priversti skirti daugiau dėmesio sau. Šioje vartotojų grupėje slypi didelis potencialas visoms su sveikatos profilaktika, prevencija, sveikatinimu ir grožio sritimi susijusios paslaugoms“, – tikina klinikos direktorius.

Paprašytas įvardyti populiariausias ateities sveikatinimo ir grožio paslaugas, A. Bareikis teigia: „Dauguma dabartinių paslaugų turėtų išlikti, nes poreikis atsiremia į žmogaus fiziologiją. Nebent jų skaičius gali didėti. Tai lems didžiosios XXI a. ydos: sėdimas darbas, neaktyvus laisvalaikis, nesuderinta mityba, žalingi įpročiai ir kt. Dabar taikomas priemones ateityje papildys biotechnologijos ir nauji chemijos produktai. Be to, dar labiau išnaudosime lazerius.“


Patiko straipsnis? 
Prenumeruokite e. paštu


Daugiau verslo įžvalgų galite rasti naujame futuristiniame „bzn start” leidinyje VERSLAS 2020.
 

Straipsnį parengė Gintaras Gimžauskas


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.