Kaunietė Greta Putnaitė, baigusi Jono Basanavičiaus gimnaziją Kaune, po maisto technologijos ir inžinerijos studijų Kauno technologijos universitete beveik metus padirbėjo pardavimo srityje ir, prisiminusi meilę karamelei, ėmėsi verslo. Pasak jos, sunkiausia buvo pradėti, išdrįsti. „Nuolat kankino klausimai: ar sugebėsiu susidoroti, o jei nepasiseks? Bet kai tik radau patalpas, viską nesunkiai susitvarkiau ir labai sparčiai judu pirmyn“, – sako pieniškos karamelės „Cannamella“ gamintoja.
Verslo idėją brandino dar studijuodama
G. Putnaitė atvirauja, kad nuo mažens yra didelė saldumynų mėgėja, tad ir karamelė „Cannamella“ gimė iš aistros saldumynams.
„Jau nuo pat mažų dienų nedaviau tėvams ir seneliams ramybės, nuolat barškinau indus virtuvėje, – šypsodamasi prisimena pašnekovė. – O karamelė visada buvo kažkas nepakartojamo. Kiek prisimenu save, visada mano mėgstamiausių desertų sąraše karaliavo ji – karamelė. „Cannamella“ taip ir tapo ne tik mėgstamiausiu desertu, bet ir mano gyvenimu.“
Karamelės gamintoja savo verslo idėją brandino keletą metų – dar studijuodama universitete. Prieš pradėdama verslą, ji ilgai tobulino receptūras, ieškodama nepriekaištingo skonio. Karamelės idėją plėtoti padėjo universiteto profesorius Pranas Viškelis. „Nors tai ir ne jo specializacija, bet jis leido išbandyti įrenginius, davė daugybę gerų patarimų“, – už paramą dėkinga jauna verslo sumanytoja, šiuo metu sukūrusi penkias receptūras ir gaminanti klasikinę karamelę, su kokosais, lazdynų riešutais, liofilizuotomis avietėmis ir braškėmis. [content term="Infobankas - kuriantiems verslą"]
G. Putnaitės teigimu, pradėjus savo verslą sunkiausia buvo įdiegti kokybės sistemą: „Supratau, kad ne viskas taip, kaip vadovėliuose parašyta, todėl reikėjo daugybės eksperimentų.“
Savo produkciją jaunoji verslininkė reklamuoja kol kas tik socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“. Ji džiaugiasi, kad jos „Cannamella“ puslapis „Facebook“ tinkle turi beveik 3 000 gerbėjų.
Naujo skonio ieškotoja
Kalbėdama apie savo veiklos ypatumus, pašnekovė pabrėžia, kad jos verslo tikslas yra nenaudojant jokių konservantų iš pačių geriausių produktų gaminti įvairaus skonio karamelę. „Planuoju ateityje turėti produkcijos be cukraus“, – apie ateities viziją kalba G. Putnaitė.
Ji paaiškina, kad prekės ženklo pavadinimas kilo iš viduramžių lotyniško sudurtinio žodžio „canna“ (cukranendrė) ir „mella“ (medus). Iš šio žodžio galiausiai kilo žodis „karamelė“.
Žaliavų savo produkcijai mergina sako ieškanti labai atidžiai, renkasi tik laiko ir kokybės patikrintus tiekėjus. „Išbandžiau daug įvairių tiekėjų, kol atradau sau tinkamus. Gali būti taip, kad ta pati žaliava gali labai pakeisti karamelės skonį, – iš savo patirties sako karamelės gamintoja ir tikina, kad konkurentų nebijo. – Visada ir visur yra kur pasireikšti. Pati esu sau didžiausia konkurentė, stengiuosi tobulėti ir nustebinti visus nauju skoniu.“
Pasiekti tikslą padeda nusiteikimas dirbti
G. Putnaitė tvirtina esanti patenkinta verslu, nors jam ir reikia nuolatinių investicijų. „Investuoju po truputį, nesiverčiu per galvą, žinau, kokių aparatų reikėtų, kad padidėtų gamybos pajėgumas, bet ateis tam laikas. Manau, po pusmečio turėtų viskas atsipirkti“, – pamažu įsibėgėti tikisi prekių ženklo „Cannamella“ autorė.
Kaune, Aleksandro Stulginskio universitete, ji turi gamybai pritaikytą laboratoriją. „Turiu puikias sąlygas eksperimentuoti ir tobulėti. Džiaugiuosi, kad universitetas suteikia tokias puikias galimybes pradedantiems. Šiuo metu per mėnesį įmanoma pagaminti 5 tūkst. karamelės indelių, tačiau tikslai yra kur kas didesni, – sako pašnekovė, kuriai įgytos maisto mokslo ir technologijos žinios dabar labai praverčia. – Manau, versle sėkme pasitikėti nereikėtų – tik atsidavimas ir sunkus darbas gali duoti gerų rezultatų. Žinoma, svarbu išmanyti tą sritį ir žinoti visas smulkmenas. Tapęs puikiu specialistu, gali daryti stebuklus.“
Visiems naujo verslo sumanytojams ji norėtų palinkėti drąsos ir nusiteikti dirbti 24 valandas per parą. „Jei tai nekelia baimės, tikrai anksčiau ar vėliau pasiseks“, – įsitikinusi G. Putnaitė.