Switch to mobile version. Į viršų

Kuriantiems verslą - 2017 11 09
Jaunas verslas | Kuriantiems verslą

Milijardo verti startuoliai. Ko trūksta iki sėkmės proveržio Lietuvoje

Milijardo verti startuoliai. Ko trūksta iki sėkmės proveržio Lietuvoje © Andreas Klassen, Unsplash

Pasaulis susižavėjęs stebi milijardų vertas bendroves, vartotojai noriai naudojasi jų paslaugomis ir aikčioja nuo akimirksniu užplūdusios sėkmės istorijų. Tačiau išauginti sėkmingą jauną verslą, vadinamą startuolį, galima ir Lietuvoje. Šia tema įdomi diskusija numatoma renginyje „The Grand Founders Day“, kur idėjomis dalysis daug patirties pradedančių veiklą įmonių plėtros srityje turintys Ilja Laursas, Milda Mitkutė, Martynas Nikolajevas, o SEB banko valdybos narys Vaidas Žagūnis papasakos apie tai, su kokiais iššūkiais susiduria startuolių kūrėjai ir kaip galime jiems padėti kurti naujas idėjas, kad iš jų išaugtų iki 1 mlrd. eurų vertės bendrovės.

Įmanoma tik žengus į pasaulinę rinką

Anglišku terminu „Unicorn“ vadinami startuoliai, kurių vertė siekia 1 mlrd. dolerių. Tai yra kone kiekvieno pradedančiojo inovatyvų verslą siekiamybė, tačiau tik vienetams tai pavyksta pasiekti ir kol kas Lietuvoje tokios sėkmės nebuvo sulaukta. Vis dėlto kiekvienas pradedantysis verslininkas turi tokią  galimybę, o tam puikias sąlygas atveria pasaulinė rinka.

„Norint auginti jauną verslą yra būtina tapti pasaulinės rinkos dalyviais. Galėčiau teigti, kad tai ne šiuolaikinis pranašumas, o tiesiog būtinybė, jeigu jauna įmonė nori ir siekia išaugti iki „Unicorn“ lygio“, – įsitikinęs verslininkas, investuotojas M. Nikolajevas.

Jam antrina kitas diskusijos dalyvis, SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius V. Žagūnis. Pasak jo, vien fakto, kad rinka šiais laikais yra pasaulinė ir visiems pasiekiama, negana. Būtina spręsti ir visuotinę problemą, su kuria susidurtų daugelio rinkų atstovai.

„Unicorn“ vadiname įmones, kurių vertė yra didesnė nei 1 mlrd. dolerių, tačiau tik vienam iš milijono startuolių pasiseka tokiam tapti. Norint tai pasiekti, reikia surasti produktą ar paslaugą, kurie padėtų sprendžiant visuotinę problemą, aktualią daugiau negu 1 mln. žmonių, pavyzdžiui, įmonės „Uber“, „Facebook“, „Airbnb“. Tokios įmonės turi daug galimybių sparčiai augti ir neapsiriboja vietine rinka, turi įvairiose šalyse veikiančias komandas“, – pasakoja pašnekovas.

Idėja – dar ne viskas

Norite pasitarti?
Registruokitės į susitikimą


Galimybės tapti „Unicorn“  įmone atviros visiems, tačiau ne kiekvienas geba tuo tinkamai pasinaudoti. Anot diskusijos dalyvių, labai dažnai per daug sureikšminama idėjos įtaka. Nors ji iš tiesų didelė, tačiau, norint tapti milžiniška jauna įmone, ne mažiau svarbūs kiti veiksniai: komanda, problemos suvokimas ir konkretūs tikslai.

„Kiti ne mažiau svarbūs aspektai – supratimas, kokią problemą sprendžiate, ir idėjos tikrinimas. Pagrindinė problema – neretai kuriamas produktas, kurio niekam nereikia. Nebandoma ieškoti būdų, kaip idėją galėtų patikrinti būsimi klientai. Visas dėmesys, skiriamas pačiai idėjai, kol baigiasi pinigai ar išsenka kitokios atsargos. Tik nustatę kliento problemą, supratę, kokiems klientams parduosite savo produktą ar paslaugą, įvertinę išlaidų ir pardavimo masto prognozę, galite pradėti dairytis finansavimo galimybių. Nes kiekvienas galimas investuotojas startuolio tikrai paklaus, kiek ir kada uždirbsite“, – tikina V. Žagūnis.

Kita vertus, M. Nikolajevas pabrėžia komandos svarbą, sakydamas, kad tai, ar jauna įmonė žaibiškai šaus į aukštumas, ar ims vegetuoti, priklauso tik nuo žmonių, jų bendros idėjos vizijos.

„Sėkmę arba, atvirkščiai, vegetaciją lemia tik patys žmonės, dirbantys startuolio komandoje. Tai priklauso nuo komandos, kuri susirinko dirbti drauge – nuo jų požiūrio, žinių, gebėjimo dirbti drauge, tarpusavio supratimo ir kasdienio judėjimo užsibrėžto tikslo link. Mano manymu, tik 10 proc. sėkmės sudaro pati idėja, o net 90 proc. lemia tai, kokia komanda tą idėją įgyvendina“, – atskleidžia jis.

Diskutuos profesionalai

Perspektyvaus lietuviško startuolio „Unboxed“ įkūrėjas Tadas Deksnys jau gali pasidžiaugti savo sėkme ir milijoninėmis investicijomis. Nors iki „Unicorn“ lygio startuolio dar reikės įdėti darbo ir laiko, pašnekovas įsitikinęs – gautos investicijos skatina kurti dar didesnę vertę.

„Gavus milijoną nelengva nepamesti galvos. Jei pažiūrėtum iš asmeninės perspektyvos į tokią investiciją, prisimintum seną posakį, kad pinigai žmogui sukuria laisvę. Tačiau tai vertinant iš verslo pusės, pritraukta investicija tarsi įpareigoja sukurti dar daugiau vertės ir dauginti investuotus pinigus, todėl tai priešinga tam susiformavusiam kultui. Investuotojo ir įmonės santykiai pagrįsti pasitikėjimu. Mano nuomone, pasitikėjimas yra ateities valiuta, kurios norėdamas net ir už bitkoinus nenusipirksi, jis yra nusipelnomas“, – vieną iš savo verslo sėkmės priežasčių atskleidžia T. Deksnys.

Anot jo, būtent pasitikėjimas ir įdirbis yra tie veiksniai, kurie pasaulinėje rinkoje padeda atsirasti milijardo dolerių vertės startuoliams. 2017 m. lapkričio 16–17 d. vyksiančioje konferencijoje „The Grand Founders Day“ šia tema diskutuos tikri savo sričių žinovai, kurie patys investuoja arba siekia savo verslą išauginti iki „Unicorn“ startuolių lygio. Diskusijoje išgirsite investuotojo, rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ įkūrėjo I. Laurso patarimus, SEB banko valdybos nario, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktoriaus V. Žagūnio nuomonę apie pasaulinės rinkos įtaką startuoliams, investuotojo ir įmonės „Veleza“ įkūrėjo M. Nikolajevo įžvalgas apie „Unicorn“ galimybes ir vieno pelningiausių lietuviškų startuolių „Vinted“ bendraautorės M. Mitkutės požiūrį į „Unicorn“ startuolius pasaulinėje erdvėje.

Ieva Kniukštienė, www.bznstart.lt


  • Kuriantiems verslą - 2016 10 07

    Kaip patikrinti, ko verta sugalvota verslo idėja?

    Kaip patikrinti, ko verta sugalvota verslo idėja?

    Kaip įsitikinti, kad tavo verslo idėja tikrai verta dėmesio ir gali duoti norimų rezultatų? Tikėjimas savimi versle tikrai padeda, tačiau ne ką mažiau svarbu yra ir sugebėti išklausyti kitus.

    Daugiau

  • Kuriantiems verslą - 2017 02 09

    Norite tiesos apie savo verslo idėją? Kalbėkitės su lietuviais investuotojais

    Norite tiesos apie savo verslo idėją? Kalbėkitės su lietuviais investuotojais

    Stiprėjanti startuolių bendruomenė Lietuvoje jau šeštą kartą rinkosi į tradicija tapusį renginį „The Founders’ Day“. Šį kartą su bendraminčiais pabendrauti ir savo idėjomis pasidalyti susirinkę jaunuoliai turėjo galimybę išgirsti ir naudingų įžvalgų apie investicijas ir investuotojus.

    Daugiau

  • Kuriantiems verslą - 2017 03 23

    Kaip išgryninti milijono vertą idėją?

    Kaip išgryninti milijono vertą idėją?

    Septintajame renginyje „The Founder’s Day“, kuris kovo mėn. pirmą kartą vyko Kaune, dalyviai noriai dalijosi savo inovatyviomis startuolių idėjomis ir diskutavo su renginio svečiais naujose bendradarbiavimo erdvėse, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslo ir studijų centre. Šįkart renginio tema buvo „Kaip atskirti 1 mln. idėją nuo kebabinės?“

    Daugiau

Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.