Milžiniškas informacijos srautas, pasiekiamas vienu mygtuko spustelėjimu, išlepino šiandienos vartotoją. Verslininkams tampa vis sunkiau nustebinti visko mačiusį pirkėją ir pasiūlyti jam naujovių. Visgi dirbantieji kūrybinio verslo srityje sako, kad stebėdami aplinką ir tai, kaip ir kokius daiktus naudoja žmonės, vis dar galime atrasti kažką naujo. Apie tai, kas svarbiausia kūrėjams, norintiems sėkmingai įgyvendinti savo verslo idėjas, kalbamės su vienu iš inovatyvių dizaino produktų studijos „March“, savo produkciją pristatančios daugiau negu 30-yje šalių, įkūrėjų Martynu Kazimierėnu.
Svarbiausia – idėja
Pasak M. Kazimierėno, kūrybiniame versle svarbiausia originali idėja – būtent ji ir lemia produkto pardavimo sėkmę. „Turite stengtis pasiūlyti kažką naujo. Kaip ir bet kur kitur, kūrybiniame versle negalite laimėti siūlydami jau kažkur matytus produktus. Jei turite gerą, unikalią idėją – vadinasi, pradžia jau padaryta. Sunkiausia yra išdrįsti imtis ją įgyvendinti ar tobulinti“, - sako dizaino studijos įkūrėjas.
Jo teigimu, šiandien verslą pradėti galima net neturint pinigų, pavyzdžiui, naudojantis tokiomis minios finansavimo (angl. crowd-funding) platformomis kaip „Kickstarter“ ar „Indiegogo“.
„Jei jūsų produktas geras, klientai tikrai jį pastebės. Sudėtingiausia yra neprarasti laiko, ypač kuriant kokį nors šiandienai aktualų produktą,“ – sako M. Kazimierėnas. Pasak jo, įprasta, kad smulkiajam verslui užsitarnauti vardą ir atkreipti ypač svarbių klientų dėmesį gali užtrukti ilgiau negu didesnėms įmonėms, galinčioms pasigirti didesniais ištekliais, tačiau tai padaryti įmanoma.
Pelningiausios investicijos – į žmones
Pradedantiems verslininkams ar tiems, kurie dar nedrįsta imtis savo verslo idėjos įgyvendinimo, „March“ dizaino studijos įkūrėjas pataria veikti. „Svarbiausia – imti ir daryti, nebijoti apsikvailinti“, – teigia M. Kazimierėnas.
Pasak jo, sėkmingai verslą plėsti padeda bendraminčiai, tad investicijos į komandą visada atsiperka. Tai liudija ir jo patirtis – šiandien dizaino studijoje „March“ jis dirba su kolege Egle Opeikiene. Kol Martynas kuria naujų produktų idėjas, Eglė koordinuoja gamybą ir pardavimą.
Turime galimybių, bet trūksta drąsos
Kalbėdamas apie kūrybinį verslą Lietuvoje, M. Kazimierėnas teigia, kad kol kas negalime konkuruoti su Vakarų šalimis kaip lygūs su lygiais.
„Kol kas mūsų regione gana problematiška dirbti su gamybos įmonėmis, kurios skirtingai supranta žodį „kokybė“, ne visada nori eksperimentuoti. Nelankstumas ir baimė daryti kitaip, negu esame įpratę, stabdo kūrybinio verslo plėtrą“, – sako dizaino studijos įkūrėjas.
Visgi dizaineris nepraranda optimizmo. „Nors kol kas neturime daug kūrybinio verslo, garsėjančio populiariais produktais, sėkmės istorijų, tačiau ateityje tai turėtų keistis, nes čia turime tikrai palankią terpę kūrėjams. Pavyzdžiui, gamyba Lietuvoje gana pigi, tačiau ne visi tuo pasinaudoja“, – sako M. Kazimierėnas.
„Turime pakeisti mąstymą, dažniau eksperimentuoti – taip greičiau išmoksime ir pajusime, ko reikia užsienio šalių rinkoms. Įžengus į jas, atsiveria visai kitos galimybės“, – sako vienas dizaino studijos „March“ įkūrėjų, jauniems verslininkams linkėdamas daugiau drąsos ir ambicijų.