Switch to mobile version. Į viršų

Kuriantiems verslą - 2021 03 08

Sėkmingos verslininkės patarimas: veikite kažką tokio, už ką negaila būtų susimokėti

Sėkmingos verslininkės patarimas: veikite kažką tokio, už ką negaila būtų susimokėti Rūta Merkytė

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Manilla“ puikiai pažįstamas kiekvienam, kuris bent kiek domisi kosmetika, – prieš ketverius metus įkurta įmonė šiandien yra viena didžiausių kosmetikos gamintojų Lietuvoje. „Manillos“ įkūrėja gydytoja Rūta Merkytė sako, kad sėkmė yra mėgiamos veiklos rezultatas, o verslo kelionėje padeda požiūris, kad nėra problemų ar neįveikiamų kliūčių, – yra tik situacijos, kurias reikia įveikti, o sprendimo būdų – daugybė.

R. Merkytės istorija ne kartą nušviesta žiniasklaidoje: 2016-aisiais jauna gydytoja metė rezidentūros studijas ir įkūrė sėkmingą kosmetikos verslą. Tiesa, verslininkė pasakoja, kad kosmetikos gamyba susidomėjo kur kas anksčiau, dar 2009-aisiais. „Tai man buvo laisvalaikio veikla ir papildomas pajamų šaltinis: jau studijuodama kurdavau produktų formules ir juos gamindavau, turėjau labai paprastą interneto svetainę ir net individualios veiklos pažymą, higienos pasą ir nuomojamą laboratoriją“, – verslo ištakas prisimena R. Merkytė.

Sprendimas mesti suplanuotą medikės kelią, pasak jos, nebuvo spontaniškas – jau kurį laiką kamavo abejonės dėl pasirinktos profesijos, todėl ji nusprendė pasiimti akademines atostogas ir išbandyti kitą amplua – kosmetikos kūrėjos ir verslininkės. „Tuomet daviau sau vienus metus ir apytiksliai užsibrėžiau, kokią sumą galėtų tokia įmonė per metus pasiekti. Pradėję intensyviai dirbti, tą sumą gavome per kelis mėnesius, taigi būtų buvę tiesiog kvaila netęsti veiklos, o į mediciną taip ir negrįžau“, – pasakoja „Manillos“ įkūrėja.

R. Merkytė prisimena, kad kurti verslą ją pastūmėjo ir finansinis aspektas. „Kažkada atsisėdau ir paskaičiavau, kad ligoninėje sunkiai dirbdama nuo ryto iki vakaro neuždirbu tiek, kiek per savaitę kelias valandas prisėdusi prie kremų kūrybos ir gamybos. Tad didelė paskata pabandyti buvo ne tiek finansai, bet ir malonumo bei jo teikiamos naudos santykis“, – sako ji.

Verslo pradžioje svarbu palaikymas

Verslininkė neslepia, kad startuoti buvo kur kas lengviau sutikus dabartinį įmonės direktorių Vytautą Tauginą, kurį šiandien R. Merkytė vadina ne tik  puikiu verslo partneriu, bet ir geriausiu draugu. „Pradėję dirbti su Vytautu pamatėme, kad mums puikiai sekasi, nes sutampa požiūriai ne tik į verslą, bet ir gyvenimą apskritai: mūsų tokios pat  vertybės,  taip pat suvokiame savo misiją – kurti pridėtinę vertę pasauliui. Būtų klaidinga sakyti, kad visko pasiekiau vien savo jėgomis: akivaizdu, kad iš pradžių būna nedrąsu, daug visokių nežinomųjų, tad dviese yra kur kas smagiau, lengviau, didesnis palaikymas. Tai, ką šiandien turime, yra mūsų su Vytautu sinergijos rezultatas“, – apie bendraminčių svarbą verslo pradžioje pasakoja ji.

Tiesa, R. Merkytė sako, kad ir pati nėra ta, kuri išsigąsta sunkumų. „Mano šeimoje iššūkiai niekada nebuvo traktuojami kaip problemos. Tiesiog tu kažką darai, susiduri su iššūkiais, randi jų sprendimą ir eini toliau“, – savo požiūriu dalinasi ji.

Norinčius pradėti savo verslą, tačiau nesiryžtančius, sėkminga verslininkė ragina nesiekti tobulumo. „Tikrai ne viską iš karto pavyksta padaryti tobulai ir tvarkingai. Mes taip pat  ėjome bandymų keliu ir gaudavome krūvas visokių institucijų įspėjimų, tačiau iškart į juos reaguodavome ir taisydavome klaidas. Mano patirtis rodo, kad institucijos puikiai supranta jauną verslą ir tikrai neskuba bausti, tiesiog prižiūri ir pasako pastabas. Esu dėkinga ir Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, ir Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui, ir Lietuvos kosmetikos ir buitinės chemijos gamintojų asociacijai „Likochema“, kurie tikrai geranoriškai padėjo, tam tikra prasme mentoriavo“, – sako pašnekovė.

Tiems, kurie vis dar nesiryžta pradėti, R. Merkytė rekomenduoja paskaityti knygas, įkvepiančias ir ją pačią: James Clear „Atominiai įpročiai“, Robin Sharma „5 valandos klubas“, Sheryl Sandberg „Būkime prieky“, John Doerr „Measure What Matters“, Christopher Voss ir Tahl Raz „Jokių kompromisų“, Eckhart Tolle „Naujoji žemė“, Robert Wright „Kodėl budizmas yra pagrįstas: neuromokslai, šiuolaikinė psichologija ir meditacija“, Marina Abramovič „Eiti kiaurai sienas“. Ji taip pat pataria pasiklausyti Dr. Joe Dispenza, Sam Harris, Tim Ferris ir „The Sugatan Effect“ tinklalaidžių bei pažiūrėti  dokumentinį filmą „Brene Brown: the Call to Courage“.

Ką veiktum, už ką negaila būtų susimokėti?

R. Merkytė teigia, kad savo darbe su jokiais lyties stereotipais nėra susidūrusi, tačiau spėja, kad taip gali būti dėl to, kad įmonei atstovauja dviese su verslo partneriu. Be to, sukasi grožio sektoriuje, kur didžiausia dalis darbuotojų ir verslininkų – moterys. „Ir mano verslo partnerystė, ir draugystės gyvenime yra su stipriomis moterimis, kurios yra pradėjusios ar jau išplėtusios verslą. Mano nuomone, vyrai yra daugiau užsisėdėję įprastose samdomose darbo vietose, jie daugiau dėmesio skiria pačiam rezultatui ir finansinei naudai iš šio darbo, o tai neskatina jų imtis kūrybinės, širdžiai mielos veiklos. Moterys yra kūrybingos ir galbūt ne visada pasiekia karjeros aukštumų, bet turi savo veiklą ir daro patinkančius dalykus“, – pastebi ji.

Svajojantiems apie nuosavą verslą R. Merkytė pataria ieškoti veiklos, kuri būtų tokia miela širdžiai, kad net būtum linkęs susimokėti, kad tik ja užsiimtumei. „Mano pradžia ir buvo tokia – tiesiog pirkau visokias žaliavas,  lankiau kursus ir investavau į gamybą, o tada dovanodavau savo produktus kitiems. Taigi tuomet tai buvo verslas, iš kurio negavau jokios naudos ir už kurį turėjau susimokėti, tačiau kažkada priėjau tašką, kai viskas apsivertė“, – teigia pašnekovė.

Dar daugiau – kosmetikos kūrėja vadovaujasi filosofija, kad verslas yra tik asmeninių vertybių išraiška. „Mano žinutė pasauliui ir žmonėms nėra kremai ir kaukės, o tai, kad galime vartoti saugodami gamtą. Tokia yra mūsų vizija ir misija. Todėl produktų ingredientai gaunami iš natūralių atsinaujinančių šaltinių, produktų pakuotės – iš bioplastiko, dėžutės ir pakavimo popierius – iš perdirbtų žaliavų, o šiuo metu dar ir statomės saulės jėgaines, kad mūsų sunaudojama elektros energija nekenktų aplinkai, – atskleidžia ji.

Pasak R. Merkytės, sėkmė ateina savo veikla siekiant didelės pridėtinės vertės, o ne naudos sau.  O jei reikėtų duoti vieną vienintelį patarimą, kaip pradėti, tai būtų – ne galvok, o daryk, pagalvosi veikdamas. „Aišku, reikia stebėti aplinką ir nedaryti aklai, su kažkuo pasikonsultuoti, paanalizuoti, ką padarei vakar, ką gali šiandien padaryti geriau, ir taip daryti kasdien, mažais žingsneliais. Turiu tokių pavyzdžių ne vieną – pavyzdžiui, mano draugė, pradėjusi kepti namuose duoną, šiandien atidaro jau antrą kepinių prekybos tašką. Visgi procesas turi būti malonumas, o ne tik  žygiavimas nuo vieno finansinio rodiklio iki kito“, – akcentuoja pašnekovė.

 

 

 

 


Ką Jums reiškia laisvė?

Priimti sprendimus, planuoti savo gyvenimą ir ateitį? Tuomet pradėkite dirbti sau. Pasisemkite idėjų mūsų žinių platformoje „E. akademija“.

 


  • Verslui - 2020 11 03

    Lietuvių idėja – kojinės iš plastikinių butelių: prisidėti prie verslo gali kiekvienas

    Lietuvių idėja – kojinės iš plastikinių butelių: prisidėti prie verslo gali kiekvienas

    Vienai kojinių porai pagaminti reikalingas vienas perdirbtas plastiko buteliukas, o tokią įsigijus, perdirbama dar 50 – ši unikali prekės ženklo „Ūkai“ kūrėjų Darijos Ilevičiūtės-Zaveckienės, Karolio Zavecko ir Austėjos Kazlauskaitės idėja SEB verslo akceleratoriuje pelnė Inovatyviausios įmonės apdovanojimą. Šiandien prie tokio lietuvių verslo prisidėti gali kiekvienas – tam, kad realizuotų savo idėją, kūrėjams reikia 10 tūkst. Eur, kuriuos surinkti „Ūkai“ tikisi pasitelkę pasaulinę sutelktinio finansavimo platformą „Kickstarter“.

    Daugiau

  • Verslui - 2020 11 13

    Kuo susijęs maišelis sumuštiniams su telefonu?

    Kuo susijęs maišelis sumuštiniams su telefonu?

    Kepimo popierių didmeninės prekybos ir viešbučių, restoranų, kavinių (HORECA) sektoriams Lietuvoje bei užsienyje tiekiantis „Amber Paper“ gali pasigirti dideliu patirties savo industrijoje bagažu. Visgi sudalyvauti SEB akceleratoriuje verslui įmonė nusprendė turėdama visiškai inovatyvų produktą ir siekdama žinių, kaip efektyviau jį įvesti į pasaulinę rinką.

    Daugiau

  • Verslui - 2020 10 26

    Kaip elgtis, kai geriausios kainos ir kokybės nebeužtenka?

    Kaip elgtis, kai geriausios kainos ir kokybės nebeužtenka?

    Veiksmingai rinkodarai ne visada reikia stambių ir skambių kampanijų. Štai neseniai maloniai nustebino vieno kavinių tinklo darbuotoja, pasakiusi, kad su mano atsineštu daugkartiniu puodeliu kava man kainuos dešimtadaliu mažiau. Supratau du dalykus. Pirma – kavinė ką tik man apie savo vertybes pranešė pačiu geriausiu būdu, neišleidusi nė cento reklamai. Antra – čia dar sugrįšiu ne kartą.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.