Klaipėdietės Indrė Gedminė ir Milana Mačijauskienė – dvi mokyklos laikų draugės, kurių domėjimasis aromaterapija išaugo į bendrą verslą. Verslios moterys neseniai atidarė „KAP KAP” kvepiančių aliejų namus Klaipėdos senamiestyje ir netrukus pradės prekiauti savo produkcija ir elektroninėje parduotuvėje kapkap.lt.
„Kai mūsų paklausia, ar nebijome susipykti, atsakome, kad mes labai norime nesusipykti. Mūsų pagrindinis tikslas yra saugoti draugystę, likti nuoširdžioms ir atviroms viena kitai”, – sako M. Mačijauskienė. Pasak jos, abi draugės nori perduoti savo žinias apie kvapiuosius aliejus, papasakoti apie jų naudą savo klientams, ir svajoja, kad „KAP KAP” aliejai būtų žinomi ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Didelės ambicijos skatina žengti pirmyn ir padeda bendromis jėgomis plėtoti naujai įkurtą verslą.
Verslo idėja gimė susilaukus vaikų
M. Mačijauskienė teigia, kad būsimosios verslininkės aromaterapija susidomėjo gimus dukrytėms. „Susidūrėme su kiekvienai mamai žinomomis problemomis ir klausimais, tokiais kaip pilvo diegliukai, dantų dygimas, nuovargis ir noras išlikti žvaliomis bei energingomis. Visas šias ir kitas problemas norėjome spręsti natūraliai, todėl pradėjome ieškoti, kaip tai padaryti”, – pasakoja ji. [content term="Infobankas - kuriantiems verslą"]
Taip moterys atrado aromaterapinius aliejus, o įsitikinusios jų nauda ir poveikiu, pradėjo dar aktyviau jais domėtis. Pasak M. Mačijauskienės, vis daugiau žmonių atsigręžia į natūralius produktus, nori nuo mažens auginti savo vaikus saugioje aplinkoje.
Aktyvios moterys jau seniai svajojo apie nuosavą verslą, tačiau tam vis pritrūkdavo laiko. „Esu rinkodaros specialistė, tad įdomus darbas ir patrauklus atlyginimas šiek tiek trukdė pradėti plėtoti savo idėjas. Vis dėlto atsiradus sveikatos problemoms, pradėjau viską vertinti kitaip ir supratau, kad gyvenimas yra per trumpas ir turiu siekti savo svajonių. Tuo tarpu Indrė, mano verslo partnerė, kvepiančių aliejų pasaulį pamilo dėl aliejų poveikio sveikatai ir grožiui”, – pasakoja M. Mačijauskienė. Pasak jos, verslo idėją plėtoti paskatino ir tai, kad moterys pamatė savo verslo nišą – trūko informacijos apie aromaterapijos naudą ir panaudojimo galimybes.
Verslo idėją vystė „Išmanios moters“ renginiuose
Pasirodžius informacijai apie prasidedantį VšĮ „Versli Lietuva“ organizuojamą projektą „Išmani moteris”, būsimosios verslininkės nusprendė jame dalyvauti. Jos pasakoja, kad projekto renginiuose pradėjo sistemingai dirbti ties verslo idėja – kiekvieną antradienį klausė naudingų paskaitų, diskutavo su lektoriais, kaip reikėtų toliau vystyti ir plėtoti savo idėją.
„Viso projekto metu kūrėme, keitėme, kūrėme ir keitėme, kol pavyko išsigryninti idėją ir susikurti strategiją. Labai džiaugiamės, kad šalia visada buvo ir yra šalia mūsų šeimos, artimieji ir draugai. Jie visada mus palaikė, įkvėpė, patarė, ragino judėti pirmyn”, – pasakoja M. Mačijauskienė ir I. Gedminė.
Nors verslininkėms teko išgirsti įvairių nuomonių, abejones dėl verslo vystymo jos nuvijo šalin. „Tikėjimas produktu, jo nauda, idėjos bandymas bendraujant su potencialiais klientais skatino eiti pirmyn. Aromaterapija yra išties nepaprastas dalykas, tarsi gamtos galia, uždaryta buteliuke”, – šypsosi jos.
Draugystę ir verslą galima suderinti
Nors viešojoje erdvėje sklando įvairių nuomonių apie tai, kad verslas kenkia draugystei, SEB banko verslo konsultantė Dovilė Bansevičienė, konsultavusi pradedančias verslininkes projekte „Išmani moteris“, įsitikinusi – viską galima suderinti. Pasak jos, kartais kuriant verslą draugystė gali būti didelis privalumas, kadangi kurdamas verslą su draugu puikiai pažįsti savo verslo partnerį, žinai jo stipriąsias ir silpnąsias puses, o kuriamas verslas gali būti grindžiamas abipusiu pasitikėjimu. Pasak jos, bičiuliai gali vienas kitą papildyti – pavyzdžiui, vienas gali išmanyti finansinius niuansus, o kitas ¬būti pardavimų ekspertas.
„Kuriant verslą kartu su draugu, svarbu gerbti jį ir jo nuomonę, įsiklausyti, mokėti rasti kompromisą. Kaip ir kiekviename versle, abu draugai turi turėti bendrą tikslą ir kartu norėti jo siekti“, – apibendrina SEB specialistė.
„Nebūna taip, kad viskas eitų kaip per sviestą, bet kuriam verslui kartais pasitaiko „juodų dienų“. Būtent tada draugystė padeda – gali vienas kitą palaikyti ir lengviau rasti kompromisą“, – linkėdama jaunosioms verslininkėms sėkmės sako D. Bansevičienė.