„Svarbu niekada nepasiduoti ir viską, kas nutinka, vertinti kaip pamoką. Pozityvus požiūris išties padeda kurti verslą”, – sako Rūta Špakauskienė. Jauna moteris kalba iš savo patirties – daug metų dirbusi samdomą darbą, konsultavusi didžiausias Lietuvos įmones ji pasiryžo ieškoti naujų iššūkių ir pradėti savo verslą.
R. Špakauskienė nusprendė savo laisvalaikio pomėgį paversti darbu, todėl ėmėsi plėsti su aromaterapija ir natūralia kosmetika susijusį verslą.
Nuo verslo konsultacijų iki nuosavo verslo
R. Špakauskienė ne vienus metus dirbo tarptautinėje verslo konsultacijų ir audito bendrovėje, 2009 metais tapo vienos įmonės direktore. Vadovaujant įmonei krizės metais, jai teko sunkus uždavinys optimizuoti įmonės veiklą, moteris turėjo atleisti apie tris ketvirtadalius darbuotojų.
„Sukausi kaip voverė rate. Dar dirbdama verslo konsultante patyriau, kad viršvalandžiai ir nuolatinė įtampa gali smarkiai pakenkti sveikatai. Tuo tarpu iš žmogiškos pusės itin sunkiai išgyvenau laiką, kai teko atsisveikinti su daugeliu darbuotojų. Įmonė iš nuostolingos tapo pelninga, tačiau jokio pasitenkinimo nejutau, todėl nusprendžiau viską mesti ir trims mėnesiams iškeliauti į Aziją“, – savo istoriją pasakoja R. Špakauskienė.
Verslo idėjai įgyvendinti prireikė metų[content term="Infobankas - kuriantiems verslą"]
Grįžusi iš kelionės, R. Špakauskienė atsidėjo savo pomėgiams, savišvietai, šeimai. Tačiau galvoje vis sukosi mintys apie nuosavą verslą. Taip gimė idėja sukurti elektroninę parduotuvę „Žali burtai“, kurioje būtų galima įsigyti žaliavų, skirtų natūralios kosmetikos, rankų darbo muilo, aromaterapinių priemonių gamybai. Moters plėtojamas verslas turi ir socialinę misiją. Čia visi besidomintys galės rasti informacijos, mokytis natūralios kosmetikos gamybos paslapčių, dalintis savo patirtimi.
Visai neseniai pradėjo veikti „Žalių burtų“ interneto svetainė. Verslininkė tikisi, kad joje jau netrukus pirkėjai galės įsigyti prekių. „Vis dar sprendžiu, kaip registruoti įmonę – steigti mažąją bendriją, individualią įmonę ar uždarąją akcinę bendrovę. Teisiniai ypatumai kol kas yra painiausi. Iki tol beveik metus užtrukau, kol atlikau išsamią konkurentų analizę, pasidariau ekonominį verslo modelį, išsinagrinėjau rinką, atlikau bandomuosius pirkimus. Tam labai pravertė mano sukaupta patirtis“, – pasakoja moteris.
Kad tinkamai atlikti namų darbai yra būtini sėkmingai verslo pradžiai, pabrėžia ir SEB banko verslo konsultantė Dovilė Bansevičienė, konsultavusi pradedančias verslininkes viešosios įstaigos „Versli Lietuva“ organizuojamame projekte „Išmani moteris“. Šiame renginių cikle dalyvauja ir R. Špakauskienė.
„Kurdamas verslą, tu turi galvoti, kas bus tavo klientas, kokią rinką pasirinksi ir kaip pasieksi savo klientą. Tokiai analizei būtina skirti pakankamai laiko, kitaip prie šių pagrindų teks grįžti vėl ir vėl jau įkūrus savo verslą“, – sako D. Bansevičienė.
Didžiausi iššūkiai laukia ateityje
D. Bansevičienė pabrėžia, kad konkurencingoje ar gerokai užpildytoje rinkoje naujam rinkos dalyviui labai svarbus siūlomo produkto ar paslaugos išskirtinumas. „Jeigu siekiate uždirbti pinigų, būtina galvoti, kaip išsiskirsite iš kitų. Net jeigu toks parduodamas produktas jau yra, galima pagalvoti, kaip jį pateikti kitaip, negu tai daro kiti. Tai padeda naujai įmonei sėkmingai įsitvirtinti ir plėtoti savo veiklą“, – įsitikinusi ji.
R. Šapkauskienė būtent tokį išskirtinumą surado – ji nori pasiekti visų pirma žmones, kurie gyvena ne didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Verslininkė tiki, kad ten yra daugybė žmonių, kuriems aromaterapija ir kosmetikos gamyba yra labai įdomi, tačiau jie neturi tinkamų sąlygų išmokti visų subtilybių ir nusipirkti tinkamų žaliavų. Būtent ši niša ir bus pagrindinis jos kuriamo verslo išskirtinumas.
„Manau, kad didžiausi iššūkiai laukia ateityje. Jau teko susidurti su būsimų konkurentų pagąsdinimais, tikiu, kad jų daugės ateityje, bus bandymų kišti pagalius į ratus. Tačiau į viską žiūriu pozityviai – jeigu jie reaguoja, vadinasi, viską darau teisingai“, – šypsosi Rūta.