Kiekvienas sėkmingas pasaulio verslas buvo pradėtas nuo idėjos. Perfrazavus graikų filosofą Aristotelį, galima sakyti, kad įdomi idėja – pusė verslo sėkmės. Originalią verslo idėją sugalvoję klaipėdiečiai moksleiviai tiki, kad jų drąsi ir gal net pašėlusi mintis vieną dieną padės sukurti sėkmingą verslą.
Produktas, pakeisianti moterų gyvenimą
Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklos absolventė aštuoniolikmetė Urtė Urbonavičiūtė su keliais bendraamžiais tiki, kad savaime jiems gimusi verslo idėja gali aukštyn kojomis apversti ir palengvinti kiekvienos šiuolaikinės moters gyvenimą.
„Moterys visur skuba, vėluoja ir dažnai neturi laiko pasidažyti. Taip mums gimė mintis sukurti makiažo šalmą, kuris palengvintų tokių niekur nebespėjančių moterų gyvenimą“, – unikalią verslo idėją pristato U. Urbonavičiūtė.
Penkių jaunuolių galvoje originali idėja kurti išmanųjį makiažo šalmą gimė Verslumo ir inovacijų stovykloje. Motyvuotus ir imlius vyresnių klasių moksleivius į tokias stovyklas kviečia organizacija „Lietuvos Junior Achievement“.
Grožis be pastangų[content term="Infobankas - kuriantiems verslą"]
Stovykloje susibūrusi klaipėdiečių moksleivių komanda norėjo, kad jų kuriamas ir parduodamas produktas būtų inovatyvus ir susijęs su grožio ir informacinių technologijų industrija. Taip ir gimė mintis kurti išmanųjį makiažo šalmą, kurį naudojant labai greitai būtų padaromas moters pasirinktas makiažas. Moteriai didelių pastangų įdėti nereikėtų.
Jai tik tektų ant galvos užsidėti makiažo šalmą, o visa kita atliktų naujausios technologijos. Šalme esančios mikrokameros nuskenuotų veidą ir sukurtų trimatį – 3D – modelį. Mobiliojo telefono programėlėje šalmo naudotoja galėtų pasirinkti jai labiausiai tinkantį makiažo variantą.
„Mūsų sugalvotas šalmas veiktų kartu su mobiliuoju telefonu, naudodamas „Bluetooth“ ryšį. Pasirinkus norimą makiažo variantą, šalme esantys maži purkštukai nudažytų veidą pagal pageidavimus“, – pasakojo U. Urbonavičiūtė.
Neabejoja produkto sėkme
Drąsios idėjos autoriai pripažįsta, kad jų sumanytas produktas nebus pigus. Brangi bus ir jo gamyba. Tačiau makiažo šalmo kaina jo kūrėjų nebaido. Savo idėja entuziastingai tikintys būsimieji verslininkai viliasi, kad suras rėmėjų, kurie jiems padės įgyventi originalią idėją.
„Gaila, kad iš mūsų komandos likome tik dviese, tikintys, kad mums pavyks įgyvendinti savo nepaprastą idėją. Mums dabar tik reikia rasti žmonių, kurie padėtų išplėtoti mūsų idėją ir paremtų naujo šedevro sukūrimą“, – entuziastingai kalbėjo viena iš verslo idėjos autorių U. Urbonavičiūtė.
Moksleiviai yra apskaičiavę, kad makiažo šalmo kūrimas užtruktų maždaug metus. Tuo pat metu produktas būtų tobulinamas, tiriamos jo galimybės ir ruošiamasi parduoti. Jaunuoliai jau žino, kur pristatytų savo pirmąjį makiažo šalmo egzempliorių.
„Tai darytume grožio parodose ir mugėse. Prekė būtų reklamuojama įvairiose socialinėse erdvėse. Iš pradžių makiažo šalmus parduotume elektroninėse parduotuvėse, o ilgainiui gal net atidarytume specializuotas parduotuves“, – pasakojo U. Urbonavičiūtė.
Net ir geriausios idėjos gali kisti
SEB banko inovacijų vadovas Baltijos šalims Arvydas Plėta žavisi jaunuoliais, išdrįsusiais įgyvendinti savo verslo idėją. SEB banko atstovas pastebi, kad daugelis žmonių savo „verslininko“ karjerą baigia net nepradėję. Jie kuria naujas idėjas, bet žengti kito žingsnio – įgyvendinti savo minčių – nedrįsta.
Visgi SEB banko atstovas pradedantiems verslininkams siūlo nesilaikyti įsikibus pirminių savo verslo idėjų. Jos laikui bėgant gali kisti. Tam įtakos turi rinka, klientai ar pirkėjai, įvairios kliūtys ir atradimai, tad galutinis produktas gali labai skirtis nuo to, kuris buvo sugalvotas pačioje pradžioje. Tačiau dėl to graužtis neverta – be pirminės idėjos galutinio rezultato nebūtų.
„Verslo kūrimas – tai kelionė. Kas kartą ji vis kitokia ir tikrai ne rožėmis klota. Norint sukurti sėkmingą verslą, kito kelio nėra. Galbūt idėja sukurti makiažo šalmą rytoj taps sėkmingu planu atidaryti grožio saloną, o gal ir dar kažkuo Niekas nežino, tačiau svarbiausia tikėti tuo, ką darai, ir judėti pirmyn“, – sako A. Plėta.
Stovyklose ugdomi būsimieji verslininkai
Tarptautinių tyrimų rezultatai rodo, kad vienos didžiausių pasaulyje tarptautinės nevyriausybinės organizacijos „Junior Achievement“ programas baigę absolventai du kartus dažniau kuria verslą ir yra sėkmingesni savo sričių specialistai.
Jau kelerius metus šios organizacijos padalinys veikia ir Lietuvoje. Mūsų šalies vyresniųjų klasių moksleiviams jis organizuoja inovacijų ir verslumo stovyklas. „Lietuvos Junior Achievement“ vadovas Justinas Noreika tiki, kad tokios stovyklos moksleiviams yra stipri motyvacijos dozė ir naudinga repeticija prieš kuriant savo verslą. Stovyklose moksleiviai dirba su finansų ir verslo ekspertais, kurie pataria, ko reikia, kad gera verslo idėja taptų perspektyviu verslu.
„Tai galimybė pakeisti mąstymą ir visam laikui tapti versliu žmogumi. 24 valandų trukmės inovacijų stovyklas pradedame įkvepiančiais verslo pasaulio atstovų pranešimais, po kurių moksleiviai, padedami vadovų, pristato savo verslo idėjas, sukurtą rinkodaros planą ir jo įgyvendinimo etapus“, – inovacijų stovyklas pristato J. Noreika.