Switch to mobile version. Į viršų

Kuriantiems verslą - 2017 07 20
Jaunas verslas | finansavimas

Trūksta pinigų verslo pradžiai? Padėti gali ir nepažįstamieji

Trūksta pinigų verslo pradžiai? Padėti gali ir nepažįstamieji

Vilniuje,  centre „Rise Vilnius“ vykusiame renginyje „The Founders’ Day #9“ apie savo sėkmę finansavimo platformose pasakojo net 6 jaunieji verslininkai. Diskusijoje, kurią moderavo „Nextury Ventures“ pirmininkas ir įkūrėjas Ilja Laursas, buvo aptariama, kaip pritraukti sutelktinį finansavimą (angl. crowdfunding). Dalyviai diskutavo apie sutelktinio finansavimo ypatumus, pasirengimo etapus, teisinius bei mokestinius niuansus.

Finansinių žinių stygius

SEB banko Baltijos šalių verslo inovacijų vadovas Arvydas Plėta teigė, kad atvykę į konsultaciją dėl verslo finansavimo, būsimi verslininkai yra skatinami pagalvoti apie inovacijas ir pakreipti savo idėją taip, kad ji išsiskirtų iš kitų, o verslas turėtų galimybę greitai augti (angl. scale).

„Pusė klientų verslą pradeda savomis lėšomis, kita pusė ieško finansavimo šaltinių, tačiau matome, kad jiems trūksta žinių. Dauguma būsimų verslininkų žino vieną, geriausiu atveju dvi finansavimo priemones ir galvoja, kad jos tinka visiems gyvenimo atvejams“, – sakė A. Plėta.

Kadangi sutelktinio finansavimo platformų dalyviams reikia pradinių lėšų norint sukurti produkto prototipą, pašnekovas skatina jauno verslo kūrėjus ieškoti partnerių, kurie galėtų prisidėti prie verslo pradžiai reikiamo finansavimo. Pasak A. Plėtos, svarbu suprasti, kad kiekvienas finansavimo šaltinis atitinka tam tikrą poreikį, o gilintis į sutelktinio finansavimo subtilybes verta tada, kai verslininkai tiki, jog tai yra tinkamiausia finansavimo forma.

Minios finansavimo platformos pasirinkimas

„Nextury Ventures“ įkūrėjas I. Laursas atkreipia dėmesį, kad sutelktinio finansavimo platformose vyksta išankstinis gaminio pardavimas (angl. presale), o ne paties startuolio veiklos finansavimas. Pasak pašnekovo, dažniausiai sėkmės sulaukia tie minios finansavimo projektai, kurie pažada aiškiai apčiuopiamas prekes.

Kita vertus, „Citybirds“ įkūrėjas ir vadovas I. Survila pastebi, kad sutelkinio finansavimo platformoje pristatomos idėjos gali būti įvairiausios, jeigu tik jos turi potencialo savoje rinkoje ir yra įdomios. „Detalus turinio aprašymas, aiškumas, išgryninta misija, vizija bei vertybės yra didžiulę pridėtinę vertę projektui duodantys veiksniai“, – sako jis.

Knygos „How to Start a VoIP Business“ leidimui reikiamą finansavimą platformoje „Kickstarter“ gavęs V. Stanislovaitis pasirinko šią ją dėl kelių pagrindinių priežasčių.

„Apklausiau lietuvius, sėkmingai įgyvendinusius savo idėjas, ir jie patarė rinktis būtent šią platformą. Be to, tikėjausi, kad dauguma rėmėjų bus iš JAV, ir manau, kad platforma „Kickstarter“ ten yra žinomesnė,“ – sako V. Stanislovaitis.

Pasak pranešėjo, „Kickstarter“ turi didesnį lankytojų srautą negu „Indiegogo“, todėl jis tikėjosi, kad jei gaus papildomų rėmėjų, „Kickstarter“ turės pranašumą.

Sėkmės link

Pasakodamas apie sėkmingą savo kampanijos įgyvendinimą, V. Stanislovaitis atviravo, kad net 95 proc. knygos „How to Start a VoIP Business“ rėmėjų buvo tie, su kuriais jis užmezgė ryšį devynerius metus dirbdamas telekomunikacijų srityje. Tai buvo potencialūs klientai, esami klientai, buvę klientai, partneriai ir pan. „Nežinau, ar kiti kanalai būtų suveikę, nes mano tikslinė auditorija buvo itin nišinė“, – prisipažįsta pranešėjas.

„Millo“ įkūrėjas ir vadovas R. Trakšelis įsitikinęs, kad kampanija „Kickstarter“ prasideda gerokai anksčiau, nei paspaudi mygtuką „Launch“. Pasak pašnekovo, siekiant sėkmės sutelktinio finansavimo platformoje, didžiausią įtaką turi kūrėjo motyvacija.

Pasiruošimas kampanijai

Kadangi platforma „Kickstarter“ neleidžia kurti projektų lietuviams, sutelktinio finansavimo kampaniją V. Stanislovaitis rengė padedamas partnerio iš Australijos. Pranešėjas pripažįsta, kad dėl valiutų skirtumo ir tarptautinių pervedimų jis prarado nemažai pinigų, tad, jei būtų galimybė atsukti laiką atgal, sutelktinio finansavimo kampaniją jis būtų daręs per platformą „Indiegogo“, kuri leidžia lietuviams daryti projektus.

„Didžiausia klaida, kurią matau darant kitus, – tai nepasiruošimas kampanijai. Reikėtų skirti bent keletą mėnesių potencialiems klientams surinkti ir ryšiui užmegzti su žiniasklaida bei įtaką turinčiais asmenimis (angl. influencers)“, – teigia V. Stanislovaitis.

Šiai minčiai pritaria ir „Millo“ įkūrėjas. Pasak jo, didžiausia klaida – manyti, kad „Kickstarter“ puslapio paruošimas yra pagrindinė užduotis ir, paleidus kampaniją, pirkėjai stebuklingai atsiras.

Kokybės užtikrinimo svarba

Vis dėlto „Nextury Ventures“ įkūrėjas I. Laursas įsitikinęs, kad dalyvaujantiesiems platformoje „Kickstarter“ nepakaks vien tik pažadėti apie būsimą produktą – šioje platformoje reikia pateikti jau turimą produkto prototipą. Taip siekiama apsaugoti produkto rėmėjus nuo nekokybiškų, vėluojančių produktų ar išvis nepristatytų gaminių.

„Startuoliams keliamas reikalavimas pateikti prototipą apsunkina dalyvavimą sutelktinio finansavimo platformoje, nes sukurti produkto nuo nulio jau nebepavyks“, – tikina pašnekovas. Be to, „Nextury Ventures“ įkūrėjas atkreipia dėmesį, kad platformoje „Kickstarter“ pristatomi produktai tėra pirmosios gaminių versijos, kurios dažnai būna nepakankamai išbandytos, todėl produkto kokybė gali stipriai nuvilti, o nekokybiškus produktus pristatę startuoliai, neturėdami finansinių rezervų grąžinti pinigus, užsitraukia vartotojų nepasitikėjimą.

Pasak „Citybirds“ įkūrėjo ir vadovo I. Survilos, didžiausia klaida, kuri padaroma dalyvaujant sutelktinio finansavimo platformoje, yra savo resursų pervertinimas bei produkto gamybos neišmanymas: „Patarčiau visiems labai gerai apsvarstyti visus gamybinius etapus, apskaičiavus visas įmanomas išlaidas, padaugintas iš 300 proc., prieš pasileidžiant sutelktinio finansavimo kampaniją, o geriausia turėti jau užbaigtą bandomąją gamybą, kad užtikrintumėte produktyvų ir atsakingą produkto prista-tymą klientams.“

Patarimai startuoliams

Planuojantiesiems pradėti savo kampaniją sutelktinio finansavimo platformoje, V. Stanislovaitis pataria aiškiai išsikelti tikslą, kurį norite pasiekti, susisiekti su panašių projektų autoriais (dauguma jų mielai dalijasi patirtimi) ir gauti grįžtamąjį ryšį iš jų jums rūpimais klausimais, išanalizuoti panašius projek-tus ir skirti bent keletą mėnesių pasiruošimui – potencialiems klientams surinkti ir ryšiui užmegzti su žiniasklaida bei įtaką turinčiais asmenimis.

„Nextury Ventures“ įkūrėjas pabrėžia, kad dalyvavimas sutelktinio finansavimo platformoje neužtikrina, jog produkto finansuotojai bus pritraukti savaime. „Nėra tokio dalyko kaip savaime – reikia pačiam rūpintis produkto žinomumu ir reklama“, – sako I. Laursas.

„Citybirds“ įkūrėjas I. Survila pataria pirmiausia atsižvelgti ir gerai išanalizuoti būsimos rinkos po-tencialą bei konkurentus. „Supratus savo poziciją egzistuojančioje rinkoje, galima bandyti pasiekti vartotoją, partnerius, gamintojus ir investuotojus įvairiausiais kanalais“, – teigia pašnekovas.

„Citybirds“ įkūrėjas įsitikinęs, kad jeigu startuolis ar idėjos autorius turi bent šiek tiek resursų, labai svarbu ir naudinga dalyvauti parodose arba, nuvykus pas galimą partnerį ar investuotoją, tiesiogiai pasikalbėti ir papasakoti savo mintis.

Prieš pradedant sutelktinio finansavimo kampaniją, „Millo“ įkūrėjas pataria turėti 20 proc. lėšų reklamai nuo planuojamo tikslo, nuosekliai išbandyti reklamos grandinę ir konversijas į pardavimus, sutarti bent dėl penkių straipsnių pasaulinėje žiniasklaidoje ir suburti didelę potencialių pirkėjų auditoriją.

Kristina Augustinaitė, bznstart.lt


  • Kuriantiems verslą - 2016 08 17

    Kodėl jaunas verslas neišnaudoja patrauklios finansavimo galimybės?

    Kodėl jaunas verslas neišnaudoja patrauklios finansavimo galimybės?

    Minios finansavimas atsirado tam, kad išliktų. Kai praėjusio dešimtmečio pabaigoje pradėjo kurtis minios finansavimo platformos, pasigirdo kalbų, kad stebime bankų, investicinių fondų alternatyvos gimimą. Ir nors dabar jau akivaizdu, kad minios finansavimas nei vienų, nei kitų nepakeis, į ekonomiką šis reiškinys neabejotinai įnešė šviežio oro.

    Daugiau

  • Kuriantiems verslą - 2016 06 16

    Geroms verslo idėjoms pinigų visada atsiranda

    Geroms verslo idėjoms pinigų visada atsiranda

    Lietuviai jau gali pasigirti, kad moka pritraukti finansavimą geroms idėjoms. Todėl teiginys, kad verslo idėjai įgyvendinti nėra pinigų, jiems kelia tik šypseną. Geroms idėjoms pinigų visada atsiranda, tačiau joms parengti ir pristatyti reikia nemažai pastangų.

    Daugiau

  • Kuriantiems verslą - 2015 01 22

    Patarimas pradedantiems: raskite bendraminčių ir nebijokite suklysti

    Patarimas pradedantiems: raskite bendraminčių ir nebijokite suklysti

    Milžiniškas informacijos srautas, pasiekiamas vienu mygtuko spustelėjimu, išlepino šiandienos vartotoją. Verslininkams tampa vis sunkiau nustebinti visko mačiusį pirkėją ir pasiūlyti jam naujovių. Visgi dirbantieji kūrybinio verslo srityje sako, kad stebėdami aplinką ir tai, kaip ir kokius daiktus naudoja žmonės, vis dar galime atrasti kažką naujo. Apie tai, kas svarbiausia kūrėjams, norintiems sėkmingai įgyvendinti savo verslo idėjas, kalbamės su vienu iš inovatyvių dizaino produktų studijos „March“, savo produkciją pristatančios daugiau negu 30-yje šalių, įkūrėjų Martynu Kazimierėnu.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.