Switch to mobile version. Į viršų

Kuriantiems verslą - 2018 10 16
Kuriantiems verslą | Patarimai | e.akademija

Verslo idėją pataria tikrinti „Google“ paieškoje

Verslo idėją pataria tikrinti „Google“ paieškoje © Benjamin Dada, Unsplash

Jaunas, drąsus ir internetinio verslo milijonieriumi vadinamas verslininkas Benediktas Gylys pirmą milijoną uždirbo vos 22-ejų – jo pasiūlyti maisto papildai pasirodė esantys tai, ko reikia įvairių šalių gyventojams. Tačiau šią aukso gyslą, į kurią B. Gylys sėkmingai investavo, atrado ne iš karto. Prieš tai buvo dveji metai nesėkmingų paieškų ir vėjais išleistų investicijų. Dabar vaikinas, sukaupęs daug vertingos patirties, pataria kitiems, norintiems atrasti savo verslo nišą, – suprasti tai, ko iš tiesų reikia žmonėms, galima naršant internete.

„Verslas retai kada gimsta kažkam sugalvojus genialią idėją. Tikiu Silicio slėnio išmintimi, kuri sako, kad idėjos yra bevertės, o įgyvendinimas yra viskas. Jei nori kurti verslą, tačiau nežinai kokį, rekomenduoju pirmiausia užsirašyti tokį tikslą, pavyzdžiui, „2019 m. gruodžio 31 d. turiu sugalvojęs pelningą verslo idėją“, ir tuomet nerti į interneto forumų ir protingų tinklalapių platybes. Galiausiai reikia savęs paklausti – ką žinau aš, ko nežino beveik niekas kitas, arba už ką man žmonės galėtų mokėti pinigus su šypsena“, – sako B. Gylys, kuris apie tai, kaip atrasti ir patikrinti verslo idėją, plačiau pasakos SEB Inovacijų centre. 

SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis teigia, kad nemažai lietuvių nori turėti savo verslą, bet juos stabdo įgūdžių trūkumas – pradedant nuo to, kaip suprasti, ko iš tiesų reikia vartotojams arba ar verslo idėja būtų pelninga apskritai.

„Pernai SEB užsakymu atlikta apklausa parodė, kad daugmaž kas trečias lietuvis norėtų turėti savo verslą. Moterys dažniau linkusios galvoti apie tokias verslo kryptis kaip prekyba, apgyvendinimo ir maitinimo paslaugos, sveikatos priežiūra, socialinė rūpyba, vyrai – apie informacinių ir komunikacinių technologijų, transporto, menų, pramogų ar poilsio paslaugas. Visgi kas penktas žmogus tvirtino turėjęs vieną ar kelias idėjas, kurių taip ir nesiryžo įgyvendinti. Šiais laikais kelią į verslą labai palengvinti gali interneto galimybės ir dalinimasis patirtimi, mentorių pagalba“, – pabrėžia V. Žagūnis.

B. Gylys atskleidžia, kad naujų idėjų patikrinimą visada pradeda nuo „Google“ analizės – vertina, koks atitinkamos temos paieškų skaičius. Taip pat jis stebi geriausiai parduodamų prekių sąrašus el. prekybos platformoje „Amazon“ ir apklausia tūkstančius savo turimų klientų. Pagrindinis verslo pamatas turėtų būti pelnas. Mat jei pelno gavimo mechanizmas nėra apgalvotas, nebus ir verslo.

B. Gylys svarstantiems apie nuosavą verslą ar jau pradėjusiems jį taip pat pataria vietoje genialių reklaminių kampanijų kūrimo dėmesį sutelkti į ilgalaikio ryšio užmezgimą su klientu.

„Dėl nuolat augančio reklamos kiekio vartotojus darosi vis sunkiau ir vis brangiau sudominti naujais produktais. Vartotojai tampa daug labiau išlepę kokybės bei aptarnavimo klausimais. Todėl geri, ilgalaikiai santykiai tampa ypač svarbūs. Norintiems sėkmingai plėsti verslą taip pat rekomenduoju ieškoti galimybių naudoti prenumeratinius apmokėjimus ir drąsiai dalinti potencialiems klientams vertingą informaciją ar produkcijos pavyzdžius nemokamai“, – sako B. Gylys. 

Šio verslininko, investuotojo paskaita apie tai, kaip atrasti potencialią rinką ir suprasti, ko reikia klientams, įvyks spalio 17 d. SEB Inovacijų centre. B. Gylys yra išleidęs knygą „Bitonomija. Įvadas į pirmą milijoną internetu“, taip pat įkūręs savo vardo paramos fondą, skirtą jaunų žmonių verslumui, mokslui, laisvai saviraiškai ir kūrybiškumui skatinti. Šios ir ankstesnių paskaitų įrašai bus prieinami SEB E.akademijos puslapyje.


  • Verslui - 2018 06 11

    Neišnaudota galimybė, kurią užgožia kriptovaliutos

    Neišnaudota galimybė, kurią užgožia kriptovaliutos

    Susidomėjimas kriptovaliutomis – milžiniškas, Lietuvos startuoliai pasiekia rekordus jomis pritraukdami investicijas, tačiau finansinės technologijos (FinTech) turi ir daugiau perspektyvių sričių. Viena tokių – atviroji bankininkystė. Kas laiku ir tinkamai ja pasinaudos, ne tik uždirbs, bet ir sukurs pridėtinę vertę visuomenei.

    Daugiau

  • Kuriantiems verslą - 2018 06 13

    Kas dešimtas jaunas verslas atsirado iš hobio

    Kas dešimtas jaunas verslas atsirado iš hobio

    SEB banko jaunų įmonių Baltijos šalyse tyrimas atskleidė, kad Lietuvoje vienas iš dešimties verslų, kurie buvo pradėti per pastaruosius trejus metus, gimė iš pomėgio. Tiesa, Estijoje tokių jaunų įmonių, atsiradusių iš hobio, net ketvirtadalis (25 proc.).

    Daugiau

  • Kuriantiems verslą - 2017 06 20

    Dešimt idėjų, kaip uždirbti iš savo hobio

    Dešimt idėjų, kaip uždirbti iš savo hobio

    Vis labiau ryškėja tendencija, kad vis mažiau žmonių nori dirbti samdomą darbą ir savo gyvenimą kuria taip, jog nereikėtų atskirti darbo ir pomėgių, o mėgstamas užsiėmimas taptų ir pajamų šaltiniu. Kiek įvairiausių pomėgių, tiek ir skirtingų verslo rūšių: kepykla ar masažas namie, staliaus dirbtuvės ar meno studija, rankų darbo papuošalai ar renginių vedimas, veislinių šunų ar sraigių auginimas. Visa tai yra širdžiai mielos veiklos sritys, kurios dar ir leidžia uždirbti.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.