Switch to mobile version. Į viršų

Verslui - 2020 11 10

Ar šventės prekybininkų neužklups netikėtai?

Ar šventės prekybininkų neužklups netikėtai?

Įtempčiausias prekybininkams metas – Kalėdos, artėja, o nežinia dėl pandemijos ir galimų ribojimų verslui pasirengimą šventinei prekybai dar labiau komplikuoja. Neturintys elektroninės parduotuvės verslai jau dabar turi pradėti ruoštis, kad galėtų užtikrinti kokybišką prekybą ir saugų atsiskaitymą.

Maždaug pusė mažų ir vidutinių bendrovių Baltijos šalyse savo verslo skaitmenizavimą laiko prioritetu, tačiau mažiau nei trečdalis jų savo produktus ar paslaugas siūlo internetiniais kanalais, rodo SEB atlikta Baltijos šalių mažų ir vidutinių įmonių (MVĮ) apklausa. Tiesa, SEB banko atlikto verslo klientų tyrimo duomenimis, tokių bendrovių per dvejus metus padaugėjo kone pusantro karto ir pagal šį rodiklį lenkiame kaimynes Estiją bei Latviją.

Lietuvos įmonės įvertino skaitmeninių kanalų naudą

SEB banko atliktas tyrimas atskleidžia, kad skaitmeninių kanalų reikšmę savo veiklai įmonės ima pripažinti – penktadalis (20 proc.) apklaustų Lietuvos įmonių teigia, kad verslo skaitmenizavimas jų strategijoje yra itin reikšmingas, kai prieš metus teigiamai į šį klausimą atsakė 15 proc. SEB verslo klientų. Panašus augimas pastebimas visose trijose Baltijos šalyse.

„Viena vertus, koronaviruso protrūkis buvo ir tebėra milžiniškas iššūkis valstybėms, gyventojams ir verslui, kita vertus, ne visi pandemijos sukelti pokyčiai buvo neigiami, ir matyti, kad šalies įmonės aktyviai siekia prie jų prisitaikyti bei pasinaudoti atsiveriančiomis galimybėmis. SEB banko atlikto verslo klientų tyrimo duomenimis, 32 proc. mažų ir vidutinių Lietuvos bendrovių šių metų viduryje siūlė galimybę klientams įsigyti savo prekių ir paslaugų internetu. Tokių bendrovių per dvejus metus padaugėjo kone pusantro karto, nes 2018 m. prekybą internetu vykdė 22 proc. apklaustų įmonių. Smagu matyti, kad Lietuva tampa skaitmeniniu Baltijos šalių tigru, mat prekių ir paslaugų prieinamumu internetu lenkiame kitų Baltijos šalių bendroves – galimybę pirkti elektroninėje erdvėje savo klientams siūlo tik 22 proc. Latvijos bei 27 proc. mažų ir vidutinių Estijos įmonių“, – komentuoja SEB banko valdybos narė, SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė.

Tiesa, tik internetu prekiaujančių bendrovių Lietuvoje yra kiek mažiau nei Latvijoje ir Estijoje – didžiąją dalį (70-100 proc.) prekių ir paslaugų internetu parduoda 22 proc. apklaustų Lietuvos mažų ir vidutinių įmonių. Latvijoje tokios bendrovės sudaro 25 proc., Estijoje – 32 proc. Mažiau nei dešimtadalį prekių ir paslaugų skaitmeniniais kanalais parduoda 38 proc. Lietuvos įmonių, 35 proc. Estijos ir 41 proc. Latvijos bendrovių.

Prekiauti internetu įmonėms vis dar nedrąsu

Elektroninės prekybos apimtys Lietuvoje bei visame pasaulyje sparčiai augo ir iki šiol, tačiau šiemet dėl pasikeitusių aplinkybių fiksuojamas itin ženklus augimas. Tai rodo ir SEB banko duomenys: palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, per pirmuosius aštuonis šių metų mėnesius atsiskaitymų apyvarta per SEB banką interneto parduotuvėse augo 35 proc.

„Girdėti svarstymų, ar pasauliui įveikus virusą, nepradėsime internetu pirkti mažiau, tačiau, vertindami pastarųjų kelerių metų elektroninės prekybos augimą manome, kad šis pokytis yra ilgalaikis ir prekybos internetu mastai toliau didės. Šalies įmonėms būtina į tai atsižvelgti planuojant savo veiklą ir plėtros galimybes, mat  mūsų verslo klientų apklausa atskleidžia, kad jie išnaudoja toli gražu ne visą elektroninės prekybos potencialą. Nemažai įmonių vis dar delsia savo veiklą perkelti į elektroninę erdvę, nors galimybių kurti ir plėsti elektroninę prekybą šiandien yra daugiau nei bet kada iki šiol“, – pažymi S. Gutauskaitė-Bubnelienė.

Pasak jos, paties karantino įkarščio metu SEB bankas rinkai pasiūlė elektroninės prekybos mokėjimų įrankį, leidžiantį greitai ir patogiai iš pirkėjų gauti mokėjimus internetu, tad naują paslauga susidomėjo ne tik didžiosios įmonės, bet ir smulkusis verslas. Šiuo metu iš visų SEB elektroninės prekybos įrankiu besinaudojančių įmonių 79 proc. sudaro būtent pastarosios. Dauguma jų užsiima mažmenine prekyba.

Tai patvirtina ir SEB atlikta verslo klientų apklausa: labiausiai skaitmenizuoti sektoriai Lietuvoje yra mažmeninės prekybos ir informacijos bei komunikacijos – kad klientai jų paslaugų ar prekių gali įsigyti internetu, atsakė 39 proc. mažmeninės prekybos ir 46 proc. informacijos bei komunikacijos paslaugų įmonių. Atitinkamai Latvijoje – 18 proc. ir 53 proc., o Estijoje skaitmeninius kanalus pardavimams naudoja 45 proc. mažmeninės prekybos ir 50 proc. informacijos bei komunikacijos paslaugų įmonių.

„Nors skambės vartotojiškai, įtempčiausias prekybininkams metas – Kalėdos, artėja, o nežinia dėl pandemijos ir galimų ribojimų verslui pasirengimą šventinei prekybai dar labiau komplikuoja. Perfrazuojant vieną posakį, svarbu, kad šventės verslininkų neužkluptų netikėtai, todėl neturintys elektroninės parduotuvės verslai jau dabar turi pradėti ruoštis, kad galėtų užtikrinti kokybišką prekybą ir saugų atsiskaitymą“, – elektroninės prekybos privalumus aiškina SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė S. Gutauskaitė-Bubnelienė.

Daugiau apie elektroninės prekybos mokėjimus galima sužinoti čia.

SEB mokėjimų surinkimo paslauga suteikia galimybę internetinių parduotuvių savininkams išbandyti naują mokėjimų formą, kuri veikia atvirosios bankininkystės principais. Į savo internetinės prekybos sistemą įsidiegęs elektroninės prekybos mokėjimų įrankį, verslas gali pirkėjams pasiūlyti 3 atsiskaitymo būdus: priimti atsiskaitymus iš visų klientų visame pasaulyje, turinčių VISA ir „Mastercard“ korteles, inicijuoti mokėjimus iš pirkėjų sąskaitų pagrindiniuose Baltijos šalių bankuose – SEB, „Swedbank“, „Luminor“ ir „Citadelė“, taip pat inicijuoti bei priimti mokėjimus per mokėjimų sistemą „PayPal“.

Svarbu tai, kad dėl atvirosios bankininkystės šis sprendimas veikia vieno langelio principu – verslams  tereikės sutarties su vienu banku ir vienos mokėjimų integracijos į savo internetinę parduotuvę, kad galėtų inicijuoti mokėjimus iš visų pagrindiniuose bankuose sąskaitas turinčių pirkėjų. Dėl tokio supaprastinto sprendimo internetinė parduotuvė veiklą pradėti galės greičiau.

Mažos ar vidutinės įmonės, kurios planuoja atidaryti ar atnaujinti internetinę parduotuvę, tačiau neturi resursų programavimui, gali nemokamai pasinaudoti SEB siūlomais populiarių internetinių prekybos platformų „WooCommerce“, „OpenCart“, „Magento2“, „Presta Shop“, „Voog“ ir „Shoproller“ įskiepiais. Šie  įskiepiai lengvai diegiami į elektroninės parduotuvės sistemą, todėl palengvina techninį šio SEB mokėjimų įrankio įdiegimą.

Patogiausias būdas Jūsų klientams atsiskaityti e. parduotuvėse

Vienas sprendimas – trys mokėjimo būdai. Priimkite mokėjimus kortelėmis, pervedimus interneto banke ar per elektroninių mokėjimų sistemą „PayPal“. Jums bus suteikta prieiga prie e. prekybininko portalo, kuriame matysite mokėjimų būklę ir galėsite juos tvarkyti, pvz. grąžinti mokėjimo kortelėmis sumokėtas lėšas.

 


  • Kuriantiems verslą - 2020 10 02

    Ekspertai įvardijo, ko trūksta sėkmingam e. prekybos verslui

    Ekspertai įvardijo, ko trūksta sėkmingam e. prekybos verslui

    Inovacijų ir technologijų festivalyje „Login“ surengtoje diskusijoje dalyvavę ekspertai pažymėjo, kad elektroninės prekybos augimas yra ilgalaikis reiškinys. Norėdami pasinaudoti augančiu prekybos internetu populiarumu, verslininkai turėtų pagalvoti ne tik apie savo elektroninės parduotuvės kūrimą.

    Daugiau

  • Verslui - 2020 06 29

    Ar žinote, kaip klientai jaučiasi jūsų elektroninėje parduotuvėje?

    Ar žinote, kaip klientai jaučiasi jūsų elektroninėje parduotuvėje?

    Šiais laikais apsipirkti internetu nestinga nei vietų, nei būdų, tačiau padidėjusi pasiūla užkėlė vartotojų lūkesčių kartelę ir išlaikyti jų dėmesį darosi vis sunkiau. Patarimų, kaip patenkinti vartotojų lūkesčius ir užtikrinti jų gerą patirtį apsipirkimo metu, kviečiame klausytis vebinare „Kaip patobulinti klientų patirtį elektroninėje parduotuvėje?“ arba skaityti straipsnyje.

    Daugiau

  • Verslui - 2020 06 22

    Kaip susikurti elektroninę parduotuvę

    Kaip susikurti elektroninę parduotuvę

    Dėl įvesto karantino šalyje pirkti internetu išbandė 31 proc. gyventojų, teigiama Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto tyrime, atliktame vasario–kovo mėnesiais. Akivaizdu, kad šiandieninė situacija tapo dideliu katalizatoriumi jau ir taip pasaulyje vis populiarėjančiai elektroninei prekybai. Verslui šiomis aplinkybėmis – ir galimybių, ir iššūkių metas, nes norint išnaudoti elektroninės prekybos pranašumus reikia sukurti tikrai gerai veikiančią elektroninę parduotuvę.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.