Switch to mobile version. Į viršų

Verslui - 2020 12 23

Elektroninė prekyba: kaip verslui susišnekėti su programuotojais?

Elektroninė prekyba: kaip verslui susišnekėti su programuotojais? © Dean Pugh, Unsplash

E. parduotuvės kūrimas – procesas, kurio metu neretai prireikia profesionalų pagalbos. Pasak įmonės „Nordcode technology“, kuriančios internetinius sprendimus verslui, bendraįkūrėjo ir verslo plėtros vadovo Justino Rastausko, kuriant elektroninę parduotuvę verslui svarbu aiškiai įvardyti savo poreikius ir tikslus, o kūrimo procese bendradarbiauti su paslaugos tiekėju ir skirti pakankamai vidinių įmonės resursų.

--> Žiūrėti vebinarą galite čia: www.facebook.com/167427916707061/videos/388468769084618

Tiesa, J. Rastausko teigimu, gera elektroninė parduotuvė prasideda ne nuo įmantrių technologinių sprendimų, o nuo geros prekės. „Gali naudoti naujausius technologinius sprendimus, sukurti patogią vartotojo sąsają ar kitus dalykus, tačiau, jei produktas prastas, prekyba nebus sėkminga“, – sako jis.

Pašnekovas primena, kad kitas svarbus aspektas parduotuvės populiarumui – produkcijos kaina. „Nepamirškime, kad rinkoje yra įvairių platformų, kuriose galima pasitikrinti kainą, o ji, bent jau Lietuvoje, dažnu atveju nulemia galutinį sprendimą pirkti. Taigi kaina – tiek produkto, tiek pristatymo – turėtų būti konkurencinga“, – akcentuoja pašnekovas.

Pasak jo, tik tuomet, kai užtikrinama prekės kokybė ir konkurencinga kaina, reikėtų pradėti galvoti apie elektroninės parduotuvės kūrimą.

Pasirūpinti srautu, patogumu ir netiesioginiu aptarnavimu

Anot J. Rastausko, kitas elektroninei parduotuvei svarbus dalykas yra klientų srauto užtikrinimas. „Kad ir kokia gera prekė, kaina ir parduotuvės technologiniai sprendimai būtų, jei nėra klientų srauto – tai yra, niekas nežino apie tave, į elektroninę parduotuvę niekas neateina – nieko neparduosi“, – teigia jis. Srauto generavimui svarbūs tokie elementai, kaip elektroninės parduotuvės SEO (angl. Search Engine Optimization), tinkamai sukonfigūruoti „Google Analytics“, „Google AdWords“ reklama, pakartotinė rinkodara, integruota socialinių tinklų reklamos strategija, reklaminės kampanijos.

Užtikrinus klientų srautą, reikia pasirūpinti patogia ir teigiama jų patirtimi puslapyje. Svarbiausia – kad klientas greitai ir intuityviai susiorientuotų parduotuvėje ir, žinoma, surastų reikiamą prekę. „Jei parduotuvėje daug prekių ir skirtingų jų kategorijų, didelį dėmesį reikėtų skirti prekių paieškai pagal tam tikrą žodį ir filtravimui pagal tam tikrus parametrus – dydį ir prekės ženklą. Kliento patirtį pagerina ir automatiniai pasiūlymai – kai paieškos laukelyje įvedus dalį žodžio, pasiūlomos tam tikros prekės“, – pateikia pavyzdį J. Rastauskas.

Elektroninėje parduotuvėje taip pat itin svarbus prekės pateikimas – jos aprašymas ir nuotraukos. „Tam tikroms prekėms labai aktualu pateikti jų kuo daugiau ir skirtingų – iš visų pusių. Pavyzdžiui, drabužių parduotuvėms dedame tokias nuotraukas, kuriose matosi audinio raštas, nes pirkėjui tai svarbu“, – atskleidžia pašnekovas. Be to, tai prisideda ir prie kaštų taupymo, nes išsamiai ir aiškiai pateikus prekių aprašymus, dėl netikusio dydžio, spalvos ar faktūros jų grąžinama mažiau.

Trečias kertinis elementas – netiesioginis klientų aptarnavimas (angl. back office) ir procesai, užtikrinantys operatyvų bendravimą su klientais, prekių pristatymą ir grąžinimą. „Svarbu suprasti, kad elektroninė prekyba susideda iš dviejų dalių: technologinio sprendimo ir tiesioginio kontakto su klientu neturinčių, bet svarbų vaidmenį juos aptarnaujant vaidinančių, žmonių. Valdydami elektroninę parduotuvę, jie užtikrina sklandų darbą ir gerą vartotojų patirtį“, – mini ekspertas.

Svarbu formuluoti aiškų poreikį

Pasak eksperto, pirmas klausimas, į kurį verslas turi atsakyti prieš eidamas į skaitmeninę rinką – ar bus taikomasi prie technologinio sprendimo, ar technologinis sprendimas bus taikomas prie verslo modelio. „Paprastai pažengę verslai renkasi jų poreikiams pritaikytus sprendimus, nes jau būna išgryninę verslo modelį, vidinius procesus, todėl taikytis prie kažkokios naujos sistemos jiems yra per brangu, o kartais – net neįmanoma“, – patirtimi dalijasi J. Rastauskas.

Jis primena, kad ieškant partnerių, kursiančių elektroninę parduotuvę, reikėtų žinoti tokius būsimos parduotuvės aspektus, kaip esminiai reikalavimai vartotojų sąsajai, administratoriaus aplinkos funkcionalumas, prekių kiekiai, atsiskaitymo formos, logistika ir prekių pristatymas. Dar vienas svarbus ir dažnai pamirštamas procesas yra prekių grąžinimo procesas, kuris kai kuriose industrijose, pavyzdžiui, drabužių, netgi yra vienas iš konkurencinių pranašumų. J. Rastauskas pamini ir sandėlio darbų sustygavimą, kurį reikėtų apgalvoti iškart, nelaukiant, kol ateis didelis srautas užsakymų.

„Labai svarbu verslui turėti kuo tikslesnius atsakymus į šiuos klausimus ir aiškiai žinoti, ko jam reikia. Dažnai poreikiai aprašomi paviršutiniškai, su iliuzija, kad partneris – elektroninės parduotuvės kūrėjas  – pasiūlys, tačiau aiškus poreikis turi ateiti iš užsakovo pusės“ , – pabrėžia jis.

Užsakovo įsitraukimas – pusė projekto sėkmės

Anot pašnekovo, Lietuvoje tiekėjas dažniausiai pasirenkamas pagal naudojamą platformą ar technologiją, įmonės poziciją rinkoje ir paslaugų kainą bei jų suteikimo terminus. „Kalbant apie platformą, siūlyčiau rinktis populiarią, nes jei išsirinksite egzotišką ir mažai naudojamą, galite nerasti žmonių, kurie su ja dirba, arba jų įkainis už darbą bus labai didelis“, – įžvalgomis dalijasi jis. Ekspertas pataria renkantis tiekėją atsižvelgti į jo patirtį bei turimas rekomendacijas ir jokiu būdu nesirinkti mažiausios kainos principu, o vertinti pasiūlymo visumą.

Kasdien elektronines parduotuves kuriantis J. Rastauskas pažymi, kad verslui svarbu skirti resursų iš savo pusės – atsakingus žmones, kurie dirbs prie internetinės parduotuvės kūrimo projekto. „Mes sakome, kad projekto sėkmė 50 proc. priklauso nuo užsakovo, jo indėlis yra labai svarbus. Reikia turėti iš savo pusės atsidavusį projekto vadovą – užtikrinti komunikaciją vieno langelio principu, apsibrėžti komunikavimo ir darbo procesą“, – sako jis.

Tiesa, sukūrus elektroninę parduotuvę darbai nesibaigia – paskutinysis etapas yra jos palaikymas. Svarbu sistemą prižiūrėti, palaikyti, nuolat diegti inovatyvius saugumo įrankius – priešingu atveju ji nustos veikti.

Šis straipsnis – SEB edukacinių vebinarų elektroninių parduotuvių kūrėjams dalis. Vebinarų įrašus rasite „Facebook“.

Patogiausias būdas Jūsų klientams atsiskaityti e. parduotuvėse

Vienas sprendimas – trys mokėjimo būdai. Priimkite mokėjimus kortelėmis, pervedimus interneto banke ar per elektroninių mokėjimų sistemą „PayPal“. Jums bus suteikta prieiga prie e. prekybininko portalo, kuriame matysite mokėjimų būklę ir galėsite juos tvarkyti, pvz. grąžinti mokėjimo kortelėmis sumokėtas lėšas.

 


  • Verslui - 2020 12 21

    Kaip sukurti saugią elektroninę parduotuvę? Vadovaukitės 6 žingsniais

    Kaip sukurti saugią elektroninę parduotuvę? Vadovaukitės 6 žingsniais

    Nors elektroninė parduotuvė patogi ir naudinga pirkėjui, tarptautinės advokatų kontoros „Magnusson“ asocijuotos teisininkės Viktorijos Zaikauskienės teigimu, iš pirkėjų mainais pareikalaujama atsisakyti privatumo ir iš anksto pasitikėti pardavėju. Todėl elektroninių parduotuvių savininkams būtina  užtikrinti ne tik klientų poreikius apsiperkant, bet ir jų duomenų saugumą.

    Daugiau

  • Verslui - 2020 12 02

    Norite kurti elektroninę parduotuvę, bet nedrįstate? Eksperto patarimai jums

    Norite kurti elektroninę parduotuvę, bet nedrįstate? Eksperto patarimai jums

    Tarptautinės finansinių paslaugų bendrovės „Intrum“ tyrimas parodė, kad lietuviai yra didžiausi pirkimo internetu entuziastai Europoje: net 48 proc. mūsų šalies gyventojų planuoja nuolat pirkti įvairias prekes internetu net ir pasibaigus karantino suvaržymams. Esant tokioms aplinkybėms, didėja ir e. prekybos galimybės, todėl dalinamės ekspertų įžvalgomis, ką svarbu žinoti kuriant savo elektroninę parduotuvę.

    Daugiau

  • Verslui - 2020 06 29

    Ar žinote, kaip klientai jaučiasi jūsų elektroninėje parduotuvėje?

    Ar žinote, kaip klientai jaučiasi jūsų elektroninėje parduotuvėje?

    Šiais laikais apsipirkti internetu nestinga nei vietų, nei būdų, tačiau padidėjusi pasiūla užkėlė vartotojų lūkesčių kartelę ir išlaikyti jų dėmesį darosi vis sunkiau. Patarimų, kaip patenkinti vartotojų lūkesčius ir užtikrinti jų gerą patirtį apsipirkimo metu, kviečiame klausytis vebinare „Kaip patobulinti klientų patirtį elektroninėje parduotuvėje?“ arba skaityti straipsnyje.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.