Tris mėnesius vykusi SEB banko ir tarptautinės konsultacijų bendrovės „Civitta“ organizuojama Spartaus verslo augimo programa jau beveik pasiekė finišo tiesiąją. Gruodžio pradžioje programos dalyviai pristatė savo pasiekimus, pradėtų įgyvendinti projektų idėjas ir planus ateičiai. Šiandien dalyviai dar iki galo neatskleidžia pasiektų rezultatų, tačiau intriguoja – programa leido į savo idėją pažiūrėti kitu kampu ir viską padaryti geriau negu buvo tikėtasi.
Ši, jau antroji nemokamos programos sesija sulaukė didžiulio įmonių susidomėjimo. Dalyvauti programoje buvo kviečiamos mažos ir vidutinės įmonės, veikiančios ilgiau nei 2 metus, turinčios didesnę kaip 0,5 mln. EUR metinę apyvartą ir norinčios bei galinčios kurti inovacijas. Dalyvauti buvo atrinkta 11 įmonių (iš viso 50 dalyvių), pasiryžusių mokytis ir plėsti verslą diegiant inovacijas. Dalyviai vieningai džiaugiasi, kad jiems pavyko apie programą sužinoti laiku ir užsiregistruoti, mat programos atnešta nauda – didesnė negu jie tikėjosi.
Pasaulinio lygio idėjos
Rolandas Rimkevčius, UAB „Avitelos prekyba“ vykdomasis direktorius, pasakoja, kad bendrovę sudomino programos idėja, formatas bei galimybė daugiau sužinoti apie inovacijas ir jų kūrimą: „Inovacijos mūsų rinkoje – vienas svarbiausių dalykų. Tai traukia klientą, veda rinką į priekį. Dalyvauti norėjome dėl dviejų priežasčių: pirmoji – siekdami suprasti, kas yra inovacija, antroji – pritaikyti inovacijas versle“.
Anot R. Rimkevičiaus, kiekvienas startuolis susiduria ne su gamybos ar produkto tobulinimo problema, bet su pardavimų plėtra ir sunkumais stengiantis pasiekti rinką. Todėl programos metu „Avitelos prekyba“ stengėsi koncentruotis į startuolius, kurie gamina produktą galutiniam vartotojui ir padėti realizuoti tą produktą rinkoje.
„Mes būtume tas partneris, kuris suteiktų rinkos atgalinį ryšį. Startuoliai galėtų save išbandyti su mūsų pagalba ir tada realizuoti save rinkoje“, – idėją trumpai pristato R. Rimkevičius.
Laura Kaziukonienė, UAB „Geld Baltic“ direktorė, apie planus pasakojo: „Norime sukurti pasauliniu mastu naują produktą, alternatyvų maisto vartojimo būdą – maistą tabletėmis. Tai būtų subalansuotas, tačiau labai mažoje formoje maistas žmogui, kuris neturi laiko, tačiau nori maitintis sveikai“.
UAB „AE Medical“ plėtojama idėja susijusi su sritimi, kuri, anot bendrovės direktoriaus Evaldo Gražio, yra progresyviausia inovacijomis – medicina.
„Turėjau idėją, kuri atrodė svarbi ir įmonei, ir jos klientams, tačiau idėjos įgyvendinimas buvo sudėtingas, – pasakoja jis. – Kad suprasčiau, kaip vyksta procesai, aplankiau daug seminarų, konferencijų, pasikalbėjau su daug patirties turinčiais žmonėmis. Tačiau taip kilo tik daugiau klausimų nei radau atsakymų. Labai pasisekė, kad atsidūriau šioje programoje, ji padėjo atsakyti į tuos klausimus.“
E. Gražio pastebėta problema rinkoje – darbuotojų negebėjimas suspėti ir rūpintis ligoniais, ir kartu mokytis apie inovacijas bei jų taikymo būdus: „Visi, ir mes, ir konkurentai, dirbame pagal panašų modelį. Šiandien rinkoje atsiranda daug produktų, nes sveikatos sektorius labai progresyvus. Darbuotojai nespėja rūpintis ligoniais ir kartu taikyti naujus sprendimus, taigi jie laukia, kol bus pasiūlytas sprendimas išspręsti problemą. To sprendimo čia ir ieškome, mokomės.“
Pasisėmė ne tik žinių
[content term="Infobankas - kuriantiems verslą"]„Geld Baltic“ direktorė sako, kad programa padėjo užduoti daug naujų klausimų ir pažiūrėti į produkto kūrimą kitu kampu, taip galima profesionaliau analizuoti ir vertinti savo galimybes bei rinkos potencialą.
„Programa išskirtinė, nes yra skirta ne startuoliams, bet įmonėms, kurios jau yra apšilusios kojas. Kai pradedi dirbti, daug kas tampa rutina ir nebeįgyvendini pokyčių. Programa padėjo prisiminti šią į stalčių padėtą idėją ir ją vystyti toliau“, – paaiškina L. Kaziukonienė.
R. Rimkevičiaus teigimu, didžiausia programos vertė – gautas bendrasis supratimas apie inovacijas, aukšta mentorių kvalifikacija, prezentacijų kokybė ir informacijos, kuri, anot jo, apverčia mąstymą aukštyn kojomis, perteikimas suprantamais žodžiais.
„Didžiausias iššūkis, su kuriuo susidūrėme, tai idėjos transformacija. Ta idėja transformuojasi ne be reikalo. Nuo idėjos iki realybės – ilgas kelias, jį eiti sudėtinga, kai neturi pakankamai žinių. Programos metu profesionalai pateikia akis atveriančios informacijos, taigi iššūkiai susiformavo visai kiti“, – atskleidžia „Avitelos prekybos“ vykdomasis direktorius.
Spartaus verslo augimo programos rudens sesija baigėsi, tačiau įmonės, susidomėjusios programa ar nespėjusios užsiregistruoti į rudens sesiją, bus kviečiamos registruotis į kitą, jau trečiąją sesiją 2019 m. pavasarį. Daugiau informacijos bus paskelbta 2019 m. pradžioje.