Switch to mobile version. Į viršų

Verslui - 2017 06 12
verslas | verslininkai | žiniasklaida

Kaip verslininkams bendrauti su žiniasklaida? Trys taisyklės

Kaip verslininkams bendrauti su žiniasklaida? Trys taisyklės

Tinkamai bendrauti su žiniasklaida naudinga kiekvienam verslininkui. Vienas paminėjimas naujienų portale, laikraštyje, televizijoje ar radijuje gali padidinti įmonės vardo žinomumą ir pagerinti pardavimus kur kas labiau nei mokama reklama.

Toliau pateikiame tris pagrindines bendravimo su žiniasklaida taisykles.

1. Raskite tinkamą bendravimo su žiniasklaida kanalą

Užuot masiškai siuntę  savo straipsnius ir pranešimus visoms žiniasklaidos priemonėms, pasirinkite du ar tris žurnalistus, su kuriais bendrausite. Asmeniškai susipažinkite su jais viename iš renginių ar paskambinkite telefonu.

Tiesa, prieš tai gerai apsvarstykite, kurias žiniasklaidos priemones renkasi jūsų potencialūs klientai.  Perskaitykite paskutinius tų žurnalų ar laikraščių numerius, peržiūrėkite paskutines televizijos programas. Išanalizuokite tų publikacijų ar reportažų tematiką ir apgalvokite, ką jūs norite ir galite pasakyti skaitytojams, klausytojams ar žiūrovams.

Pasiūlykite žurnalistui galimybę parengti išskirtinę publikaciją ar reportažą. Tokiu būdu jūs įsipareigosite, pateikti informaciją tik tam vienam konkrečiam žurnalistui ir niekam kitam jos neatskleisti. 
Pradėkite nuo savo mėgstamiausio leidinio. Jei ten dirbančio jūsų pažįstamo žurnalisto nedomina išskirtinė galimybė, tą patį pasiūlymą pateikite kitam leidiniui. 

2. Palengvinkite žurnalisto gyvenimą

Naujo produkto pristatymas rinkai nėra toks reikšmingas įvykis, kurį žurnalistas norėtų nušviesti. Jo dėmesį patraukti galite savo organizuojamu renginiu ar įdomia kampanija. Tuomet žurnalistas galės ne tik aprašyti renginį ir papasakoti apie jus, bet ir paskelbti nuotraukas, vaizdo įrašus.


Norite pasitarti? 
Registruokitės į susitikimą


Bendraudami su žiniasklaidos atstovais, atkreipkite dėmesį į laiką ir terminus. Susisiekite su žurnalistu likus maždaug savaitei iki naujo produkto pristatymo ar jūsų organizuojamo renginio. Tuomet žurnalistas turės pakankamai laiko įtraukti jūsų renginį į savo dienotvarkę. Visgi svarbu nepamiršti, kad nėra jokios prasmės pateikti informacijos per anksti. 

Rašykite trumpai ir aiškiai. Elektroniniame laiške ar pranešime spaudai pateikite tik svarbiausią informaciją. Laiško ilgis turėtų būti toks, kad jis visas matytųsi kompiuterio ekrane ir jo nereikėtų slinkti žemyn.

Atkreipkite dėmesį, kad siunčiamo elektroninio laiško tema arba antraštė (angl. Subject) yra netgi svarbesnė nei pats laiško turinys. Jei laiško tema nepatrauks žurnalisto dėmesio, jūsų laiškas net nebus atidarytas.

Bendraujant su žiniasklaidos atstovais labai svarbu apgalvoti, kaip iš karto juos sudominti. Todėl užuot pradėję laišką sakiniu „Mes pristatome naują produktą“, papasakokite, kokią problemą padedate išspręsti. Atminkite – žurnalistui reikia istorijos.  

Visą informaciją ar pranešimą žiniasklaidai pateikite laiške. Nesiųskite jo prisegamu atskiru priedu. Nuotraukas, vaizdo įrašus ar kitą svarbią informaciją įkelkite į specialias talpyklas internete, o laiške pateikite tik nuorodas į jas.

3. Bendraudami su žiniasklaida būkite nuoseklūs

Žurnalistai – užsiėmę žmonės. Į jų elektroninio pašto dėžutes nuolat plaukia daugybė kvietimų ir pranešimų spaudai. Jei į savo siųstą laišką kelias dienas nesulaukėte jokio atsakymo, nusiųskite žurnalistui priminimą. Jei jis ir vėl nesureaguos, vadinasi, žurnalistui jūsų renginys ar pateikta informacija nėra įdomi.

Nenustebkite ir jokiu būdu neįsižeiskite, jeigu nesulauksite mandagaus atsisakymo. Tiesiog kitą kartą bandykite vėl.


  • Kuriantiems verslą - 2016 02 11

    Ką lietuvių verslininkams pataria įmonių problemas sprendžiantis strategas?

    Ką lietuvių verslininkams pataria įmonių problemas sprendžiantis strategas?

    Sparčiai besikeičiančios mados ir tendencijos socialinėje žiniasklaidoje bei nuolat tobulinamos skaitmeninės technologijos neleidžia ant laurų užmigti net sėkmingiausiai veikiančioms įmonėms. Prisitaikyti prie naujovių ir jas tinkamai išnaudoti privalu kiekvienam šiuolaikinio verslo dalyviui, norinčiam tobulėti, augti, ieškoti naujų rinkų ar pardavimo kanalų.

    Daugiau

  • Verslui - 2016 04 22

    Norintiems sėkmingai plėsti verslą – šeši eksperto patarimai

    Norintiems sėkmingai plėsti verslą – šeši eksperto patarimai

    Skaitmeninės technologijos ir socialinė žiniasklaida tobulėja taip greitai, kad susigaudyti gali būti sunku net tiems, kurie, rodos, jau seniai yra perpratę skaitmeninės rinkodaros subtilybes. Kaip nepasiklysti sekant socialinės žiniasklaidos madas? Kaip pasirinkti savo įmonei teisingiausią priemonę?

    Daugiau

  • Kuriantiems verslą - 2014 10 03

    Stiprūs socialiniai įgūdžiai – privalomas jauno verslininko atributas

    Stiprūs socialiniai įgūdžiai – privalomas jauno verslininko atributas

    Tai, kad galvoje sukasi gera verslo idėja, dar negarantuoja verslo sėkmės. Sklandžiam startui ir tolesnei veiklai labai svarbus verslininko gebėjimas bendrauti, kurti ryšį su potencialiais partneriais ir įtikinti tiek juos, tiek klientus patikėti verslo idėjos nauda.

    Daugiau

Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.