Tinkamai bendrauti su žiniasklaida naudinga kiekvienam verslininkui. Vienas paminėjimas naujienų portale, laikraštyje, televizijoje ar radijuje gali padidinti įmonės vardo žinomumą ir pagerinti pardavimus kur kas labiau nei mokama reklama.
Toliau pateikiame tris pagrindines bendravimo su žiniasklaida taisykles.
1. Raskite tinkamą bendravimo su žiniasklaida kanalą
Užuot masiškai siuntę savo straipsnius ir pranešimus visoms žiniasklaidos priemonėms, pasirinkite du ar tris žurnalistus, su kuriais bendrausite. Asmeniškai susipažinkite su jais viename iš renginių ar paskambinkite telefonu.
Tiesa, prieš tai gerai apsvarstykite, kurias žiniasklaidos priemones renkasi jūsų potencialūs klientai. Perskaitykite paskutinius tų žurnalų ar laikraščių numerius, peržiūrėkite paskutines televizijos programas. Išanalizuokite tų publikacijų ar reportažų tematiką ir apgalvokite, ką jūs norite ir galite pasakyti skaitytojams, klausytojams ar žiūrovams.
Pasiūlykite žurnalistui galimybę parengti išskirtinę publikaciją ar reportažą. Tokiu būdu jūs įsipareigosite, pateikti informaciją tik tam vienam konkrečiam žurnalistui ir niekam kitam jos neatskleisti.
Pradėkite nuo savo mėgstamiausio leidinio. Jei ten dirbančio jūsų pažįstamo žurnalisto nedomina išskirtinė galimybė, tą patį pasiūlymą pateikite kitam leidiniui.
2. Palengvinkite žurnalisto gyvenimą
Naujo produkto pristatymas rinkai nėra toks reikšmingas įvykis, kurį žurnalistas norėtų nušviesti. Jo dėmesį patraukti galite savo organizuojamu renginiu ar įdomia kampanija. Tuomet žurnalistas galės ne tik aprašyti renginį ir papasakoti apie jus, bet ir paskelbti nuotraukas, vaizdo įrašus.[content term="Infobankas - registracija verslui"]
Bendraudami su žiniasklaidos atstovais, atkreipkite dėmesį į laiką ir terminus. Susisiekite su žurnalistu likus maždaug savaitei iki naujo produkto pristatymo ar jūsų organizuojamo renginio. Tuomet žurnalistas turės pakankamai laiko įtraukti jūsų renginį į savo dienotvarkę. Visgi svarbu nepamiršti, kad nėra jokios prasmės pateikti informacijos per anksti.
Rašykite trumpai ir aiškiai. Elektroniniame laiške ar pranešime spaudai pateikite tik svarbiausią informaciją. Laiško ilgis turėtų būti toks, kad jis visas matytųsi kompiuterio ekrane ir jo nereikėtų slinkti žemyn.
Atkreipkite dėmesį, kad siunčiamo elektroninio laiško tema arba antraštė (angl. Subject) yra netgi svarbesnė nei pats laiško turinys. Jei laiško tema nepatrauks žurnalisto dėmesio, jūsų laiškas net nebus atidarytas.
Bendraujant su žiniasklaidos atstovais labai svarbu apgalvoti, kaip iš karto juos sudominti. Todėl užuot pradėję laišką sakiniu „Mes pristatome naują produktą“, papasakokite, kokią problemą padedate išspręsti. Atminkite – žurnalistui reikia istorijos.
Visą informaciją ar pranešimą žiniasklaidai pateikite laiške. Nesiųskite jo prisegamu atskiru priedu. Nuotraukas, vaizdo įrašus ar kitą svarbią informaciją įkelkite į specialias talpyklas internete, o laiške pateikite tik nuorodas į jas.
3. Bendraudami su žiniasklaida būkite nuoseklūs
Žurnalistai – užsiėmę žmonės. Į jų elektroninio pašto dėžutes nuolat plaukia daugybė kvietimų ir pranešimų spaudai. Jei į savo siųstą laišką kelias dienas nesulaukėte jokio atsakymo, nusiųskite žurnalistui priminimą. Jei jis ir vėl nesureaguos, vadinasi, žurnalistui jūsų renginys ar pateikta informacija nėra įdomi.
Nenustebkite ir jokiu būdu neįsižeiskite, jeigu nesulauksite mandagaus atsisakymo. Tiesiog kitą kartą bandykite vėl.