Kepimo popierių didmeninės prekybos ir viešbučių, restoranų, kavinių (HORECA) sektoriams Lietuvoje bei užsienyje tiekiantis „Amber Paper“ gali pasigirti dideliu patirties savo industrijoje bagažu. Visgi sudalyvauti SEB akceleratoriuje verslui įmonė nusprendė turėdama visiškai inovatyvų produktą ir siekdama žinių, kaip efektyviau jį įvesti į pasaulinę rinką.
Įmonės „Amber Paper“ direktorius Aidas Ditkus pasakoja, kad orientuotis išskirtinai į popieriaus produktų gamybą maisto sektoriui įmonė pradėjo nuo 2012–ųjų, o nuo 2016–ųjų ši sritis dar susiaurinta. „Prieš ketverius metus apsisprendėme tiekti kepimo popierių tik verslo segmentui – kepykloms ir HORECA rinkai. Pagrindinis mūsų šiuo metu tobulinamas produktas, dėl kurio ir atėjome į SEB akceleratorių verslui – inovatyvūs maišeliai sumuštiniams su silikonu padengta vidine puse“, – atskleidžia A. Ditkus.
Su tokiomis įmonėmis, kaip „Mantinga“ ir „Margiris“, dirbančios įmonės vadovas sako, kad 90 proc. Lietuvos degalinių grilyje šildomų sumuštinių yra supakuota minėtuose „Amber Paper“ maišeliuose. „Mes visiškai pakeitėme anksčiau naudotus popierinius maišelius, dengtus plastiku. Silikonu dengti maišeliai daug inovatyvesni, draugiškesni aplinkai, nes greitai suyra ir turi dar daug kitų gerųjų savybių. Pavyzdžiui, laikant maistą šaldytuve, dėl silikoninės dangos ypatybių maišelyje nesusidaro kondensatas – taigi, maisto produktai nesušlampa, neištęžta, išlaikoma jo pirminė tekstūra ir skoninės savybės. Be to, nėra cheminių medžiagų migracijos – net jei sumuštinis kaitinamas 250–300 laipsnių temperatūroje 3–5 minutes, jokios cheminės medžiagos nepatenka į maisto produktą, nes silikonas yra neutralus“, – naujojo maišelio privalumus vardija A. Ditkus. Pasak jo, tokius maišelius šiuo metu Europoje gamina tik dvi įmonės Prancūzijoje ir Austrijoje.
Veiklos kryptis išryškėjo ne iškart
Pasak A. Ditkaus, jų parduodamas kepimo popierius – aukščiausios kokybės visoje Europoje, mat gaminamas jį impregnuojant silikonu: drėgnas popierius panardinamas į silikoną ir, liaudiškai tariant, išgręžiamas, o tada džiovinamas. Pasak pašnekovo, Kinija ir kitos trečiosios šalys silikonu padengia sausą popierių – dėl šios priežasties, aukštoje temperatūroje kaitinant gaminį tokioje pakuotėje, tarp silikono esantis popieriaus sluoksnis ima degti, o silikonu impregnuotame popieriuje toks procesas nevyksta.
Tiesa, savo veiklos kryptį ir nišą įmonė atrado ne iškart: 2002–aisiais įsteigta „Amber Paper“ pradėjo prekiauti pačia įvairiausia popieriaus produkcija. Nuo 2007–ųjų įmonė pradėjo koncentruotis į popierinių pakuočių gamybą, o nuo 2012–ųjų įmonės kryptis tapo popierinių produktų gamyba maisto sektoriui. „Rinkuškių“ alaus buteliai, sukami į specialų popierių, buvo mūsų projektas, o šiandien Lietuvoje beveik visas riekelėmis pjaustytas sūris pakuotėse yra atskiriamas mūsų popieriumi – jį tiekiame „Žemaitijos pienui“, „Pieno žvaigždėms“, „Vilkyškių pieninei“, – vardija pašnekovas.
Į „Amber Paper“ tiekiamą popierių sukami ir visose Baltijos šalyse parduodami „Karvutės“ bei „Iriso“ saldainiai, „Kalev“ saldumynai, lietuviams puikiai pažįstamų „Pergalės“ ir „Rūtos“ įmonių gaminiai.
Planuojama plėsti eksportą į JAV
A. Ditkus neslepia, kad naujieji maišeliai yra dvigubai brangesni už įprastinius, dengtus polimeru, tad pasiūlyti juos klientams nebuvo lengva, tačiau patirtis parodė, jog verta. „Jau trejus metus šiuos maišelius eksportuojame į Prancūziją ir Italiją – nebuvo nei vieno kliento, kuris būtų sugrįžęs prie senojo varianto“, – tvirtina verslininkas.
Panašios sėkmės įmonė siekia ir JAV rinkose, kur šiuo metu eksportuoja kepimo popierių. Pasak pašnekovo, JAV rinkoje šiuo metu naudojamas kepimo popierius nuo 2022 metų bus visiškai uždraustas, o silikonizuoto popieriaus gamintojų šalyje dar nėra daug. „Kol kas bendradarbiauti tik pradedame, be to, amerikiečiai yra gana konservatyvūs: kai bendravome su vienu „McDonald‘s“ lygio tinklo savininku, jis tvirtino, kad nei už ką nekeis nuo 1958 metų naudojamų popierinių maišelių. Jį įkalbėjome tik pasakę, kad šiame XXI–ame amžiuje, kai visi naudoja liečiamus ekranus, valgant iš paprastų popierinių maišelių, lieka riebaluoti pirštai – tokiais nepatogu ir nehigieniška liesti ekraną“, – pasakoja A. Ditkus.
Pašnekovas teigia apie SEB akceleratorių verslui žinojęs seniai, tačiau sudalyvauti nusprendė tik šiemet. „Nors ir turime didelį žinių bagažą apie savo produktus, tikrai daug ko nežinome. Šiuo konkrečiu atveju, turime puikų produktą ir puikią galimybę, taigi norisi ją tinkamai pasinaudoti ir nepridaryti klaidų, – savo motyvus aiškina „Amber Paper“ vadovas ir akcentuoja, kad akceleratoriuje įmonei yra svarbiausios žinios ir patarimai bei įžvalgos iš šalies. – Tam net buvome galvoję samdyti išorės ekspertus su patirtimi, tačiau, manau, kad akceleratoriaus programa gali tam puikiai pasitarnauti“.
Įmonė šiuo metu rengia šių maišelių bandomąją partiją į JAV, o patarimų tolimesniems žingsniams tikisi gauti SEB verslo akceleratoriuje. A. Ditkaus teigimu, JAV metinė rinka sudaro apie 3 milijardus dolerių, o įmonė sėkmės atveju pretenduotų į 5–10 proc. sumos, kas sudarytų apie 150–300 milijonų.
SEB akceleratoriaus verslui programą jau baigė 50 įmonių, šiuo metu įgyvendinama 5-oji programa, kurioje dalyvauja 13 įmonių – net apie 40 proc. jų vysto produktus, prisidedančius prie aplinkosaugos gerinimo. Žinių gauti gali kiekvienas motyvuotas ir idėjų turintis verslas, nemokamai išklausydamas programos lektorių paskaitas. Detalią viešų paskaitų programą galima rasti čia.