Switch to mobile version. Į viršų

Verslui - 2020 11 03

Lietuvių idėja – kojinės iš plastikinių butelių: prisidėti prie verslo gali kiekvienas

Lietuvių idėja – kojinės iš plastikinių butelių: prisidėti prie verslo gali kiekvienas

Vienai kojinių porai pagaminti reikalingas vienas perdirbtas plastiko buteliukas, o tokią įsigijus, perdirbama dar 50 – ši unikali prekės ženklo „Ūkai“ kūrėjų Darijos Ilevičiūtės-Zaveckienės, Karolio Zavecko ir Austėjos Kazlauskaitės idėja SEB verslo akceleratoriuje pelnė Inovatyviausios įmonės apdovanojimą. Šiandien prie tokio lietuvių verslo prisidėti gali kiekvienas – tam, kad realizuotų savo idėją, kūrėjams reikia 10 tūkst. Eur, kuriuos surinkti „Ūkai“ tikisi pasitelkę pasaulinę sutelktinio finansavimo platformą „Kickstarter“.

Prekės ženklu „Ūkai“ pažymėtos kojinės – itin retas tvarių tekstilės gaminių pavyzdys, mat jų gamyboje naudojami iš perdirbtų plastikinių butelių pagaminti siūlai. Maža to, „Ūkai“ savo pozicijas rinkoje stiprina prisiimdami socialinę misiją – kiekvienąkart pardavus kojinių porą, 10 proc. uždirbio bus skiriama organizacijai „Plastic Bank“, švarinančiai vandenynus. Tiek gana, kad organizacija perdirbtų dar 50 butelių.

„Tvari mūsų verslo idėja tarytum įgalina kiekvieną saugoti aplinką be didesnių pastangų – pakanka dėvėti mūsų pagamintas kojines, ir žmogus prisideda prie vandenynų švarinimo, padeda vargingiausioms bendruomenėms turėti geresnes sveikatos bei švietimo sistemas. Tai įrodo, kad dideli darbai prasideda nuo mažų žingsnelių: štai mauniesi ryte kojines ir žinai, kad šiandien jau šį tą nuveikei dėl šviesesnio rytojaus“, – šypsosi D. Ilkevičiūtė-Zaveckienė. 

Padėjo verslo ekspertų komanda

„Ūkai“ įkūrėja pasakoja pirminę tokio verslo idėją kartu su bendraminčiais sugalvojusi prieš metus. Noras ją pasitikrinti ir įgyti vertingų žinių D. Ilkevičiūtę-Zaveckienę kartu su vyru Karoliu atvedė į SEB verslo akceleratorių, skirtą mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios ieško plėtros galimybių.

„Dalyvaudami SEB verslo akceleratoriuje turėjome progą išklausyti skirtingų ekspertų paskaitų, dalyvavome seminaruose, kurių metu kartu su profesionaliais mentoriais vystėme ir tobulinome savo idėją, taip pat turėjome asmeninių konsultacijų. Visa tai mums ne tik padėjo galutinai išgryninti savo verslo idėją, bet ir suteikė daug vertingų žinių, kaip savo idėją plėsti, pristatyti, įgyvendinti. Bemaž svarbiausia pamoka tapo suvokimas, kad nereikia bijoti įgyvendinti savo vizijos – tiesiog pirmiausia būtina gerai atlikti namų darbus: išanalizuoti rinką, rasti savo išskirtinumą ir produkto pridėtinę vertę“, – sako D. Ilkevičiūtė-Zaveckienė. 

Po pusmečio konsultacijų ir pratybų „Ūkai“ pelnė SEB verslo akceleratoriaus vienijamų ekspertų įvertinimą: buvo pripažinti „Inovatyviausia“ programoje dalyvavusia įmone ir gavo prizą – teisę individualiai konsultuotis su profesionaliais verslo konsultantais, ką šiandien D. Ilkevičiūtė-Zaveckienė vadina neįkainojama patirtimi.

Paremti gali visi

Dabar „Ūkai“ prekės ženklas puošia net aštuonių skirtingų dizainų tvariai pagamintas kojines, kurių kiekvienos sudėtyje yra perdirbto plastiko, atitinkančio aukščiausius tekstilei keliamus standartus. Visus kojinių dizainus sukūrė pati D. Ilkevičiūtė-Zaveckienė, kojinės mezgamos tekstilės gaminių gamykloje Lietuvoje.

„Kurdami kojines nesivaikome madų, nekuriame specialiai konkrečiam metų laikui dedikuotų kolekcijų – tiesiog pildome asortimentą naujais dizainais. Mums taip atrodo tvariau, šios filosofijos planuojame laikytis ir ateityje“, – pasakoja „Ūkai“ įkūrėja. Prekiauti savo sukurtomis kojinėmis verslininkai planuoja nuosavoje elektroninėje parduotuvėje ir bendradarbiaudami su partneriais, o po kelerių metų – planas atidaryti ir fizines kojinių parduotuves. Tiesa, tam, kad galėtų planus realizuoti, prekės ženklo „Ūkai“ kūrėjams reikalingas finansinis pagrindas, kurį verslininkai tikisi surinkti per sutelktinio finansavimo platformą „Kickstarter“.

„Surinkę reikiamą sumą galėsime plėtoti, auginti savo prekinį ženklą, tobulinti produktą, taip pat įgyvendinti dar daugiau tvarių ir ekologiškų idėjų, kurios sukasi mūsų galvose. Ši sutelktinio finansavimo platforma sudaro sąlygas prie mūsų verslo prisidėti visiems norintiems – kiekvienas, tikintis mūsų vizija ir norintis išreikšti palaikymą, gali paaukoti bet kokio dydžio pinigų sumą. Šiai dienai jau esame surinkę daugiau nei 40 proc. verslo pradžiai reikalingos sumos,“ – sako D. Ilkevičiūtė-Zaveckienė.

SEB akceleratoriaus verslui programą jau baigė 50 įmonių, šiuo metu įgyvendinama 5-oji programa, kurioje dalyvauja 13 įmonių – net apie 40 proc. jų vysto produktus, prisidedančius prie aplinkosaugos gerinimo. Žinių gauti gali kiekvienas motyvuotas ir idėjų turintis verslas, nemokamai išklausydamas programos lektorių paskaitas. Detalią viešų paskaitų programą galima rasti čia.

Žiūrėkite „Tylūs geradariai. Tvarumo istorijos“ laidos įrašą

 


  • Verslui - 2020 10 26

    Kaip elgtis, kai geriausios kainos ir kokybės nebeužtenka?

    Kaip elgtis, kai geriausios kainos ir kokybės nebeužtenka?

    Veiksmingai rinkodarai ne visada reikia stambių ir skambių kampanijų. Štai neseniai maloniai nustebino vieno kavinių tinklo darbuotoja, pasakiusi, kad su mano atsineštu daugkartiniu puodeliu kava man kainuos dešimtadaliu mažiau. Supratau du dalykus. Pirma – kavinė ką tik man apie savo vertybes pranešė pačiu geriausiu būdu, neišleidusi nė cento reklamai. Antra – čia dar sugrįšiu ne kartą.

    Daugiau

  • Kuriantiems verslą - 2020 10 02

    Ekspertai įvardijo, ko trūksta sėkmingam e. prekybos verslui

    Ekspertai įvardijo, ko trūksta sėkmingam e. prekybos verslui

    Inovacijų ir technologijų festivalyje „Login“ surengtoje diskusijoje dalyvavę ekspertai pažymėjo, kad elektroninės prekybos augimas yra ilgalaikis reiškinys. Norėdami pasinaudoti augančiu prekybos internetu populiarumu, verslininkai turėtų pagalvoti ne tik apie savo elektroninės parduotuvės kūrimą.

    Daugiau

  • Kuriantiems verslą - 2020 09 01

    Unikalus verslo modelis – būtinas sėkmingo verslo elementas

    Unikalus verslo modelis – būtinas sėkmingo verslo elementas

    Statistika Lietuvoje negailestinga – pirmus penkerius metus išgyvena viena iš penkių naujų įmonių. „Nors tokie skaičiai skamba pesimistiškai, jie parodo, kad verslo kurti negalima aklai: jei eidami į lauką žinome, kad bus atšiaurios sąlygos, apsirengiame šilčiau ir geriau pasiruošiame – tas pats galioja verslui. Norint, kad jis būtų sėkmingas, reikia padaryti gerus namų darbus, į kuriuos patenka ir verslo modelio kūrimas“, – sako ISM verslo strategijos dėstytojas Benas Adomavičius.

    Daugiau

 


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.