Switch to mobile version. Į viršų

Verslui - 2018 07 09

Nereikia pasaulinio lygio įmonės, reikia pasaulinio lygio paslaugų

Nereikia pasaulinio lygio įmonės, reikia pasaulinio lygio paslaugų Martas Maasikas, SEB grupės Inovacijų vadovas

Finansinės technologijos ir inovacijos padeda bankams kurti vis daugiau kokybiškų naujų paslaugų, tačiau technologinė plėtra yra tokia sparti, kad ne visi žmonės spėja prisitaikyti. Todėl bankams gali būti sunku imtis iniciatyvos ir skaitmeninių sektoriaus pokyčių. Taip pat nėra lengva numatyti visas galimybes ir grėsmes, kurių gali atsirasti diegiant naujas technologijas. Taigi kaip priimti teisingus sprendimus dėl ateities? Kam skirti išteklių, o kam ne?

Neseniai lankiausi Silicio slėnyje ir Stanfordo universitete. Palyginti su ankstesniais metais, diskusijų kryptis pasikeitė. Ankstesniais metais susirinkę verslo lyderiai pirmiausia kalbėjo apie novatoriškas technologijas ir jų unikalumą kaip pagrindinę verslo vertybę. Dabar susidūriau su gilesnėmis ir rimtesnėmis diskusijomis – kaip kurti tvarias organizacijas. Kokios vertybės įkvepia, kuria išskirtinę verslo kultūrą, kaip išlaikyti įmonių konkurencingumą ir ilgaamžiškumą?

Pagrindinis tvarios organizacijos ypatumas – kuriama vertė klientams. Jei kokia nors veikla klientui nėra naudinga, geriausia ją stabdyti. Taip pat labai svarbu, kad inovacijos nebūtų tik vieno žmogaus ar kelių atrinktų specialistų atsakomybė. Naujoviškas mąstymas turi būti diegiamas visoje šiuolaikiškoje įmonėje.

Kuriant inovacijas, svarbiausi trys dalykai: pirmas – žmonės, turintys idėją, viziją ir siekį, antras – technologijos, be kurių pokyčiai neįmanomi, trečias – inovacijos turi būti naudingos. Svarbiausias iš šių trijų dalykų išlieka žmonės. Technologijos šiandien prieinamos visiems, naujų verslo modelių kūrimas taip pat įmanomas, tačiau, jeigu nebus žmonių, nieko neišeis. Bet jei visi šie trys komponentai bus kartu, gims magija – kažkas naujo.

Inovacijos ir jų magija savaime neatsiranda, todėl reikia sukurti inovacijų procesą. Tokį sukūrėme ir SEB grupėje. Tai mums padeda dirbti sistemingai. Nereikia būti pasaulinio lygio banku – reikia būti pasaulinės klasės paslaugų įmone ir žengti toliau už šio sektoriaus ribų. Ten – ne komforto zona. Neaišku, kur tai nuves, bet siekis įkvepia. O eiti reikia kartu su klientais, kurie tampa partneriais, padedančiais rasti atsakymus į kylančius klausimus.

Stanfordo universiteto profesoriaus Williamo Barnetto komanda ištyrė daugiau kaip 5 tūkst. technologijų įmonių dvylikos metų finansinius duomenis ir padarė išvadą: daug sėkmingesnės yra tos bendrovės, kurios atlieka daugiau eksperimentų ir taip mokosi. Tai reiškia, kad nesuplanuosi verslo augimo kreivės – ją reikia kurti: eksperimentuoti ir mokytis iš atradimų, įgyvendinti idėjas praktiškai ir greitai išbandyti.

Tokia atradimų filosofija remiasi keturiais dalykais. Pirma, reikia pradėti nuo kliento ir spendžiamos problemos. Antra, ieškant geriausios rinkos, stebėti vartotojų poreikius ir tobulinti savo paslaugas. Trečia, dirbti įvairiose komandose, nes nauja partnerystė atveria naujas galimybes. Ketvirtas ir labai svarbus sėkmės veiksnys yra lyderystė.

Reikia visada mokytis ir nuolat sau ir kitiems užduoti klausimus, ką šiandien išmokau, iš kur tai žinau, nes svarbūs duomenys ir įrodymai, o ne nuomonė. Reikia mąstyti kaip naujokui, bandyti ir testuoti – visada yra alternatyvų ir geresnių būdų. Būtina išklausyti įvairias nuomones, susipažinti su skirtingais požiūriais ir niekada nemanyti, kad rytoj bus geresnis laikas ar geresnės technologijos – reikia veikti dabar.


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.