Switch to mobile version. Į viršų

Verslui - 2020 08 11

Norite sutaupyti laiko? Sutartis pasirašinėkite elektroniniu būdu

Norite sutaupyti laiko? Sutartis pasirašinėkite elektroniniu būdu

Galimybė įvairias veiklas atlikti elektroniniu būdu įmonėms aktuali ne tik šių dienų aktualijų kontekste, tačiau apskritai siekiant optimizuoti darbą ir sutaupyti laiko. Vienas iš būdų tai padaryti – įvairius dokumentus pasirašinėti nuotoliniu būdu, naudojant elektroninius parašus.

Mobilusis parašas ar kvalifikuota „Smart-ID“?

Daugelį su bankininkystės paslaugomis susijusių dokumentų galima pasirašyti SEB interneto banke mobiliuoju elektroniniu parašu arba nemokama mobiliąja programėle „Smart-ID“.

Tiek mobilusis elektroninis parašas, tiek kvalifikuota „Smart-ID“ leidžia atlikti tuos pačius veiksmus – jungtis prie interneto banko, tvirtinti bankines operacijas bei pasirašinėti dokumentus.

Tiesa, svarbu atkreipti dėmesį, kad programėlė „Smart-ID“ yra dviejų tipų. Naudodamiesi paprasta „Smart-ID Basic“ programėlės versija galėsite patvirtinti tik dalį veiksmų – pavyzdžiui, interneto banke užsisakyti mokėjimo kortelę. Tuo tarpu lizingo paraiškai, laidavimo sutarčiai ir kitiems dokumentams pasirašyti reikia įsidiegti kvalifikuotą „Smart-ID“ paskyrą, kurios elektroninis parašas turi tokią pačią teisinę galią kaip ir ranka rašyti parašai.

Kaip gauti elektroninį parašą?

Mobilųjį elektroninį parašą galite gauti nuvykę į savo mobiliojo ryšio operatoriaus saloną – konsultantai išduos specialią SIM kortelę.

„Smart-ID“ programėlę, jei jos iki šiol nenaudojote, pirmiausia turite atsisiųsti ir įsidiegti savo išmaniajame telefone. Tuomet registruodami paskyrą pasirinkite jos tipą – „Smart-ID“ su kvalifikuotu elektroniniu parašu – ir susikurkite paskyrą naudodamiesi mobiliuoju elektroniniu parašu, tapatybės kortele ir jos skaitytuvu arba, jei nė vieno iš jų neturite, atvykite į skyrių.

Jei jau naudojate „Smart-ID“, tačiau nesate tikri, kurią jos versiją šiuo metu turite, tai sužinoti galite „Smart-ID“ programėlės meniu paspaudę punktą „Naudotojo informacija“.

Norėdami pakeisti „Smart-ID“ paskyros tipą iš paprastos į kvalifikuotą, programėlės meniu spauskite „Atnaujinti paskyrą” ir patvirtinkite savo tapatybę naudodamiesi tapatybės kortele ir jos skaitytuvu, mobiliuoju elektroniniu parašu ar biometriniais duomenimis (veido atpažinimu). Šiame procese, sekant programėlės instrukcijomis, bus sukurta nauja „Smart-ID“ paskyra su kvalifikuotu elektroniniu parašu, o senoji „Smart-ID Basic“ paskyra bus automatiškai ištrinta.

Tą pačią „Smart-ID“ paskyrą galima naudoti tiek asmeninėms, tiek įmonės paskyroms.

Kaip pasirašyti elektroninį dokumentą?

Elektroninius dokumentus pasirašyti galite prisijungę prie interneto banko, meniu punkte „Kitos paslaugos ir nustatymai“ pasirinkę „Elektroniniai dokumentai (eSign)“. Atsivertę šį langą matysite dokumentus, kurie laukia Jūsų parašo: prie reikiamo dokumento spauskite mygtuką „Peržiūrėti“ ir dokumentas PDF formatu bus automatiškai atsiunčiamas į Jūsų įrenginį. Susipažinkite su dokumentu ir interneto banko aplinkoje pasirašykite elektroniniu parašu. Tai padarę spauskite „Grįžti“ ir būsite sugrąžinti į bendrą dokumentų sąrašą. Pasirašytas elektroninis dokumentas bus perkeltas į sąrašą „Laukiama kitų asmenų veiksmų“, o jį patvirtinus banko darbuotojui, bus perkeltas į archyvą. Jame galima atidaryti, peržiūrėti ar atsisiųsti pasirašytus elektroninius dokumentus.

Apie poreikį pasirašyti dokumentą būsite informuoti el. paštu, o interneto banko pagrindiniame puslapyje matysite informaciją su nuoroda į dokumentą, kuris laukia pasirašymo.

Svarbu. Savo asmeniniame interneto banke galima pasirašyti su įmone susijusius dokumentus, tačiau vėliau jie bus saugomi juridinio asmens – įmonės – interneto banko paskyroje, meniu skiltyje „Kitos paslaugos ir nustatymai“ –> „Elektroniniai dokumentai“.


  • Verslui - 2020 08 10

    Verslo klientams – dar daugiau nuotolinių paslaugų

    Verslo klientams – dar daugiau nuotolinių paslaugų

    Pasauliui vis dar kovojant su pandemija, poreikis kiek įmanoma daugiau paslaugų gauti nuotoliniu būdu išlieka didelis. Tai ypač aktualu įmonėms – besikeičiant aplinkybėms svarbu reaguoti greitai, todėl nuolatos plečiamas nuotoliniu būdu siūlomų banko paslaugų spektras.

    Daugiau

  • Verslui - 2020 06 29

    Kaip patobulinti klientų patirtį elektroninėje parduotuvėje?

    Kaip patobulinti klientų patirtį elektroninėje parduotuvėje?

    Šiais laikais apsipirkti internetu nestinga nei vietų, nei būdų, tačiau padidėjusi pasiūla užkėlė vartotojų lūkesčių kartelę ir išlaikyti jų dėmesį darosi vis sunkiau. Patarimų, kaip patenkinti vartotojų lūkesčius ir užtikrinti jų gerą patirtį apsipirkimo metu, kviečiame klausytis vebinare „Kaip patobulinti klientų patirtį elektroninėje parduotuvėje?“ arba skaityti straipsnyje.

    Daugiau

  • Verslui - 2020 06 16

    Ką daryti, kai grynųjų neturintys klientai aplenkia jūsų parduotuvę

    Ką daryti, kai grynųjų neturintys klientai aplenkia jūsų parduotuvę

    Karantino metu žmonės ne tik ėmė daugiau naudotis šiuolaikinėmis technologijomis, bet ir drąsiai išbandė naujoves. Tai rodo ir SEB banko klientų elgsena – per mėnesį kas septintas  klientas pradėjo atsiskaityti telefonu, jį tiesiog pridėjęs prie kortelių skaitytuvo. Ar ir jūs pastebėjote, kad klientai vis dažniau nori atsiskaityti kortele, o ne grynaisiais? Dalijamės patarimais, kaip išsirinkti tinkamą mokėjimo kortelių skaitytuvą.

    Daugiau


Daugiau susijusių straipsnių

Archyvas

S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.