Birželio viduryje pradėjęs veikti „Adventica“ pramogų parkas jau pradeda rašyti savąją sėkmės istoriją: parko savininkų teigimu, po pirmųjų veiklos dienų matyti, kad ši paslauga rinkoje paklausi, todėl jau dabar planuojama verslo plėtra į užsienio šalis. Pasak įmonės rinkodaros ir pardavimų vadovo Rolando Valaičio, šiame procese itin pasitarnauja SEB verslo akceleratoriuje įgyta patirtis.
Karantino padarinių nesureikšmina
Vilniuje, „Ozo“ prekybos ir pramogų centre atsidariusi beveik 5 tūkst. kv. m „Adventica“ erdvė talpina batutų, laipynių ir karstynių zonas, kartodromą, gimtadienių šventimo kambarius, atskiras erdves mažyliams ir tėvų poilsiui bei kitas erdves, sukurtas aktyviam šeimos laisvalaikiui. Kaip ir daugelio verslų, „Adventicos“ planus sujaukė karantinas – balandžio pradžioje planuotas atidarymas nusikėlė į birželio vidurį, tačiau R. Valaitis į tokius pokyčius reaguoja ramiai. Pasak jo, net ir kelis mėnesius nukėlus atidarymą, šiandien pasiekta apie 70 proc. norimo rezultato, o jei atidarymas būtų įvykęs kaip planuota, rezultatas, turbūt, būtų siekęs ir 120 proc.
„Taip, karantinas pristabdė veiklą ir dar neveikiame pilnu pajėgumu, nes ne visi žmonės drąsiai jaučiasi pramogaudami viešoje vietoje, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje tai mūsų veiklai esminės įtakos neturės. Užteko keleto dienų, kad pamatytumėme, jog siūloma paslauga paklausi ir žmonės toliau čia lankysis, švęs gimtadienius, nes niekas kitas tokios erdvės pasiūlyti kol kas negali. Neabejoju, kad vieną dieną galėsime pasigirti sėkmės istorija, tik jai įgyvendinti dar reikia laiko“, – optimistinėmis prognozėmis dalijasi R. Valaitis.
Plėtra užsienyje – tik laiko klausimas
Dėl tokios sėkmingos pradžios „Adventicos“ vadovai jau galvoja apie plėtrą į užsienio šalis ir ieško investuotojų. „Jau yra tokių, kurie išreiškė susidomėjimą, tik mums dar reikia padirbėti 6–12 mėnesių ir jiems parodyti konkrečius veiklos skaičius. Šiame procese labiausiai pasitarnauja SEB verslo akceleratoriaus metu įgytos žinios – kas investuotojams aktualu, ko ieško ir kaip savo idėją jiems pristatyti“, – sako R. Valaitis.
Praėjusių metų rudenį įmonė nusprendė sudalyvauti kasmet organizuojamame SEB verslo akceleratoriuje, kurį, pasak R. Valaičio, jiems rekomendavo pažįstami. „Kadangi turime stiprią komandą, atėjome gerai pasiruošę – kai kurias užduotis jau buvome atlikę iš anksto, tačiau šis verslo akceleratorius mums pasirodė puiki praktinė platforma ne tik žinioms įgyti, bet ir savo produkto ar paslaugos testavimui. Mūsų komandai buvo itin vertingos įžvalgos, kaip mūsų verslas atrodo „iš šono“ ir profesionalų mentorystė, taip pat žinios, pagerinusios verslo idėjos pristatymo įgūdžius potencialiems investuotojams. Tuo metu tai nebuvo aktualu, nes žinojome, kad pirmaisiais metais turime tiesiog įgyvendinti projektą, bet šios žinios labai praverčia dabar, kai jau galvojame apie verslo plėtrą – šio proceso metu investuotojų dėmesio tikrai prireiks“, – tikina verslininkas.
Pasak jo, svarstomos dvi galimybės – eiti į naujas rinkas su savo prekės ženklu arba sukurti ir pardavinėti franšizę. Pastarajam scenarijui padėti išsipildyti gali ir dabartinė verslo vieta, mat „Adventica“ įsikūrusi prekybos centre „Ozas“, kuris priklauso PAR fondui, valdančiam daugiau nei 50 prekybos centrų visame pasaulyje. „Jei čia pritraukiame didelį klientų srautą, to pakanka, kad kiti prekybos centrai kreiptųsi dėl franšizės. Mums tai būtų labai sėkmingas dalykas, nes nereikėtų ieškoti užsienio rinkų, turėtume konkrečias vietas, nuomos kainas ir visokeriopą paramą“, – planais dalijasi R. Valaitis.
Įmonėms daugiausia pagalbos reikia diegiant inovacijas
Pasak SEB Inovacijų centro vadovo Audriaus Rutkausko, „SEB verslo akceleratoriaus“ programa skirta būtent tokioms komandoms, kaip „Adventica“ – kurios susiduria su skirtingais verslo plėtros iššūkiais, nori tobulėti ir įmonės veikloje taikyti inovacijas.
„Akceleratoriaus programos metu gilinamės į tokias temas, kaip idėjos pozicionavimas, pardavimai, rinkodara, finansai, verslo modelio inovacijos ir kt., tad nenuostabu, kad joje dalyvauja įmonės iš įvairių sektorių – nuo lazerių ar farmacijos industrijos, iki kosmetikos gamintojų ar renginių organizatorių. Matome, kad šia programa susidomi vis daugiau įmonių – pernai į „SEB verslo akceleratorių“ bandė patekti daugiau nei 100 įmonių, tačiau, siekiant gero rezultato, kasmet kartu su tarptautiniais lektoriais ir mentoriais tik 15–20 įmonių padedame judėti į priekį, kad vėliau jos galėtų rašyti savo sėkmės istoriją“, – sako A. Rutkauskas.
Dalyvavusios įmonės šią programą vertina ypatingai gerai – 92 proc. įvertino 9 arba 10 balų ir ją rekomenduotų kitoms įmonėms. Pasak A. Rutkausko, pernai populiariausios buvo dvi temos – „Kaip suprasti klientų poreikius ir pozicionuoti inovaciją?“ bei „Kaip įvertinti inovacijos potencialą ir skatinti pardavimus“, tad akivaizdu, kad būtent šiose srityse įmonėms reikia daugiausiai pagalbos.
„Išskirčiau 4 pagrindines priežastis, kurios stabdo mažų ir vidutinių įmonių augimą: įmonės komandoms trūksta ambicijų ir strateginio pasiruošimo įgyvendinant verslo tikslus; stokojama žinių apie skaitmeninių technologijų ir inovacijų pritaikymo galimybes verslo plėtrai; trūksta įgūdžių, kaip nuolatos analizuoti ir įsiklausyti į vartotoją bei kaip greitai prisitaikyti prie besikeičiančių jo poreikių; įmonėms trūksta finansavimo alternatyvų ir žmogiškųjų resursų, reikalingų inovacijų įgyvendinimui. Be to, vis dar gajus mitas, kad inovacijos – tik išskirtinai brangios ir sudėtingos technologijos, kurių maža ar vidutinė įmonė negali įsigyti ir, tiesą sakant, kurių jų verslo plėtrai galbūt net nereikia. Inovacijos gali būti taikomos verslo valdymo procesuose, reklamoje ar rinkodaros sprendimuose – visur, kur reikia naujo, technologijomis ir specialia metodika paremto požiūrio, todėl verslo akceleratoriaus mentorių patarimai gali pastūmėti ženkliam įmonės pokyčiui“, – įžvalgomis dalijasi SEB Inovacijų centro vadovas.
Jau galima registruotis į šių metų „SEB verslo akceleratoriaus“ programą, kuri prasidės spalio 7 d. – www.seb.lt/akceleratorius-verslui.