SEB bankas: įmonių automobilių parkai tampa vis ekologiškesni
Įmonėms renkantis automobilius kaina ne visada yra pagrindinis kriterijus. SEB banko statistika rodo, kad įmonės vis dažniau dairosi į ekologiškus automobilius, kurie ne tik tausoja aplinką, bet ir taupiau naudoja kurą, o jų eksploatacijos sąnaudos yra mažesnės.
Per pirmus penkis šių metų mėnesius šio banko verslo klientai jau įsigijo 130 transporto priemonių, kurių CO2 emisija neviršija 110 g/km. Tai reiškia, kad beveik kiekvieną darbo dieną Lietuvos įmonių automobilių parkus papildė naujas ekologiškas automobilis, įsigytas SEB banko lizingu.
„Rūpinimasis savo aplinka tampa neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi, todėl ir įmonės domisi, kokį CO2 pėdsaką palieka, ieško būdų, kaip galėtų išsiskirti iš konkurentų. Galimybę palankesnėmis lizingo sąlygomis įsigyti „žalią“ automobilį pasiūlėme prieš penkerius metus. Nuo to laiko kasmet stebėjome nuosekliai augantį susidomėjimą. Jau nuo pat pradžių ekologiškų automobilių lizingas buvo populiaresnis tarp įmonių. Praėjusiais metais fiksavome rekordą - į gatves išriedėjo 286 ekologiški automobiliai, kuriuos įsigijo juridiniai asmenys“, – pasakoja Saulius Mickus, SEB banko Lizingo departamento direktorius.
Kad įmonėms ekologiškumas tampa svarbus renkantis transporto priemonę, pastebi ir automobilių pardavėjai. Bendrovės „KW Bruun Baltic“, „Peugeot“ automobilių gamintojo atstovės, Lietuvos regiono vadovo Vitalijaus Eidimto teigimu, apie ekologiškus automobilius visų pirma galvoja tie klientai, kurie nori būti socialiai atsakingi.
„Visiems klientams svarbu automobilio kaina ir jo likutinė vertė, tačiau išsiskiria tos įmonės, kurios visoje veikloje taiko tvaraus verslo principus. Jos visų pirma domisi, kokia yra automobilių CO2 emisija, kokios eksploatacijos sąnaudos. Juk ekologiškos transporto priemonės ne tik tausoja aplinką, bet ir yra taupesnės – naudoja mažiau kuro, lėčiau dėvisi jų detalės“, – sako jis.
Galimybę sutaupyti įsigyjant ekologišką automobilį pamini ir SEB banko atstovas. „Nors aplinką tausojančios transporto priemonės neretai yra brangesnės, lizingu perkant ekologišką automobilį finansavimas suteikiamas taikant mažesnes palūkanas. Todėl įmonė, kuri pageidautų naujo automobilio, turėtų atkreipti dėmesį ir į ekologiškas transporto priemones“, – teigia S. Mickus.
„Peugeot“ automobilių gamintojo atstovas V. Eidimtas mano, kad ekologiškų automobilių populiarumas augs. Pasak jo, automobilių gamintojai ne tik stengiasi patenkinti besikeičiančius klientų lūkesčius, bet ir patys būti socialiai atsakingi, todėl rinkai pristato vis naujus ekologiškų automobilių modelius. Vos prieš penkerius metus ekologiško automobilio standartai, kai išmetamo CO2 kiekis neviršija 135 g/km, tapo įprasti. Jau dabar yra „Peugeot“ automobilių, kurių CO2 emisija siekia 95 g/km, o tobulėjant technologijoms ekologiškų automobilių tarša tik dar labiau mažės.