Užpildyti Fizinio asmens anketą SEB klientai gali internetu
Nuo šiol SEB banko privatūs klientai gali užpildyti ar atnaujinti Fizinio asmens anketą SEB interneto banke.
Galiojanti Fizinio asmens anketa yra būtina tam, kad klientai galėtų naudotis SEB banko Lietuvoje teikiamomis paslaugomis. Galimybė anketą užpildyti internetu padės taupyti laiką – anketa SEB interneto banke jau bus parengta atsižvelgiant į kliento anksčiau bankui pateiktą informaciją. Tereikės ją patikrinti, papildyti ir patvirtinti.
Nuo šiol SEB banko privatūs klientai gali užpildyti ar atnaujinti Fizinio asmens anketą SEB interneto banke. Galiojanti Fizinio asmens anketa yra būtina tam, kad klientai galėtų naudotis SEB banko Lietuvoje teikiamomis paslaugomis. Galimybė anketą užpildyti internetu padės taupyti laiką – anketa SEB interneto banke jau bus parengta atsižvelgiant į kliento anksčiau bankui pateiktą informaciją. Tereikės ją patikrinti, papildyti ir patvirtinti.
Kodėl yra svarbu, kad Fizinio asmens anketa būtų atnaujinta?
Ši anketa parengta laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir yra būtina, kad bankas, prieš atlikdamas kiekvieną piniginę operaciją, galėtų nustatyti kliento tapatybę ir patikrintų, ar sandoriai atitinka kliento veiklos sritį ir įprastą bendradarbiavimą su banku.
Užpildydami ir atnaujindami Fizinio asmens anketą, klientai kartu padeda užkirsti kelią nusikaltimams, ypač pinigų plovimo operacijoms, kai siekiama įteisinti nusikalstamu būdu įgytus pinigus, turtą arba nuslėpti jų kilmę.
Bankui svarbu žinoti, kokias finansines operacijas atlieka klientai, kokia yra jų pinigų kilmė. Pagal klientų pateiktus duomenis bankas stebi klientų pinigines operacijas iš jų sąskaitų ir į jas, vertina riziką. Tikėtina, kad bankas užduos klausimą klientui apie lėšų kilmę, jei, pavyzdžiui, anksčiau reguliariai būdavo pervedamas tik atlyginimas ar pensija arba jei sąskaitoje visą laiką pinigai buvo tik taupomi, bet staiga į ją pervedami dešimtys ar net šimtai tūkstančių eurų.
Kaip žinoti, kada reikia atnaujinti Fizinio asmens anketą?
Klientai Fizinio asmens anketą pildo periodiškai – tai reglamentuoja pinigų plovimo prevencijos teisės aktai. Artėjant laikui ją atnaujinti, SEB banko klientai gaus priminimą savo pasirinktais kanalais, pvz., SEB interneto banke, elektroniniu paštu arba SMS žinute.
Klientas galės atnaujinti Fizinio asmens anketą ir savo iniciatyva, jei pasikeitė kliento esminė informacija, pavyzdžiui, buvo pakeista darbovietė, vietoj atlyginimo pradėti gauti dividendai.
Jeigu klientui pervedamo atlyginimo dydis pakito nedaug, keisti anketos duomenų nebūtina, nes šie pakeitimai nėra esminiai. Kas kita, jeigu klientas metų metus gaudavo vienodą, pavyzdžiui, 1 000 eurų atlyginimą, paskui šešis mėnesius, negavęs jokio atlyginimo, staiga į savo sąskaitą gauna 9 000 eurų. Pranešti bankui apie pakeitimus privalu ir tada, jei klientas pradėjo verslą (teikia paslaugas ar kažką parduoda) ir gauna už tai pajamų.
Kai kuriais atvejais užpildyti ar atnaujinti Fizinio asmens anketą bus galima tik atvykus į banko skyrių, pvz., jei klientas yra jaunesnis nei 14 metų, pakeitus pilietybę, pavardę, kt.
Daugiau informacijos apie tai, kodėl bankas privalo surinkti informaciją apie savo klientus, skaitykite „Infobanko“ straipsnyje.