SEB bankas prisideda prie modernios mokėjimų sistemos plėtros: pervedant pinigus tarp skirtingų bankų kitąmet pakaks telefono numerio
SEB bankas pasirašė sutartį su Lietuvos banku, prisijungdamas prie šalyje diegiamos sąskaitos ir telefonų numerių susiejimo sistemos. Sistema skirtingų bankų klientams padės paprasčiau ir greičiau atlikti tarpusavio atsiskaitymus – pervedant pinigus pakaks žinoti gavėjo telefono numerį.
„Mokėjimai mobiliuoju telefonu yra vienas sparčiausiai populiarėjančių atsiskaitymo būdų pasaulyje. Neabejojame, kad mobilusis telefonas daugeliui gyventojų netrukus taps kasdieniu įrankiu patogiai ir greitai pervesti pinigus tarpusavyje ar atsiskaityti už prekes bei paslaugas. Mobiliųjų mokėjimų plėtra turėtų ypač sustiprėti prie šalyje diegiamos sąskaitos ir telefonų numerių susiejimo sistemos prisijungus daugumai bankų ir kitų mokėjimo paslaugų tiekėjų“, − sako Vaidas Žagūnis, SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.
Mobiliąja programėle besinaudojantys SEB banko klientai, žinodami tik gavėjo telefono numerį, pinigus to paties banko klientams gali pervesti jau antrus metus. Jau dabar mobiliuoju telefonu yra atliekama ketvirtadalis visų mokėjimo operacijų.
„Mūsų klientai jau pajuto mobiliųjų mokėjimų naudą ir gali dar paprasčiau, patogiau ir sklandžiau tvarkyti savo kasdienius finansus. Mokėjimų mobiliaisiais telefonais skaičius per 2018 metus yra padidėjęs tris kartus. Vienintelis dalykas, ką pastebi klientai, jog tokiu būdu – naudojantis tik mobiliuoju telefonu ir kontaktų sąrašu – jie norėtų pervesti pinigus ir kitų bankų klientams“, – pastebi V. Žagūnis.
Anot jo, SEB bankui ir kitiems šalies komerciniams bankams prisijungus prie mobiliųjų mokėjimų sistemos, kai kiekvieno vartotojo mobiliojo ryšio telefono numeris bus susietas su jo banko sąskaitos IBAN numeriu, tai taps kasdienybe – pinigus žinant tik gavėjo telefono numerį bus galima greitai ir patogiai pervesti ir iš vieno banko į kitą naudojantis ta pačia SEB banko mobiliąja programėle.
Mobilūs mokėjimai bus lygiai tokie pat saugūs kaip ir pinigų pervedimai nurodant gavėjo sąskaitos numerį, tik kur kas paprastesni ir patogesni. Klientai galės patys nuspręsti, kurią savo turimą sąskaitą susieti su telefono numeriu. SEB banko klientai tai galės padaryti naudodamiesi mobiliąja programėle.
Šiuo metu SEB banko mobiliąja programėle naudojasi apie 200 tūkst. banko klientų. Programėlės vartotojų per 2018 metus padaugėjo beveik 70 procentų.
SEB bankas atlieka parengiamuosius prisijungimo prie sąskaitos ir telefonų numerių susiejimo sistemos darbus. Jos privalumais ir galimybe mobiliuoju telefonu atlikti momentinius mokėjimus į sąskaitas kituose prie sistemos prisijungusiuose bankuose SEB banko klientai galės pradėti naudotis jau pirmą 2019 metų pusmetį.
„Todėl svarbu, kad kuo daugiau bankų ir kitų mokėjimo įstaigų prisidėtų diegiant paslaugą ir kad taip galėtumėme užtikrinti ne viename banke teikiamas mobiliojo mokėjimo paslaugas, o sukurtume visą ekosistemą, kuri veiktų šalies mastu ir klientams nebereikėtų rūpintis, į kurį banką perveda pinigus“, – pastebi V. Žagūnis.
Šį rugsėjį SEB bankas pirmasis iš Lietuvos bankų pradėjo priimti momentinius mokėjimus eurais iš kitų Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės šalių bankų. Atliekant momentinius pervedimus lėšos gavėjo sąskaitą pasiekia per kelias sekundes, pinigai pervedami bet kuriuo metu, įskaitant savaitgalius ir švenčių dienas. Netrukus, pabaigęs testavimo etapą, SEB bankas pasiūlys klientams ir galimybę patiems inicijuoti momentinius mokėjimus į kitų bankų sąskaitas.