Geriausia SEB Inovacijų centre pripažinta įmonė sukūrė naują technologiją, tikisi užsakymo iš „Victoria's Secret“
Sukūrusios inovatyvų produktą arba naują verslo modelį keturiolika mažų ir vidutinių įmonių šią savaitę baigė pirmąją SEB banko spartaus verslo augimo mokymų programą. Beveik tris mėnesius trukusios nemokamos programos tikslas – diegiant inovacijas padėti įmonėms verslo mastą padidinti ne procentais, o keletą kartų. Didžiausią pažangą padariusia įmone pripažinta UAB „3T“, atradusi naują technologiją, leidusią sukurti visiškai naują moteriškoms liemenėlėms skirtą medžiagą.
„Kad sėkmingai veikiantis verslas galėtų smarkiai augti, reikia vieno iš dviejų dalykų: aktualias problemas padedančių spręsti inovatyvių produktų arba naujo verslo modelio. Tai atveria kelią rasti naujus klientus, naujas rinkas, didina komandą, todėl verslo mastas didėja kartais, o ne procentais. Labai svarbu, kad programoje aktyviai dalyvavo įmonių vadovai, savininkai, taip užtikrindami inovacijų kultūros diegimą savo įmonėje“, ‒ apie verslo augimo programą pasakojo Andrius Bolšaitis, SEB Inovacijų centro vadovas.
Paskutiniame pirmosios programos renginyje ekspertų komisija išrinko tris didžiausią pažangą padariusias komandas ir jų diegiamas inovatyvias idėjas. Ekspertų komisija vertino įmonių pristatytą problemą, vertės pasiūlymą, inovatyvumą, rinką ir komercializacijos planą.
Sukūrė liemenėlėms skirtą naują technologiją
Pirmąja didžiausią pažangą padariusia įmone pripažinta UAB „3T“, atradusi naują polimerų apdirbimo technologiją, leidusią sukurti visiškai naują moteriškoms liemenėlėms skirtą medžiagą. Šiuo metu joms pagaminti naudojamos iki 20 skirtingų detalių, metalo medžiagos, viskam susiūti reikalingos didelės darbo sąnaudos. Naujoji technologija leis viso to atsisakyti. Komanda jau yra užmezgusi kontaktą su pasaulinio lygio kompanija „Victoria's Secret“.
Antrąja įmone pripažinta UAB „Bio Circle Balticum“, kuri panaudojo fermentus vienai aktualiai restoranų problemai spręsti ir išvengti gaisrų, kylančių dėl ventiliacijos angose susikaupusių riebalų. Fermentai skaidytų riebalus, kurie ištekėtų į specialias talpas. Įmonė tikisi išspręsti tūkstančių restoranų problemą visame pasaulyje.
Trečiąja įmone paskelbta UAB „West Express Groups & Events“, kuri siūlo sprendimą savarankiškai keliaujantiems, o būtent taip keliauja 40 proc. pasaulio keliautojų. Komanda kuria užsakymų platformą, kurioje įvairiomis pasaulio kalbomis bus galima užsisakyti kultūrinio, aktyvaus ir degustacinio pobūdžio turus. Įmonė ketina ne tik plėtoti užsakymų platformą, bet pati kurti ir įgyvendinti kai kurias programas.
Verslo augimo mokymų programa įgyvendinta naudojant akceleratoriaus modelį, kai ne tik renginiuose suteikiamos teorinės žinios, bet įmonės dalyvės kartu su mentoriais dirba visos programos metu. Žiniomis, kaip ieškoti pažangių idėjų ir jas įgyvendinti, dalinosi JAV, Kroatijos, Portugalijos, Vokietijos, Lietuvos ekspertai. Programos dalyviai skyrė po 50 valandų mokomosioms sesijoms, 90 valandų darbui su mentoriais ir savarankiškai.
Renginiuose nagrinėtos įvairios temos: „Lean“ sistema, modeliuojamasis mąstymas (ang. design thinking), rinkoje esančių problemų identifikavimas ir inovatyvių sprendimų paieška, darbų planavimas, pokyčių valdymas.
Nors pirmoji programa jau baigta, įmonės galės toliau su mentoriais dirbti ir konsultuotis, o trys baigiamajame renginyje geriausiai įvertintos įmonės galės tai daryti nemokamai.
Vasarą prasidės įmonių atranka į antrą SEB banko spartaus verslo augimo programą, kurios pradžia planuojama rugsėjį. Joje savo patirtimi apie tai, ką pavyko pasiekti, dalinsis ir pirmosios programos dalyviai.
Mažos ir vidutinės įmonės skiriasi nuo startuolių
Pirmą kartą įgyvendinama spartaus verslo augimo mokymų programa išryškino mažų ir vidutinių įmonių bei startuolių skirtumus.
„Mažos ir vidutinės įmonės dažnai nesiryžta išeiti iš komforto zonos ir imtis inovacijų, nes jų verslas gana sėkmingas. Visą dėmesį šios įmonės skiria sėkmingai veikiančio verslo priežiūrai, tad sunku rasti laiko kurti naujas idėjas. Tačiau taip jos rizikuoja atsilikti nuo startuolių, kurie, dar neturėdami veikiančio verslo, nebijo rizikuoti ir veržliai žengti į naujas sritis. Be to, jau veikiančios įmonės nėra linkusios dalintis inovatyviomis idėjomis, nėra įpratusios jas pristatyti, drąsiai kalbėti, gauti atsiliepimus. O norint augti, tai būtina“, ‒ sakė „Civittos“ inovacijų projektų vadovė Jonė Vaitulevičiūtė.
Dalyvauti spartaus verslo augimo programoje pretendavo per 70 įmonių. Iš jų buvo atrinktos įmonės, labiausiai išsiskiriančios savo motyvacija ir tuo, kad noriai dalyvavo jų vadovai. Dauguma atrinktų įmonių sėkmingai veikia bent dešimt metų labai skirtinguose sektoriuose. Tai pieno, tekstilės gamintojai, transporto sektoriaus, saulės energetikos atstovai ir kiti.
„Lietuvoje daug kalbama apie startuolius arba stambųjį verslą, tačiau bet kurios šalies ekonomikos pagrindas yra mažos ir vidutinės įmonės, todėl labai svarbu padėti joms augti. SEB banko verslo augimo programa turbūt yra pirmoji, atsižvelgianti į visus šių įmonių poreikius“, ‒ sakė J. Vaitulevičiūtė.
Verslo augimo mokymų programoje dalyvavusias ir savo idėjas pristačiusias įmones vertino komisija, kurią sudarė „BaltCap“ asocijuotasis direktorius Marius Miškinis, „Civittos“ partneris Danielius Stasiulis, SEB banko valdybos narys, Pagalbos verslui tarnybos ir finansų direktorius Aivaras Čičelis, SEB banko Finansų departamento vadovas Darius Burdaitis, „Magnusson ir partnerių“ vadovaujanti partnerė Ligita Ramanauskaitė, Verslo angelų fondo partneris Arvydas Strumskis, „Deeper“ technologijų vadovas Donatas Malinauskas.
SEB banko spartaus verslo augimo programa yra nemokama ir skirta atrinktoms mažoms ir vidutinėms įmonėms. Programos dalyviai, įmonių vadovai, padedami bendrovės „Civitta“ konsultantų ir kviestinių lektorių, turi galimybę įgyti teorinių ir tiesiogiai versle pritaikomų žinių, kurios padėtų verslo mastą per trumpą laiką padidinti ne procentais, o keletą kartų.
SEB bankas šiai programai šiemet skyrė daugiau kaip 50 tūkstančių eurų.