Karantino nauda – modernūs atsiskaitymo įpročiai
Karantino metu gyventojai ne tik ėmė daugiau naudotis dabartinėmis technologijomis, bet ir tapo imlesni skaitmeninėms naujovėms ir drąsiai jas išbandė. Tai rodo ir SEB banko klientų elgsena – per mėnesį kas septintas klientas pradėjo atsiskaityti naudodamasis telefonu, panašiai tiek pat klientų išmėgino ir naują karantino metu atsiradusią galimybę pervesti pinigus į kitą banką žinant tik gavėjo telefono numerį. Atsiskaitymų per interneto banką elektroninėse parduotuvėse karantino metu padaugėjo ketvirtadaliu.
„Karantino metu atsiradusi galimybė bekontakčiu būdu atsiskaityti už pirkinius tiesiog pridėjus telefoną prie mokėjimo kortelių skaitytuvo įgauna pagreitį. Per gerą mėnesį ją išbandė kas septintas mūsų programėlės naudotojas, turintis „Android“ išmanųjų telefoną ir taip atliko atsiskaitymų, kurių vertė didesnė kaip milijonas eurų“, – sako Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė, SEB Baltijos šalių mažmeninės bankininkystės vadovė.
Anot jos, kita prieš gerą mėnesį pasiūlyta naujove – pervesti pinigus į kitą banką žinant tik gavėjo telefono numerį taip pat jau spėjo pasinaudoti maždaug kas septintas mobiliosios programėlės naudotojas.
„Kai telefono numeris susiejamas su banko sąskaita, mokėjimai tampa kur kas paprastesni ir patogesni, tad tikėtina, jų skaičius irgi tik augs. Pinigų pervedimas pagal telefono numerį leidžia ne tik paprastai pervesti pinigus artimiesiems, kolegoms, draugams, bet ir gali pakeisti grynuosius pinigus kirpyklose, grožio salonuose, turguose ar kituose mažose prekyvietėse. Kad tokių mokėjimų ateityje tik daugės, rodo ir mūsų statistika – SEB banko klientai pinigų pervedimais pagal telefono numerį tarpusavyje naudojasi jau daugiau negu trejus metus. Per mėnesį vidutiniškai buvo atliekama apie 84 tūkst. tokių mokėjimų“, - sako S. Gutauskaitė-Bubnelienė.
Karantino metu suteikus galimybę bekontakčiu būdu neįvedant PIN kodo atsiskaityti už prekes ir paslaugas, kai suma neviršija 50 eurų, tokių mokėjimo operacijų skaičius išaugo penktadaliu. Dabar bekontakčiai mokėjimai sudaro gerokai daugiau negu pusę (apie 57 proc.) visų atsiskaitymų kortelėmis.
Gyventojai ne tik noriai išbandot atsiskaitymų naujoves, padedančias paprastai, greitai ir be jokio tiesioginio kontakto sumokėti už prekes ar paslaugas kortele ar telefonu, bet ir neketina apleisti elektroninės prekybos, nors prekybos vietų durys jau kurį laiką yra atviros.
„Atsiskaitymai elektroninėse parduotuvėse, jungiantis prie interneto banko, kurių labai padaugėjo per karantiną, dabar šiek tiek užleidžia pozicijas, tačiau, tikėtina, kad pirkimą internetu išbandę gyventojai, tai darys ir ateityje, o tai elektroninei prekyba leis plėtotis kur kas sparčiau. Nors gegužę fiksuojamas nežymus kelių procentų elektroninės prekybos kritimas, palyginti su pirmaisiais pavasario mėnesiais, tai suprantama, nes atvėrus parduotuves gyventojai ėmė dažniau užsukti į jas. Tačiau atsiskaitymų elektroninėse parduotuvėse apyvarta, jungiantis per interneto banką, vis dar yra didesnė negu metų pradžioje“, – sako SEB banko atstovė.
SEB banko duomenimis, ir kovą, ir balandį atsiskaitymai elektroninėse parduotuvėse augo ketvirtadaliu, kai pernai tokiu pat laikotarpiu buvo fiksuojamas maždaug 2–3 proc. augimas per mėnesį.