SEB įspėja: suaktyvėjo melagingas SMS žinutes platinantys sukčiai
SEB bankas sulaukė pranešimų apie šiuo metu sukčių siunčiamas trumpąsias SMS žinutes. Jose sukčiai informuoja žmones apie neva iš banko gautą pranešimą ar kviečia atnaujinti programėlės „Smart-ID“ paskyrą. Tokiose žinutėse yra pateikiama aktyvi nuoroda į netikrą interneto banko svetainę. Bankas įspėja neatidaryto tokių nuorodų ir nevesti savo prisijungimo duomenų.
Atsiuntę suklastotą SMS žinutę sukčiai bando gauti prisijungimo prie interneto banko duomenis ir pasisavinti svetimas lėšas.
„Raginame klientus būti budrius ir jokiu būdu neatidaryti SMS žinutėmis siunčiamų aktyvių nuorodų į interneto banką bei nevesti savo prisijungimo duomenų. Atidarius interneto svetainę visada svarbu
patikrinti naršyklės adreso lauką ir įsitikinti, kad tai yra oficiali interneto banko svetainė“, – sako SEB banko Prevencijos departamento direktorius Audrius Šapola.
Anot jo, klientams svarbu žinoti, kad pats bankas klientams žinutėse nesiunčia aktyvių nuorodų į interneto banką, taip pat nesiunčia sutrumpintų nuorodų (//bit.ly).
Svarbu žinoti, kad šiuolaikinėmis technologijomis besinaudojantys sukčiai gali atsiųsti SMS žinutę, nurodę bet kokį siuntėjo vardą – tai gali būti ir valstybinės institucijos, ir banko pavadinimas. Kadangi telefonai žinutes grupuoja pagal siuntėjo vardą, tokia žinutė gali sukelti pasitikėjimą.
„Todėl klientus raginame visada kritiškai vertinti gaunamus pranešimus (el. laiškus, SMS pranešimus, kt.), kuriuose yra prašymai atidaryti atsiųstą priedą ar nuorodą, įvesti prisijungimo prie interneto banko duomenis“, – pabrėžia A. Šapola.
Jei kilo abejonių dėl gauto pranešimo, SEB banko klientai gali bet kuriuo paros metu skambinti į SEB banką ir pasitikslinti tel. +370 5 268 2800 arba „Skype“ programa („SEB.Lietuvoje“).