Nuotolinio mokymo sukeltos problemos vienuoliktokams pasufleravo verslo idėją
Audiovadovėliai ir tinklalaidės, skirti padėti abiturientams pasiruošti brandos egzaminams, – tokią verslo idėją pamažu įgyvendina vienuoliktokai Paulina Imbrasaitė, Grėtė Kvedaraitė, Gvidas Anilionis ir Danielė Krivickaitė. Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos mokiniai dalyvauja SEB banko remiamoje organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ jaunimo verslumo ugdymo programoje „Accelerator X“, kur mokosi kurti ir vystyti savo verslo idėjas.
Bendrovę „SomeNew“ P. Imbrasaitė kartu su trimis bendramoksliais oficialiai įkūrė pernai spalį. Plėsdami šį verslą, moksleiviai sukūrė prekės ženklą GÃVA, kuriuo žymi du abiturientams skirtus produktus: tinklalaides, kuriose kartu su ekspertais ir studentais nagrinėja brandos egzaminams reikalingas temas, ir audiovadovėlius – įgarsintą mokyklinę mokomąją medžiagą.
„Per karantiną pastebėjome trūkumą – įgyvendinant nuotolinį mokymą naudojamasi ne visomis galimybėmis. Garso formatas sudaro sąlygas mokytis ne tik namuose, bet iš esmės bet kur, pavyzdžiui, vaikštant parke, ir tai yra mūsų produktų pridėtinė vertė. Įkūrę šį verslą, stengėmės pasiūlyti moksleiviams daugiau ir patogesnių priemonių žinioms įgyti ar įtvirtinti, taip pat patraukliau pateikti turinį“, – sako P. Imbrasaitė.
Šiuo metu jaunuoliai jau įrašė dvi mokomojo pobūdžio tinklalaides, kuriose nagrinėjama tarpukario istorijos tema ir pateikiami patarimai, kaip pasiruošti geografijos brandos egzaminui. Įgarsinti audiovadovėlius ir juos pristatyti vartotojams jaunieji verslininkai ketina netrukus.
„Dedame pastangas, kad mūsų parengta medžiaga vartotojams būtų kuo lengviau pasiekiama. Šiuo metu mūsų turinio galima klausytis „Spotify“ ir „Youtube“ kanaluose, išnaudojame ir socialinius tinklus. Pradėti siekti pelno ketiname jau kitais metais – jį gauti tikimės iš reklamos ir turinio prenumeratorių“, – pasakoja P. Imbrasaitė.
Patogesnis nuotolinio mokymosi formatas
Pasak vieno iš programos „Accelerator X“ mentoriaus, SEB Inovacijų centro vadovo Audriaus Rutkausko, gyvenant informaciniame amžiuje, turinio kiekis ir jo vartojimas itin sparčiai auga, o įvairios technologijos – neatsiejama to dalis. Todėl ši moksleivių sugalvota verslo idėja vienu ypu atliepia kelis svarbius tikslinės auditorijos poreikius.
„Sparti technologijų plėtra jau ilgą laiką sudaro sąlygas lanksčiai planuoti dienos rutiną ir derinti asmeninius poreikius su atsakomybe ir įsipareigojimais, tačiau dėl užklupusios pandemijos ir karantino tai daugeliu atveju tapo nebe pasirinkimu, o būtinu poreikiu. Švietimo sistema šiuo atveju griežia kone pirmuoju smuiku – nuotolinis mokymasis privertė mobilizuotis ir skubiai prisitaikyti, o ši gimnazistės verslo idėja siūlo sistemingą, kokybiškai atrinktą informaciją vartoti patogiu, iki šiol retai naudotu formatu“, – sako SEB banko Inovacijų centro vadovas.
Verslo plėtros planų moksleivė turi ir daugiau: ateityje mokomąjį audioturinį norėtų pateikti ir jaunesnių klasių moksleiviams, taip pat plėsti partnerių ratą – pavyzdžiui, bendradarbiauti su profesionaliais diktoriais ar žinomais žmonėmis, kurie padėtų kuriamą turinį išpopuliarinti.
Sukurtas verslas nulėmė ir asmenines P. Imbrasaitės ambicijas – iki šiol apie tokią galimybę nė negalvojusi mergina šiandien svajoja apie su verslu susijusias studijas.
Prioritetas – skaitmenai
Iš viso SEB banko remiamos jaunimo verslumo ugdymo programos „Accelerator X“ metu dalyviai pateikė kelias dešimtis unikalių verslo idėjų. Tarp jų – kibernetinį saugumą užtikrinantys skaitmeniniai produktai, išmani žaidybinio edukacinio pobūdžio programėlė, naudotų knygų prekybos ir mainų platforma ir kita.
„Tendencija akivaizdi – šiuolaikinis jaunimas verslą glaudžiai sieja su skaitmeninėmis technologijomis ir inovacijomis, be kurių šiandienos pasaulis, ką jau kalbėti apie ateitį, nebėra įsivaizduojamas. Kartu didelė moksleivių verslo idėjų dalis rodo ir tai, kas jiems patiems šiuo metu aktualiausia – tai edukacija, žinių bagažo plėtra naudojant patogias, įtraukiančias priemones. Galiausiai pasiūlytos verslo idėjos akivaizdi ir karantino įtaka atspindinti jaunuolių santykį su prekyba ar laisvalaikiu“, – sako A. Rutkauskas.