Switch to mobile version. Į viršų

Privatiems klientams

Prisijungimo priemonės prie interneto banko


„Smart-ID“


Generatorius


E. / M. parašas


Slaptažodžių
kortelė

„Smart-ID“

Tai nemokama programėlė, kurią galima atsisiųsti į savo išmanųjį telefoną ar planšetinį kompiuterį ir naudoti jungiantis prie interneto banko ir tvirtinant operacijas. Įsidiegus programėlę telefone, savo paskyrą galima susikurti internetu, naudojantis dabar turima identifikavimo priemone – slaptažodžių kortele, kodų generatoriumi, mobiliuoju ar elektroniniu parašu.

Naują identifikavimo priemonę sukūrė Estijos IT bendrovė
„SK ID Solutions“.

  • Google Play
  • App Store
  •   Paprasta

    „Smart-ID“ programėlę nemokamai atsisiųsite iš „Google Play“ ar „App Store“ parduotuvių.
     

  •   Patogu

    Tereikia turėti išmanųjį telefoną, kad prisijungtumėte prie interneto banko.

    Daugiau
    • Išmanusis telefonas, kuriame įdiegta „Android“ (4.1 arba naujesnės versijos) ar „iOS“ (8.0 arba naujesnės versijos) operacinė sistema
    • Bevielio interneto ryšys WI-fi arba mobilusis internetas
  •   Saugu

    Prisijungsite naudodamiesi savo sukurtais PIN kodais.

    Daugiau
    • Pirmas PIN kodas, kurį sudaro ne mažiau kaip 4 skaitmenys, yra naudojamas jungiantis prie interneto banko
    • Antras PIN kodas, kurį sudaro ne mažiau kaip 5 skaitmenys, yra reikalingas tvirtinant įmokas ar atliekant kitas operacijas

 

„Smart-ID“ programėlė gali būti naudojama

 
  • jungiantis prie interneto banko

Naudojant  „Smart-ID Basic“ programėlės lygmenį.

Jis bus automatiškai suteiktas, jei registruodamiesi prisijungsite naudodami slaptažodžių kortelę ar generatorių. Daugiau

  • tvirtinant banko operacijas
  • pasirašant dokumentus kitų elektroninių paslaugų teikėjų sistemose

Papildoma galimybė naudojant „Smart-ID“ programėlės lygmenį.

Jis bus automatiškai suteiktas, jei registruodamiesi prisijungsite naudodami mobilųjį parašą. Daugiau

Daugiau informacijos apie „Smart-ID“ rasite oficialiame puslapyje www.smart-id.com.

Kaip pradėti naudotis „Smart-ID“?

Jeigu turite e. arba m. parašą

Jeigu turite slaptažodžių kortelę
arba kodų generatorių
 

1. Atsisiųskite programėlę iš „Google Play“ ar „App Store“ parduotuvės

2. Atsidarę programėlę pasirinkite, kad norite registruotis Lietuvoje

3. Paspauskite mygtuką „M. parašas“,
įveskite savo telefono numerį ir kontaktus

3. Paspauskite mygtuką „SEB“
ir įveskite savo kontaktus

4. Įveskite savo asmens kodą

4. Įveskite savo atpažinimo kodą

5. Patvirtinkite savo tapatybę e. arba m. parašu 

5. Prisijunkite naudodamiesi savo turima prisijungimo priemone

6. Sukurkite PIN1 kodą

6. Perskaitykite duomenų perdavimo taisykles. Jeigu sutinkate, patvirtinkite perdavimą

7. Sukurkite PIN2 kodą

7. Sukurkite PIN1 kodą ir PIN2 kodus

8. Patvirtinkite e. arba m. parašu sertifikato sukūrimą

8. Įsitikinkite ir patvirtinkite, kad tai Jūsų duomenys atvaizduojami telefone

9. Patvirtinkite PIN1 kodą

9. Susipažinkite naudodamiesi taisyklėmis ir patvirtinkite

10. Patvirtinkite PIN2 kodą

10. Patvirtinkite PIN1 ir PIN2 kodus

Jei norite naudoti „Smart-ID“ keliuose išmaniuosiuose įrenginiuose, turite parsisiųsti programėlę į kiekvieną iš šių įrenginių ir užregistruoti savo paskyrą atskirai.


Kaip pirmąkart prisijungti prie interneto banko?

  1. Atsidarykite interneto banko puslapį e.seb.lt.
  2. Pasirinkite „Smart-ID“ atpažinimo būdą, įveskite atpažinimo kodą ir spustelėkite „Toliau“.
  3. Ekrane pasirodys kontrolinis kodas, kuris turi sutapti su jūsų telefone pasirodžiusiu kontroliniu kodu. Jei kodai sutampa, telefone spustelėkite „Toliau“.
  4. Aktyvinkite „Smart-ID“ paskyrą: pasirinkite įprastai naudojamą prisijungimo prie interneto banko priemonę ir dar kartą įveskite savo atpažinimo kodą.
  5. Atsidariusiame lange įveskite savo slaptažodžius.
  6. Patikrinkite duomenis ir patvirtinkite savo nustatymus.
  7. Dabar jau galite prie interneto banko jungtis naudodamiesi „Smart-ID“.

Ką daryti, jei užsiblokavote?

Jei jūsų įrenginį pasisavintų pašalinis asmuo ir mėgintų atspėti PIN kodus, jūsų paskyra būtų užblokuota:

 

Tris kartus iš eilės įvedus neteisingą PIN kodą,
jūsų paskyra bus užblokuota 3 val.

 

Po 3 val. bus galima bandyti prisijungti dar kartą, tačiau jei ir antrasis bandymas bus nesėkmingas,
paskyra bus užblokuota 24 val.

 

Trečiojo nesėkmingo bandymo atveju jūsų paskyra bus užblokuota galutinai, kad būtų apsaugoti jūsų duomenys. Norėdami toliau naudoti „Smart-ID“, pirmiausia turėsite pašalinti savo seną paskyrą, o tada užregistruoti naują.

 

Dažniausiai užduodami klausimai

Kas gali naudotis „Smart-ID“?

Programėle gali naudotis Lietuvos Respublikos pilnamečiai asmenys.

Kuo „Smart-ID“ skiriasi nuo m. parašo?

„Smart-ID“ yra alternatyvus prisijungimo prie interneto banko būdas. „Smart-ID“ gali būti patogesnis būnant užsienyje: užteks turėti interneto ryšį telefone (Wi-Fi arba mobilųjį internetą) norint atlikti banko operacijas. Jei naudojamas mobilusis parašas, kiekvieną kartą prisijungiama SMS žinutėmis, todėl jų gavimas gali užtrukti. Atkreipiame dėmesį, kad mobiliojo ryšio operatoriai gali taikyti papildomus mokesčius už naudojimąsi mobiliuoju internetu užsienyje.

Kam yra reikalingi du PIN kodai? Kada kuris PIN turi būti naudojamas?

Du PIN yra naudojami saugumo užtikrinimui. Pirmasis PIN (PIN1) yra visada naudojamas prisijungiant prie interneto banko, antrasis (PIN2) yra naudojamas pasirašant ir patvirtinant dokumentus.

Ar galiu naudoti „Smart-ID“ užsienyje?

Jeigu turite prieigą prie bevielio (Wi-Fi) arba mobiliojo internetinio ryšio, – taip.  Atkreipiame dėmesį, kad, esant užsienyje, Jūsų mobiliojo telefono operatorius gali taikyti papildomus mokesčius už naudojimąsi mobiliuoju ryšiu.

Turiu du telefonus, ar galiu abejuose naudotis „Smart-ID“ programėle?

Taip.

Kuriant „Smart-ID“ paskyrą, kurį mygtuką – SEB ar mobiliojo parašo – reikia spausti?

Jeigu naudojatės mobiliuoju arba elektroniniu parašu, programėlėje pasirinkite mobiliojo arba elektroninio parašo identifikavimo būdą, o ne SEB. Taip bus sukurta „Smart-ID“ paskyra, kuri įgaus elektroninio parašo atitikmenį.

Jeigu naudojatės slaptažodžių kortele ar kodų generatoriumi, programėlėje spauskite mygtuką „SEB“ – taip bus sukurta „Smart-ID Basic“ lygio paskyra.

Kaip pirmą kartą prisijungti prie SEB interneto banko naudojantis „Smart-ID“?

Jeigu Jums buvo priskirta „Smart-ID Basic“ lygio paskyra, papildomai aktyvinti reikia kiekvieną naują įrenginį. Jeigu prie interneto banko jungiatės naudodami „Smart-ID“, išmaniame įrenginyje (telefone, kuriame paskyrą norite aktyvinti) įveskite PIN1.  Po šio žingsnio aktyvinkite naują paskyrą – prisijunkite naudodamiesi anksčiau naudota priemone (slaptažodžių kortele, generatoriumi, mobiliuoju arba elektroniniu parašu).

Atkreipiame dėmesį, kad po sėkmingos registracijos bus apribotos operacijos, kurias galite atlikti naudodamiesi slaptažodžių kortele: galėsite tik peržiūrėti sąskaitų likučius, pervesti pinigus į savo sąskaitas ir sumokėti mokesčius už komunalines paslaugas. Jeigu Jums buvo priskirta „Smart-ID“ lygio paskyra, papildomos registracijos interneto banke nereikės.

Kas pasikeis, jeigu norėsiu grįžti prie anksčiau naudotų priemonių?

Jeigu naudojate slaptažodžių kortelę, ir su ja aktyvinote „Smart-ID Basic“, kai kurios operacijos bus apribotos, jei norėsite jungtis naudodami slaptažodžių kortelę: galėsite peržiūrėti sąskaitų likučius, sumokėti mokesčius už komunalines paslaugas, pervesti pinigus į savo sąskaitas.

Jeigu naudojote slaptažodžių generatorių, mobilųjį arba elektroninį parašą – jokių pokyčių nepajusite, t. y. šiomis priemonėmis kaip ir anksčiau galėsite jungtis prie interneto banko ir atlikti operacijas.

Kaip prisijungti prie SEB interneto banko naudojantis „Smart-ID“?

Norėdami prisijungti prie interneto banko, įveskite savo atpažinimo kodą interneto banko prisijungimo puslapyje ir pasirinkite identifikavimo būdą „Smart-ID“. Telefono ekrane atsiras pranešimas ir Jūsų bus prašoma įvesti PIN1 (operacinės sistemos „Android“ telefonų naudotojams reikia atrakinti telefoną).  Įvedę PIN1 kodą, Jūs prisijungsite prie interneto banko.

Kaip patvirtinti operaciją?

Prie interneto banko prisijungę naudodamiesi „Smart-ID“ paspauskite „Patvirtinti“. Telefono (arba planšetės) ekrane Jūsų paprašys įvesti PIN2 kodą. Jį įvedę, patvirtinsite operaciją.

Užblokavau prisijungimą, ką daryti?

Bet kurį PIN kodą (PIN1 arba PIN2) galite bandyti įvesti 3 kartus. Nepavykus jo teisingai įvesti pirmą kartą, Jūsų paskyra yra laikinai užrakinama 3 valandoms, antrą kartą – 24 val. Jeigu Jums nepavyko ir trečią kartą prisiminti PIN kodo – paskyra yra blokuojama. Jums reikės susikurti naują paskyrą ir senąją ištrinti.

Jeigu naudojatės slaptažodžių generatoriumi, mobiliuoju arba elektroniniu parašu, iš naujo susikurkite paskyrą. Jeigu naudojatės slaptažodžių kortele, jums reikės įsigyti kitą prisijungimo priemonę: slaptažodžių generatorių arba mobilųjį parašą.

Pakeičiau telefoną, kaip naudotis „Smart-ID“?

Neištrinkite programėlės iš senojo telefono.  Visų pirma, į naują telefoną atsisiųskite programėlę „Smart-ID“ ir sukurkite paskyrą. Tuomet įsitikinkite, kad senajame telefone veikia interneto ryšys (WiFi). Naudodamiesi sukurta nauja „Smart-ID Basic“ paskyra pradėkite jungtis prie interneto banko. Naują prisijungimo būdą galėsite pasirinkti naudodamiesi jau aktyvinta paskyra. Jeigu planuojate senojo telefono nenaudoti artimiausiu metu, aktyvinę naująją paskyrą, ištrinkite „Smart-ID“ programėlę iš senojo telefono.

Seną paskyrą ištrinkite iš telefono savitarnos portale smart-id.com arba paskambinę „Smart-ID“ pagalbos telefonu +370 37 281 040.

Pamečiau telefoną, ar nereikia niekur blokuoti? Pranešti, registruoti?

Susikurkite naują paskyrą išmaniame įrenginyje. Jeigu iki šiol naudojote slaptažodžių kortelę, artimiausiu metu banko skyriuose konsultantai galės sukurti naują paskyrą. Iki tol naują paskyrą prisijungimui galėsite aktyvinti tik įsigiję slaptažodžių generatorių arba mobilųjį parašą.

Ką daryti pamiršus PIN kodus?

PIN kodus žinote tik Jūs, tad tokiu atveju Jums reikia susikurti naują paskyrą. Šiuo metu naudojamą paskyrą iš programėlės galite ištrinti.

Jeigu naudojatės mobiliuoju parašu arba turite slaptažodžių generatorių, susikurkite naują paskyrą. Jeigu iki šiol naudojotės slaptažodžių kortele, artimiausiu metu galėsite atvykti į filialą ir susikurti naują paskyrą.  Jeigu pageidaujate anksčiau atstatyti prieigą – galite įsigyti mobilųjį parašą savo mobiliojo ryšio operatoriaus salone arba banko skyriuose galite įsigyti slaptažodžių generatorių.

Kaip uždaryti „Smart-ID“ paskyrą?

Galite ištrinti sertifikatą iš kiekvieno prietaiso, kuriame jis yra įdiegtas. Jeigu neturite priėjimo prie prietaiso – galite prisijungti prie savo paskyros www.smart-id.com ir pašalinti jį nuotoliniu būdu arba kreipkitės į kontaktų centrą tel. 1528.

Kaip atsisakyti galimybės prisijungti naudojantis programėle „Smart-ID“?

Jeigu išmaniajame įrenginyje yra įdiegta „Smart-ID Basic" lygio paskyra, prisijungę prie interneto banko pasirinkite skiltį „Nustatymai“ -> „E.  / M.  parašas".  Puslapio apačioje panaikinkite varnelę prie pasirinkimo „Smart-ID Basic".

Jeigu turite „Smart-ID“ lygio paskyrą – panaikinkite varnelę prie „E.  parašas“ pasirinkimo. Patvirtinkite sąlygas. Atkreipiame dėmesį, kad norėdami išjungti galimybę prisijungti su „Smart-ID“, turite būti prisijungę naudodamiesi kita priemone, t. y. slaptažodžių generatoriumi ar mobiliuoju parašu.

 

Kontaktai

  • „Skype“ (visą parą)
  • Rašykite mums
  • Savitarnos zonos
  • Banko skyriai ir bankomatai
S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.