Nesiųskite e. paštu konfidencialios informacijos (prisijungimo prie interneto banko duomenų). Suabejoję elektroninės paslaugos ar kompiuterio patikimumu, nutraukite darbą ir nedelsdami praneškite apie tai bankui.
Reikalavimai programinei įrangai ir naršyklėms
Mūsų interneto bankas palaiko šias naršykles:
- Google Chrome
- Safari
- Edge
Tam, kad galėtumėte netrukdomai, patogiai ir saugiai naudotis mūsų internetu teikiamomis paslaugomis, rekomenduojame naudoti naujausią Jūsų pasirinktos operacinės sistemos ir interneto naršyklės versiją – jas nuolat atnaujinkite, kai tik atnaujinimas yra galimas. Šie reikalavimai taip pat aktualūs ir naudojantis SEB interneto svetaine bei mobiliąja programėle.
- Prisijungimo duomenis įveskite tik tada, kai esate tikri, kad Jūsų niekas nestebi.
- Saugokite slaptažodžių generatorius kitiems žmonėms neprieinamose vietose – ne piniginėse, rankinėse ar šalia savo kompiuterio.
- Nepraneškite prisijungimo duomenų telefonu, socialiniuose tinkluose, nesiųskite jų paštu ar el. paštu. Pastaruoju metu vis dažniau sukčiai prisijungimus bando išvilioti telefonu apsimesdami banko, policijos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, „Sodros“ ar kitų valstybės įstaigų darbuotojais ar darbdaviais, siūlančiais patrauklų darbą. Nepasiduokite psichologiniam spaudimui – neatskleiskite telefonu konfidencialių duomenų, nes niekas neturi teisės to iš Jūsų reikalauti. Apie tokį bandymą iškart praneškite bankui ir policijai.
- Kilus įtarimams:
- baikite darbą interneto banke
- praneškite apie tai bankui paskambinę telefonu +370 5 268 2800 ir paprašykite blokuoti prieigą prie interneto banko
- Būkite atidūs, kai atveriate el. laiškus, naršote po internetą, kopijuojate informaciją.
- Ypač tikrinkite nepažįstamų asmenų žinutes elektroninio pašto ir socialinių tinklų paskyrose, kuriose yra nuorodų (angl. „hyperlink“). Niekada nespauskite įtartinų nuorodų.
- Nesilankykite nepažįstamuose tinklalapiuose – dažniausiai kenksmingos programėlės (virusai) platinamos el. paštu ir nesaugiuose tinklalapiuose.
- Nesinaudokite elektroninėmis paslaugomis viešose vietose, jei Jums atrodo, kad esate stebimi, ar kompiuteris kelia įtarimą.
- Viešoje vietoje pasinaudoję interneto banku, pasikeiskite prisijungimo duomenis.
- Nesinaudokite elektroninėmis paslaugomis jungdamiesi iš nepažįstamų asmenų kompiuterių.
- Prieš pirkdami nežinomose elektroninėse parduotuvėse, pasidomėkite jų patikimumu.
- Nustatykite mažą operacijų, atliekamų interneto banke, limitą ir didinkite jį tik tada, kai būtina.
- Darbą interneto banke baikite spustelėdami „Baigti darbą“.
- Dėl elektroninių paslaugų konsultuokitės tik su SEB banko darbuotojais.
- Įsidiekite patikimą legalią antivirusinę programą, reguliariai atnaujinkite programinę įrangą ir naudokite naujausias naršyklių versijas.
- Dažnai aptinkama operacinių sistemų ir kitos programinės įrangos saugumo spragų, leidžiančių sukčiams neteisėtai patekti į svetimus kompiuterius ir prisijungti prie sistemų. Šiomis spragomis naudojasi įsilaužėliai, todėl gamintojai, siekdami užtikrinti įrangos saugumą, nuolat ją koreguoja, šalina aptiktas spragas. Taigi pasirūpinkite, kad Jūsų naudojama operacinė sistema ir kita programinė įranga būtų laiku atnaujinta. Nenaudokite nebeatnaujinamos programinės įrangos, tokios kaip „Internet Explorer 6“.
- Aptikę virusą ar pasiūlymą įsidiegti įtartiną programą, iškart baikite darbą kompiuteriu ir kreipkitės į kompiuterių specialistus.
- Domėkitės ir naudokitės informacinių technologijų saugumo specialistų patarimais.
- Jei interneto banko registracijos lange įvedus prisijungimo duomenis, nepavyksta prisijungti, rodomas pranešimas apie techninius nesklandumus arba ilgokai matote nesibaigiančio veiksmo piktogramą, vaizduojančią besisukantį ratą, tikėtina, kad Jūsų kompiuteris yra užkrėstas virusu. Nedelsdami praneškite apie tai bankui paskambinę visą parą veikiančiu telefonu +370 5 268 2800.