Keisti kalbą:

Mokėjimų inicijavimas ir vykdymas

Paragraphs

Siekdami įgyvendinti Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus bei dar labiau padidinti jūsų mokėjimų saugumą, atlikome keletą mokėjimų inicijavimo ir vykdymo pakeitimų, kurie įsigalios 2025 m. spalio 5 d. – įdiegsime gavėjo vardo patikrinimo paslaugą ir momentinių mokėjimų limitus. 

Gavėjo vardo patikrinimo paslauga

Gavėjo vardo patikrinimo paslauga skirta patikrinti gavėjo vardą ir pavardę arba juridinio asmens pavadinimą  prieš tvirtinant ir atliekant mokėjimą.

Kaip ji veiks?

Jums inicijuojant  pinigų pervedimą į kitą sąskaitą, esančią SEB banke, taip pat momentinį ar SEPA mokėjimą, sistema palygins jūsų nurodytą gavėjo vardą ir pavardę arba juridinio asmens pavadinimą su gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjo turimu vardu ir pavarde arba juridinio asmens pavadinimu. 

Atlikus gavėjo vardo patikrinimą, savo įrenginio ekrane matysite vieną iš keturių pranešimų: 

  1. Gavėjo vardas ir sąskaita sutampa. Gausite patvirtinimą, kad gavėjo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas sutampa.
  2. Gavėjo vardas ir sąskaita dalinai sutampa. Tai reiškia, kad prie sąskaitos nurodytas gavėjo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas nevisiškai atitinka jūsų įrašytus duomenis. Šiuo atveju jums pateiksime teisingą sąskaitos turėtojo vardą ir pavardę arba juridinio asmens pavadinimą. Jeigu pateikti duomenys jūsų manymu neteisingi, patariame pasitikslinti duomenis su gavėju ir pinigų pervedimo netvirtinti.
  3. Gavėjo vardas ir sąskaita nesutampa. Informuosime, kad jūsų nurodyti duomenys nesutampa su asmeniu ar juridiniu asmeniu, kuriam norite pervesti lėšas. Tokiu atveju patariame pinigų pervedimo netvirtinti ir pasitikslinti gavėjo vardą ir pavardę arba juridinio asmens pavadinimą, sąskaitos numerį ir tik tada atlikti mokėjimus.
  4. Gavėjo vardo patikrinti nepavyko. Informuosime, jei tikrinimo metu gavėjo vardo patikrinimo paslauga nepasiekiama arba jei tikrinimo nepavyksta atlikti dėl kitos priežasties.  

Atkreipiame dėmesį, kad jei inicijuojant mokėjimą jūsų nurodyti ir gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjo turimi duomenys nesutampa ar dalinai sutampa, jūs galėsite patvirtinti tokį mokėjimą, tačiau tuomet rizikuosite neatgauti lėšų, jei mokėjimas bus išsiųstas netinkamam gavėjui.

Rekomenduojame netvirtinti mokėjimo, jei gavėjo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas nesutampa, dalinai sutampa arba jo negalima patikrinti ir nesate tikri, kad mokate teisingam gavėjui. Tikrinant mokėjimo duomenis, svarbu susisiekti su gavėju patikimu telefono numeriu arba e. pašto adresu. 

D. U. K.

Toliau pateikiami atsakymai yra aktualūs nuo 2025 m. spalio 5 d. 

Gavėjo vardo patikrinimo paslauga

2025 m. spalio 5 d. pradėsiančia veikti gavėjo vardo patikrinimo paslauga siekiame suteikti klientams daugiau saugumo atliekant mokėjimus ir padėti įsitikinti, kad pinigai pervedami teisingam gavėjui. Be to, ši paslauga padės apsisaugoti nuo sukčiavimo, kai žmonės apgaulės būdu įkalbami pervesti pinigus sukčiams, apsimetantiems kitais asmenimis ar įmonėmis. Tai taip pat padės išvengti kitų klaidų, pavyzdžiui, neteisingai įrašius gavėjo vardą ir pavardę arba juridinio asmens pavadinimą ar nurodžius kito gavėjo sąskaitą. Be to, ši paslauga numatyta pagal Europos Sąjungos momentinių mokėjimų reglamentą, todėl visi euro zonos mokėjimo paslaugų teikėjai turės laikytis jo reikalavimų ir siūlyti šią paslaugą savo klientams. 

Gavėjo vardą patikrinsime prieš inicijuojant pinigų pervedimą į kitą sąskaitą, esančią SEB banke, arba tiek momentinį, tiek SEPA mokėjimą į euro zonos šalis. 

Ši paslauga visiems klientams teikiama nemokamai.  

Gavėjo vardo patikrinimo paslauga veiks interneto banke, SEB mobiliojoje programėlėje, banko skyriuose ir „SEB Baltic Gateway“ kanale. 

Jei mokate privačiam asmeniui, įrašykite jo vardą ir pavardę. Jei mokate juridiniam asmeniui, įrašykite juridinio asmens arba įmonės pavadinimą. Jums gali tekti susisiekti su gavėju ir pasitikslinti teisingą gavėjo vardą, pavardę arba juridinio asmens pavadinimą, susietą su sąskaita. 

  • Jums atliekami mokėjimai 
    Įsitikinkite, kad mokėtojams pateikiate arba sąskaitose faktūrose nurodote pavadinimą, kuris sutampa su jūsų pavadinimu, susietu su sąskaita.
  • Jūsų atliekami mokėjimai 
    Būtinai peržiūrėkite ir patikrinkite gavėjų informaciją, turimą jūsų apskaitos sistemose. Gavėjo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas turi sutapti su duomenimis, kuriuos turi gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjas. 

Gavėjo vardo patikrinimo paslaugos gali atsisakyti tik verslo klientai, kurie pateikia mokėjimo nurodymus failu interneto banke arba „SEB Baltic Gateway“ kanalu. Visiems likusiems klientams ši paslauga veikia automatiškai – jos nereikia niekaip aktyvuoti ar išjungti.

Gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjas (paprastai – bankas) patikrina, ar jam atsiųstas patikrinti gavėjo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir sąskaitos numeris sutampa su turimais duomenimis. Gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjas mums atsiųs atsakymą, kurį matysite ekrane prieš patvirtinant mokėjimą. 

Jums pateikus gavėjo vardą ir pavardę arba juridinio asmens pavadinimą, ir sąskaitos numerį, patikrinimo rezultatą parodysime po kelių sekundžių. 

Tai reiškia, kad gavėjo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas nevisiškai atitinka jūsų įvestus duomenis. Jums nurodysime sąskaitos turėtojo vardą ir pavardę arba juridinio asmens pavadinimą ir jūs galėsite patikrinti, ar jis yra teisingas. Jei pasiūlyti duomenys jūsų manymu neteisingi, mokėjimo nurodymo netvirtinkite ir pasitikslinkite duomenis su gavėju.

Jei gaunate atsakymą, kad duomenys nesutampa, pirmiausia patikrinkite, ar teisingai juos įvedėte. Jei taip, patariame prieš atliekant mokėjimą susisiekti su gavėju ir sužinoti teisingą sąskaitos turėtojo vardą ir pavardę arba juridinio asmens pavadinimą, ir sąskaitos numerį. Jei gavėjas jus informuoja, kad duomenys yra teisingi, rekomenduojame paprašyti gavėjo kreiptis į savo mokėjimo paslaugų teikėją ir patvirtinti, kad sąskaitos duomenys yra teisingi. 

Jei naudojantis paslauga mokėjimo duomenys vis tiek nesutampa, tai gali reikšti, kad bandoma sukčiauti. Sukčiai bando apgaule priversti jus siųsti pinigus prisistatydami patikimu asmeniu ar įmone, pavyzdžiui, banku ar kitų paslaugų tiekėju. Sukčiavimo galite išvengti atidžiai įvertindami, ar mokėjimo prašymas yra tikras. Kitu atveju galite prarasti pinigus. 
 

Tai reiškia, kad paslauga tikrinimo metu yra nepasiekiama arba yra kita galima priežastis, dėl kurios užklausa nepavyko. Siūlome pabandyti mokėjimą atlikti vėliau. Jei po kelių bandymų situacija nesikeičia, patariame susisiekti su gavėju, kuriam bandote sumokėti, ir išsiaiškinti su jo mokėjimo paslaugų teikėju, kokia gali būti tokio atsakymo priežastis. 

Jums inicijuojant vienkartinį mokėjimą, atlikti gavėjo vardo patikrinimą yra privaloma. Mokėjimą galite atlikti visada, nepaisant patikrinimo rezultatų. Jei esate verslo klientas, siunčiantis kelias mokėjimo operacijas viename faile, turėsite galimybę atsisakyti šios paslaugos.   

Ne. Galima patikrinti tik vardą ir pavardę arba juridinio asmens pavadinimą.

Ne. Gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjas gali atmesti mokėjimą dėl neteisingo gavėjo vardo ir pavardės arba juridinio asmens pavadinimo ar kitų priežasčių. 

Klientai, kurie naudojasi „SEB Baltic Gateway“ paslauga, informuojami individualiai. 

Gavėjo vardo patikrinimo paslauga bus teikiama sudarius naują periodinio mokėjimo nurodymo sutartį. Atliekant periodinius pavedimus, gavėjo vardo patikrinimas nebus kartojamas. 

Paslauga nebus teikiama, jei jums  nereikia įvesti gavėjo vardo ir pavardės arba juridinio asmens pavadinimo (pavyzdžiui, mokant pagal e. sąskaitą faktūrą arba mobiliojo telefono numerį).  

Momentinių mokėjimų limitai    

Momentiniams mokėjimas galėsite nustatyti dienos arba vieno mokėjimo limitą. Pradinis vieno momentinio mokėjimo limitas bus 15 000 Eur, tačiau jūs galėsite šį limitą bet kada pasikeisti interneto banke arba banko skyriuje. Jei europinio mokėjimo suma neviršija šios ribos, o gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjas  priima momentinius mokėjimus, jis bus atliktas kaip momentinis mokėjimas. Limitą viršijus, galėsite padidinti momentinio mokėjimo limitą arba pasirinkti SEPA ir europinį labai skubų mokėjimą.

Jūsų momentinių mokėjimų limitas negali viršyti bendrojo interneto banko limito. Jei jis viršijamas, mokėjimas negali būti patvirtintas. 

Taip. Momentinių mokėjimų limitus galite koreguoti bet kada ir taip dažnai, kaip pageidaujate. Tam banko patvirtinimas nereikalingas. 

Ši suma neribojama. 

Ne, limitas taikomas tik jūsų inicijuojamiems momentiniams mokėjimams. Gauti momentiniai mokėjimai limitams įtakos neturi. 

Savo momentinių mokėjimų limitus galite valdyti interneto banke ir banko skyriuje. 

Limitas nustatomas klientui. Jei turite kelias sąskaitas, visoms sąskaitoms taikomas tas pats limitas (dienos arba vienos operacijos). 

Ne. Limitas nustatomas klientui, todėl visiems naudotojams galios tas pats momentinių mokėjimų limitas.  

Ne. Jei nenustatysite savo momentinių mokėjimų limito, bankas taikys pradinį 15 000 Eur limitą vienam momentiniam mokėjimui. Pradinį limitą galite bet kada pakeisti. 

Toks reikalavimas numatytas Momentinių mokėjimų reglamente. Galite pasirinkti, kuriuos mokėjimus reikės vykdyti kaip momentinius. 

Vienam mokėjimui taikomas pradinis 15 000 Eur limitas. Mokėjimai, kurių vertė didesnė nei ši suma, bus atliekami kaip SEPA arba europiniai labai skubūs mokėjimai. 

Momentinis mokėjimų įvykdymas per 10 sekundžių  

Jei momentiniam mokėjimui atlikti reikės papildomų patikrinimų arba dėl kokių nors kitų priežasčių jo nebus įmanoma atlikti per 10 sekundžių, mes atmesime tokį mokėjimą ir grąžinsime pinigus į jūsų sąskaitą. Inicijuodami momentinį mokėjimą, galėsite mums nurodyti  automatiškai pakartoti šį mokėjimą kaip SEPA mokėjimą. 

Turėtumėte paprašyti gavėjo susisiekti su mokėjimo paslaugų teikėju ir išsiaiškinti dėl mokėjimo statuso. 

Taip, mokestis bus grąžintas. 

Ne, atmesti momentiniai mokėjimai nebus įskaičiuoti į mokėjimų, panaudotų pagal paslaugų planą, skaičių.