„Mobile-ID“ (mobilusis elektroninis parašas)
„Mobile-ID“ – tai asmens tapatybės dokumento (pavyzdžiui, paso) ir įprasto parašo elektroninis atitikmuo, sukuriamas naudojantis saugiojo elektroninio parašo priemonėmis ir skirtas asmens tapatybei nustatyti bei pasirašomų duomenų autentiškumui patvirtinti.
Naudodamiesi „Mobile-ID“ galite saugiai, greitai ir patogiai:
- prisijungti prie interneto banko
- tvirtinti mokėjimo operacijas ir bankui teikiamus dokumentus
- patvirtinti savo tapatybę kitų finansines paslaugas teikiančių įmonių, telekomunikacijų bendrovių ir viešųjų valstybės įstaigų („Sodros“, Registrų centro, Valstybinės mokesčių inspekcijos ir kt.) elektroninėse sistemose.
Norėdami naudotis „Mobile-ID“, turite sudaryti elektroninių paslaugų teikimo sutartį ir nuvykti į savo mobiliojo ryšio operatoriaus saloną. Su savimi turėkite pasą arba asmens tapatybės kortelę.
Pirmąkart jungiantis
-
Atverkite prisijungimo prie interneto banko langą.
- Įveskite savo atpažinimo kodą, nurodytą el. paslaugų teikimo sutartyje.
- Pasirinkite galimybę jungtis asmens tapatybę patvirtinant „Mobile-ID“ (mobiliuoju elektroniniu parašu).
- Jei šiuo būdu jungiatės pirmą kartą, atsivėrusiame lange nurodykite mobiliojo ryšio telefono numerį ir spustelėkite mygtuką „Toliau“.
- Atsivėrusiame lange pamatysite pranešimą, kad Jums į mobilųjį telefoną išsiųstas kontrolinis kodas.
- Patikrinkite, ar atsiųstas kontrolinis kodas sutampa su kontroliniu kodu, kurį matote kompiuterio ekrane:
1. jei kodai sutampa, patvirtinkite operaciją telefone įvesdami prašomą PIN kodą
2. jei ne, nutraukite prisijungimą ir bandykite jungtis dar kartą - Įveskite sPIN kodą (sertifikato, esančio SIM kortelėje, PIN kodą).
Jeigu nesinaudojate interneto banku, pirmiausia atvykite į pageidaujamą SEB banko skyrių ir pasirašykite Elektroninių paslaugų teikimo sutartį.
Elektroninių paslaugų teikimo taisyklės, sąlygos ir sutartys
Slaptažodžių generatorius
Slaptažodžių generatorius yra apsaugotas tik Jums žinomu PIN kodu. Jums jungiantis prie interneto banko, slaptažodžių generatorius kiekvieną kartą sukuria naują slaptažodį. Įrenginys labai patogus ir mažas (4,5 X 7 X 1 cm) – kaip raktų pakabutis.
Kaip aktyvinti generatorių?
Pirmąkart įjungę generatorių, ekrane pamatysite užrašą „NEW PIN“ ir 5 brūkšnelius.
- Sugalvokite ir įveskite 5 skaitmenų slaptažodį (PIN kodą)
- Ekrane pasirodžius pranešimui „PIN CONFIRM“, surinkite tą patį penkiaženklį slaptažodį dar kartą
- Pasirodžius pranešimui „NEW PIN CONFIRM“, generatorius parengtas darbui
Tai bus Jūsų generatoriaus PIN kodas – jį turėsite įvesti kiekvieną kartą, kai jungsitės prie interneto banko. Įvedus teisingą PIN, ekrane atsiras reikšmė „APPLI –“.
Kaip prisijungti prie interneto banko?
- Atsidarykite interneto banko puslapį e.seb.lt
- Įveskite atpažinimo kodą ir pasirinkite Jūsų naudojamą atpažinimo priemonę: „Smart-ID“, „M. parašas“ arba „Generatorius“. Spustelėkite mygtuką „Prisijungti“
- Spustelėję mygtuką ◄ įjunkite generatorių ir įveskite PIN kodą
- Įvedę PIN kodą, generatoriaus ekrane matysite reikšmę „APPLI –“
- Jungdamiesi prie interneto banko generatoriuje spustelėkite skaičių „1“
- Generatoriaus ekrane pamatysite kodą, kurį turėsite įvesti interneto banko laukelyje „Įveskite slaptažodžių generatoriaus kodą“. Spustelėkite „Prisijungti“
Kaip atlikti mokėjimus ar tvirtinti sutartis interneto banke?
- Spustelėję mygtuką ◄ įjunkite generatorių ir įveskite PIN kodą
- Suvedę PIN kodą, generatoriaus ekrane matysite reikšmę „APPLI –“
- Tvirtindami mokėjimus ar sutartis, generatoriuje spustelėkite skaičių „2“
- Interneto banko lange matysite 5 skaitmenų kodą – jį įveskite į generatorių
- Generatoriaus ekrane pamatysite kodą, kurį turėsite įvesti interneto banko laukelyje ir spustelėti „Patvirtinti“
Gali pasitaikyti, kad Jūsų naudojamas generatorius yra ankstesnio modelio (išoriškai jis atrodo taip pat, kaip ir naujesnis). Jo instrukciją rasite čia.
Užsiblokavote generatorių?
Kai surenkate neteisingą kodą, generatoriaus ekrane atsiranda užrašas FAIL n (n reikšmė rodo, kiek kartų jau suklydote rinkdami PIN):
- jei n mažiau už 5 (n<5), vėl paspauskite generatoriaus įjungimo mygtuką ir įveskite teisingą kodą
- jei esate suklydę 5 kartus (n=5), generatorius savaime užsiblokuoja
Jei generatoriaus ekrane visą laiką matote tą patį septynženklį kodą, generatorius užsiblokavęs. Naują generatorių galite įsigyti bet kuriame SEB banko skyriuje. Būtina turėti asmens tapatybės dokumentą.
Penkis kartus suklydus jungiantis prie interneto banko, dėl saugumo priežasčių prieiga blokuojama 12 valandų.
Panaikinti prieigos prie interneto banko blokavimą galite ir anksčiau, paskambinę į banką telefonu privatiems klientams +370 5 268 2800 (I–V 8.00–20.00), verslo klientams – +370 5 268 2822 (darbo dienomis 8.00–17.00).
Jei sugedo slaptažodžių generatorius, jį pametėte ar užblokavote, naują generatorių galite įsigyti asmeniškai atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).
Savarankiškai generatoriaus netaisykite, išsikrovusių elementų nekeiskite. Už slaptažodžių generatoriaus išdavimą ir pakeitimą yra taikomas mokestis.
Užsisakyti šią paslaugą galite paskambinę į banką telefonu privatiems klientams +370 5 268 2800 (I–V 8.00–20.00), verslo klientams – +370 5 268 2822 (darbo dienomis 8.00–17.00).
NEW PIN | Sugalvokite 5 skaitmenų slaptažodį ir įveskite jį generatoriuje |
NEW PIN CONFIRM | Slaptažodis patvirtintas, dar kartą įveskite jį generatoriuje |
PIN CONFIRM | Slaptažodžių generatorius parengtas darbui |
FAIL | Bandėte pakeisti PIN kodą, tačiau suklydote jį įvesdamas pakartotinai |
FAIL 1-5 | Įvedėte neteisingą PIN kodą. Skaičiai 1–5 pasirodo ekrane priklausomai nuo to, kiek kartų jūs įvedėte neteisingą PIN |
LOCK PIN | Penkis kartus įvedėte neteisingą PIN kodą. Slaptažodžių kodų generatorius yra už blokuotas. Kreipkitės į artimiausią banko skyrių |
BATTERY LOW | Senka akumuliatoriaus baterija. Slaptažodžių kodų generatoriaus baterija, priklausomai nuo naudojimo intensyvumo, tarnauja iki 7 metų. Kreipkitės į artimiausią banko skyrių |