SEB bankas iššūkiu „Bankas namuose“ skatins aktyviau naudotis elektroninėmis paslaugomis
Keturios savaitės be grynųjų, svarbiausiomis banko paslaugomis naudojantis nekeliant kojos iš namų, kavinės ar kad ir kur būtum: tokį iššūkį SEB bankas šią savaitę metė socialinių tinklų įžymybėms.
Šio eksperimento dalyviai sieks mėnesį gyventi visiškai nesinaudodami grynaisiais pinigais ir išbandyti įvairias elektronines banko paslaugas savo įspūdžiais dalindamiesi su sekėjais „Facebook“ ir „Youtube“ socialiniuose tinkluose. Kampanija „Bankas namuose“ SEB bankas siekia paskatinti gyventojus aktyviau naudotis šiuolaikiniais bankų sprendimais ir inovacijomis, padedančiomis taupyti laiką ir kasdienius finansinius reikalus tvarkyti greitai bei patogiai.
„Nebetoli laikas, kai absoliučiai visomis banko paslaugomis bus galima naudotis internetu, ir vis dažniau gyventojai šiomis galimybėmis naudojasi. Vis dėlto pastebime, kad nemaža dalis visuomenės vis dar linkusi skeptiškai žiūrėti į inovatyvius, kasdienybę palengvinančius sprendimus. Todėl organizuodami „Banko namuose” iššūkį siekiame parodyti, kad banką kiekvienas galime pasiekti bet kurią akimirką ir visomis reikalingomis paslaugomis naudotis tiesiog iš namų“, – komentuoja SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis.
Priimti SEB banko iššūkį ryžosi kūrybininkė, televizijos ir radijo laidų vedėja Rimantė Kulvinskytė, vaizdo tinklaraštininkas Edvinas Navickas, televizijos ir radijo laidų vedėjas Rolandas Mackevičius. Žurnalistas, keliautojas Orijus Gasanovas ėmėsi kuratoriaus vaidmens: jis ne tik stebės, kaip eksperimento dalyviams sekasi nesinaudoti grynaisiais pinigais, bet ir nuolat pateiks įvairių iššūkių bei užduočių, kurias socialinių tinklų įžymybėms reikės atlikti naudojantis elektroninėmis SEB banko paslaugomis ir sprendimais.
Projekto dalyvė R. Kulvinskytė teigia iššūkio nesibaiminanti. „Beveik visais atvejais už įsigytas prekes ar paslaugas atsiskaitau kortele – piniginėje net neturiu vietos gryniesiems pinigams. Todėl kartu su savimi nešiojuosi labai juokingą juodą šilkinį maišelį, į kurį dedu arbatpinigiams skirti pinigus. Tiesą sakant, vienintelė vieta, kur man prireikia grynųjų pinigų, yra Naujosios Akmenės turgus – prieš apsilankydama ten visada turiu nuvažiuoti prie bankomato. O visur kitur... Juk dabar net ir kaimo parduotuvėse galima susimokėti kortele – pardavėjos net įsižeidžia, jei pasiteirauju apie tokią galimybę. Kasdieniame gyvenime man praverčia ir daugiau skaitmenizuotų banko teikiamų paslaugų: dažnai naudojuosi elektronine bankininkyste, be to, esu sudariusi sutartis, kad dalis įmokų iš mano sąskaitos būtų nuskaičiuojama automatiškai, pavyzdžiui, draudimo įmokos“, – pasakoja kūrybininkė.
Elektroninėmis banko paslaugomis dažnai naudojasi ir R. Mackevičius. „Išmaniosios banko paslaugos man nėra svetimos – jau kurį laiką naudojuosi mobiliuoju parašu, kuris pakeitė mano požiūrį į elektroninę bankininkystę. Nešiotis kortelę ar generatorių man neatrodė labai patogu, o dabar elektronine bankininkyste galiu naudotis bet kur ir bet kada. Taip pat neseniai įsidiegiau programėlę „Smart-ID“, kuria ketinu naudotis. Galiausiai savo kortelę esu susiejęs su daugeliu paslaugų teikėjų – taksi, „Netflix“ ir kitais“, − komentuoja projekto dalyvis.
SEB banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovas V. Žagūnis atkreipia dėmesį į pasaulinės konsultacijų bendrovės „Accenture“ atliktą tyrimą, kuris rodo, kad jau dabar 66 proc. bankų klientų finansinius veiksmus atlieka internetu, o 71 proc. yra pasiruošę naudotis automatiniais sprendimais. Statistikos departamento duomenys atskleidžia, kad elektroninės bankininkystės paslaugomis Lietuvoje šiemet naudojosi 6 iš 10 gyventojų. Tačiau V. Žagūnis pastebi, kad šis skaičius galėtų sparčiai augti toliau, nes interneto prieigą turi beveik 8 iš 10 namų ūkių Lietuvoje.
Turėdami prieigą prie mobiliosios banko programėlės ir interneto banko, SEB banko klientai gali atlikti visas kasdienės bankininkystės operacijas, o taip pat valdyti mokėjimo kortelių nustatymus, kreiptis ir gauti finansavimą, pasirašyti dokumentus, gauti išsamią vaizdo konsultaciją rūpimu finansiniu klausimus. Tarp SEB banko klientų jau yra tokių klientų, kuriems net ir būsto paskola buvo suteikta jiems asmeniškai nesusitikus su banko darbuotojais. Visi kredito teikimo klausimai buvo aptarti nuotolinės konsultacijos metu, internetu pasirašyti ir būtini dokumentai.