Switch to mobile version. Į viršų

Privatiems klientams

Kaip saugiai naudotis banko paslaugomis?

Kaip saugiai naudotis banko paslaugomis?

  • Dėl banko paslaugų konsultuokitės tik su banko darbuotojais
  • Neatskleiskite savo slaptažodžių, registracijos, kortelių ir sąskaitų numerių, asmens kodo telefonu ar elektroniniu paštu
  • Susipažinkite su informacija, kaip saugiai naudotis paslaugomis internetu, mokėjimo kortelėmis, bankomatais ir banko sąskaita

Pastebėję banko paslaugų saugos pažeidimą ar spragą, gavę įtartiną elektroninę žinutę, iškart praneškite mums telefonu +370 5 268 2800 arba atsiųskite mums pranešimą.

Nesiųskite el. paštu konfidencialios informacijos (prisijungimo prie interneto banko duomenų). Suabejoję elektroninės paslaugos ar kompiuterio patikimumu, nutraukite darbą ir nedelsdami praneškite apie tai bankui.

Kaip saugoti prisijungimo duomenis?

  1. Prisijungimo duomenis įveskite tik tada, kai esate tikri, kad Jūsų niekas nestebi.
  2. Saugokite slaptažodžių generatorius kitiems žmonėms neprieinamose vietose — ne piniginėse, rankinėse ar šalia savo kompiuterio.
  3. Nepraneškite prisijungimo duomenų telefonu, socialiniuose tinkluose, nesiųskite jų paštu ar el. paštu. Pastaruoju metu vis dažniau sukčiai prisijungimus bando išvilioti telefonu apsimesdami banko, policijos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, „Sodros“ ar kitų valstybės įstaigų darbuotojais ar darbdaviais, siūlančiais patrauklų darbą. Nepasiduokite psichologiniam spaudimui — neatskleiskite telefonu konfidencialių duomenų, nes niekas neturi teisės to iš Jūsų reikalauti. Apie tokį bandymą iškart praneškite bankui ir policijai.
  4. Kilus įtarimams:
    • baikite darbą interneto banke
    • praneškite apie tai bankui paskambinę telefonu +370 5 268 2800 ir paprašykite blokuoti prieigą prie interneto banko

Prisijungimo priemonės prie interneto banko

Priemonių palyginimas

Prisijungimo priemonės prie interneto banko


„Smart-ID“


Generatorius


M. parašas

Priemonių palyginimas

 

 

Kokių duomenų negalima atskleisti?

  1. Neatskleiskite savo paso, asmens tapatybės kortelės ar vairuotojo pažymėjimo duomenų kitiems asmenims, jeigu jie nenurodo aiškaus teisinio pagrindo šiems duomenims rinkti.
  2. Nepraneškite prisijungimo prie interneto banko duomenų telefonu, nesiųskite jų paštu ar el. paštu. Bankas niekuomet nereikalauja šios informacijos pateikti minėtais būdais.

Kaip saugiai naršyti po internetą ir naudotis elektroninėmis paslaugomis?

  1. Būkite atidūs, kai atveriate el. laiškus, naršote po internetą, kopijuojate informaciją.
  2. Ypač tikrinkite nepažįstamų asmenų žinutes elektroninio pašto ir socialinių tinklų paskyrose, kuriose yra nuorodų (angl. „hyperlink“). Niekada nespauskite įtartinų nuorodų.
  3. Nesilankykite nepažįstamuose tinklalapiuose — dažniausiai kenksmingos programėlės (virusai) platinamos el. paštu ir nesaugiuose tinklalapiuose.
  4. Nesinaudokite elektroninėmis paslaugomis viešose vietose, jei Jums atrodo, kad esate stebimi, ar kompiuteris kelia įtarimą.
  5. Viešoje vietoje pasinaudoję interneto banku, pasikeiskite prisijungimo duomenis.
  6. Nesinaudokite elektroninėmis paslaugomis jungdamiesi iš nepažįstamų asmenų kompiuterių.
  7. Prieš pirkdami nežinomose elektroninėse parduotuvėse, pasidomėkite jų patikimumu.
  8. Nustatykite mažą operacijų, atliekamų interneto banke, limitą ir didinkite jį tik tada, kai būtina.
  9. Darbą interneto banke baikite spustelėdami „Baigti darbą“.
  10. Dėl elektroninių paslaugų konsultuokitės tik su SEB banko darbuotojais.

Kaip apsaugoti kompiuterį?

  1. Įsidiekite patikimą legalią antivirusinę programą, reguliariai atnaujinkite programinę įrangą ir naudokite naujausias naršyklių versijas.
  2. Dažnai aptinkama operacinių sistemų ir kitos programinės įrangos saugumo spragų, leidžiančių sukčiams neteisėtai patekti į svetimus kompiuterius ir prisijungti prie sistemų. Šiomis spragomis naudojasi įsilaužėliai, todėl gamintojai, siekdami užtikrinti įrangos saugumą, nuolat ją koreguoja, šalina aptiktas spragas. Taigi pasirūpinkite, kad Jūsų naudojama operacinė sistema ir kita programinė įranga būtų laiku atnaujinta. Nenaudokite nebeatnaujinamos programinės įrangos, tokios kaip „Internet Explorer 6“.
  3. Aptikę virusą ar pasiūlymą įsidiegti įtartiną programą, iškart baikite darbą kompiuteriu ir kreipkitės į kompiuterių specialistus.
  4. Domėkitės ir naudokitės informacinių technologijų saugumo specialistų patarimais.
  5. Jei interneto banko registracijos lange įvedus prisijungimo duomenis, nepavyksta prisijungti, rodomas pranešimas apie techninius nesklandumus arba ilgokai matote nesibaigiančio veiksmo piktogramą, vaizduojančią besisukantį ratą, tikėtina, kad Jūsų kompiuteris yra užkrėstas virusu. Nedelsdami praneškite apie tai bankui paskambinę visą parą veikiančiu telefonu +370 5 268 2800.

 

Susipažinkite su informacija, kaip saugiai prisijungti prie interneto banko.


Išsamesnės informacijos, susijusios su saugumu naudojantis banko paslaugomis, teiraukitės paskambinę +370 5 268 2800 (I–V 8.00–20.00, VI 9.00–18.00, VII 9.00–16.00) arba atvykę į pageidaujamą SEB banko skyrių.

Ką daryti praradus mokėjimo kortelę?

  • 1

    Nedelsdami praneškite apie tai visą parą veikiančiu telefonu +370 5 268 2800, kad kortelė iškart būtų užblokuota ir niekas negalėtų ja pasinaudoti.

    2

    Paskambinę šiuo telefono numeriu dėl kortelės blokavimo, iškart telefonu galite užsisakyti naują mokėjimo kortelę.

    3

    Per savaitę Jums bus pagaminta ir išduota nauja kortelė, suteiktas naujas PIN kodas. Už kortelės pergaminimą yra taikomi kainyne (žr. kainynus privatiems klientams ir verslo klientams) nustatyti mokesčiai.

Kaip saugiai naudotis mokėjimo kortelėmis ?

Saugokite kortelės PIN kodą

  1. Neužsirašykite ir niekam neatskleiskite kortelės PIN kodo.
  2. Geriausia yra kodą įsiminti, o iš banko gautą PIN kodo voką sunaikinti.
  3. Kai tsiskaitydami kortele arba naudodamiesi bankomatu įvedate kodą, pridenkite mygtukus ar klavišus ranka.
  4. Jei įtariate, kad Jūsų PIN kodą sužinojo kiti asmenys, praneškite apie tai SEB bankui.

Niekam neatskleiskite kortelės numerio, galiojimo datos ir saugos kodo

  1. Neatskleiskite šios informacijos kitiems asmenims, jei nesate tikri, kad jiems tokią informaciją žinoti būtina.
  2. Atminkite, kad bankas niekada neprašo pateikti šios ir panašios informacijos telefonu, paštu ar el. paštu. Jei kyla abejonių dėl situacijos, kai Jūsų prašoma atskleisti šiuos duomenis, nedelsdami susisiekite su SEB banku.

Naudokitės galimybe atsiskaityti kortele internetu atsakingai

  1. Nauja, atnaujinta kortelė yra išduodama be galimybės atsiskaityti kortele internetu.
  2. Aktyvinti / blokuoti kortelės funkciją atsiskaityti internetu galima telefonu +370 5 268 2800 visą parą bei atvykus į SEB banko skyrių.
  3. Nepriklausomai nuo to, kokiu būdu aktyvinta / blokuota funkcija atsiskaityti kortele internetu, keisti atsiskaitymo kortele internetu nustatymus galima neribotai, bet kuriuo nurodytu būdu, visą kortelės galiojimo laikotarpį.

Atsiskaitydami mokėjimo kortele, stebėkite, kaip atliekama operacija

  1. Jeigu atsiskaitote kortele, stebėkite pardavėjo veiksmus, neleiskite kortelės nusinešti ten, kur Jūs negalite jos matyti.
  2. Jeigu pardavėjo elgesys įtartinas, prašykite paaiškinti arba, jei tai atrodo svarbu, praneškite apie tai SEB bankui.

Nustatykite sąskaitos, su kuria susieta kortelė, ribojimus

  1. Riboti galimybę atsiskaityti didelėmis sumomis arba operacijų, kurias galima atlikti, skaičių ypač svarbu, jei sąskaitoje yra daugiau pinigų, negu reikia kasdienėms išlaidoms.
  2. Nustatyti ribojimus galima atvykus į pasirinktą SEB banko skyrių arba internetu.

Naują PIN kodą sugalvokite atsakingai

Rekomenduojame keisti PIN kodą į sunkiai atspėjamą, neturintį aiškios logikos skaitmenų derinį. Keisdami PIN kodą, vadovaukitės šiomis taisyklėmis:

  • nesirinkite PIN kodo, kurio visi keturi skaitmenys yra vienodi, pvz., 1111, 0000, 3333 ir pan.
  • nesirinkite PIN kodo, kurio skaitmenys išdėstyti didėjimo tvarka, pvz., 0123, 1234, 6789 ir pan.
  • nesirinkite PIN kodo, kurio skaitmenys išdėstyti mažėjimo tvarka, pvz., 0987, 9875, 4321 ir pan.
  • nenaudokite kitos savo turimos kortelės PIN kodo, mobiliojo telefono PIN kodo.  nenaudokite gimimo datų, adreso, telefono numerio ir kitų lengvai atspėjamų skaitmenų derinių

Primename, kad kortelės PIN kodas apsaugo Jūsų sąskaitoje esančias lėšas, todėl naują PIN kodą sugalvokite atsakingai.

 

Prevencinė mokėjimo kortelių apsauga

Siekdami savo klientams užtikrinti galimybę internetu apsipirkti saugiai, rekomenduojame mokėjimo kortelių atsiskaitymo internetu funkciją aktyvinti tik esant poreikiui. Aktyvinti šią funkciją galima keliais būdais: interneto banke, mobiliojoje programėlėje, paskambinus tel. +370 5 268 2822 arba atvykus į SEB banko skyrių.

Be to, laikydamiesi aukščiausių klientų lėšų apsaugos reikalavimų, naudojame efektyvią mokėjimo kortelių apsaugos sistemą, užkertančią kelią daugeliui neteisėtų atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis užsienyje ir internetu.

1. Užsienio šalys, kuriose norint išgryninti pinigus bankomate dažniau nei kartą per parą, rekomenduojame prieš tai informuoti SEB banką

Amerikos Samoa, Angilija, Antigva ir Barbuda, Argentina, Australija, Bahamai, Bangladešas, Barbadosas, Belizas, Bermuda, Brazilija, Britų Mergelių Salos, Brunėjus, Butanas, Čilė, Dominika, Dominikos Respublika, Ekvadoras, Fidžis, Filipinai, Folklando (Malvinų) Salos, Gajana, Grenada, Guamas, Gvatemala, Haitis, Honduras, Honkongas, Indija, Indonezija, Jamaika, Japonija, JAV, Jemenas, Kaimanų Salos, Kalėdų Sala, Kambodža, Kinija, Kiribatis, Kolumbija, Komorai, Kuba, Kuko Salos, Laosas, Makau, Malaizija, Malavis, Maldyvai, Maršalo Salos, Mauricijus, Meksika, Mianmaras, Mikronezija, Mongolija, Montseratas, Naujoji Kaledonija, Naujoji Zelandija, Nauru, Nepalas, Nyderlandų Antilai, Nikaragva, Niujė, Norfolko Sala, Omanas, Pakistanas, Panama, Papua Naujoji Gvinėja, Peru, Pietų Korėja, Pitkerno Salos, Puerto Rikas, Pusiaujo Gvinėja, Rytų Timoras, Saliamono Salos, Salvadoras, Sent Kitsas ir Nevis, Sent Lusija, Sent Vinsentas ir Grenadinai, Singapūras, Surinamas, Svazilendas, Šri Lanka, Šv. Elenos Sala, Tadžikistanas, Tailandas, Taivanas, Terksas ir Kaikosas, Tokelau, Tonga, Trinidadas ir Tobagas, Tuvalu, Urugvajus, Vanuatu, Venesuela, Vietnamas, Volisas ir Futūna – šiose šalyse ir teritorijose yra taikomas vienos pinigų išgryninimo operacijos per parą limitas bankomatuose, nenaudojančiuose saugesnės (EMV) lusto technologijos.

Atkreipiame dėmesį, kad Irane, Sudane, Kryme, Šiaurės Korėjoje, Venesueloje ir Sirijoje šiuo metu negalima atsiskaityti ar išsigryninti pinigų VISA ir Mastercard mokėjimo kortelėmis.

2. Išvengti galimų nepatogumų galite apie būsimą kelionę į minėtas šalis SEB banką informavę iš anksto:

  • prisijungę prie interneto banko ir pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → Kortelė → „Keisti duomenis“ → „Valstybė/teritorija, kurioje netaikomi apribojimai“
  • paskambinę tel. +370 5 268 2800 ar naudodamiesi programa „Skype“
  • parašę pranešimą interneto banke, pasirinkę skiltį „Pranešimai“

Interneto banke apribojimai panaikinami 2 savaičių laikotarpiui. Norėdami panaikinti apribojimus ilgesniam arba trumpesniam laikotarpiui, prašome kreiptis į SEB banką kitais nurodytais būdais.

Jei nepavyksta atsiskaityti mokėjimo kortele, nedelsdami skambinkite mums  tel. +370 5 268 2800 ir, pasirinkę atsakiklio punktą „Mokėjimo kortelės blokavimas“, praneškite apie įvykį.

Atsiliepęs SEB banko darbuotojas kuriam laikui (kol būsite svečioje šalyje) gali panaikinti Jums taikomus atsiskaitymo kortele ribojimus.


Išsamesnės informacijos, susijusios su saugumu naudojantis banko paslaugomis, teiraukitės paskambinę +370 5 268 2800 (I–V 8.00–20.00, VI 9.00–18.00, VII 9.00–16.00) arba atvykę į pageidaujamą SEB banko skyrių.

  1. Prieš naudodamiesi bankomatu, apžiūrėkite, ar nėra įsilaužimo į bankomatą ir kitų įtartinų žymių: keistų įrenginių prie kortelės dėjimo angos, įbrėžimų, klijų pėdsakų ir pan. Pastebėję įtartinų žymių, iškart praneškite apie tai SEB bankui.
  2. Stebėkite aplinką: jei prie bankomato esantis (-ys) asmuo (-ys) elgiasi įtartinai ar prieina per arti, nutraukite atliekamą operaciją ir paprašykite pasitraukti 2 metrus atgal.
  3. Nesinaudokite nepažįstamų žmonių pagalba prie bankomato. Kol nepasidedate kortelės į saugią vietą, nepasiduokite Jus blaškančių žmonių įtakai.
  4. Rinkdami kortelės PIN kodą, stovėkite prie pat bankomato ir visada pridenkite delnu klavišus.
  5. Jei bankomatas negrąžina kortelės, patikrinkite, ar kortelės angoje nėra pašalinių daiktų, ir, nesitraukdami nuo bankomato, informuokite apie tai SEB banką telefonu.
  6. Baigę operacijas, nepamirškite išsiimti kortelės ir pasiimti grynųjų pinigų.
  7. Nepalikite prie bankomato čekių su sąskaitos informacija.
  8. Nereikalingus čekius sunaikinkite taip, kad informacija taptų neįskaitoma ir neatkuriama.

Išsamesnės informacijos, susijusios su saugumu naudojantis banko paslaugomis, teiraukitės paskambinę +370 5 268 2800 (I–V 8.00–20.00, VI 9.00–18.00, VII 9.00–16.00) arba atvykę į pageidaujamą SEB banko skyrių.

  1. Tikrinkite savo sąskaitos likutį reguliariai peržiūrėdami sąskaitos išrašus — pinigų apyvartą.
  2. Neatskleiskite tretiesiems asmenims savo sąskaitos likučio ir atliktų operacijų informacijos.
  3. Rekomenduojame užsisakyti banko pranešimus SMS žinutėmis (paslauga teikiama privatiems klientams), kad galėtumėte greitai sužinoti apie operacijas Jūsų sąskaitoje. Pavyzdžiui, galite užsisakyti automatinius banko pranešimus apie pinigų pervedimą iš Jūsų sąskaitos, ir bankas iškart atsiųs Jums SMS žinutę, kai iš nurodytos sąskaitos bus nurašyti pinigai.

Išsamesnės informacijos, susijusios su saugumu naudojantis banko paslaugomis, teiraukitės paskambinę +370 5 268 2800 (I–V 8.00–20.00, VI 9.00–18.00, VII 9.00–16.00) arba atvykę į pageidaujamą SEB banko skyrių.

Įspėjame apie grėsmes

Vis dažniau internetiniai sukčiai bando užkrėsti elektroninės bankininkystės paslaugų naudotojų kompiuterius virusais. Būkite atidūs.

Neveikia generatorius?

Sugedus generatoriui ar išsikrovus jo elementui, atneškite jį į artimiausią SEB banko skyrių ir pateikę savo asmens tapatybės dokumentą gausite naują generatorių. Mes pasirūpinsime, kad neveikiantis generatorius būtų tinkamai utilizuotas.

Kontaktai

  • „Skype“
  • Rašykite mums
  • Lizingo departamento kontaktai
S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.