Keisti kalbą:

Kaip saugiai naudotis banko paslaugomis?

Paragraphs

Pastebėję banko paslaugų saugos pažeidimą ar spragą, gavę įtartiną elektroninę žinutę, iškart praneškite mums telefonu +370 5 268 2800 arba atsiųskite mums pranešimą.

  • Dėl banko paslaugų konsultuokitės tik su banko darbuotojais
  • Neatskleiskite savo slaptažodžių, registracijos, kortelių ir sąskaitų numerių, asmens kodo telefonu ar elektroniniu paštu
  • Susipažinkite su informacija, kaip saugiai naudotis paslaugomis internetu, mokėjimo kortelėmis, bankomatais ir banko sąskaita

Pastebėję banko paslaugų saugos pažeidimą ar spragą, gavę įtartiną elektroninę žinutę, iškart praneškite mums telefonu +370 5 268 2800 arba atsiųskite mums pranešimą.

Paslaugos internetu

  1. Prisijungimo duomenis įveskite tik tada, kai esate tikri, kad Jūsų niekas nestebi.
  2. Saugokite slaptažodžių generatorius kitiems žmonėms neprieinamose vietose — ne piniginėse, rankinėse ar šalia savo kompiuterio.
  3. Nepraneškite prisijungimo duomenų telefonu, socialiniuose tinkluose, nesiųskite jų paštu ar el. paštu. Pastaruoju metu vis dažniau sukčiai prisijungimus bando išvilioti telefonu apsimesdami banko, policijos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, „Sodros“ ar kitų valstybės įstaigų darbuotojais ar darbdaviais, siūlančiais patrauklų darbą. Nepasiduokite psichologiniam spaudimui — neatskleiskite telefonu konfidencialių duomenų, nes niekas neturi teisės to iš Jūsų reikalauti. Apie tokį bandymą iškart praneškite bankui ir policijai.
  4. Kilus įtarimams:
    • baikite darbą interneto banke
    • praneškite apie tai bankui paskambinę telefonu +370 5 268 2800 ir paprašykite blokuoti prieigą prie interneto banko
  1. Neatskleiskite savo paso, asmens tapatybės kortelės ar vairuotojo pažymėjimo duomenų kitiems asmenims, jeigu jie nenurodo aiškaus teisinio pagrindo šiems duomenims rinkti.
  2. Nepraneškite prisijungimo prie interneto banko duomenų telefonu, nesiųskite jų paštu ar el. paštu. Bankas niekuomet nereikalauja šios informacijos pateikti minėtais būdais.
  1. Būkite atidūs, kai atveriate el. laiškus, naršote po internetą, kopijuojate informaciją.
  2. Ypač tikrinkite nepažįstamų asmenų žinutes elektroninio pašto ir socialinių tinklų paskyrose, kuriose yra nuorodų (angl. „hyperlink“). Niekada nespauskite įtartinų nuorodų.
  3. Nesilankykite nepažįstamuose tinklalapiuose — dažniausiai kenksmingos programėlės (virusai) platinamos el. paštu ir nesaugiuose tinklalapiuose.
  4. Nesinaudokite elektroninėmis paslaugomis viešose vietose, jei Jums atrodo, kad esate stebimi, ar kompiuteris kelia įtarimą.
  5. Viešoje vietoje pasinaudoję interneto banku, pasikeiskite prisijungimo duomenis.
  6. Nesinaudokite elektroninėmis paslaugomis jungdamiesi iš nepažįstamų asmenų kompiuterių.
  7. Prieš pirkdami nežinomose elektroninėse parduotuvėse, pasidomėkite jų patikimumu.
  8. Nustatykite mažą operacijų, atliekamų interneto banke, limitą ir didinkite jį tik tada, kai būtina.
  9. Darbą interneto banke baikite spustelėdami „Baigti darbą“.
  10. Dėl elektroninių paslaugų konsultuokitės tik su SEB banko darbuotojais.
  1. Įsidiekite patikimą legalią antivirusinę programą, reguliariai atnaujinkite programinę įrangą ir naudokite naujausias naršyklių versijas.
  2. Dažnai aptinkama operacinių sistemų ir kitos programinės įrangos saugumo spragų, leidžiančių sukčiams neteisėtai patekti į svetimus kompiuterius ir prisijungti prie sistemų. Šiomis spragomis naudojasi įsilaužėliai, todėl gamintojai, siekdami užtikrinti įrangos saugumą, nuolat ją koreguoja, šalina aptiktas spragas. Taigi pasirūpinkite, kad Jūsų naudojama operacinė sistema ir kita programinė įranga būtų laiku atnaujinta. Nenaudokite nebeatnaujinamos programinės įrangos, tokios kaip „Internet Explorer 6“.
  3. Aptikę virusą ar pasiūlymą įsidiegti įtartiną programą, iškart baikite darbą kompiuteriu ir kreipkitės į kompiuterių specialistus.
  4. Domėkitės ir naudokitės informacinių technologijų saugumo specialistų patarimais.
  5. Jei interneto banko registracijos lange įvedus prisijungimo duomenis, nepavyksta prisijungti, rodomas pranešimas apie techninius nesklandumus arba ilgokai matote nesibaigiančio veiksmo piktogramą, vaizduojančią besisukantį ratą, tikėtina, kad Jūsų kompiuteris yra užkrėstas virusu. Nedelsdami praneškite apie tai bankui paskambinę visą parą veikiančiu telefonu +370 5 268 2800.

Mokėjimo kortelės

Sužinoti daugiau

Bankomatai

  1. Prieš naudodamiesi bankomatu, apžiūrėkite, ar nėra įsilaužimo į bankomatą ir kitų įtartinų žymių: keistų įrenginių prie kortelės dėjimo angos, įbrėžimų, klijų pėdsakų ir pan. Pastebėję įtartinų žymių, iškart praneškite apie tai SEB bankui.
  2. Stebėkite aplinką: jei prie bankomato esantis (-ys) asmuo (-ys) elgiasi įtartinai ar prieina per arti, nutraukite atliekamą operaciją ir paprašykite pasitraukti 2 metrus atgal.
  3. Nesinaudokite nepažįstamų žmonių pagalba prie bankomato. Kol nepasidedate kortelės į saugią vietą, nepasiduokite Jus blaškančių žmonių įtakai.
  4. Rinkdami kortelės PIN kodą, stovėkite prie pat bankomato ir visada pridenkite delnu klavišus.
  5. Jei bankomatas negrąžina kortelės, patikrinkite, ar kortelės angoje nėra pašalinių daiktų, ir, nesitraukdami nuo bankomato, informuokite apie tai SEB banką telefonu.
  6. Baigę operacijas, nepamirškite išsiimti kortelės ir pasiimti grynųjų pinigų.
  7. Nepalikite prie bankomato čekių su sąskaitos informacija.
  8. Nereikalingus čekius sunaikinkite taip, kad informacija taptų neįskaitoma ir neatkuriama.

Banko sąskaitos

  1. Tikrinkite savo sąskaitos likutį reguliariai peržiūrėdami sąskaitos išrašus — pinigų apyvartą.
  2. Neatskleiskite tretiesiems asmenims savo sąskaitos likučio ir atliktų operacijų informacijos.
  3. Rekomenduojame užsisakyti banko pranešimus SMS žinutėmis (paslauga teikiama privatiems klientams), kad galėtumėte greitai sužinoti apie operacijas Jūsų sąskaitoje. Pavyzdžiui, galite užsisakyti automatinius banko pranešimus apie pinigų pervedimą iš Jūsų sąskaitos, ir bankas iškart atsiųs Jums SMS žinutę, kai iš nurodytos sąskaitos bus nurašyti pinigai.