Darbdaviai ir darbuotojai keičiasi: kaip kaupimas darbuotojų pensijai tampa nauja darbo rinkos realybe?
Pastaruoju metu keičiasi tiek darbdavių požiūris į papildomas naudas, tiek ir darbuotojų lūkesčiai. Anksčiau darbuotojams motyvuoti dažnai užtekdavo nemokamos kavos, vaisių ar stalo futbolo biure.
Visgi šiandienos darbuotojai nori daugiau ir Lietuvos įmonės vis dažniau renkasi motyvuoti savo darbuotojus tvariais, ilgalaikę vertę kuriančiais sprendimais, pavyzdžiui, kaupimu darbuotojų pensijai, sveikatos draudimu, investicijomis į emocinę darbuotojų gerovę.
Šias tendencijas patvirtina ir „SEB Life and Pension Baltic SE“ Lietuvos filialo užsakymu atlikta gyventojų apklausa – duomenys rodo, kad darbdavio įmokos į darbuotojo pensijų fondą gali tapti lemiamu veiksniu, renkantis darbo vietą.
Remiantis „SEB Life and Pension Baltic SE“ atlikta gyventojų apklausa:
- 48 proc. respondentų norėtų, kad darbdavys prisidėtų prie jų II ar III pakopos pensijos kaupimo. Palankiausiai į šią naudą žiūri didžiųjų miestų gyventojai, aukštesnes pareigas užimantys ir didesnes pajamas gaunantys specialistai.
- 63 proc. vidutinį (1251–1500 €) atlyginimą gaunančių darbuotojų tokį darbdavio įsitraukimą įvertintų itin teigiamai.
- 60 proc. ofisų darbuotojų ir 58 proc. kvalifikuotų specialistų pensijų kaupimą laiko viena svarbiausių papildomų naudų.
„Apklausos įžvalgos yra aiškus signalas verslui – jei norite motyvuoti ir išlaikyti darbuotojus, metas pažvelgti į naudas kitaip ir parodyti, kad jiems rūpi ne tik darbuotojų produktyvumas šiandien, bet ir jų ateitis – finansinis saugumas, fizinė ir emocinė gerovė. Darbdavių rolė taip pat itin svarbi, ugdant darbuotojų finansinį raštingumą ir skatinant darbuotojus jau šiandien prisiimti atsakomybę už savo finansinę ateitį – nelaukti tinkamo momento, o veikti dabar“, – sako „SEB Life and Pension Baltic SE“ Lietuvos filialo Verslo klientų skyriaus vadovė Aušra Kazakevičiūtė
Ateitis priklauso darbdaviams, kurie investuoja į savo žmones. Įmonės, kurios supranta šią tendenciją ir pritaiko savo motyvacinę strategiją prie naujų realybės, įgyja ilgalaikį konkurencinį pranašumą. Klausimas nebėra „ar verta?“, o veikiau „kada pradėsite?“
Taigi ar jūsų įmonė pasirengusi prisidėti prie darbuotojų ateities?