QR kodai HORECA sektoriuje perrašo klientų aptarnavimo standartus
QR kodų naudojimas kavinėse, restoranuose ir kitose maitinimo vietose – sparčiai plintanti tendencija. Verslas išskiria esminius skaitmeninių sprendimų privalumus: svečiams suteikiamą galimybę gauti išsamią informaciją apie patiekalus ir jų sudėtį, alergenus, taip pat – greitą užsakymą, užsakymo papildymą ir sąskaitos apmokėjimą nelaukiant padavėjo.
„Skaitmeniniai atsiskaitymo sprendimai HORECA sektoriuje tampa ne papildomu patogumu, o nauju veiklos standartu. Tarptautiniai tyrimai rodo, kad atsiskaitymų QR kodu apimtys kasmet auga apie 20 proc., o Lietuvoje, mūsų klientų duomenimis, QR kodu jau atliekama maždaug dešimtadalis atsiskaitymų viešojo maitinimo vietose. Tai leidžia verslui efektyviau valdyti lankytojų srautą ir salės užimtumą, tiksliau prognozuoti pajamas realiu laiku ir geriau paskirstyti žmogiškuosius išteklius – šis aspektas ypač svarbus sektoriui susiduriant su personalo trūkumu. Natūralu, kad pirmieji tokius sprendimus įsidiegę viešojo maitinimo ar paslaugas teikiantys verslai įgyja apčiuopiamą konkurencinį pranašumą“, – sako Eglė Dovbyšienė, SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės vadovė.
SEB – pirmasis bankas, kartu su partneriu „SmartOn” siūlantis integruotą, pritaikytą prekybininkams bei paslaugų sektoriui sukurtą sprendimą, kuriame yra ir meniu, ir užsakymai, galimybė klientams dalintis sąskaitos apmokėjimu patogiausiais būdais, bei apskaitos sprendimai, pritaikyti HORECA įmonei.
Nauja platforma sujungia visus privalumus
Eglė Dovbyšienė pastebi, kad vis daugiau vartotojų Lietuvoje renkasi greitesnius ir mažiau tarpininkų reikalaujančius atsiskaitymo būdus, todėl ir restoranų sektorius neatsilieka – verslas ieško sprendimų, kurie leistų šiuos procesus supaprastinti.
SEB banko kartu su partneriu „SmartOn” teikiama „QRandPAY“ užsakymų valdymo ir apmokėjimo paslauga užtikrina, kad viskas – nuo užsakymo pateikimo iki apmokėjimo – vyksta vienoje platformoje, o lėšos nėra užlaikomos ir patenka tiesiai į įmonės sąskaitą tą pačią arba kitą darbo dieną, priklausomai nuo kliento pasirinkto apmokėjimo būdo. Tvarumo naudai sumažėja popieriaus naudojimas, nes nebereikia spausdinti kvitų ir atnaujinamų valgiaraščių.
„QRandPAY“ klientai savo užsakymus valdo savarankiškai ir gali išskaidyti sąskaitą, todėl verslas gali sutaupyti personalo kaštų. Lengvas ir greitas užsakymas ir atsiskaitymas gerina vartotojo patirtį, o automatinis užsakymų registravimas leidžia išvengti žmogiškųjų klaidų – tai ypač svarbu esant dideliam užimtumui ir užsakymų pikui“, – dėsto Eglė Dovbyšienė.
Kiekvienas pirkėjas gali pasirinkti sau patogiausią ir saugiausią atsiskaitymo būdą apmokant sąskaitą: mokėjimą kortele, pervedimą per savo interneto banką, „Click to Pay“, „ Google Pay”, „Apple Pay“ ir kt.
„QRandPAY“ – efektyvesnis darbas ir laimingesni klientai.
Suteikite savo klientams galimybių užsisakyti ir atsiskaityti dar paprasčiau. Su „QRandPAY“ jūsų klientai galės pateikti užsakymus, apmokėti sąskaitas ir palikti atsiliepimus tiesiog nuskaitę QR kodą savo telefone.
Vieno langelio principas
Norint įsidiegti „QRandPAY“ paslaugą, viso reikia atlikti kelis paprastus žingsnius. Pirmiausia, atsidaryti verslo sąskaitą SEB banke. Tai galima padaryti jums patogiu būdu – tiek patiems internetu, tiek padedant banko konsultantui fiziniame padalinyje. Antra, reikia užsisakyti SEB e. prekybos paslaugą. Atlikus šiuos žingsnius belieka užsisakyti „QRandPAY“ sprendimą kreipiantis į mūsų partnerius „SmartON“.
Visa paslauga veikia vieno langelio principu – klientas turi vieną kontaktą SEB banke, kuris padeda užsisakyti paslaugą ir nukreipia į partnerius. Pastarieji pasirūpina viskuo: sukuria skaitmeninį meniu, sujungia su apskaitos sistema ir įdiegia „QRandPAY“ – klientui belieka atsisiųsti meniu „Excel“ formatu. Diegimo procesas trunka vos 1-2 dienas, o sistemai valdyti pakanka išmaniojo telefono ar planšetės.
Pokyčius skatina jaunų vartotojų įpročiai
Eglės Dovbyšienės vertinimu, viešbučių, restoranų ir maitinimo įstaigų versle pritaikomi el. komercijos sprendimai greitai įrodo savo praktinę vertę ir padidina veiklos efektyvumą. Rinkos tyrimų duomenimis, pernai vien Europoje per QR kodus apmokėta 740 mln. eurų sąskaitų, o visame pasaulyje – apie 2,5 mlrd. eurų.
„Šis apmokėjimo sprendimas tampa pirminiu jaunosios gyventojų kartos pasirinkimu viešojo maitinimo įstaigose, o iš viso Europoje QR kodo funkcionalumą siūlo maždaug 85 proc. sektoriaus įmonių. Panašios tendencijos pastebimos ir Lietuvoje, bet mūsų rinka dar nėra prisotinta”, – sako SEB banko atstovė. Jos teigimu, šie duomenys rodo, kad QR kodu pagrįsti sprendimai tampa ne laikina mada, o tvaria sektoriaus modernizacijos kryptimi.
Taip pat ji pastebi, kad QR kodais pirmiausia įpranta atsiskaityti vadinamosios Z kartos ir tūkstantmečio kartos atstovai, kurie aktyviau negu vyresnės kartos naudojasi ir skaitmeninių piniginių privalumais. Per dvejus metus skaitmeninėmis piniginėmis atliekamų mokėjimų dalis išaugo nuo 11 iki 30 procentų, rodo SEB banko duomenys.
Eglė Dovbyšienė apibendrina, kad skaitmeninė transformacija į skirtingus verslo sektorius atneša naujus standartus ir tam tikrų iššūkių prekės ženklams, kurie daug dėmesio skyrė tiesioginiam bendravimui su klientais. Remiantis Valstybės duomenų agentūros duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje veikė apie 7 tūkst. maitinimo įstaigų: restoranų, kavinių, barų, valgyklų ir kitų maitinimo paslaugas teikiančių įmonių.