SEB banko skyriuose klientai sutartis pasirašo nenaudodami popieriaus
Visuose SEB banko skyriuose privatūs ir verslo klientai įvairius dokumentus ir sutartis jau pasirašo inovatyviu skaitmeniniu būdu, t. y. nenaudojant popieriaus (angl. paper-free). Naujais banko klientais tapę gyventojai taip per metus sutaupys beveik 400 tūkst. popieriaus lapų. Jau anksčiau įdiegti popierių taupantys sprendimai SEB bankams Baltijos šalyse pernai padėjo išsaugoti beveik 620 tūkst. popieriaus lapų.
„Iki šiol dokumentų pasirašymo skaitmeniniu būdu sprendimą, kai dokumentai pasirašomi ir sutartys sudaromos nenaudojant popieriaus, o banko planšetiniame kompiuteryje patvirtinami „Smart-ID“ ar kita autentifikavimo priemone, taikėme tik prieš kelerius metus atidarytame moderniausiame paslaugų centre Konstitucijos prospekte. Dabar tokį sprendimą įdiegėme visuose banko skyriuose šalyje. Tai ne tik padeda taupyti popierių, bet ir klientams suteikia visiškai kitokią aptarnavimo patirtį – jie nuo pat pirmos akimirkos banke yra įtraukiami į konsultavimo procesą, gali matyti, ką banko konsultantai pildo ekrane, prireikus pakoreguoti. Žinoma, dėl kur kas mažiau sunaudojamo popieriaus toks sprendimas svarbus mažinant poveikį gamtai ir įgyvendinant mūsų tvarumo tikslus“, – sako Eglė Dovbyšienė, SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė.
Kuo naudingas popieriaus atsisakymas banko skyriuose?
- Padeda mažinti klimato kaitą. Popieriaus atsisakymas kasdienėje veikloje – svarbus veiksnys mažinant klimato kaitą. Atsisakius popierinių dokumentų, klientai iš banko nebeišsineša šūsnies dokumentų. Pavyzdžiui klientai, tapę jais banko skyriuje, anksčiau išsinešdavo apie 20 popieriaus lapų, nekalbant apie įvairias kitas sutartis. Dabar klientas nebegauna nė vieno popieriaus lapo
- Mažina dokumentų archyvavimo sąnaudas. Iki sprendimo nenaudoti popieriaus pasirašant dokumentus ir sutartis vidutiniškai banko archyvą kas mėnesį papildydavome 45 dėžėmis naujų dokumentų – tai per metus sudaro apie 800 tiesinių metrų (taip matuojamas dokumentais užpildytų lentynų ilgis). Įdiegę naują sprendimą, keliame tikslą nebespausdinti 80 proc. iki šiol spausdintų dokumentų
- Patogiau klientui. Klientai bet kokiu metu dokumentus gali rasti interneto banke, jų nebereikia ieškoti namų ar biuro lentynose ir stalčiuose
- Taupo ir klientų, ir darbuotojų laiką. Užuot skyrę laiką popieriniams dokumentams pasirašyti, galime daugiau laiko skirti kokybiškai konsultacijai kitais klientui aktualiais klausimais
Dabar klientai skaitmeniniu būdu gali pasirašyti daugelį kasdienės bankininkystės dokumentų ir sutarčių. Ateityje planuojama įtraukti visas banko skyriuje pasirašomas sutartis ir dokumentus bei sukurti klientui galimybę išspręsti visus kylančius klausimus nevykstant į banko skyrių.