Switch to mobile version. Į viršų

Dažniausiai užduodami klausimai

Daugelį atsakymų į Jums rūpimus klausimus rasite šiame puslapyje. Pasirinkite aktualią temą.

Mokėjimo kortelės

Ką daryti praradus kortelę? Kaip blokuoti kortelę?

Praradus kortelę, siūlome ją nedelsiant blokuoti paskambinus į SEB banką telefonais 1528, +370 5 268 2800 arba naudojantis programa „Skype“, kad kortele niekas negalėtų pasinaudoti.

Kortelę blokuojame nemokamai. 

Pokalbio metu galėsite užsisakyti naują kortelę (už tokio pat tipo debeto kortelės išdavimą taikomas 5 Eur mokestis, už kredito kortelės išdavimą – 8,69 Eur mokestis).

 

Ką daryti, jei pamiršau mokėjimo kortelės PIN kodą?

Mokėjimo kortelių PIN kodai nėra saugomi banko informacinėse sistemose, todėl priminti jų negalime. Pamiršus kortelės PIN kodą, yra galimybė pagaminti naują kortelę ir suteikti kitą kodą.

Prašymą pagaminti kortelę ir suteikti naują PIN kodą galite pateikti:

  • visą parą veikiančiais telefonais 1528, +370 5 268 2800 arba naudodamiesi programa „Skype“
  • rašydami laisvos formos prašymą interneto banko skiltyje „Pranešimai“ (pranešime būtina nurodyti kortelės pavadinimą ir banko skyrių, kuriame pageidausite atsiimti pagamintą kortelę ir PIN kodą)
  • atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą)

Už debeto kortelės pagaminimą ir PIN kodo suteikimą yra taikomas 5 Eur mokestis, už kredito kortelės – 8,69 Eur mokestis.

 

Kodėl negaliu atsiskaityti kortele ar naudotis bankomatais užsienyje (JAV, Meksikoje ir kt. šalyse)?

Laikydamiesi aukščiausių klientų lėšų apsaugos reikalavimų, nuo 2009 metų naudojame efektyvią mokėjimo kortelių apsaugos sistemą, užkertančią kelią daugeliui neteisėtų atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis užsienyje ir internetu.

Atsiskaitant mokėjimo kortele ir imant grynųjų pinigų iš bankomatų kai kuriose šalyse, pvz. JAV, Australijoje, Filipinuose, Kambodžoje, Kanadoje, Indijoje, Meksikoje, Tailando Karalystėje (visą šalių sąrašą galite rasti čia), prieš nurašant pinigus iš sąskaitos, su kuria susieta kortelė, prevencine banko kortelių apsaugos sistema tikrinama atsiskaitymo operacija. Kilus įtarimų, kad ji gali būti neteisėta, operacija sustabdoma, todėl kortelės turėtojas negali atsiskaityti kortele ar paimti grynųjų pinigų.

Išvengti galimų nepatogumų galite apie būsimą kelionę į minėtas šalis SEB banką informavę iš anksto. Jūsų pageidavimu ribojimai gali būti netaikomi tol, kol keliaujate.

Pranešti bankui apie išvykimą ar pateikti prašymą panaikinti minėtus apribojimus galite:

 

Turiu kredito kortelę, ar galioja kelionių draudimas?

Turėdami aktyvią ir galiojančią „Visa Classic“, „MasterCard Standard“, „SEB Laisvalaikis MasterCard“, „Mano Visa“, „Visa Gold“ ar „Visa Platinum“ kredito kortelę, Jūs ir su Jumis kartu keliaujantys šeimos nariai būsite apdrausti kelionių draudimu. Draudimas galios visose pasaulio šalyse, išskyrus Lietuvą ir nuolatinės gyvenamosios vietos šalį.

 

Kaip atblokuoti kortelę?

Atblokuoti galima tik laikinai blokuotą kortelę.

- Jei laikinai blokavote kortelę manydami, kad ji atsiras, ir tokią kortelę radote, paskambinkite visą parą veikiančiais telefonais 1528, +370 5 268 2800 arba atvykite į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).

- Jei kortelė buvo paskelbta negaliojančia, t. y. kortelę blokavote kaip pamestą arba prarastą bankomate, atblokuoti tokios kortelės negalima. Vietoj jos galime išduoti naują tokio pat tipo kortelę.

Už tokios pat debeto kortelės išdavimą taikomas 5 Eur mokestis, už kredito kortelės išdavimą – 8,69 Eur mokestis.

Užsisakyti naują kortelę vietoj prarastos galite paskambinę minėtais telefonais arba atvykę į banko skyrių.
 

 

Ar galiu gauti kortelę paštu?

Paštu privatiems klientams siunčiame:

  • naujas debeto korteles, užsakytas banko skyriuje
  • atnaujintas debeto korteles

Daugiau informacijos apie kortelių siuntimo paštu paslaugą rasite skiltyje Kortelių siuntimas paštu.

 

Gavau kortelę paštu, ką turiu padaryti, kad galėčiau ja naudotis?

Paštu gavę kortelę, įsitikinkite, ar vokas nepažeistas. Jei tik kyla įtarimų, neaktyvinkite kortelės, o voką su kortele ir PIN kodu grąžinkite SEB bankui. Pakartotinai pagamintą kortelę galėsime pristatyti į Jums patogų SEB banko skyrių.

Jei vokas nepažeistas, įtarimų nekyla, galite aktyvinti kortelę:

  1. Prisijunkite prie mūsų interneto banko ir pasirinkite meniu punktą „Sąskaitos ir kortelės“ → „Kortelių sąrašas“.
  2. Mokėjimo kortelės, kurią gavote ir norite aktyvinti, išskleistoje eilutėje spustelėkite kortelės aktyvinimo nuorodą.
  3. Įveskite aktyvinimo kodą, susipažinkite su mokėjimo kortelių išdavimo ir naudojimo sąlygomis ir padėkite varnelę. Jei naudojate slaptažodžių kortelę, įveskite nurodyto numerio slaptažodį ir spustelėkite „Patvirtinti“.
  4. Norėdami patikrinti, ar Jūsų mokėjimo kortelė aktyvinta, spustelėkite nuorodą „Prašymų sąrašas“.
  5. Jei mokėjimo kortelę pavyko aktyvinti, prašymų sąraše matysite būklę „Įvykdytas“.
 

Kodėl negaliu atsiskaityti kortele internetu?

Nuo 2015 m. lapkričio 1 d. SEB banko išduotomis naujomis ir atnaujintomis kortelėmis iš karto negalima atsiskaityti internetu – būtina aktyvinti atsiskaitymo internetu funkciją. Ši sąlyga negalioja „Visa Virtuon“ kortelės turėtojams.

Jei Jums nepavyko atsiskaityti kortele internetu, tikėtina, kad minėta funkcija nėra aktyvinta. Aktyvinti ją galite interneto banko skiltyse „Sąskaitos ir kortelės“ → „Kortelių sąrašas“. Spustelėkite meniu punktą „Atsiskaitymai internetu“ ir pasirinkite:

• TAIP, jei norite aktyvinti atsiskaitymo internetu funkciją;
• NE, jei norite panaikinti atsiskaitymo internetu funkciją.

Patvirtinkite savo pasirinkimą.

 

Kokią kortelę rekomenduojame naudoti atsiskaitant „PayPal“ sistemoje?

„PayPal“ sistemoje galite atsiskaityti bet kuria SEB banko kortele, tačiau pervesti lėšas iš „PayPal“ sistemos galite tik į „Visa“ tipo kortelės sąskaitą.

Saugiems atsiskaitymams interneto svetainėse rekomenduojame įsigyti „Visa Virtuon“ kortelę.

 

Ką daryti, jei kortelės ar jos PIN kodo paštu negavau?

Jei negavote paštu siųstos kortelės ar PIN kodo, skambinkite visą parą veikiančiais telefonais 1528 ar +370 5 268 2800. Pokalbio metu patikrinsime, ar kortelė buvo išsiųsta, kada turėjo būti pristatyta. Taip pat galėsime nemokamai pagaminti kortelę ir ją pristatyti į pageidaujamą SEB banko skyrių.

 

Ar bankas gali priminti apie kortelės galiojimo pabaigą?

Gali, ir ne tik SEB interneto banke, bet ir elektroniniu paštu, SMS žinutėmis. Priminimų paslauga – nemokama. Užsisakyti ją galite:

Siūlome pažiūrėti ir trumpą vaizdo įrašą, kodėl verta užsisakyti priminimus ir nuolat atnaujinti savo kontaktus.

 

Kodėl neveikia kredito kortelė?

Dažniausia priežastis – kredito kortelė buvo blokuota dėl laiku nedengiamos privalomos kredito įmokos.

Jei naudojatės „Visa Classic“, „MasterCard Standard“, „Visa Gold“, „SEB Laisvalaikis MasterCard“ ar „Mano Visa“ kredito kortele, panaudoję kredito kortelės limitą, iki kito mėnesio 15 dienos Jūs turite padengti bent 5 proc. panaudoto limito, bet ne mažiau kaip 7,24 Eur. Jei privaloma įmoka nėra sumokama nuo 1 iki 15 mėnesio dienos, mėnesio 16 dieną kredito kortelės sąskaita blokuojama, ir naudotis kortele nebeleidžiama.

Norėdami naudotis kredito kortele, kuo skubiau į kredito kortelės sąskaitą perveskite privalomą kredito kortelės įmoką.

Informaciją apie privalomą mokėti įmoką ir įmokos mokėjimo terminą galite patikrinti kortelės ataskaitose, kurios Jums pateikiamos interneto banke, meniu punktai „Sąskaitos ir kortelės“ → „Kortelių ataskaitos“.

Jei įmoką sumokėjote laiku, tačiau negalite naudotis kortele, skambinkite mums visą parą veikiančiais telefonais 1528, +370 5 268 2800, naudodamiesi programa „Skype“.

 

Ką daryti, jei pakeičiau savo pavardę?

Pasikeitus pavardę, Jūs turite kreiptis į bet kurį SEB banko skyrių ir pateikti pasą arba asmens tapatybės kortelę su nauja pavarde. Tik tada banko informacinėje sistemoje bus pakeista Jūsų pavardė.

Pasikeitus asmens duomenims, būtina pakeisti Jūsų turimų kortelių duomenis, t. y. kortelėse nurodytą vardą ir / ar pavardę.  Tam, kad į banko skyrių nereikėtų vykti du kartus (užsisakyti kortelių ir jas atsiimti):
- e. paštu atsiųskite nuskenuotą naują asmens tapatybės kortelę arba pasą
- interneto banko skiltyje „Pranešimai“ patvirtinkite, kad iš savo e. pašto adreso išsiuntėte mums dokumentą, ir nurodykite, kuriame banko skyriuje pageidausite atsiimti naujas korteles.

Naujas korteles per 5 dienas pristatysime į pasirinktą banko skyrių.
Kortelių kiti duomenys (galiojimo data, triženklis saugumo kodas, PIN kodas, kortelės numeris) nebus keičiami.

Už kortelių pakeitimą bus taikomi mokesčiai (už debeto kortelės pakeitimą – 5 Eur, už kredito kortelės pakeitimą – 8,69 Eur).

 

Sąskaita ir pervedimai

Koks mano sąskaitos numeris?

Savo sąskaitos numerį galite matyti pagrindiniame interneto banko lange arba sužinoti paskambinę:

PAVYZDYS:

 

Koks yra SEB banko SWIFT kodas? Kas yra IBAN kodas?

Šių duomenų dažniausiai prireikia, kai pervedate arba laukiate lėšų iš užsienio.

AB SEB bankui suteiktas SWIFT (BIC) kodas yra CBVI LT 2X.

IBAN (International Bank Account Number) – tai privalomas tarptautinis banko sąskaitos numerio formatas, pagal kurį bankai įskaito lėšas į gavėjo sąskaitą. Lietuvoje IBAN struktūra yra LT ir 18 skaitmenų, pvz., LT12 3456 7890 1234 5678.

 

Kodėl negaunu vienkartinio kodo SMS žinute, kai atlieku mokėjimo nurodymą?

SMS žinutės nesiunčiamos, jei:

  • mokėjimo nurodymas neviršija 30 eurų
  • pervedate lėšas tarp savo sąskaitų, pasirinkę meniu punktus „Mokėjimai“ → „Į savo sąskaitą / Valiutos keitimas“
  • mokate komunalinius mokesčius, pasirinkę meniu punktus „Mokėjimai“ → „Įmokos ir mokesčiai“
  • pervedate lėšas gavėjui, kuriam yra sukurtas mokėjimo ruošinys, o jam skirta mokėjimo operacija bent kartą jau buvo patvirtinta SMS žinute gautu kodu (tokie gavėjai ruošinių sąraše pažymėti spynos piktograma)
  • naudojatės slaptažodžių generatoriumi

Jei nei viena iš išvardintų sąlygų neatitinka Jūsų situacijos, rekomenduojame:

  1. Pasitikrinti, ar bankui nurodėte teisingą savo telefono numerį (interneto banke pasirinkus skiltį „Nustatymai“ → „Kontaktai“)
  2. Perkraukite mobilųjį telefono aparatą.
 

Kada pervedamos lėšos eurais tarp Lietuvoje, ES ir EEE šalyse registruotų bankų darbo dienomis ir savaitgaliais?

Pinigai eurais į kitus Lietuvoje registruotus ir Europos Sąjungos (ES) ar Europos ekonominės erdvės (EEE) bankus yra pervedami kiekvieną dieną, išskyrus savaitgalius ir tarptautines švenčių dienas: Naujųjų metų dieną (sausio 1 d.), Velykų Didįjį penktadienį, Velykų antrą dieną, Tarptautinę darbo dieną (gegužės 1 d.), Kalėdų pirmą ir antrą dienas (gruodžio 25–26 d.). Įskaitymo laikas į gavėjo sąskaitą kituose Lietuvoje registruotuose ir ES ar EEE bankuose Lietuvos Respublikos ir ES ar EEE šalių kitomis švenčių dienomis priklauso nuo gavėjo banko.

Pinigų pervedimai į kitus Lietuvoje registruotus ir ES ar EEE bankus

Mokėjimo nurodymo pateikimo laikas* Lėšų pervedimo apytikslis laikas**
0.00 val.–6.15 val. 9.00 val.
6.15 val.–9.30 val. 11.15 val.
9.30 val.–12.00 val. 13.45 val.
12.00 val.–14.30 val. 16.15 val.
14.30 val.–16.00 val. 17.45 val.
16.00 val.–23.59 val. 9.00 val. (artimiausią darbo dieną)

* Jei mokėjimo nurodymą eurais bankui pateiksite darbo dieną po 16.00 val., savaitgalį ar tarptautinių švenčių dienomis (taip pat ir Didįjį penktadienį), tai pinigai į kito banko sąskaitą bus įskaityti artimiausią darbo dieną apie 9.00 val.
** Tikslus lėšų įskaitymo į gavėjo sąskaitą laikas priklauso nuo gavėjo banko.

Labai skubus europinis pinigų pervedimas

Pasirinkus atlikti labai skubų europinį pinigų pervedimą ir mokėjimo nurodymą pateikus banko darbo dienomis iki 16.00 val., lėšos yra pervedamos nedelsiant, tačiau kai kuriais atvejais gali užtrukti, nes lėšų įskaitymo į gavėjo sąskaitą laikas priklauso nuo gavėjo banko.

 

Kaip įsitikinti, kad pinigai pervesti?

  1. Prisijungę prie interneto banko, pasirinkite:
  • meniu punktus „Mokėjimai“ → „Operacijų sąrašas“
  • datą
  • mokėjimo būklę „Įvykdytas“
  • mokėjimo nurodymo rūšį
  • sąskaitą, iš kurios pervesti pinigai
  1. Pasirinktą sąskaitą pažymėkite varnele ir spustelėkite „Rodyti“
  2. Pateiktoje lentelėje pasirinkite „Peržiūrėti“

Kada įskaitomos lėšos į banko arba kredito kortelės sąskaitą?

Į banke esančią banko sąskaitą, susietą su debeto kortele, pinigai įskaitomi iš karto, nesvarbu, kokiu paros metu jie pervedami ar įmokami bankomate.

Į banke esančią kredito kortelės sąskaitą pinigai įskaitomi tokia tvarka:

Lėšų pervedimo ar įmokėjimo bankomate laikas Lėšų įskaitymo apytikslis laikas
00.00 val.–4.00 val. tą pačią dieną iki 5.00 val.
4.00 val.–20.00 val. (pirmą ir paskutinę mėnesio dieną – 4.00 val.–18.00 val.) tą pačią dieną ne ilgiau kaip per 15 min.
20.00 val.–24.00 val. (pirmą ir paskutinę mėnesio dieną – 18.00 val.–24.00 val.) kitą kalendorinę dieną iki 1.00 val.
 

Kaip galiu atsidaryti papildomą sąskaitą?

Norėdami atsidaryti naują sąskaitą SEB banke, atvykite į bet kurį SEB banko skyrių ir pateikite asmens tapatybę liudijantį dokumentą.

Banko skyriuje reikės užpildyti arba atnaujinti fizinio asmens anketą (PDF, 144 KB).

 

Kaip galiu uždaryti nenaudojamą banko sąskaitą?

Prašymą uždaryti nenaudojamą banko sąskaitą galite pateikti interneto banke, pasirinkę meniu punktus „Sąskaitos ir kortelės“ → „Sąskaitos“ → „Sąskaitų uždarymas“. Ties sąskaita, kurią pageidaujate uždaryti, pažymėkite varnelę ir patvirtinkite operaciją.

Jeigu norite uždaryti sąskaitą, su kuria yra susieta mokėjimo kortelė, pateikite laisvos formos prašymą nutraukti kortelės sutartį ir uždaryti sąskaitą pateikite interneto banke, pasirinkus meniu punktą „Pranešimai“.

Prašymą uždaryti sąskaitą galite pateikti ir atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).

 

Kiek užtrunka pervedimas į užsienį / iš užsienio?

Lėšų pervedimo į užsienį trukmė priklauso nuo to, kokią valiutą pervedate, kelintą valandą ir kokį pateikiate mokėjimo nurodymą (paprastą, skubų ar labai skubų). Įtakos turi ir tai, į kokį banką pervedate pinigus, t. y. į SEB grupės ar kitus bankus.

Lėšų pervedimas iš užsienio paprastai užtrunka 2–5 dienas. Jei praėjus šiam laikotarpiui lėšų negavote, parašykite pranešimą interneto banke, pasirinkę skiltį „Pranešimai“, arba paskambinkite visą parą veikiančiais telefonais 1528, +370 5 268 2800 ar naudodamiesi programa „Skype“.

Kreipdamiesi nurodykite, kokia suma ir kokia valiuta Jums buvo pervesta, kada buvo atliktas pervedimas.

 

Kokius duomenis turiu nurodyti lėšų siuntėjui užsienyje?

Jei į Jūsų sąskaitą SEB banke turi būti pervesti pinigai iš užsienio, pinigų siuntėjui nurodykite:

  • savo sąskaitos SEB banke IBAN formato numerį (pvz., LTXX XXXX XXXX XXXX XXXX)
  • savo vardą ir pavardę
  • banko pavadinimą (AB SEB bankas) ir SWIFT / BIC kodą (CBVI LT 2X)
  • banko korespondento užsienyje (nostro) tikslų pavadinimą ir SWIFT kodą

Banką korespondentą rinkitės atsižvelgdami į pervedamą valiutą, šalį ir pervedimo sąlygas. Pavyzdžiui, jei Jums pageidauja pervesti eurus, banką korespondentą turite nurodyti taip: SEB, Stockholm, SWIFT ESSE SE SS. Jei Jums pageidauja pervesti JAV dolerius, banko korespondentą nurodykite taip: Deutsche Bank Trust Company Americas, New York, SWIFT BKTR US 33.

 

Ar galiu atšaukti pervedimą?

Tam, kad galėtume patikrinti, ar yra galimybė atšaukti pavedimą, nedelsdami skambinkite visą parą veikiančiais telefonais 1528, +370 5 268 2800 ar naudodamiesi programa „Skype“.

Atkreipiame dėmesį, kad vietiniai pinigų pervedimai neatšaukiami, jei pinigai pervedami į SEB banke esančias sąskaitas (ir siuntėjo, ir gavėjo sąskaita yra SEB banke).

 

Kodėl negaliu pervesti lėšų į užsienį?

Pasitikrinti šiuo metu Jums suteiktas pervedimų teises ir limitus galite interneto banke, pasirinkę meniu punktus „Nustatymai“ → „Limitai ir teisės“.

Informacija slaptažodžių kortelių turėtojui

Norėdami pervesti pinigus į užsienio banką internetu, Jūs turite įsigyti elektroninį slaptažodžių generatorių arba mobiliojo elektroninio parašo priemonę ir atvykti į bet kurį SEB banko skyrių, kur bus pakoreguotos Jūsų Elektroninių paslaugų teikimo sutarties sąlygos. Turint tik slaptažodžių kortelę, pervesti lėšų į užsienį internetu galimybės nėra. Atvykus būtina pateikti asmens tapatybės kortelę arba pasą.

Informacija slaptažodžių generatoriaus, elektroninio ar mobiliojo elektroninio parašo turėtojui

Jei jau turite slaptažodžių generatorių, elektroninį ar mobilųjį elektroninį parašą, tačiau pervesti lėšų nepavyksta, siūlome atvykti į bet kurį SEB banko skyrių, kur peržiūrėsime Jūsų Elektroninių paslaugų teikimo sutarties sąlygas ir galėsime suteikti teisę pervesti lėšas į užsienį internetu (atvykus būtina pateikti asmens tapatybės kortelę arba pasą).

 

Ką daryti, jei atskleidžiau duomenis ar pervedžiau lėšas sukčiui?

Jei atskleidėte savo prisijungimo duomenis prie interneto banko, mokėjimo kortelės duomenis ar kitus savo asmens duomenis sukčiams, įtariate galimą sukčiavimą, pervedėte lėšas sukčiui, pastebėjote pervedimą, kurio pats neatlikote, gavote įtartiną elektroninę žinutę, iškart praneškite apie tai visą parą veikiančiais telefonais 1528, +370 5 268 2800, naudodamiesi programa „Skype“ arba atsiųskite mums pranešimą.

Pokalbio metu išsamiau išsiaiškinsime Jūsų situaciją, nemokamai blokuosime prieigą arba kortelę ir nurodysime kitus reikiamus veiksmus.

 

Kodėl internetu negaliu pervesti didesnės pinigų sumos? Kaip padidinti pervedimų limitus?

Jums nustatytus pervedimų limitus galite peržiūrėti interneto banke, pasirinkę meniu punktus „Nustatymai“ → „Limitai ir teisės“. Primename, kad pervedimų limitai taikomi tik tada, kai pinigus pervedate iš savo sąskaitų į kitų asmenų arba įmonių sąskaitas. Netaikomi, jei pinigus pervedate iš vienos savo sąskaitos į kitą savo sąskaitą, perkate ar parduodate valiutą, mokate mokesčius už komunalines ir kitas panašias paslaugas.
 

Informacija slaptažodžių kortelių turėtojui

Naudojantiems slaptažodžių korteles, nustatome tokius didžiausius pervedimų limitus:

  • vienos operacijos limitą – iki 290 Eur
  • vienos dienos operacijų limitą – iki 290 Eur
  • vieno mėnesio operacijų – iki 1 450 Eur

Taigi, jei naudojatės slaptažodžių kortele, pervesti didesnę pinigų sumą galite atvykę į bet kurį SEB banko skyrių. Jei pageidaujate turėti didesnius pervedimų limitus, vietoj slaptažodžių kortelės rekomenduojame įsigyti elektroninį slaptažodžių generatorių arba mobiliojo elektroninio parašo priemonę. Atvykus būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą.
 

Informacija slaptažodžių generatoriaus, elektroninio ar mobiliojo elektroninio parašo turėtojui

Klientai, naudojantys slaptažodžių generatorių, elektroninio ar mobiliojo elektroninio parašo priemonę, gali pasirinkti bet kokio dydžio pervedimų limitus.
Jei Jums suteikta teisė savarankiškai keisti Elektroninių paslaugų teikimo sutarties sąlygas, pakeisti pervedimų limitus galite interneto banke, pasirinkę meniu punktus „Nustatymai“ → „Limitai ir teisės“ ir lango apačioje spustelėję mygtuką „Keisti“.
Jei teisė keisti sutartį nesuteikta, kviečiame atvykti į bet kurį SEB banko skyrių (atvykus būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).

Primename, kad pervedimų limitai taikomi tik tada, kai pinigus pervedate iš savo sąskaitų į kitų asmenų arba įmonių sąskaitas. Netaikomi, jei pinigus pervedate iš vienos savo sąskaitos į kitą savo sąskaitą, perkate ar parduodate valiutą, mokate mokesčius už komunalines ir kitas panašias paslaugas.

 

Interneto bankas

Kaip pradėti naudotis interneto banku?

  1. Atvykite į bet kurį SEB banko skyrių ir sudarykite Elektroninių paslaugų teikimo sutartį. Atvykę turėkite asmens tapatybės dokumentą (LR piliečio pasą arba asmens tapatybės kortelę).
  2. Jums suteiksime prisijungimo prie interneto banko duomenis:
  • šešiaženklį arba aštuonženklį atpažinimo kodą
  • laikiną prisijungimo slaptažodį
  • elektroninį slaptažodžių generatorių arba slaptažodžių kortelę (palyginkite šias atpažinimo priemones)
  1. Banko darbuotojas susipažindins Jus su paslaugų internetu teikimo sąlygomis, paaiškins, kaip naudotis interneto banku ir kokius operacijų limitus pasirinkti.
     

      Išbandykite SEB interneto banko demonstracinę versiją.

 


Ką daryti, jei pamiršau savo atpažinimo kodą?

Atpažinimo kodas, reikalingas norint prisijungti prie interneto banko, yra nurodytas Jūsų Elektroninių paslaugų teikimo sutarties Specialiosios dalies skiltyje „Banko paslaugų naudotojo atpažinimo duomenys“.

Jei šios sutarties neturite, sužinoti atpažinimo kodą galite atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).

El. paštu ar telefonu atpažinimo kodas nėra nurodomas.

 

Ką daryti, jei pamiršau savo slaptažodį arba noriu jį pakeisti?

Jei jungiantis prie interneto banko pamiršote sugalvotą slaptažodį, galime Jums atstatyti laikiną slaptažodį, pateiktą Elektroninių paslaugų teikimo sutarties Specialiosios dalies skiltyje „Banko paslaugų naudotojo atpažinimo duomenys“.

Šiuo atveju siūlome skambinti mums visą parą veikiančiais telefonais 1528, +370 5 268 2800, ar naudojantis programa „Skype“. Pokalbio metu Jums reikės turėti atpažinimo priemonę (slaptažodžių kortelę arba slaptažodžių generatorių) bei žinoti savo atpažinimo kodą. Atpažinimo kodą taip pat galite rasti Elektroninių paslaugų teikimo sutartyje.

Jei neturite minėtos sutarties, tokiu atveju gauti sutarties kopiją ir pateikti prašymą dėl slaptažodžio atkūrimo galite tik atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (atvykus būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).

Jei pageidaujate pasikeisti slaptažodį, prisijungę prie savo interneto banko, viršutiniame dešiniajame kampe pasirinkite „Nustatymai“ → „Slaptažodis“. Užpildykite formos laukus ir patvirtinkite įvestus duomenis. Atkreipiame dėmesį, kad slaptažodį turi sudaryti ne mažiau kaip 6 simboliai.

 

Kaip atblokuoti prieigą prie interneto banko?

5 kartus neteisingai įvedus savo prisijungimo duomenis, dėl saugumo priežasčių prieiga prie interneto banko yra blokuojama.

Atblokuoti prieigą prie interneto banko galite savarankiškai:

  • atsiradusiame specialiame lange junkitės naudodami banko išduotą atpažinimo priemonę – slaptažodžių kortelę ar elektroninį slaptažodžių generatorių ir įveskite prašomus duomenis. Galimi trys bandymai
  • iš naujo junkitės prie interneto banko naudodami elektroninį ar mobilųjį parašą. Jungimosi kartų skaičius neribojamas

Jei nepavyks savarankiškai atblokuoti prieigos prie interneto banko arba pamiršote slaptažodį, atnaujinti naudojimąsi paslauga galite paskambinę į banką:

  • visą parą veikiančiais telefonais 1528 ar +370 5 268 2800, jei esate privatus klientas
  • darbo dienomis nuo 8 iki 17 valandos telefonais 19222 ar +370 5 268 2822, jei esate verslo klientas

Kreipiantis telefonu Jums reikės turėti atpažinimo priemonę (slaptažodžių kortelę arba slaptažodžių generatorių) bei žinoti savo atpažinimo kodą ir laikinąjį slaptažodį. Atpažinimo kodą ir slaptažodį galite rasti Elektroninių paslaugų teikimo sutarties Specialiojoje dalyje.

Taip pat galite atvykti į bet kurį SEB banko skyrių (atvykus būtina turėti pasą arba asmens tapatybės kortelę).

 

Naudoju slaptažodžių kortelę, kas pasikeitė nuo 2016 04 01?

Prisijungti prie interneto banko galite kaip ir anksčiau. Tvarka keičiama tik pervedant lėšas kitiems asmenims, t. y. SMS žinute gautą kodą reikės įvesti tvirtinant mokėjimo nurodymus, išskyrus:

  • mokėjimo nurodymus, kurie neviršija 30 eurų, o jų suma – 150 eurų per parą
  • pervedant pinigus į savo sąskaitas SEB banke ir mokant komunalinius mokesčius
  • įmokas, pervedamas gavėjams pagal sukurtus mokėjimo nurodymo ruošinius, jei mokėjimo operacija nors kartą jau buvo patvirtinta SMS žinute gautu kodu.  Ruošinių sąraše ruošiniai tokiems gavėjams bus pažymėti spynos piktograma
 

Naudoju slaptažodžių kortelę, ar gausiu SMS žinutę su kodu į užsienio mobiliojo telefono numerį? Ar SMS žinutė kainuos?

Taip, vienkartinį kodą SMS žinute siųsime mobiliojo ryšio telefono numeriu Lietuvoje ir užsienyje. Atkreipiame dėmesį, kad užsienio mobiliojo ryšio operatorius gali taikyti savo apribojimų banko siunčiamoms žinutėms, tad negalime užtikrinti, kad SMS žinutes su vienkartiniu kodu visada gausite.

Vienkartinį kodą SMS žinute siųsime nemokamai.

Grįžus į Lietuvą, rekomenduojame įsigyti elektroninį slaptažodžių generatorių. Turint generatorių, mokėjimo nurodymų nereikės tvirtinti vienkartiniu kodu, galėsite pasirinkti pageidaujamo dydžio pervedimo limitus, galėsite pervesti lėšas į užsienį.

 

Kaip naudotis slaptažodžių generatoriumi ir prisijungti prie interneto banko?

Išsamią informaciją apie tai rasite generatoriaus naudojimo instrukcijoje.

 

 

Ką daryti, jei sugedo / užsiblokavo slaptažodžių generatorius?

Jei sugedo slaptažodžių generatorius ar jį užblokavote, naują generatorių galite įsigyti asmeniškai atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).

Savarankiškai generatoriaus netaisykite, išsikrovusių elementų nekeiskite. Mechaniškai pažeidus generatorių, už naujo išdavimą bus taikomas 8,40 Eur mokestis.

Jei šiuo metu esate išvykę, naują generatorių galime išsiųsti Jums paštu į užsienį. Paslaugos įkainiai

Užsisakyti šią paslaugą galite paskambinę visą parą veikiančiu tel. +370 5 268 2800 ar naudodamiesi programa „Skype“.

 

Ką daryti, jei pamečiau slaptažodžių kortelę?

Jei praradote savo slaptažodžių kortelę, nedelsdami skambinkite visą parą veikiančiu telefonu 1528 arba naudodamiesi programa „Skype“ ir blokuokite prieigą prie interneto banko.

Naują slaptažodžių kortelę galėsite įsigyti asmeniškai atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).

Jei šiuo metu esate išvykę, naują slaptažodžių kortelę galime išsiųsti Jums paštu į užsienį. Paslaugos įkainiai.

Užsisakyti šią paslaugą galite paskambinę visą parą veikiančiu tel. +370 5 268 2800 ar naudodamiesi programa „Skype“

 

Kaip galiu užsisakyti SMS žinutes apie įplaukas į sąskaitą?

Užsisakyti SMS žinučių siuntimą apie lėšų įskaitymą į sąskaitą ar nurašymą iš sąskaitos galite interneto banke, pasirinkę meniu punktus „Nustatymai“ → „SMS“. Pažymėkite, kokią informaciją pageidaujate gauti SMS žinutėmis, ir spustelkite „Išsaugoti duomenis“.

Taip pat galite išsiųsti atitinkamo formato SMS žinutę telefonu 1528.

Jei naudojatės SEB banko paslaugų planu, SMS žinutes siųsime nemokamai. Standartiniai paslaugos įkainiai.

 

Kaip peržiūrėti savo sąskaitos išrašus?

Peržiūrėti pageidaujamo laikotarpio sąskaitos išrašą galite interneto banke, pasirinkę meniu punktus „Sąskaitos ir kortelės“ → „Sąskaitos“ → „Sąskaitų išrašai“ ir spustelėję „Filtras“ (spustelėjus šį meniu punktą, bus išskleisti išrašo nustatymų pasirinkimai).

Skiltyje „Pasirinkite sąskaitą“ varnele pažymėkite sąskaitą, kurios išrašą pageidaujate peržiūrėti.

Sąskaitos išrašo laikotarpį galite įrašyti, nustatyti kalendoriuje arba rinktis pagal laikotarpius: šiandien, vakar, savaitė ir kt.
 

Kodėl internetu negaliu pervesti didesnės pinigų sumos? Kaip padidinti pervedimų limitus?

Jums nustatytus pervedimų limitus galite peržiūrėti interneto banke, pasirinkę meniu punktus „Nustatymai“ → „Limitai ir teisės“. Primename, kad pervedimų limitai taikomi tik tada, kai pinigus pervedate iš savo sąskaitų į kitų asmenų arba įmonių sąskaitas. Netaikomi, jei pinigus pervedate iš vienos savo sąskaitos į kitą savo sąskaitą, perkate ar parduodate valiutą, mokate mokesčius už komunalines ir kitas panašias paslaugas.
 

Informacija slaptažodžių kortelių turėtojui

Naudojantiems slaptažodžių korteles, nustatome tokius didžiausius pervedimų limitus:

  • vienos operacijos limitą – iki 290 Eur
  • vienos dienos operacijų limitą – iki 290 Eur
  • vieno mėnesio operacijų – iki 1 450 Eur

Taigi, jei naudojatės slaptažodžių kortele, pervesti didesnę pinigų sumą galite atvykę į bet kurį SEB banko skyrių. Jei pageidaujate turėti didesnius pervedimų limitus, vietoj slaptažodžių kortelės rekomenduojame įsigyti elektroninį slaptažodžių generatorių arba mobiliojo elektroninio parašo priemonę. Atvykus būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą.
 

Informacija slaptažodžių generatoriaus, elektroninio ar mobiliojo elektroninio parašo turėtojui

Klientai, naudojantys slaptažodžių generatorių, elektroninio ar mobiliojo elektroninio parašo priemonę, gali pasirinkti bet kokio dydžio pervedimų limitus.
Jei Jums suteikta teisė savarankiškai keisti Elektroninių paslaugų teikimo sutarties sąlygas, pakeisti pervedimų limitus galite interneto banke, pasirinkę meniu punktus „Nustatymai“ → „Limitai ir teisės“ ir lango apačioje spustelėję mygtuką „Keisti“.
Jei teisė keisti sutartį nesuteikta, kviečiame atvykti į bet kurį SEB banko skyrių (atvykus būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).

Primename, kad pervedimų limitai taikomi tik tada, kai pinigus pervedate iš savo sąskaitų į kitų asmenų arba įmonių sąskaitas. Netaikomi, jei pinigus pervedate iš vienos savo sąskaitos į kitą savo sąskaitą, perkate ar parduodate valiutą, mokate mokesčius už komunalines ir kitas panašias paslaugas.

 

Mobilioji programėlė

Kaip atsisiųsti mobiliąją programėlę?

„SEB Lietuva“ programėlę galite nemokamai atsisiųsti iš „Google Play“ arba „App Store“ parduotuvių.

 

Kas gali naudotis mobiliąja programėle?

„SEB Lietuva“ programėle gali naudotis visi SEB klientai, sudarę elektroninių paslaugų teikimo sutartį.

 

Kuo ši programėlė skiriasi nuo ankstesnės „SEB Lietuva“ mobiliosios programėlės?

Naudodamiesi atnaujinta programėle galėsite greitai pasitikrinti sąskaitos likutį, pervesti pinigus iki 30 Eur be jokių papildomų slaptažodžių ir lengvai paprašyti kitų programėlės naudotojų pervesti pinigus.

 

Kokius techninius reikalavimus turi atitikti telefonas?

  1. Programėlė veikia įrenginiuose, naudojančiuose „Android“ arba „iOS“ operacines sistemas
  2. Mobiliojo telefono ekrano įstrižainė turi būti didesnė nei 4 coliai

Kaip prisijungti prie programėlės?

Pirmą kartą prie programėlės prisijungsite taip pat, kaip jungdamiesi prie interneto banko. Tada turėsite susikurti unikalų keturių skaitmenų PIN kodą. Įvedę savo telefono numerį, SMS žinute gausite patvirtinimo kodą ir galėsite užbaigti registraciją.

 

Kokiomis mobiliosios programėlės funkcijomis galima naudotis?

  • Greitai pervesti pinigus kitiems programėlės naudotojams, kuriuos turite savo kontaktų sąraše, eurais
  • Greitai atlikti pervedimus eurais ne „SEB Lietuva“ naudotojams (į sąskaitą SEB ar kitame ES, EEE banke)
  • Paprašyti pervesti pinigus eurais iš kitų programėlės naudotojų
  • Pasitikrinti savo sąskaitų likutį eurais
  • Peržiūrėti paskutinių operacijų sąrašą
  • Surasti artimiausius SEB banko skyrius ir bankomatus
  • Susisiekti su SEB banku
 

Ką svarbu žinoti pirmą kartą prisijungus prie mobiliosios programėlės?

Pirmą kartą jungiantis prie „SEB Lietuva“ programėlės reikia turėti techninius reikalavimus atitinkantį ir prie interneto ryšio prijungtą mobilųjį telefoną, prisijungimo prie SEB interneto banko priemonę, ir nuspręsti, kuri sąskaita bus pagrindinė atliekant pervedimus naudojantis „SEB Lietuva“ programėle.

 

Kam galima pervesti pinigus, naudojantis banko mobiliąja programėle? Ar turiu žinoti gavėjo sąskaitą, jei turiu „SEB Lietuva“?

Prisijungus prie mobiliosios programėlės galima atlikti visus SEPA pervedimus, nepriklausomai nuo to, kuriame banke yra lėšų gavėjas ir ar jis yra „SEB Lietuva“ programėlės naudotojas. Skiriasi tik pinigų pervedimo atlikimo būdas. „SEB Lietuva“ programėlės naudotojui pervedimą atliksite kur kas paprasčiau – tam pakanka savo telefono kontaktų sąraše turėti jo telefono numerį, kurį jis įvedė registruodamasis mobiliosios programėlės naudotoju. Pervedant pinigus ne „SEB Lietuva“ naudotojams, būtina rankiniu būdu įvesti lėšų gavėjo IBAN sąskaitos numerį.

 

Kiek kainuoja pinigų pervedimas?

Taikomi įprasti jums galiojantys pinigų pervedimo įkainiai, kaip ir atliekant pervedimus interneto banke. Klientams, kurie turi užsisakę paslaugų planą, taikomi paslaugų plano įkainiai.

 

Kokie limitai taikomi pinigų pervedimams, atliekamiems naudojantis mobiliąja programėle?

Iki 30 eurų vertės ir iki 150 eurų bendros sumos per dieną pervedimus vartotojai gali atlikti be jokio papildomo patvirtinimo. Didesnės vertės pervedimai tvirtinami naudojantis kitomis prisijungimo prie interneto banko priemonėmis.

Pinigų pervedimams galioja bendrieji SEB interneto banko limitai. Juos nustatyti/pasikeisti galite SEB interneto banke „Nustatymai/Limitai ir teisės“.

 

Kam galiu teikti prašymą pervesti man pinigus? Ar ribojama suma, kurios galiu prašyti pervesti?

Prašymą pervesti pinigus galite pateikti bet kuriam kitam programėlės naudotojui, kurio su SEB sąskaita susietas telefono numeris įvestas į Jūsų telefono adresatų sąrašą. Prašymo suma nėra ribojama.

 

Kur ir kaip matysiu, kad mano prašymas pervesti pinigus buvo apmokėtas/atšauktas?

Apmokėjus arba atmetus prašymą pervesti pinigus, jis tiesiog panaikinamas iš pagrindiniame programėlės lange esančio prašymų sąrašo.

 

Ar gausiu pranešimą apie tai, kad man pervedė pinigus arba pateikė prašymą pervesti pinigus?

Informaciją apie gautas lėšas galite gauti SMS žinute, prieš tai šią paslaugą užsisakę SEB interneto banke „Nustatymai/SMS“.

 

Kodėl neatsinaujina duomenys sąskaitos išraše?

Jeigu nematote paskutinių atliktų operacijų pagrindiniame lange arba operacijų sąraše, patikrinkite savo interneto ryšį – operacijų sąrašas atnaujinamas tik tuomet, kai mobilusis įrenginys prijungtas prie interneto ryšio.

 

Ką daryti, jei pamiršau PIN kodą arba netyčia užblokavau programėlę?

Penkis kartus neteisingai įvedę PIN kodą, būsite paprašyti prisijungti prie programėlės interneto banke naudojamomis priemonėmis ir sugalvoti naują PIN kodą. Jeigu netyčia užblokavote programėlę, iš naujo prisijunkite prie programėlės naudodamiesi interneto banko prisijungimo priemonėmis ir atnaujinkite PIN kodą.

 

Pamečiau telefoną, kuriame yra mobilioji programėlė. Kur turėčiau kreiptis?

Pametę mobilųjį įrenginį, kuriame buvo įdiegta mobilioji programėlė, ar kitaip praradę jo kontrolę, nedelsiant kreipkitės į SEB banką telefonu 1528 tam, kad būtų užblokuota prieiga prie mobiliosios programėlės.

 

Kaip pakviesti kitą asmenį naudotis programėle?

Programėlėje pasirinkite „Mokėti“ ir atsidariusiame kontaktų sąraše pasirinkite asmenį, kuris nesinaudoja programėle. Atsidariusiame lange pamatysite aktyvią pakvietimo nuorodą. Spustelėkite ją ir Jūsų ekrane atsidarys paruošta SMS žinutė, kurią beliks išsiųsti.

 

Taupymas ir investavimas

Ar galiu sudaryti indėlio sutartį internetu?

Internetu galite sudaryti terminuotojo ir terminuoto kaupiamojo indėlių sutartis.

Kaupiamojo indėlio sutartį gali sudaryti tik atvykę į SEB banko skyrių (atvykus būtina turėti pasą arba asmens tapatybės kortelę).

 

Ar galiu papildyti terminuotojo indėlio sąskaitą?

Ne, terminuotojo ir terminuoto kaupiamojo indėlių sąskaitų papildyti galimybės nėra. Galite sudaryti dar vieną ar kelias papildomas sutartis.

Jei pageidaujate taupyti ir nuolat papildyti vieną sąskaitą, rekomenduojame sudaryti kaupiamojo indėlio sutartį atvykus į patogų SEB banko skyrių (atvykus būtina turėti pasą arba asmens tapatybės kortelę).

 

Kaip galiu papildyti kaupiamojo indėlio sąskaitą?

Šio indėlio sąskaitą galite papildyti pervesdami lėšas arba įmokėdami jas grynaisiais pinigais bet kuriame SEB banko skyriuje. Pervedama ar įmokama suma gali būti bet kokio dydžio. Papildyti sąskaitą galite tada, kai pageidaujate.

 

Ar turiu įspėti banką norėdamas nutraukti kaupiamojo indėlio sutartį?

Ne, Jums bet kada atvykus į skyrių lėšas nemokamai galėsime pervesti į pasirinktą Jūsų sąskaitą. Jei lėšas iš savo sąskaitos pageidausite paimti grynaisiais pinigais, Jums bus taikomi standartiniai įkainiai.

Atkreipiame dėmesį, kad indėlio lėšas grynaisiais pinigais galėsite paimti tik tuose SEB banko skyriuose, kuriuose atliekamos grynųjų pinigų operacijos. SEB banko skyrių adresai ir darbo laikas

Primename, kad vykstant į skyrių būtina turėti pasą arba asmens tapatybės kortelę.

 

Kokios palūkanos mokamos už indėlius?

SEB banko mokamas palūkanas už indėlius galite rasti čia:

 


Kaip galiu susikurti savo taupymo planą interneto banke?

Naudokitės SEB banko nemokama paslauga „Finansų planuotojas“.  Ši paslauga leis SEB interneto banke analizuoti, planuoti ir racionaliai tvarkyti savo ar visos šeimos biudžetą – išlaidas ir pajamas.

Išbandykite paslaugos „Finansų planuotojas“ demonstracinę versiją.

 

II pakopos pensija

Kaip pakeisti pensijų kaupimo bendrovę?

Jei pageidaujate keisti pensijų kaupimo bendrovę (pereiti iš kitos pensijų kaupimo bendrovės ir pasirinkti fondus „SEB pensija“), kviečiame Jus atvykti į bet kurį SEB banko skyrių ir sudaryti naują pensijų kaupimo sutartį. Sudarę naują sutartį, per 14 dienų senąją sutartį turėsite nutraukti ankstesnėje pensijų kaupimo bendrovėje.

Nutraukti senąją pensijų kaupimo sutartį galite ne tik atvykę į ankstesnę bendrovę, bet kreipdamasis į notarą (už sutarties nutraukimą yra taikomas mokestis) arba seniūną (už sutarties nutraukimą mokestis netaikomas).

Tam, kad atvykus į skyrių nereikėtų laukti eilėje ir galėtumėte išsamiau pasikonsultuoti pensijų kaupimo klausimais, siūlome prieš atvykstant užsiregistruoti į nemokamą konsultaciją.

 

Kaip pakeisti pensijų kaupimo fondą?

Pakeisti pensijų kaupimo fondą (pvz., iš „SEB pensija 2“ į „SEB pensija 3“) galite tik atvykę į bet kurį SEB banko skyrių ir užpildę nustatytos formos prašymą. Internetu prašymai pakeisti pensijų kaupimo fondą nepriimami.

Pakeisti fondą galite bet kurią darbo dieną, išskyrus tas dienas, kai, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo sutarčių registro nuostatų 45 punktu, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba („Sodra“) apskaičiuoja ir perveda įmokas žmonėms į jų pensijų kaupimo sąskaitas.

 

Kur galiu matyti informaciją apie savo kaupiamą pensiją?

Informaciją apie pensijų fonde kaupiamas lėšas, metų ataskaitas galite peržiūrėti interneto banke, pasirinkę skiltį „Investicijos ir taupymas“ → „Pensija“.

Jei interneto banku nesinaudojate, ataskaitas galite gauti atvykę į bet kurį SEB banko skyrių arba užsisakyti ataskaitų siuntimą el. paštu.

 

Ar galima paimti lėšas iš pensijų fondo?

Ne, teisę iš pensijų kaupimo bendrovės gauti pensijų išmoką įgysite tik sulaukę senatvės pensijos amžiaus arba anksčiau, jei Jums bus paskirta išankstinė valstybinio socialinio draudimo pensija.

 

Ar galiu nutraukti pensijų kaupimo sutartį?

Nesulaukus pensinio amžiaus, negalima nutraukti pensijų kaupimo sutarties ar paimti lėšų iš pensijų kaupimo fondo. Nutraukti pensijų kaupimo sutartį galima tik per 30 kalendorinių dienų nuo sutarties pasirašymo datos.

 

Ar pensijų fonde sukaupta suma paveldima?

Taip, po pensiją kaupiančio asmens mirties jam priklausanti fondo turto dalis paveldima įstatymų nustatyta tvarka.

 

Ar pensijų fonde kaupiamos lėšos yra saugios?

Taip. Pensijų fonduose kaupiamos lėšos nepatenka į bendrovės sąskaitą – įmokas „Sodra“ perveda tiesiai į specialią pensijų fondo sąskaitą, kad bendrovė neturėtų galimybės jomis pasinaudoti. Jos taip pat neįtraukiamos į bendrovės balansą – dalyvių lėšos įmonės buhalterijoje yra atskirtos nuo įmonės turto. Teisiškai pensijų kaupimo dalyvių lėšos yra atskirtos nuo pačios kaupimo bendrovės lėšų, todėl kreditoriai negali taikyti reikalavimų. Jei bendrovė nutraukia veiklą (dėl bankroto, likvidavimo ar reorganizavimo), dalyviai savo lėšas perveda į kitą kaupimo bendrovę.

Išsamesnę informaciją galite rasti www.pensijusistema.lt.

 

Ką daryti sulaukus pensinio amžiaus?

Pensijų fondų dalyviai, sulaukę senatvės pensijos amžiaus, gali iš karto kreiptis dėl pensijų išmokos į savo pensijų kaupimo bendrovę arba vėliau (pensijų išmokų sutvarkymą atidėti vėlesniam laikui).

Pensijų kaupimo bendrovė, atvykus klientui, įvertins pagal Lietuvos banko reikalavimus, ar privaloma dalyviui įsigyti pensijų anuitetą. Jeigu taip, asmuo turės rinktis vieną iš draudimo bendrovių Lietuvoje, kurios teikia pensijų anuitetų paslaugą. Pensijų anuiteto paslaugą teikia ir UAB „SEB gyvybės draudimas“.

Kreditai ir lizingas

Kokia mažiausia nuosava kliento lėšų dalis turi būti imant būsto kreditą?

Jūsų nuosava lėšų dalis turėtų sudaryti ne mažiau kaip 15 proc. būsto vertės arba kainos (atsižvelgiama į mažesnę sumą) šį būstą įkeitus. Nėra svarbu, ar būstas naujos statybos, ar senos statybos.

Užsienyje dirbantiems LR piliečiams ir užsienio šalių piliečiams mažiausia pradinė įmoka pageidaujant gauti būsto kreditą yra 50 proc. įsigyjamo būsto vertės arba kainos (atsižvelgiama į mažesnę sumą) šį būstą įkeitus.

Jei kreditas bus suteikiamas būstui, kuris nėra pagrindinė gyvenamoji vieta, sodybai, sodo namui ar kitoms panašioms patalpoms įsigyti, kliento nuosava lėšų dalis turės sudaryti ne mažiau kaip 40 proc. perkamo būsto vertės arba kainos (atsižvelgiama į mažesnę sumą) šį būstą įkeitus.

 

Kuriam laikotarpiui suteikiami būsto kreditai?

Būsto kreditas gali būti suteikiamas iki 30 metų, bet tam tikrais atvejais laikotarpis gali būti trumpesnis:

  • iki 25 metų – jei skolinamasi būstui, kuris nėra pagrindinė gyvenamoji vieta (pavyzdžiui, sodyba), įsigyti, statyti ar rekonstruoti
  • iki 20 metų – jei kreditas išduodamas užsienio šalies piliečiui arba LR piliečiui, dirbančiam užsienyje
  • iki 20 metų – jei skolinamasi būstui remontuoti
 

Ar teikiate kreditus užsienio piliečiams ar asmenims, dirbantiems užsienyje?

Užsienio piliečiams ar LR piliečiams, dirbantiems užsienyje, suteikiame kreditus būstui Lietuvoje pirkti, statyti, rekonstruoti.

Kreditų įkeičiant turtą kitoms paskirtims nei nurodyta aukščiau, vartojimo kreditų bei mokėjimo kortelių limitų užsienio piliečiams, ar LR piliečiams, dirbantiems užsienyje, nesuteikiame.

Užsienio piliečiams ar LR piliečiams, dirbantiems užsienyje, būsto kreditą suteikiame ne ilgiau kaip 20 metų, o mažiausia kliento nuosava lėšų dalis pageidaujant gauti būsto kreditą turi sudaryti ne mažiau kaip 50 proc. įsigyjamo būsto vertės arba kainos (atsižvelgiama į mažesnę sumą) šį būstą įkeitus.

 

Ar būtina įvertinti bankui įkeičiamą turtą?

Taip, visais atvejais, kai suteikiamas kreditas įkeičiant turtą, turi būti nustatoma turto vertė. Kaip įprasta, įkeičiamo nekilnojamojo turto vertę turi nustatyto bankui priimtini turto vertintojai. Tam tikrais atvejais turto vertė nustatoma kitais metodais. Daugiau informacijos šiuo klausimu sužinosite individualios konsultacijos metu banke.

 

Ar būtina apdrausti bankui įkeičiamą turtą?

Taip, būtina. Įkeičiamą nekilnojamąjį turtą banko naudai turite apdrausti bankui priimtinoje turto draudimo bendrovėje. Kokiomis sąlygomis turite apdrausti kreditą, nustatoma kredito sutartyje.

 

Kiek reikia išdirbti norint gauti kreditą?

Suteikdami kreditą, vertiname ne trumpesnio kaip paskutinių 6 mėnesių laikotarpio kliento pajamas, tad į banką rekomenduojame kreiptis ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo įsidarbinimo dienos.

 

Kaip bankas išmoka kreditą?

Kredito lėšas išmokame Jums pateikus prašymą ir įvykdžius kredito sutartyje nustatytas sąlygas. Lėšos būstui įsigyti pervedamos į būsto pardavėjo sąskaitą, įsigyto būsto apdailai skirtos lėšos – į kredito gavėjo arba prekių ar paslaugų teikėjo sąskaitą.

Kredito lėšas privalote naudoti pagal paskirtį.

 

Ką daryti, jei pasikeistų finansinė padėtis?

Jei atsirastų nenumatytų aplinkybių (keistumėte darbovietę arba nemokamų atostogų, šeimos nario ligos ar panašiais atvejais), turėsite galimybę praleisti grąžintinos kredito dalies mokėjimą kredito sutartyje nustatytomis sąlygomis.

Jei kelis mėnesius iš eilės Jums butų sunku sukaupti reikiamą pinigų sumą, kreipkitės į mus ir kartu ieškosime tinkamo sprendimo.

 

Kaip užtikrinamas kredito grąžinimas, kai būstas yra statomas?

Šiuo atveju gali būti įkeičiamas statomas namas su žemės sklypu, kitas nekilnojamasis turtas, lėšos banko sąskaitoje arba vertybiniai popieriai.

 

Ką daryti, kad įsigyto būsto neprarastumėte?

Būstą galima prarasti, jei netenkama galimybių grąžinti kreditą. Taip gali nutikti dėl didėjančių palūkanų, nepalankaus finansinės padėties pokyčio, atsiradus neplanuotų išlaidų ir pan. Siūlome keletą saugaus būsto kredito priemonių, kurios padeda laiku grąžinti kreditą net tais atvejais, kai turima finansinių sunkumų.

 

Kokios pagrindinės lizingo sąlygos, kokį automobilį galima įsigyti lizingu?

Lizingo laikotarpis, perkant naują automobilį, gali būti iki 7 metų.

Perkant naudotą automobilį, lizingo laikotarpio pabaigoje automobilis negali būti senesnis kaip 13 metų. Pradinė lizingo įmoka turi sudaryti ne mažiau kaip 10 proc. automobilio vertės. Mažiausia lizingo suma yra 4 300 Eur.

Lizingu perkamą automobilį būtina apdrausti transporto priemonės draudimu (KASKO draudimu).

 

Kokia mažiausia pradinė lizingo įmoka?

Pradinė lizingo įmoka turi sudaryti ne mažiau kaip 10 proc. automobilio vertės.

 

Ar būtina lizingu nuomojamą automobilį drausti KASKO?

Lizingu įsigyjamą automobilį privalote apdrausti transporto priemonių (KASKO) draudimu AB SEB bankui priimtinoje draudimo bendrovėje. Galite pasirinkti lizingo ir draudimo paslaugą kartu. Šiuo atveju automobilio draudimu pasirūpiname mes ir draudimo bendrovė.  Taip sutaupysite pinigų ir laiko.

 

Pinigų skolinimasis visada susijęs su rizika, kad negalėsite tinkamai ir laiku vykdyti prisiimtų finansinių įsipareigojimų, todėl, prieš priimdami sprendimą skolintis, apsvarstykite šią riziką.

Naudodamiesi būsto kredito sumos skaičiuokle apskaičiuokite, kokio dydžio kredito įmoką be sunkumų galėtumėte mokėti bankui kas mėnesį. Apsvarstykite pajamų sumažėjimo riziką, įvertinkite su palūkanų normos padidėjimu susijusią įmokų padidėjimo ir skolinimosi užsienio valiuta riziką.

Vadovaudamiesi Lietuvos banko Atsakingojo skolinimo nuostatais, įmokų skaičiavimo pavyzdžius ir kitą informaciją, susijusią su kredito sutartimi, Jums pateiksime prieš pasirašant kredito sutartį. Palyginkite skirtingus pasiūlymus ir priimkite išsamia informacija pagrįstą sprendimą.

Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad kredito grąžinimą būtina užtikrinti įkeičiant turtą. Įkeitus turtą, jeigu nevykdomi prisiimti finansiniai įsipareigojimai, atsiranda rizika netekti nuosavybės teisės į šį turtą ir jį prarasti.

Bankas turi teisę atsisakyti suteikti kreditą.

Bankomatai

Ką daryti, jei praradau / bankomate palikau kortelę?

Apie prarastą kortelę praneškite visą parą veikiančiais telefonais 1528 ar +370 5 268 2800.
Pokalbio metu prarastą kortelę blokuosime ir užsakysime pagaminti naują kortelę.
Už kortelės blokavimą mokestis netaikomas. Už debeto kortelės pakeitimą bus taikomas 5 Eur mokestis, už kredito kortelės – 8,69 Eur mokestis.
Naują kortelę ir PIN kodą į pasirinktą skyrių pristatysime per 5 darbo dienas.
Bankomate prarastų kortelių klientams negrąžiname, jas sunaikiname.

 

Ką daryti, jei bankomatui sugedus negavau lėšų?

Jei dėl bankomato gedimo negavote lėšų, apie tai nedelsdami praneškite bankui:

  • paskambinę visą parą veikiančiais telefonais 1528, +370 5 268 2800, arba naudodamiesi programa „Skype“
  • rašydami laisvos formos pranešimą interneto banke, skiltyje „Pranešimai“ (pranešime nurodykite, kada, iš kurio bankomato, kokią sumą bandėte paimti, kokią sumą gavote)
  • atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).
 

Ką daryti, jei įmokėtos lėšos nebuvo įskaitytos į sąskaitą?

Jei įmokant grynuosius pinigus bankomate buvo sutrikimų, lėšos ar dalis jų nebuvo įskaitytos į sąskaitą, praneškite apie tai:

  • paskambinę visą parą veikiančiais telefonais 1528, +370 5 268 2800, arba naudodamiesi programa „Skype“
  • rašydami laisvos formos pranešimą interneto banke, skiltyje „Pranešimai“ (pranešime nurodykite, kada, iš kurio bankomato, kokią sumą bandėte paimti, kokią sumą gavote)
  • atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).

Dažniausiai pasitaikančios situacijos, kada bankomatas sugenda ir lėšos neįskaitomos į sąskaitą:

  • tarp įmokėtų kupiūrų būna įsimaišę pašalinių daiktų (prekybos tinkluose duodami akcijų lipdukai, čekiai, sąvaržėlės)
  • kupiūros įdedamos vertikaliai (jas būtina įdėti horizontaliai, taip kaip parodoma bankomato ekrane)
  • įmokėtos kupiūros būna perlenktos
  • įmokėtos kupiūros atpažįstamos kaip galimai padirbtos
  • vienu metu įmokama daugiau kaip 150 kupiūrų
  • galimi ryšio sutrikimai ar laikinas elektros dingimas

Kviečiame pažiūrėti trumpą vaizdo įrašą, kodėl kartais neveikia grynuosius priimantys bankomatai.

 

Ką daryti, jei iš bankomato gavau suplyšusią kupiūrą?

Jei iš SEB banko bankomato gavote suplyšusią kupiūrą, maloniai prašom pristatyti ją į artimiausią SEB banko skyrių (atvykus būtina turėti pasą arba asmens tapatybės kortelę).

 

Ką daryti, jei bankomate buvo sulaikytos galimai padirbtos kupiūros?

Remiantis Europos centrinio banko nutarimu ir Lietuvos banko tvarka dėl eurų banknotų ir monetų autentiškumo ir tinkamumo apyvartai tikrinimo ir jų pakartotinio išleidimo į apyvartą, galimai padirbti banknotai turi būti sulaikyti ir atiduoti teritoriniam miesto (rajono) policijos komisariatui.

Dėl atliekamo tyrimo su Jumis susisieks policijos atstovai. Tai gali užtrukti apie mėnesį. Pildyti pretenzijos banko skyriuje šiuo atveju nereikia.

 

Ką daryti, jei pastebėjau prie bankomato neteisėtai pritvirtintą įrangą?

Jei priėję prie bankomato pastebėjote įsilaužimo į bankomatą ir kitų įtartinų žymių (keistų įrenginių prie kortelės dėjimo angos, įbrėžimų, klijų pėdsakų ir pan.), apie tai nedelsdami praneškite SEB bankui visą parą veikiančiais telefonais telefonais 1528 ar +370 5  268 2800 ir tokiu bankomatu nesinaudokite.

 

Kokias kupiūras galiu gauti iš bankomato?

Iš SEB banko ir DNB banko bankomatų galite paimti nuo 5, 10, 20, 50, 100, 200 ir 500 eurų kupiūras. Norėdami paimti 5 eurus ar kitą sumą, negu siūloma rinktis bankomate, spustelėkite meniu punktą „Kita suma“. Taip pat primename, kad grynųjų pinigų galite paimti ir atsiskaitydami kortele prekybos centrų ir kitų parduotuvių, kuriose teikiama grynųjų pinigų išmokėjimo paslauga, kasose.

 

Kaip pakeisti PIN kodą bankomate?

Naudodamiesi bet kuriuo SEB banko bankomatu Lietuvoje, galite patys nemokamai pasikeisti savo mokėjimo kortelės PIN kodą į Jums lengviau įsimenamą.

Įdėkite kortelę į bankomatą Atsiradusiame lange įveskite dabartinį savo mokėjimo kortelės PIN kodą Pasirinkite bankomato meniu punktą „PIN kodo keitimas“ Įveskite naują savo sugalvotą keturių skaitmenų PIN kodą Dar kartą pakartokite savo naująjį PIN kodą

Jeigu viską atlikote teisingai, pamatysite patvirtinimą, kad PIN kodas pakeistas.

Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad, likus dviem mėnesiams iki mokėjimo kortelės galiojimo pabaigos, PIN kodo pasikeisti naudodamiesi bankomatu negalėsite. Tai padaryti galėsite jau turėdami naują mokėjimo kortelę.

Rekomenduojame keisti PIN kodą į sunkiai atspėjamą, neturintį aiškios logikos skaitmenų derinį:

  • nesirinkite PIN kodo, kurio visi keturi skaitmenys yra vienodi, pvz., 1111, 0000, 3333 ir pan.
  • nesirinkite PIN kodo, kurio skaitmenys išdėstyti didėjimo tvarka, pvz., 0123, 1234, 6789 ir pan.
  • nesirinkite PIN kodo, kurio skaitmenys išdėstyti mažėjimo tvarka, pvz., 0987, 9875, 4321 ir pan.
  • nenaudokite kitos savo turimos kortelės PIN kodo, mobiliojo telefono PIN kodo.  Nenaudokite gimimo datų, adreso, telefono numerio ir kitų lengvai atspėjamų skaitmenų derinių

Primename, kad kortelės PIN kodas apsaugo Jūsų sąskaitoje esančias lėšas, todėl naują PIN kodą sugalvokite atsakingai.

 

Jeigu neradote atsakymo

į Jums rūpimą klausimą,
prašome susisiekti su mumis

Kontaktai

  • „Skype“ (visą parą)
  • Rašykite mums
  • Savitarnos zonos
  • Banko skyriai ir bankomatai
S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.