Switch to mobile version. Į viršų

Dažniausiai užduodami klausimai

Daugelį atsakymų į Jums rūpimus klausimus rasite šiame puslapyje. Pasirinkite aktualią temą.

Mokėjimo kortelės

Ką daryti praradus kortelę? Kaip blokuoti kortelę?

Prarastą kortelę siūlome nedelsiant blokuoti. Blokuoti galite

  • mob. programėlėje (pasirinkę „Kortelės“ → „Kortelė“ → „Blokavimas“)
  • interneto banke (pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → „Blokuoti kortelę“)
  • paskambinę į SEB banką telefonu +370 5 268 2800 (visą parą) arba susisiekę naudodamiesi programa „Skype“
 

Kodėl nepavyksta atsiskaityti kortele / naudotis bankomatais užsienyje? Ar prieš kelionę turėjau įspėti banką?

Pageidaujant kortele naudotis užsienio šalyse, turi būti įjungta atsiskaitymo užsienyje funkcija. Šią funkciją įjungti galite

  • mob. programėlėje (pasirinkę „Kortelės“ → „Kortelė“ → „Atsiskaitymai užsienyje“)
  • interneto banke (pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → „Keisti duomenis“ ir pažymėję varnele „Atsiskaitymai užsienio šalyse“)
  • paskambinę į SEB banką tel. +370 5 268 2800

Jei ši funkcija yra įjungta, tačiau atsiskaityti vis tiek nepavyksta,  skambinkite telefonu +370 5 268 2800 arba susisiekite naudodamiesi programa „Skype“

 


Kaip galėčiau užsisakyti bekontaktę kortelę?

Visos šiuo metu išduodamos naujos „MasterCard“ ženklo kortelės yra bekontaktės. Jei jau turite „MasterCard“ kortelę, skambinkite telefonu +370 5 268 2800 arba naudodamiesi programa „Skype“ – pokalbio metu atnaujinsime Jūsų turimą kortelę į kortelę su bekontakčio atsiskaitymo funkcija.
Jei dar neturite kortelės, užsisakyti ją galite prisijungę prie interneto banko, pasirinkę skiltis „Sąskaitos ir kortelės“ → „Nauja kortelė“.

 

Koks mano kortelės PIN kodas? Kur galėčiau jį pasitikrinti?

PIN kodą galite matyti interneto banke, pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → „PIN kodas“).
Kortelių, užsakytų iki 2020 m. vasario 17 d., PIN kodus galite pasitikrinti 2 kartus. Kitų kortelių – 4 kartus. PIN kodas bus rodomas 90 sekundžių, matysite ir likusių bandymų skaičių.

 

Ar galiu pasikeisti kortelės PIN kodą?

Taip, PIN kodą galite pakeisti naudodamiesi bet kuriuo SEB banko bankomatu.

 

Ar galiu užsisakyti kortelę ir ją gauti paštu?

Taip. Užsisakyti naują kortelę galite prisijungę prie interneto banko ir pasirinkę skiltis „Sąskaitos ir kortelės“ → „Nauja kortelė“. Paštu siunčiame debeto korteles. Kortelę galime atsiųsti paštu Jums į namus, darbovietę ar kitą vietą Lietuvoje arba užsienyje – ten, kur būnate dažniausiai, kur Jums patogiausia. Siuntimas paprastuojupaštu Lietuvoje yra nemokamas, registruotu paštu – 1,45 Eur. Už siuntimą į užsienį taikomas 5,79 Eur mokestis.

 

Gavau kortelę paštu, ką turiu padaryti, kad galėčiau ja naudotis?

Kortelę turite aktyvinti. Tai atlikti galite

  • mob. programėlėje (pasirinkę „Kortelės“ → „Kortelė“)
  • interneto banke (pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → „Aktyvinti kortelę“)

Atnaujintą kortelę galite aktyvinti ir naudodamiesi SEB bankomatu – įdėkite kortelę, įveskite PIN kodą ir pasirinkite „Kortelės aktyvinimas“.

 

Kodėl negaliu atsiskaityti kortele internetu?

Pageidaujant kortele atsiskaityti internetu, turi būti įjungta atsiskaitymo internetu funkcija. Šią funkciją įjungti galite

  • mob. programėlėje (pasirinkę „Kortelės“ → „Kortelė“ → „Atsiskaitymai internetu“)
  • interneto banke (pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → „Keisti duomenis“ ir pažymėję varnele „Atsiskaitymai internetu“)
  • paskambinę į SEB banką tel. +370 5 268 2800

Jei ši funkcija yra įjungta, tačiau atsiskaityti vis tiek nepavyksta, skambinkite telefonu +370 5 268 2800 arba susisiekite naudodamiesi programa „Skype“

 

Turiu kredito kortelę. Kaip turėčiau grąžinti panaudotą kredito limitą?

Nuo 2020 m. vasario 17 d. kredito kortelės limito mėnesio įmokos ir palūkanos  automatiškai padengiamos iš kredito limito dengimo sąskaitos (Jūsų turimos banko sąskaitos), todėl Jums svarbu užtikrinti pakankamą sąskaitos likutį. Tačiau kredito įmokas taip pat kaip ir anksčiau galite pervesti ir į kredito kortelės sąskaitą (tokiu atveju iš Jūsų sąskaitos būtų nurašomos tik palūkanos).

Pasitikrinti ar pakeisti sąskaitą, iš kurios nurašomos kredito įmokos ir palūkanos, galite prisijungę prie interneto banko ir pasirinkę skiltis „Sąskaitos ir kortelės“ → „Keisti duomenis“ → „Keisti sutarties duomenis“ → „Sąskaita, iš kurios nurašomos kredito įmokos ir palūkanos“.

 

Turiu kredito kortelę, ar galioja kelionių draudimas?

Kelionės užsienyje draudimu apdraudžiami aktyvių ir galiojančių kredito kortelių turėtojai ir su jais kartu keliaujantys šeimos nariai (vaikai, taip pat įvaikiai ir globotiniai iki 21 metų bei sutuoktinis(-ė) arba sugyventinis(-ė) ar asmuo, bendrai gyvenantis neįregistravus santuokos ir siejamas bendro ūkio ne mažiau kaip vienus metus). Draudimas galios visose pasaulio šalyse, išskyrus Lietuvą ir nuolatinės gyvenamosios vietos šalį.
Kortelių turėtojai turi atkreipti dėmesį į Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos rekomendacijas dėl valstybių, į kurias nerekomenduojama vykti (www.urm.lt), nes šiose šalyse kelionių draudimo apsauga gali negalioti arba būti apribota dėl nedraudžiamųjų įvykių (pvz., karinio pobūdžio veikla, teroristiniai aktai ir pan.).
Daugiau informacijos apie kelionių draudimo privalumus ir sąlygas.

 

Atsiskaičiau kortele elektroninėje parduotuvėje, tačiau prekės negavau, įtariu, kad galėjau pakliūti į sukčių pinkles. Ką daryti?

Rekomenduojame nedelsiant blokuoti kortelę ir užpildyti paklausimą dėl lėšų sugrąžinimo. Blokuoti kortelę galite

  • mob. programėlėje (pasirinkę „Kortelės“ → „Kortelė“ → „Blokavimas“)
  • interneto banke (pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → „Blokuoti kortelę“)
  • paskambinę į SEB banką telefonu +370 5 268 2800 (visą parą) arba susisiekę naudodamiesi programa „Skype“
 
Jei kortelė blokuojama SEB interneto banke užpildykite paklausimo formą (skiltys „Pranešimai ir e. sąskaitos“ → „Rašyti pranešimą“ → „Ginčijami sandoriai“), kad galėtume išsamiau išnagrinėti Jūsų situaciją.
Paklausimo formą galite užpildyti ir bet kuriame SEB banko skyriuje.
 

Noriu atsisakyti kortelės ar nebepratęsti kortelės galiojimo laiko. Kaip pateikti prašymą?

Prašymą nebeatnaujinti debeto ar kredito kortelės galite pateikti paskambinę telefonu +370 5 268 2800 arba naudodamiesi programa „Skype“Pokalbio metu taip pat galite pateikti prašymą nutraukti debeto kortelės sutartį.
Prašymą nutraukti kredito kortelės sutartį galite pateikti parašę laisvos formos prašymą pasirinkę interneto banko skiltį „Pranešimai ir e. sąskaitos“  arba Jums patogiame SEB banko skyriuje.

 

Kokią didžiausią sumą galima paimti iš bankomato? Kaip šį limitą padidinti?

Sumos paėmimo iš bankomatų paros limitas naudojantis debeto kortelėmis – iki 2 000 Eur.
Bendras atsiskaitymo ir grynųjų pinigų paėmimo naudojantis kredito kortelėmis limitas – 5 000 – 50 000 Eur/mėn. (limitas priklauso nuo turimos kredito kortelės).

Atsiskaitymo ir grynųjų pinigų paėmimo limitus galite keisti

  • mob. programėlėje (pasirinkę „Kortelės“ → „Nustatymai ir limitai“)
  • interneto banke (pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → „Keisti duomenis“)
  • paskambinę į SEB banką telefonu +370 5 268 2800 arba susisiekę naudodamiesi programa „Skype“
 

Kokia valiutos keitimo tvarka atsiskaitant kortele ne euro zonos šalyse?

Atsiskaitant kortele užsienio valiuta, operacijos suma keičiama į eurus pagal „VISA Europe“ ar „MasterCard International“ nustatytą valiutos keitimo kursą, kuris galioja duomenų tvarkymo dieną. Prie atitinkamo tarptautinių mokėjimo organizacijų taikomo valiutos keitimo kurso yra pridedamas banko nustatytas 2,65 proc. valiutos keitimo mokestis.

 

Ar yra taikomi atsiskaitymo limitai?

Taip, yra. Debeto ir kredito kortelių atsiskaitymo limitai ir jų taikymo tvarka skiriasi.
Yra nustatyta 3 000 Eur atsiskaitymo debeto kortelėmis per parą suma. Šis atsiskaitymo limitas naudojamas atsiskaitant internetu ir prekybos bei paslaugų teikimo vietose, imant grynųjų pinigų pinigus išmokančiose parduotuvėse. Taip pat limitas yra taikomas ir imant grynųjų pinigų iš bankomatų – per parą galite paimti iki 2 000 Eur.
Bendras atsiskaitymo kredito kortelėmis ir grynųjų pinigų paėmimo limitas – 5 000–50 000 Eur/mėn. (limitas priklauso nuo turimos kredito kortelės).

Atsiskaitymo ir grynųjų pinigų paėmimo limitus galite keisti

  • mob. programėlėje (pasirinkę „Kortelės“ → „Nustatymai ir limitai“)
  • interneto banke (pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → „Keisti duomenis“)
  • paskambinę į SEB banką telefonu +370 5 268 2800 arba susisiekę naudodamiesi programa „Skype“
 

Kokiais būdais pateikiate kortelės mėnesio ataskaitą?

Mokėjimo kortelės mėnesio ataskaitą galite matyti interneto banke pasirinkę skiltis „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mokėjimo kortelės“ → „Kortelių ataskaitos“ arba gauti SEB banko skyriuje.

 

Kodėl atsiskaitant kortele internetu papildomai prašoma įvesti prisijungimo prie interneto banko duomenis?

Norint užtikrinti dar saugesnį atsiskaitymą perkant prekes ar paslaugas „Mastercard Identity Check“ ir „Visa Secure“ ženklu pažymėtose elektroninėse parduotuvėse, prašoma patvirtinti savo tapatybę interneto banke įvedant savo atpažinimo kodą ir patvirtinant operaciją turima identifikavimo priemone („Smart-ID“, mobiliuoju parašu ar slaptažodžių generatoriumi).

Jei naudojatės kodų generatoriumi, nepamirškite turėti jo su savimi apsipirkdami kortele internetu arba jungdamiesi prie interneto banko pasirinkite kitą priemonę, kuri visada bus Jūsų telefone – „Smart-ID“ ar mobilųjį parašą.

Jei nesinaudojate SEB interneto banku, kad galėtumėte naudotis šia paslauga, sudarykite interneto banko sutartį atvykę į SEB banko skyrių.

 

Anksčiau atsiskaitant kortele internetu papildomai bankas siųsdavo vienkartinį saugos kodą SMS žinute. Ar tokia galimybė išliks?

Norint užtikrinti dar saugesnį atsiskaitymą kortele, „Mastercard Identity Check“ ir „Visa Secure“ ženklu pažymėtose elektroninėse parduotuvėse tapatybė bus tvirtinama tik per interneto banką.

 

Kodėl bankomato ekrane matau mažesnį kredito kortelės likutį negu SEB mobilioje programėlėje ir interneto banke?

Yra taikomas mėnesio atsiskaitymo kredito kortelėmis limitas. Jei šį mėnesį kredito kortele dar nebuvote atlikę jokių operacijų ir kredito kortelės sąskaitoje lėšų likutis yra didesnis už atsiskaitymo limitą, bankomato ekrane matysite nustatytą atsiskaitymų limito sumą.
Jei dalį limito būsite išnaudoję, matysite likusį kortelės laisvai disponuojamų lėšų likutį (net jei sąskaitoje lėšų likutis yra didesnis). Tačiau jei sąskaitos likutis bus mažesnis už likusį laisvai disponuojamų lėšų likutį, bankomato ekrane matysite sąskaitos likutį.
Pakeisti atsiskaitymų limitą galite

  • mob. programėlėje (pasirinkę „Kortelės“ → „Nustatymai ir limitai“)
  • interneto banke (pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → „Keisti duomenis“)
  • paskambinę į SEB banką telefonu +370 5 268 2800 arba susisiekę naudodamiesi programa „Skype“.
 

Sąskaita ir pervedimai

Kaip sužinoti savo sąskaitos numerį?

Savo sąskaitos numerį galite matyti prisijungę prie mob. programėlės „SEB Lietuva“ arba pagrindiniame interneto banko lange.
Taip pat jį sužinoti galite paskambinę telefonu +370 5 268 2800 ar susisiekę naudodamiesi programa „Skype“.
Lietuvoje banko sąskaitų struktūra yra LT ir 18 skaitmenų, pvz., LT12 3456 7890 1234 5678.

 

Koks yra SEB banko SWIFT kodas? Kas yra IBAN kodas?

AB SEB bankui suteiktas SWIFT (BIC) kodas yra CBVI LT 2X.

IBAN (International Bank Account Number) – tai privalomas tarptautinis banko sąskaitos numerio formatas, pagal kurį bankai įskaito lėšas į gavėjo sąskaitą. Lietuvoje IBAN struktūra yra LT ir 18 skaitmenų, pvz., LT12 3456 7890 1234 5678.

 

Ką daryti, jei atskleidžiau duomenis ar pervedžiau lėšas sukčiui?

Jei atskleidėte savo prisijungimo prie interneto banko duomenis, mokėjimo kortelės duomenis ar kitus savo asmens duomenis sukčiams, įtariate galimą sukčiavimą, pervedėte lėšas sukčiui, pastebėjote pervedimą, kurio neatlikote, gavote įtartiną žinutę ir pan., iškart praneškite apie tai telefonu +370 5 268 2800 ar susisiekę naudodamiesi programa „Skype“Pokalbio metu išsamiau išsiaiškinsime Jūsų situaciją, nemokamai blokuosime prieigą arba kortelę ir nurodysime kitus reikiamus veiksmus.
 


Kaip greitai pervedami eurai į kitus bankus Lietuvoje ir į kitas šalis Europoje?

Yra trys europinio pinigų pervedimo tipai: momentinis, SEPA ir labai skubus.
Europinis pinigų pervedimas atliekamas, kai reikia pervesti lėšas eurais į kitus bankus, registruotus Lietuvoje, Europos Sąjungos šalyse, Šveicarijoje, Monake, San Marine, Andoroje ir Europos ekonominės erdvės šalyse (Norvegijoje, Islandijoje ir Lichtenšteine), jei lėšų gavėjo sąskaitos numeris yra IBAN formato.

Jei lėšų gavėjo bankas yra prisijungęs prie momentinių mokėjimų sistemos, eurai (pervedama suma negali viršyti 15 000 Eur) į gavėjo sąskaitą bus pervesti nedelsiant (ištisą parą visomis metų dienomis).

Jei lėšų gavėjas nėra prisijungęs prie momentinių mokėjimų sistemos, eurai pervedami pagal SEPA mokėjimo nurodymą. Taip pervestos lėšos į gavėjo sąskaitą yra įskaitomos tik darbo dienomis tokia tvarka:

  • mokėjimo nurodymą pateikus iki 16 val., lėšos darbo dienomis pervedamos po kelių valandų tą pačią dieną
  • mokėjimo nurodymą pateikus darbo dieną po 16 val., savaitgalį arba tarptautinių švenčių dienomis, pinigai į kito banko sąskaitą bus įskaityti artimiausią darbo dieną apie 9 val.

SEPA pinigų pervedimo laikas

Mokėjimo nurodymo pateikimo laikas* Lėšų pervedimo apytikslis laikas**
0.00 val. – 7.00 val. 9.00 val.
7.00 val. – 10.15 val. 11.15 val.
10.15 val. – 11.55 val. 13.45 val.
11.55 val. – 15.15 val. 16.15 val.
15.15 val. – 16.30 val. 17.45 val.
16.30 val. – 23.59 val. 9.00 val. (artimiausią darbo dieną)

* Jei mokėjimo nurodymą eurais bankui pateiksite darbo dieną po 16.00 val., savaitgalį ar tarptautinių švenčių1 dienomis,  pinigai į kito banko sąskaitą bus įskaityti artimiausią darbo dieną apie 9.00 val.
** Tikslus lėšų įskaitymo į gavėjo sąskaitą laikas priklauso nuo gavėjo banko.

Lėšos pagal labai skubaus europinio pinigų pervedimo mokėjimo nurodymą pervedamos nedelsiant tą pačią dieną, jei mokėjimo nurodymas pateiktas darbo dieną iki 16.30 val.

 

Kiek trunka tarptautinis pinigų pervedimas (į užsienį / iš užsienio)?

Lėšų pervedimo į užsienį trukmė priklauso nuo to, kokią valiutą pervedate, kelintą valandą ir kokį pateikiate mokėjimo nurodymą (paprastą, skubų ar labai skubų). Mokėjimo nurodymas, pateiktas po nurodytų valandų arba ne banko darbo dieną, bus vykdomas viena banko darbo diena vėliau.

Tarptautinis pinigų pervedimas apima
- visus pervedimus užsienio valiuta į kitus Lietuvoje ar kitose valstybėse registruotus bankus
- pervedimus eurais į kitose valstybėse registruotus bankus, išskyrus Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės šalis, Šveicariją, Monaką, San Mariną ir Andorą
- pinigų pervedimus visomis valiutomis, jei lėšų gavėjo ar mokėtojo sąskaitos numeris yra ne IBAN formato

Jeigu pinigai Jums pervedami iš užsienio banko sąskaitos, į Jūsų sąskaitą jie bus įskaityti tą pačią dieną, kai pasieks SEB banką.
 


Kokius duomenis turiu nurodyti lėšų siuntėjui užsienyje?

Jei į Jūsų sąskaitą SEB banke turi būti pervesti pinigai iš užsienio, pinigų siuntėjui nurodykite šiuos duomenis:

  • savo sąskaitos SEB banke IBAN formato numerį (pvz., LTXX XXXX XXXX XXXX XXXX)
  • savo vardą ir pavardę
  • banko pavadinimą (AB SEB bankas) ir SWIFT / BIC kodą (CBVI LT 2X)
  • nostro banko korespondento užsienyje tikslų pavadinimą ir SWIFT kodą

Pavyzdžius, ką turėtų nurodyti pinigų siuntėjas pervesdamas Jums pinigus iš užsienio, rasite spustelėję šią nuorodą.

 

Kaip galiu pateikti prašymą atšaukti pervedimą?

Prašymą galite pateikti atvykę į banko skyrių arba prisijungę prie interneto banko ir pasirinkę skiltis „Sąskaitos ir kortelės“ → „Sąskaitos išrašas“, spustelėję mokėjimo nurodymą ir pasirinkę „Prašymai dėl mokėjimo“.

Už pateikto mokėjimo nurodymo atšaukimo administravimą yra taikomi mokesčiai. Jei pagal Jūsų mokėjimo nurodymą pinigus lėšų gavėjas jau yra gavęs, mokėjimo nurodymas atšaukiamas tik su gavėjo sutikimu. Mokestis taikomas neatsižvelgiant į tai, ar lėšos buvo grąžintos.

 

Kodėl internetu negaliu pervesti didesnės pinigų sumos? Kaip padidinti pervedimo limitus?

Pervedant pinigus yra taikomi dienos ir mėnesio limitai. Peržiūrėti ir keisti pervedimo limitus galite interneto banke pasirinkę skiltis „Paraiškos“ → „Operacijų limitų keitimas“. Paros pervedimo limitą galite pakeisti iki 4 000 Eur, mėnesio – iki 10 000 Eur.

Pakeisti pervedimo limitus galite ir atvykę į SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę ar pasą).

 

Kaip galiu atsidaryti papildomą sąskaitą?

Norėdami atsidaryti naują / papildomą sąskaitą, atvykite į bet kurį SEB banko skyrių ir pateikite asmens tapatybę liudijantį dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę).

 

Kaip galiu uždaryti nenaudojamą banko sąskaitą?

Jeigu norite uždaryti sąskaitą, su kuria nėra susietos kitos banko paslaugos (pvz., mokėjimo kortelės, periodiniai mokėjimai), prašymą pateikite interneto banke pasirinkę skiltis „Sąskaitos ir kortelės“ → „Banko sąskaitos“ → „Sąskaitų uždarymas“.

Jei norite uždaryti sąskaitą, su kuria yra susietos kitos paslaugos (pvz., mokėjimo kortelė), prašymą pateikite interneto banke pasirinkę skiltis „Pranešimai ir e. sąskaitos“ → „Rašyti pranešimą“.

Prašymą taip pat galite pateikti telefonu +370 5 268 2800, susisiekę naudodamiesi programa „Skype“ arba atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).

 

Interneto bankas

Kaip pradėti naudotis interneto banku?

Atvykite į bet kurį SEB banko skyrių ir sudarykite Elektroninių paslaugų teikimo sutartį. Atvykę pateikite asmens tapatybės dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę).
Banko skyriuje galėsite įsigyti prisijungimo priemonę – slaptažodžių generatorių ar įsidiegti nemokamą „Smart-ID“ programėlę. Už slaptažodžių generatoriaus išdavimą taikomas vienkartinis 8,40 Eur mokestis (nemokamai generatorių išduodame tiems, kurie yra užsisakę paslaugų planą „Sumanu plius“).

 


Kodėl jungiantis generatoriumi nebereikės įvesti savo sugalvoto slaptažodžio? Ar tai saugu?

Slaptažodžių generatorius ir toliau bus tokia pat saugi prisijungimo priemonė prie interneto banko kaip ir anksčiau, kadangi ir toliau bus užtikrintas dviejų etapų identifikavimas, t. y. jungiantis prie interneto banko Jums reikės įvesti ir atpažinimo kodą, ir generatoriaus atsakymą, kuris kiekvieną kartą yra sukuriamas naujas. Be to, pats slaptažodžių generatorius yra papildomai apsaugotas tik Jums žinomu PIN kodu.
Įdiegęs naują IT platformą, SEB bankas naudosis bendra platforma visose Baltijos šalyse, todėl yra suvienodinamas ir būdas, kaip prisijungti prie interneto banko naudojantis slaptažodžių generatoriumi.

 

Kaip galima įsigyti programėlę „Smart-ID“ ar slaptažodžių generatorių?

 

Nemokamą „Smart-ID“ programėlę atsisiųsite iš „Google Play“ ar „App Store“ parduotuvių. Išsamią informaciją rasite www.seb.lt/smart-id.

Slaptažodžių generatorių galite įsigyti bet kuriame SEB banko skyriuje (būtina turėti asmens tapatybės kortelę ar pasą). Už jo išdavimą taikomas vienkartinis 8,40 Eur mokestis. Nemokamai generatorių išduodame tiems, kurie yra užsisakę paslaugų planą „Sumanu plius“.

 

Ką daryti, jei pamiršau savo atpažinimo kodą?

Atpažinimo kodas, reikalingas norint prisijungti prie interneto banko, yra nurodytas Jūsų Elektroninių paslaugų teikimo sutartyje. Jei šios sutarties nesudarę, sužinoti atpažinimo kodą galite atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą).
Norėdami užtikrinti klientų duomenų ir lėšų saugumą, nuotoliniu būdu atpažinimo kodo nenurodome.

 

Ką daryti, jei sugedo ar užsiblokavo slaptažodžių generatorius?

Jei sugedo slaptažodžių generatorius ar jį užblokavote, naują generatorių galite įsigyti asmeniškai atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą). Užblokuoto generatoriaus atblokuoti nėra galimybės.

 

Kaip galiu peržiūrėti savo sąskaitos išrašą?

Peržiūrėti sąskaitos išrašą galite interneto banke pasirinkę skiltis  „Sąskaitos ir kortelės“ →  „Sąskaitų išrašai“.
Interneto banke bus galima parengti sąskaitos išrašus anksčiausiai nuo 2015 m. sausio 1 d. Jeigu prireiktų ankstesnių sąskaitos išrašų negu 2015 m. sausio 1 d., susisiekite su mumis.

 

Kaip galiu peržiūrėti mokėjimo kortelės išrašą?

Peržiūrėti kortelės išrašą galite interneto banke pasirinkę skiltis  „Sąskaitos ir kortelės“ →  „Kortelės išrašas“.

 

Kaip galiu užsisakyti SMS žinutes apie pokyčius sąskaitoje?

SMS žinučių paslaugą galite užsisakyti interneto banke pasirinkę skiltis „Kitos paslaugos ir nustatymai“ → „Pranešimai SMS žinutėmis“ → „Pranešimų užsakymas“.
Paslauga mokama (išskyrus klientams, kurie yra užsisakę paslaugų planą „Senjoras“) – kiekvienos iš banko gautos SMS žinutės kaina yra 0,15 Eur.

 

Noriu pervesti į kitą sąskaitą didesnę pinigų sumą. Kaip galima padidinti pervedimo limitus?

  1. Prisijunkite prie interneto banko.
  2. Viršutinėje meniu juostoje spustelėkite „Sąskaitos ir kortelės“.
  3. Skiltyje „Sąskaitos“ spustelėkite „Banko sąskaitos“.
  4. Sąskaitos, kurios pervedimų limitą norite pakeisti, eilutėje spustelėkite „Keisti limitus“.
  5. Paraiškos formoje nurodykite pageidaujamus dienos ir mėnesio pervedimo limitus, pažymėkite laukelį „Prašymo patvirtinimas“. Spustelėkite „Toliau“.
  6. Patikrinkite duomenis ir patvirtinkite paraišką.
  7. Sėkmingai užpildžius paraišką, bus atsiųstas tai liudijantis pranešimas.

Svarbu: jeigu prie interneto banko jungiatės naudodami m. parašą arba „Smart-ID“, Jūsų prašymas bus įvykdytas iš karto. Jeigu jungiatės naudodami generatorių arba „Smart-ID Basic“, Jūsų prašymas bus perduotas atsakingiems darbuotojams, kurie su Jumis susisieks per 5 d. d. ir pakoreguos interneto banko sutarties sąlygas.

Atkreipiame Jūsų dėmesį į interneto banko pervedimo limitų sumažinimą – susimažinę limitus iki 4 000 Eur per dieną ir iki 10 000 Eur per mėnesį, vėliau, norėdami padidinti limitus iki ankstesniųjų (didesnių nei 4 000 Eur per dieną ir 10 000 Eur per mėnesį), turėsite pasirašyti naują interneto banko sutartį banko skyriuje.

Daugiau informacijos apie „Smart-ID“ paskyras rasite čia.

 

Mobilioji programėlė

  1. Ar mob. programėlė „SEB Lietuva“ nemokama? Kaip ją atsisiųsti?

  2. Kas gali naudotis mobiliąja programėle?

  3. Kokius techninius reikalavimus turi atitikti telefonas?

  4. Atsisiunčiau mobiliąją programėlę. Kaip prie jos prisijungti?

  5. Kiek kainuoja pinigų pervedimas?

  6. Kokią sumą galima pervesti naudojantis mobiliąja programėle? Ar yra taikomi limitai?

  7. Kokia valiuta galima atlikti pinigų pervedimą naudojantis mobiliąja programėle?

  8. Kodėl programėlėje nematau savo lėšų užsienio valiuta?

  9. Ar mobiliąja programėle galiu pervesti pinigus į užsienio banką?

  10. Kam galiu teikti prašymą pervesti man pinigus? Ar ribojama suma, kurią galiu prašyti pervesti?

  11. Kaip galiu atšaukti savo sukurtą prašymą pervesti man pinigus?

  12. Kur ir kaip matysiu, kad mano prašymas pervesti pinigus buvo patenkintas ar atšauktas?

  13. Pervedžiau pinigus kitam programėlės naudotojui, kurio telefono numerį turiu savo telefono kontaktų sąraše. Kaip sužinoti, į kokią sąskaitą (IBAN) buvo įskaityti pinigai?

  14. Kaip mob. programėlėje galiu užsisakyti pranešimus apie įplaukas, išlaidas ir kitus pokyčius sąskaitose? Ar šie pranešimai nemokami?

  15. Kodėl neatnaujinami duomenys sąskaitos išraše?

  16. Ką daryti, jei pamiršau programėlės PIN kodą arba netyčia užblokavau programėlę?

  17. Pamečiau telefoną, kuriame yra mobilioji programėlė. Kur turėčiau kreiptis?

  18. Pasikeitė mano mobilusis telefono numeris. Kaip galėčiau jį pakeisti mobiliojoje programėlėje?

  19. Kaip pakviesti kitą asmenį naudotis programėle?

  20. Ar galima nustatyti taip, kad kiti programėlės naudotojai nematytų, jog naudoju programėlę?

Ar mob. programėlė „SEB Lietuva“ nemokama? Kaip ją atsisiųsti?

Programėlė „SEB Lietuva“ yra nemokama, ją galite atsisiųsti iš „Google Play“ arba „App Store“ parduotuvių.

 

Kas gali naudotis mobiliąja programėle?

Programėle „SEB Lietuva“ gali naudotis visi SEB klientai, sudarę Elektroninių paslaugų teikimo sutartį.

 

Kokius techninius reikalavimus turi atitikti telefonas?

Programėlė veikia įrenginiuose, naudojančiuose „Android“ arba „iOS“ operacines sistemas, mobiliojo telefono ekrano įstrižainė turi būti didesnė negu 4 coliai.

 

Atsisiunčiau mobiliąją programėlę. Kaip prie jos prisijungti?

Prisijungti prie programėlės pavyks naudojantis įprasta prisijungimo prie interneto banko priemone (slaptažodžių generatoriumi, „Smart-ID“ ar mobiliuoju parašu). Registracijos metu susikursite savo 4 skaitmenų PIN kodą. Įvedę savo telefono numerį, SMS žinute gausite patvirtinimo kodą ir užbaigsite registraciją.

 

Kiek kainuoja pinigų pervedimas?
 

Pervedant pinigus mobiliąja programėle, taikomi įprasti Jums galiojantys pinigų pervedimo įkainiai. Jeigu esate užsisakę paslaugų planą, Jums taikomi paslaugų plano įkainiai.

Kokią sumą galima pervesti naudojantis mobiliąja programėle? Ar yra taikomi limitai?

Yra taikomi tie patys limitai, kurie galioja ir pervedant lėšas interneto banke. Peržiūrėti ir keisti pervedimo limitus galite prisijungę prie interneto banko ir pasirinkę skiltį  „Paraiškos“ → „Operacijų limitų keitimas“.

Mokėjimus iki 30 eurų vienos operacijos ir 100 eurų bendros sumos programėlėje galite atlikti be jokio papildomo patvirtinimo, t. y. pakanka spustelėti mygtuką „Patvirtinti“. 

Kiti mokėjimai yra tvirtinami naudojantis  prisijungimo prie interneto banko priemonėmis (slaptažodžių generatoriumi, „Smart-ID“ ar mobiliuoju parašu).

 

Kokia valiuta galima atlikti pinigų pervedimą naudojantis mobiliąja programėle?

Pinigų pervedimai mobiliąja programėle atliekami tik eurais. Norėdami pervesti pinigus kita užsienio valiuta, rinkitės interneto banką.

 

Kodėl programėlėje nematau savo lėšų užsienio valiuta?

Programėlėje rodomi tik sąskaitose esantys eurai – kitų valiutų likučius galite matyti prisijungę prie interneto banko.

 

Ar mobiliąja programėle galiu pervesti pinigus į užsienio banką?

Taip, galite pervesti eurus į bet kurį Lietuvoje, Europos Sąjungos ir Europos ekonominės erdvės šalyse registruotą banką.

 

Kam galiu teikti prašymą pervesti man pinigus? Ar ribojama suma, kurią galiu prašyti pervesti?

Prašymą pervesti pinigus galite pateikti bet kuriam kitam programėlės naudotojui, kurio su SEB sąskaita susietas telefono numeris įvestas į Jūsų telefono adresatų sąrašą. Prašymo suma nėra ribojama.

 

Kaip galiu atšaukti savo sukurtą prašymą pervesti man pinigus?

Sukurtas prašymas pervesti pinigus yra matomas pagrindiniame programėlės lange po skiltimi  „Prašymas pervesti pinigus“. Norėdami šį prašymą atšaukti, tiesiog nustumkite jį pirštu į kairę arba dešinę ekrano pusę.

 

Kur ir kaip matysiu, kad mano prašymas pervesti pinigus buvo patenkintas ar atšauktas?

Patenkintas ar atmestas prašymas pervesti pinigus tiesiog panaikinamas iš pagrindiniame programėlės lange esančio prašymų sąrašo.

 

KPervedžiau pinigus kitam programėlės naudotojui, kurio telefono numerį turiu savo telefono kontaktų sąraše. Kaip sužinoti, į kokią sąskaitą (IBAN) buvo įskaityti pinigai?

Lėšų gavėjo sąskaitos numerį galite matyti savo sąskaitos išraše.

 

Kaip mob. programėlėje galiu užsisakyti pranešimus apie įplaukas, išlaidas ir kitus pokyčius sąskaitose? Ar šie pranešimai nemokami?

Šie pranešimai yra nemokami. Juos užsisakyti galite mobiliosios programėlės nustatymų skiltyje pasirinkę „Pranešimų nustatymai“ → „Leisti pranešimus“.

 

Kodėl neatnaujinami duomenys sąskaitos išraše?

Jeigu nematote paskutinių atliktų operacijų pagrindiniame lange arba operacijų sąraše, patikrinkite savo interneto ryšį – operacijų sąrašas atnaujinamas tik tuomet, kai mobilusis įrenginys prijungtas prie interneto ryšio.

 

Ką daryti, jei pamiršau programėlės PIN kodą arba netyčia užblokavau programėlę?

Jei Penkis kartus neteisingai įvesite PIN kodą, būsite paprašyti prisijungti prie programėlės interneto banke naudojamomis priemonėmis ir sugalvoti naują PIN kodą.

Jeigu netyčia užblokavote programėlę, iš naujo prisijunkite prie programėlės naudodamiesi interneto banko prisijungimo priemonėmis ir pakeiskite PIN kodą.

 

Pamečiau telefoną, kuriame yra mobilioji programėlė. Kur turėčiau kreiptis?

Pametę mobilųjį įrenginį, kuriame buvo įdiegta mobilioji programėlė, ar kitaip jį praradę, nedelsdami kreipkitės į SEB banką telefonu +370 5 268 2800 ar naudodamiesi programa „Skype“, kad būtų užblokuota prieiga prie mobiliosios programėlės.

 

Pasikeitė mano mobilusis telefono numeris. Kaip galėčiau jį pakeisti mobiliojoje programėlėje?

Susisiekite su mumis telefonu +370 5 268 2800 ar naudodamiesi programa „Skype“, pokalbio metu atliksime pakeitimus.

 

Kaip pakviesti kitą asmenį naudotis programėle?

Programėlėje pasirinkite skiltį „Mokėti“ ir atsidariusiame kontaktų sąraše pasirinkite asmenį, kuris nesinaudoja programėle. Atsidariusiame lange pamatysite aktyvią pakvietimo nuorodą. Spustelėkite ją, ir Jūsų ekrane atsidarys parengta SMS žinutė, kurią beliks išsiųsti.

 

Ar galima nustatyti taip, kad kiti programėlės naudotojai nematytų, jog naudoju programėlę?

Nėra galimybės slėpti, kad naudojatės programėle, nuo kitų vartotojų.

 

Taupymas ir investavimas

Ar galiu sudaryti indėlio sutartį internetu?

Taip, internetu galite sudaryti visų rūšių indėlių sutartis: terminuotojo,  terminuoto kaupiamojo ir kaupiamojo indėlioInterneto banke rinkitės skiltį „Taupymas ir pensija“ → „Indėliai“ → „Padėti indėlį“.

 

Ar terminuotojo ir kaupiamojo indėlio sąskaitos yra mokamos?

Terminuotojo ir kaupiamojo indėlio sąskaitos yra nemokamos.

 

Ar galiu papildyti terminuotojo indėlio sąskaitą?

Ne, terminuotojo ir terminuoto kaupiamojo indėlių sąskaitų papildyti galimybės nėra. Galite sudaryti dar vieną ar kelias papildomas sutartis.

Jei pageidaujate taupyti ir nuolat papildyti vieną sąskaitą, rekomenduojame sudaryti kaupiamojo indėlio sutartį interneto banke („Taupymas ir pensija“ → „Indėliai“ → „Padėti indėlį“) arba atvykus į patogų SEB banko skyrių (būtina turėti pasą arba asmens tapatybės kortelę).

 

Kaip galiu papildyti kaupiamojo indėlio sąskaitą?

Šio indėlio sąskaitą galite papildyti interneto banke pasirinkę skiltis „Taupymas ir pensija“ → „Indėliai“, spustelėję sutartį ir pasirinkę„Papildyti indėlį“. Papildyti indėlį taip pat galite bet kuriame SEB banko skyriuje. Pervedama suma gali būti bet kokio dydžio. Papildyti sąskaitą galite tada, kai pageidaujate.

 

Kaip galiu pasinaudoti kaupiamojo indėlio lėšomis?

Jei pageidaujate pasinaudoti kaupiamojo indėlio sąskaitoje esančiomis lėšomis, prašymą jas pervesti į kitą savo sąskaitą galite pateikti šiais būdais:

  • interneto banke pasirinkę meniu punktus „Taupymas ir pensija“ → „Indėliai“, spustelėję indėlio sutartį ir pasirinkę „Išmokėti“
  • atvykę į SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę ar pasą)

Kaupiamojo indėlio lėšos pervedamos tik į su indėliu susietą sąskaitą tą pačią dieną arba Jūsų pasirinktą kitą dieną.

 

Kokios palūkanos mokamos už indėlius?

SEB banko mokamas palūkanas už indėlius galite rasti čia:

 


Ką turėčiau daryti, kad galėčiau internetu prekiauti vertybiniais popieriais?

Kad galėtumėte pradėti investuoti, pirmiausia turite atsidaryti vertybinių popierių sąskaitą. Tai padaryti galite interneto banke pasirinkę meniu punktus „Vertybiniai popieriai" → „VP sąskaitos" → „Nauja vertybinių popierių sąskaita". Prieš patvirtinant sąskaitos atidarymą, siūlome susipažinti su apačioje pateiktais įkainiais ir sutarties sąlygomis. Jeigu norėtumėte išsamesnės konsultacijos, siūlome užsiregistruoti į konsultaciją nuotoliniu būdu arba banko skyriuje. Registracijos formą rasite mūsų interneto svetainėje https://www.seb.lt/node/611?p=taupymas-ir-investavimas.

 

Kada gausiu lėšas už parduotus investicinio fondo vienetus

Pardavus SEB grupės investicinius fondus, fondo vienetai išperkami ir lėšos pervedamos į sąskaitą pagal iš anksto nustatytus terminus, kurie gali skirtis nes priklauso nuo fondo rūšies. Todėl prieš parduodant fondo vienetus patariame pasitikrinti konkretaus fondo pavedimo sąlygas, kurias rasite  https://www.seb.lt/taupymas-ir-investavimas/investiciniai-fondai/pavedimu-pirkti-fondu-vienetu-ar-juos-parduoti-vykdymo.

 


 

Kaip galiu susikurti savo taupymo planą interneto banke?

Naudokitės SEB banko nemokama paslauga „Finansų planuotojas“.  Ši paslauga leis SEB interneto banke analizuoti, planuoti ir racionaliai tvarkyti savo ar visos šeimos biudžetą – išlaidas ir pajamas.

Išbandykite paslaugos „Finansų planuotojas“ demonstracinę versiją.

 


II pakopos pensijų fondai

Kaip pakeisti pensijų kaupimo bendrovę?

Jei esate sudarę pensijų kaupimo sutartį kitoje bendrovėje ir norite pereiti į SEB grupės pensijų kaupimo bendrovę, sudarykite naują pensijų kaupimo sutartį

Primename, kad vykstant į skyrių būtina turėti pasą arba asmens tapatybės kortelę.

 

Kaip pakeisti pensijų kaupimo fondą?

Pereiti iš vieno UAB „SEB investicijų valdymas“ valdomo pensijų fondo į kitą šios bendrovės fondą galima nemokamai (netaikomas fondo keitimo mokestis).
Jei pageidaujate pakeisti pensijų fondą, tai gali atlikti

  • prisijungę prie SEB interneto banko (skiltys „Taupymas ir pensija“ → „Mano pensija“, spustelėkite sutarties numerį, tada rinkitės „Prašymai“ → „Pensijų fondo keitimas“)
  • bet kuriame SEB banko skyriuje pateikę prašymą ir savo asmens tapatybės dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę)
     

Pakeisti pensijų fondą galima bet kurią darbo dieną, išskyrus tas dienas, kai Valstybinio socialinio draudimo fondo („Sodra“) valdyba apskaičiuoja ir perveda įmokas į pensijų kaupimo sistemos dalyvių vardu atidarytas pensijų kaupimo sąskaitas. Šiomis dienomis prašymai pakeisti  bendrovės „SEB investicijų valdymas“ valdomą pensijų fondą nėra priimami, fondai nekeičiami.

Kalendorių, kuriame pažymėtos dienos, kai pensijų fondo keisti negalima, rasite čia.

 

Kur galiu matyti informaciją apie savo kaupiamą pensiją?

Informaciją apie pensijų fonde kaupiamas lėšas, metų ataskaitas galite peržiūrėti interneto banke, pasirinkę skiltis „Taupymas ir pensija“ → „Mano pensija“.

Jei interneto banku nesinaudojate, ataskaitas galite gauti atvykę į bet kurį SEB banko skyrių arba užsisakyti ataskaitų siuntimą el. paštu ar paštu.

 

Ar galima paimti lėšas iš pensijų fondo?

Ne, teisę gauti išmoką iš II pakopos pensijų fondų įgysite tik sulaukę pensinio amžiaus arba anksčiau, jei Jums bus paskirta išankstinė valstybinio socialinio draudimo pensija.

 

Ar galiu nutraukti pensijų kaupimo sutartį?

II pakopos pensijų kaupimo sutartis negali būti nutraukta, išskyrus atvejį, jei ši sutartis sudaryta pirmą kartą.  Jei sutartis sudaryta pirmą kartą, dalyvis turi teisę ją vienašališkai nutraukti per 30 kalendorinių dienų nuo sudarymo datos. Pateikti prašymą nutraukti pirmą kartą sudarytą sutartį galite prisijungę prie SEB interneto banko arba bet kuriame SEB banko skyriuje.

 

Ar pensijų fonde sukaupta suma paveldima?

Taip, po pensiją kaupiančio asmens mirties jam priklausanti fondo turto dalis paveldima įstatymų nustatyta tvarka.

 

Ką daryti sulaukus pensinio amžiaus?

Pensijų fondų dalyviai, sulaukę pensinio amžiaus, gali iš karto kreiptis dėl pensijų išmokos į savo pensijų kaupimo bendrovę arba vėliau (pensijų išmokų sutvarkymą atidėti vėlesniam laikui). Pensijų išmoka gali būti išmokama vienu kartu, periodiškai arba įsigyjant pensijų anuitetą. Pensijų anuitetas privalomas, jei pagal sukauptą sumą bazinis pensijų anuitetas yra didesnis negu pusė valstybinio socialinio draudimo bazinės pensijos dydžio.

Pensijų kaupimo bendrovė Jums atvykus įvertins pagal Lietuvos banko reikalavimus, ar privaloma  įsigyti pensijų anuitetą. Jeigu taip, reikės rinktis vieną iš draudimo bendrovių Lietuvoje, kurios teikia pensijų anuitetų paslaugą. Pensijų anuiteto paslaugą teikia ir  bendrovės „SEB Life and Pension Baltic SE“ Lietuvos filialas.

Kreditai ir lizingas

Kokius kreditus su įkeitimu teikia SEB bankas?

SEB banke galite gauti kreditą

  • būstui įsigyti, statyti
  • būstui remontuoti ar rekonstruoti
  • vartojimo reikmėms
 

Kas gali gauti kreditą?

Kreditai teikiami pilnamečiams Lietuvos Respublikos piliečiams ir asmenims, turintiems leidimą nuolat gyventi Lietuvoje, gaunantiems nuolatines pajamas.

 

Kokios laikotarpio pajamos vertinamos norint gauti kreditą?

Suteikdami kreditą, vertiname ne trumpesnio kaip paskutinių 6 mėnesių laikotarpio kliento pajamas.

 
 

Kokia valiuta teikiami kreditai?

Kreditai teikiami eurais.

 

Kokiam laikotarpiui teikiami kreditai?

Nustatomi tokie kredito grąžinimo laikotarpiai atsižvelgiant į suteikiamo kredito paskirtį:

  • perkant būstą, kuris yra pagrindinė gyvenamoji vieta – iki 30 metų (remontui  – iki 20 metų);
  • perkant būstą, kuris nėra pagrindinė gyvenamoji vieta, taip pat sodybą, sodo namą ar kitas panašias patalpas, – 25 metai (remontui – iki 20 metų);
  • imant kreditą vartojimo reikmėms – iki 5 metų.
 

Kokio dydžio kreditas gali būti suteiktas?

Galima kredito suma nustatoma individualiai, įvertinus Jūsų finansines galimybes grąžinti kreditą.

 

Ar galima kreditą grąžinti anksčiau?

Taip.  Jei pageidaujate grąžinti dalį ar visą kreditą, interneto banke pasirinkite skiltis „Kreditai ir lizingas“ → „Mano kreditai“. Spustelėkite kredito sutarties numerį ir pasirinkite „Siųsti paraišką pakeitimui“. Užpildykite prašymo formą ir patvirtinkite. Prašymą taip pat galite pateikti ir banko skyriuje.

 

Kokia mažiausia nuosava lėšų dalis turi būti imant kreditą būstui įsigyti?

Jūs savais (ne skolintais) pinigais turite sumokėti mažiausiai 15 proc. finansuojamam būstui įsigyti reikiamos sumos.

 

Kaip nustatomos kredito palūkanos?

Palūkanų norma nustatoma atsižvelgiant į padėtį paskolų rinkoje, kredito sumą, terminą, Jūsų finansinių galimybių įvertinimą, individualią kredito riziką, taip pat į tai, kiek ir kokių paslaugų Jums teikia SEB bankas.

 

Kaip užtikrinamas kredito grąžinimas?

Būsto kredito grąžinimas paprastai yra užtikrinamas įkeičiant įsigyjamą, remontuojamą, statomą ar rekonstruojamą būstą.

  • Įkeičiamo nekilnojamojo turto vertę turi nustatyti turto vertintojai
  • Įkeistas nekilnojamasis turtas (išskyrus žemės sklypus) turi būti apdraustas turto draudimo bendrovėje

Jei įsigyjamas dar statomas būstas, įkeičiamas statomas namas su žemės sklypu ir, jei reikia, kitas nuosavybės teise priklausantis turtas.

Atkreipiame Jūsų dėmesį. Įkeitus turtą, jeigu nevykdomi prisiimti finansiniai įsipareigojimai, atsiranda rizika netekti nuosavybės teisės į šį turtą ir jį prarasti.

 

Kaip nustatoma įkeičiamo turto vertė?

Įkeičiamo turto rinkos vertę turi nustatyti nepriklausomi turto vertintojai (fiziniai asmenys ar įmonės), todėl yra su turto vertinimu susijusių išlaidų.

Turto vertintojų sąrašą, su kuriais bendradarbiaujame, galite rasti www.seb.lt, gauti mūsų padaliniuose, sužinoti skambindami telefonu +370 5 268 2800 ar naudodamiesi programa „Skype“. Jūs turite teisę rinktis sąraše nenurodytą turto vertintoją.

Tam tikrais atvejais, pavyzdžiui, kai perkate naujos statybos būstą ar atliekate remontą, turto vertintojų paslaugų gali ir neprireikti. Daugiau informacijos Jums suteiks mūsų konsultantai.

 

Kodėl būtina apdrausti bankui įkeičiamą turtą?

Draudimas apsaugo Jūsų šeimą nuo netikėtų finansinių nuostolių, jeigu Jūsų būstą, pavyzdžiui, nusiaubtų gaisras, trūktų vamzdis ir butas būtų užlietas, staiga nutiktų kitas nemalonus įvykis. Gavę draudimo išmoką, greičiau pašalintumėte nelaimės padarinius – suremontuotumėte ar atstatytumėte būstą.

Mes pateiksime Jums AB „Lietuvos draudimas“, su kuria bendradarbiaujame, pasiūlymą apdrausti įkeičiamą turtą. Bendrą mūsų siūlomų draudimo bendrovių sąrašą rasite mūsų tinklalapyje www.seb.lt, gausite mūsų padaliniuose ar sužinosite paskambinę telefonu +370 5 268 2800 ar naudodamiesi programa „Skype“. Jūs turite teisę rinktis kitą, ne banko siūlomą draudimo bendrovę.

 

Kaip grąžinamas kreditas?

Galite rinktis vieną iš šių dviejų kredito grąžinimo būdų:

  • anuiteto metodas – kiekvieną mėnesį mokama vienoda įmoka, kurią sudaro grąžinamas kreditas ir palūkanos. Iš pradžių didesnę dalį įmokos sudaro palūkanos. Palaipsniui ji mažėja, o kredito dalis didėja, tačiau mėnesio įmokos dydis nekinta
  • linijinis metodas – pagrindinė kredito suma yra suskaidoma vienodomis dalimis, kurios mokamos kiekvieną mėnesį. Prie jų pridedamos palūkanos, apskaičiuojamos nuo negrąžintos kredito dalies (kuo mažesnis kredito likutis, tuo mažesnė mokama palūkanų suma). Taigi mėnesio įmokos visą sutarties laikotarpį laipsniškai mažėja

Išmokėjus kreditą, įmokos pradedamos mokėti nuo sutartyje nustatytos pirmos mokėjimo dienos. Pirmą įmoką sudaro tik palūkanos. Jūsų pageidavimu tam tikrais atvejais kredito grąžinimo pradžią galime atidėti.

Kredito įmokas nurašome iš SEB banke atidarytos sąskaitos, į kurią, kad būtų Jums patogiau, siūlytume pervesti ir darbo užmokestį.

 

Kaip bankas išmoka kreditą?

Kredito lėšas išmokame pagal Jūsų pateiktą prašymą, įvykdžius kredito sutartyje nustatytas sąlygas. Lėšos būstui įsigyti pervedamos į būsto pardavėjo sąskaitą, įsigyto būsto apdailai skirtos lėšos – į kredito gavėjo arba prekių ar paslaugų teikėjo sąskaitą.

Kredito lėšas privalote naudoti pagal paskirtį.

 

Kaip užtikrinti kredito grąžinimą pablogėjus finansinei padėčiai?

Būstą ir kitą įkeistą turtą galima prarasti, jei kreditas laiku negrąžinamas. Taip gali nutikti dėl didėjančių palūkanų, nepalankios finansinės padėties (praradus darbą, nutrūkus santuokai ar panašiais atvejais).

Jei kelis mėnesius iš eilės Jums būtų sunku sukaupti reikiamą pinigų sumą kredito įmokai sumokėti, kreipkitės į mus – kartu ieškosime tinkamo sprendimo.

 

Kaip užtikrinti kredito grąžinimą nutikus nelaimei?

Siūlome keletą saugaus būsto kredito priemonių, kurios padėtų Jums laiku grąžinti kreditą.

Kreipkitės, suplanuosime konsultaciją su vadybininku.

 

Kaip galėčiau gauti daugiau informacijos apie dominantį kreditą?

Užsiregistruokite į konsultaciją arba pildykite paraišką interneto banke pasirinkę skiltis „Paraiškos“ → „Kredito paraiška“, o jeigu esate ne SEB banko klientas arba neturite interneto banko, bet turite mobilųjį parašą arba kvalifikuotą parašą „Smart ID“, paraišką užpildyti galite interneto puslapyje www.seb.lt , meniu pasirinkę „Gauti kreditą“.

 

Kokios pagrindinės lizingo sąlygos, kokį automobilį galima įsigyti lizingu?

Lizingo laikotarpis, perkant naują automobilį, gali būti iki 7 metų.

Perkant naudotą automobilį, lizingo laikotarpio pabaigoje automobilis negali būti senesnis kaip 13 metų. Pradinė lizingo įmoka turi sudaryti ne mažiau kaip 10 proc. automobilio vertės. Mažiausia lizingo suma  yra 5000 Eur.
Lizingu perkamą automobilį būtina apdrausti transporto priemonės draudimu (kasko draudimu).
Konkrečias finansavimo sąlygas ir pasiūlymą  gausite pasirinkę perkamą automobilį bei pateikę paraišką interneto banke (pasirinkę skiltis „Paraiškos“ → „Lizingo paraiška“), o jeigu esate ne banko klientas arba nesate sudarę interneto banko sutarties, bet turite mobilųjį parašą arba kvalifikuotą parašą „Smart ID“, paraišką užpildyti galite interneto puslapyje www.seb.lt, meniu pasirinkę „Lizingas“.

 

Ar būtina lizingu nuomojamą automobilį drausti kasko?

Taip, lizingu įsigyjamą automobilį privalote apdrausti transporto priemonių kasko draudimu AB SEB bankui priimtinoje draudimo bendrovėje. Galite pasirinkti bendrą lizingo ir draudimo paslaugą. Šiuo atveju automobilio draudimu pasirūpiname mes ir draudimo bendrovė.  Taip sutaupysite pinigų ir laiko.

 

Pinigų skolinimasis visada susijęs su rizika, kad negalėsite tinkamai ir laiku vykdyti prisiimtų finansinių įsipareigojimų, todėl, prieš priimdami sprendimą skolintis, apsvarstykite šią riziką.

Naudodamiesi būsto kredito sumos skaičiuokle apskaičiuokite, kokio dydžio kredito įmoką be sunkumų galėtumėte mokėti bankui kas mėnesį. Apsvarstykite pajamų sumažėjimo riziką, įvertinkite su palūkanų normos padidėjimu susijusią įmokų padidėjimo ir skolinimosi užsienio valiuta riziką.

Vadovaudamiesi Lietuvos banko Atsakingojo skolinimo nuostatais, įmokų apskaičiavimo pavyzdžius ir kitą informaciją, susijusią su kredito sutartimi, Jums pateiksime prieš pasirašant kredito sutartį. Palyginkite įvairius pasiūlymus ir priimkite sprendimą, atsižvelgę į išsamią informaciją.

Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad kredito grąžinimą būtina užtikrinti įkeičiant turtą. Įkeitus turtą, jeigu nevykdomi prisiimti finansiniai įsipareigojimai, atsiranda rizika netekti nuosavybės teisės į šį turtą ir jį prarasti.

Bankas turi teisę atsisakyti suteikti kreditą.

Bankomatai

Ką daryti, jei praradau / bankomate palikau kortelę?

Prarastą / bankomate paliktą kortelę siūlome nedelsiant blokuoti. Blokuoti galite

  • mobiliojoje programėlėje (pasirinkę „Kortelės“ → „Kortelė“ → „Blokavimas“)
  • interneto banke (pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → „Blokuoti kortelę“)
  • paskambinę į SEB banką telefonu +370 5 268 2800 (visą parą) arba susisiekę naudodamiesi programa „Skype“.
 

Ką daryti, jei bankomatui sugedus negavau lėšų arba jos nebuvo įskaitytos į sąskaitą?

Nedelsiant kreipkitės į kortelę išdavusį banką. SEB banko klientai gali kreiptis šiais būdais:

  • telefonu +370 5 268 2800 arba susisiekę programa „Skype“
  • parašę pranešimą interneto banke pasirinkę skiltis „Pranešimai ir e. sąskaitos“ → „Rašyti pranešimą“ (pranešime nurodykite operacijos datą, sumą, kurią norėjote pasiimti / įmokėti, sumą, kuri buvo išmokėta / įmokėta)
  • atvykę į bet kurį SEB banko skyrių (būtina turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą)
 

Ką daryti, jei bankomate buvo sulaikytas galimai padirbtas banknotas?

Jei Jūsų įmokėtas banknotas buvo atpažintas kaip galimai padirbtas, jis privalomai bus atiduotas ekspertizei Lietuvos bankui. Lietuvos bankas informaciją apie padirbtus banknotus perduoda  policijos komisariatui, o tokie banknotai paliekami saugoti Lietuvos banke.
Dėl atliekamo tyrimo su Jumis susisieks policijos atstovai. Pildyti pretenzijos formos banko skyriuje šiuo atveju nereikia.

 

Ką daryti, jei pastebėjau prie bankomato neteisėtai pritvirtintą įrangą?

Jei priėję prie bankomato pastebėjote įsilaužimo į bankomatą ir kitų įtartinų žymių (keistų įrenginių prie kortelės dėjimo angos, įbrėžimų, klijų pėdsakų ir pan.), apie tai nedelsdami praneškite SEB bankui telefonu +370 5 268 2800 ar naudodamiesi programa „Skype“ ir tokiu bankomatu nesinaudokite.

 

Ką daryti, jeigu bankomate radau kito asmens mokėjimo kortelę?

Prašom skambinti mums telefonu +370 5 268 2800 ar naudojantis programa „Skype“.
 


Kaip pakeisti PIN kodą bankomate?

Naudodamiesi bet kuriuo SEB banko bankomatu Lietuvoje, galite patys nemokamai pasikeisti savo mokėjimo kortelės PIN kodą į Jums lengviau įsimenamą.

Įdėkite kortelę į bankomatą Atsiradusiame lange įveskite dabartinį savo mokėjimo kortelės PIN kodą Pasirinkite bankomato meniu punktą „PIN kodo keitimas“ Įveskite naują savo sugalvotą keturių skaitmenų PIN kodą Dar kartą pakartokite savo naująjį PIN kodą

Jeigu viską atlikote teisingai, pamatysite patvirtinimą, kad PIN kodas pakeistas.
Rekomenduojame keisti PIN kodą į sunkiai atspėjamą, neturintį aiškios logikos skaitmenų derinį:

  • Nesirinkite PIN kodo, kurio visi keturi skaitmenys yra vienodi, pvz., 1111, 0000, 3333 ir pan.
  • Nesirinkite PIN kodo, kurio skaitmenys išdėstyti didėjimo tvarka, pvz., 0123, 1234, 6789 ir pan.
  • Nesirinkite PIN kodo, kurio skaitmenys išdėstyti mažėjimo tvarka, pvz., 0987, 9875, 4321 ir pan.
  • Nenaudokite kitos savo turimos kortelės PIN kodo, mobiliojo telefono PIN kodo.  Nenaudokite gimimo datų, adreso, telefono numerio ir kitų lengvai atspėjamų skaitmenų derinių.

Primename, kad kortelės PIN kodas padeda apsaugoti Jūsų sąskaitoje esančias lėšas, todėl naują PIN kodą sugalvokite atsakingai.

 

Kokią didžiausią sumą galiu pasiimti iš bankomato per parą?
 

Naudojantis SEB banko debeto kortelėmis yra taikomas paros limitas – per parą iš bankomatų galite paimti iki 2 000 Eur.
Taikomas bendras atsiskaitymo ir grynųjų pinigų paėmimo limitas – 5 000–50 000 Eur / mėn. (priklauso nuo turimos kredito kortelės).

Atsiskaitymo ir grynųjų pinigų paėmimo limitus galite keisti

  • mobiliojoje programėlėje (pasirinkę „Kortelės“ → „Nustatymai ir limitai“)
  • interneto banke (pasirinkę „Sąskaitos ir kortelės“ → „Mano kortelės“ → „Keisti duomenis“)
  • paskambinę į SEB banką telefonu +370 5 268 2800 arba susisiekę naudodamiesi programa „Skype“

Taip pat primename, kad grynųjų pinigų galite paimti ir atsiskaitydami kortele prekybos centrų ir kitų parduotuvių, kuriose teikiama grynųjų pinigų išmokėjimo paslauga, kasose.

 

Ar grynųjų pinigų paėmimo iš SEB ir kitų bankų bankomatų sąlygos skiriasi?

SEB banko klientai vienodomis sąlygomis grynųjų pinigų gali pasiimti iš SEB banko ir kitų Lietuvos bei užsienio bankų bankomatų.


Taip pat primename, kad grynųjų pinigų galite paimti ir atsiskaitydami kortele prekybos centrų ir kitų parduotuvių, kuriose teikiama grynųjų pinigų išmokėjimo paslauga, kasose.
 

Ar galiu užsienyje iš bankomate pasiimti grynųjų pinigų, jei tos šalies valiuta yra ne eurai?

Taip, galite. Svarbu sąskaitoje užtikrinti pakankamą lėšų likutį eurais. Kortelės valiuta yra eurai, todėl tais atvejais, kai yra atliekama operacija užsienio valiuta, operacijos suma yra automatiškai keičiama į eurus.
Naudojantis bankomatu užsienyje Jums gali būti siūloma operaciją atlikti ir eurais, tačiau praktika rodo, kad, atliekant operaciją tos šalies, kurioje atsiskaitoma, valiuta, dažniausiai šis atsiskaitymas būna pigesnis negu mokėjimas eurais. Pasirinkus atsiskaitymą eurais, valiutą keičia prekybininką aptarnaujantis užsienio šalies bankas. Tokiu atveju valiutos keitimo mokestį nustato prekybininkas kartu su jį aptarnaujančiu banku. Šio mokesčio iš anksto klientas negali žinoti.

 

Debeto kortelės sąskaita yra areštuota. Ar galiu pasiimti grynųjų pinigų iš bankomato?

Taip, fizinis asmuo, kurio sąskaita, susieta su debeto kortele, yra apribota ar areštuota, iš bankomato gali pasiimti jam suteiktą laisvai disponuojamą sumą.

 

Jeigu neradote atsakymo

į Jums rūpimą klausimą,
prašome susisiekti su mumis

Kontaktai

  • „Skype“
  • Rašykite mums
  • Lizingo departamento kontaktai
S|E|B

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.