Elektroninė prekyba Lietuvoje auga sparčiau nei bet kada ankščiau. Jei prieš kelerius metus pirkimas internetu daugeliui buvo tik retesnė alternatyva fiziniam apsipirkimui, šiandien tai – neatsiejama kasdienybės dalis. 2024 metų pabaigoje atliktas SEB banko tyrimas parodė, kad daugiau nei du trečdaliai gyventojų bent kartą per savaitę ar mėnesį apsiperka internetu, o 46 proc. pirkėjų prieš priimdami sprendimą palygina kainas keliose e. parduotuvėse.
Ši tendencija atspindi bendrą Europos kryptį – vis daugiau vartotojų tikisi ne tik geros kainos, bet ir patogios, greitos bei saugios apsipirkimo patirties. Tai reiškia, kad norintiems pradėti prekybą internete svarbu ne tik turėti parduotuvę, bet ir pasiūlyti sprendimus, kurie atitiktų šiuolaikinio pirkėjo lūkesčius: nuo patogaus atsiskaitymo „Pay Pal“, „Apple Pay“, „Google Pay“ ar „Mastercard Click to Pay“ iki greito siuntimo į paštomatus ar tvaraus prekės pristatymo pasirinkimo.
Todėl šiame straipsnyje aptarsime pagrindinius žingsnius, kaip susikurti internetinę parduotuvę, kuri būtų aktuali ir sėkminga remiantis šiandienos tendencijomis.
Elektroninės parduotuvės kūrimo etapai
Norint sėkmingai pradėti prekybą internete, svarbu laikytis nuoseklaus plano – nuo tikslo išgryninimo iki parduotuvės paleidimo ir nuolatinio tobulinimo. Kiekvienas etapas padeda užtikrinti, kad e. parduotuvė būtų ne tik techniškai tvarkinga, bet ir patogi klientui, saugi bei pritaikyta augančiam verslui.
1. Išsikelkite tikslą
Kaip ir kuriant ar transformuojant esamą verslą į elektroninę prekybą, taip ir kuriant e. parduotuvę, pirmiausia reikėtų išsikelti aiškų tikslą, nustatyti tikslines rinkas, pažinti klientų vartojimo įpročius bei išanalizuoti konkurentus.
Kurdami e. parduotuvę pagalvokite, kaip klientui patraukliai pristatyti savo produkciją, kai jis dėl vienų ar kitų priežasčių negali užsukti į parduotuvę ir gyvai pamatyti prekių. Praverstų aukštos kokybės skirtingų rakursų prekių nuotraukos ar vaizdo įrašai.
Dar vienas svarbus aspektas – bendravimas su klientu. Patogiausia, kai jis vyksta tiesiogiai internetinės parduotuvės puslapyje, o į klientų užklausas atsakoma realiu laiku.
2. Pasirinkite tinkamiausią platformą
Kuriant e. parduotuvę reikės pasirinkti jai tinkamiausią svetainės kūrimo platformą. Svarbiausia pasirinkti tokią, kuri labiausiai atitiktų jūsų verslo poreikius ir lūkesčius. Pasirinkti platformą reikėtų pagal:
- prekių ar paslaugų asortimento dydį
- funkcijas, kurias elektroninė parduotuvė turėtų atlikti
- rinką (Lietuvos ar pasaulinę), kuriai skirti produktai
- mokėjimo ir prekių pristatymo būdus
- sujungimo su buhalterine sistema galimybes
- svetainės turinio atnaujinimo ir tobulinimo poreikį
Viena svarbiausių funkcijų elektroninei parduotuvei yra paprastas apmokėjimas už prekes ar paslaugas, todėl ypatingas dėmesys turi būti skiriamas mokėjimo funkcijų integracijai. Šiuo atžvilgiu labai svarbus bendradarbiavimas su banku, kuris ne tik padeda pasirinkti tinkamiausius mokėjimo sprendimus, bet ir užtikrina jų sklandų pritaikymą prie konkrečios sistemos.
SEB bankas siūlo įvairius mokėjimo sprendimus internetu, kurie leidžia integruoti saugius ir patogius apmokėjimo būdus jūsų internetinėje parduotuvėje. SEB mokėjimų surinkimas internetu – tai išmanus sprendimas, apimantis visus svarbiausius mokėjimo kanalus, įskaitant kredito ir debeto korteles, banko pervedimus ir kitus populiarius būdus, tokius kaip „Mastercard Click to Pay“, „Pay Pal“, „Apple Pay“ ar „Google Pay“. Šis sprendimas užtikrina ne tik greitą ir paprastą apmokėjimą, bet ir aukštą saugumo lygį, todėl klientai gali jaustis ramūs, o jūs galite sutelkti dėmesį į pardavimus ir verslo plėtrą.
Išsirinkite, kuris mokėjimų surinkimo sprendimas palankiausias jūsų verslui.
3. Siūlykite patogius mokėjimo būdus
Remdamiesi savo įmonės verslo modeliu, nuspręskite, kam skirsite daugiausiai dėmesio: savo šalies vartotojams, Europos Sąjungos pirkėjui ar visai pasaulinei rinkai. Šis atsakymas padiktuos ir tai, kokį mokėjimo sprendimą pasiūlyti elektroninėje parduotuvėje:
- Atsiskaitymas naudojantis internetine bankininkyste. Lietuvoje tai – populiariausias atsiskaitymas perkant internetu, kai prisijungiama prie savo banko sąskaitos ir patvirtinamas pardavėjo paruoštas mokėjimo nurodymas.
- Atsiskaitymas „Visa“ ar „Mastercard“ kortelėmis. Jomis dažniausiai atsiskaitoma už pirkinius internetu Europos Sąjungoje, todėl galimybė priimti mokėjimus kortele taip pat yra vienas patraukliausių variantų klientui. Juo labiau, kad tam nebūtinai reikia kredito kortelės: standartinė „Mastercard“ debeto kortelė taip pat puikiai tinka perkant internetu.
- Tiesioginis debetas. Tokiu atveju automatiškai atliekami reguliarūs mokėjimai – klientas neprivalo kas mėnesį jų daryti rankiniu būdu, o prekybininkas atitinkamai neprivalo jam kiekvieną mėnesį siųsti sąskaitų. Toks būdas ne tik patogus abiem pusėms, bet ir padeda išvengti skolų, kurios susidaro dėl techninių priežasčių ar tiesiog pamiršus apmokėti sąskaitą. Ne veltui tiesioginiu kortelių debetu sėkmingai naudojasi tokios populiarios platformos kaip „Netflix“ ar „Spotify“.
Tiesa, elektroninės prekybos specialistai atkreipia dėmesį į įvairovę: skirtingiems klientams patogūs ir skirtingi atsiskaitymo būdai, todėl idealiu atveju reikėtų siūlyti jų keletą, o ne tik rinktis populiariausią.
4. Prioritetą teikite paprastumui ir saugumui
Kurdami internetinę parduotuvę, pirmenybę teikite jos aiškumui, greičiui ir patogumui. Tokie sprendimai, kaip automatinis laukų užpildymas darant užsakymą, jūsų klientui supaprastins apsipirkimą ir prisidės prie sklandaus proceso.
Dar vienas svarbus aspektas – finansinių operacijų saugumo užtikrinimas, todėl matomoje puslapio vietoje informuokite puslapio lankytoją apie tokius pasitikėjimo garantus, kaip turimą SSL sertifikatą (sertifikatas, rodantis svetainės saugumą) ar galimybę atsiskaityti gerai žinomomis banko kortelėmis. Tokiu būdu klientas matys, kad esate patikima vieta įsigyti siūlomas prekes ar paslaugas.
5. Nuolat tobulinkite savo parduotuvę
Elektroninės prekybos ir internetinių mokėjimų sprendimų sritis nuolat tobulėja. Todėl ne tik verta, bet ir būtina nuolat sekti rinkos tendencijas, domėtis naujausiomis bankų siūlomomis galimybėmis ir rinktis tinkamiausius sprendimus jūsų verslui ir klientams.